Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 23 takie materiały
    Jak polakierować auto? – Samochody od czasu do czasu wymagają lakierowania. W ramach tego procesu można dokonać kompletnej zmiany barwy pojazdu lub sprawić, że wyblakła i matowa powłoka odzyska swój błysk i atrakcyjny wygląd. Oczywiście czynnościami takimi zajmują się wyspecjalizowane warsztaty lakiernicze, ale można je również wykonywać samodzielnie. Należy pamiętać, że proces lakierowania wymaga odpowiednich narzędzi, materiałów i stosownych przygotowań. Istotne jest więc zadbanie o wiele rzeczy, aby uzyskać estetyczny efekt końcowy.
Odpowiednie zaopatrzenie, materiały polerskie i lakiernicze to podstawa
Profesjonalne warsztaty dysponują nowoczesnym sprzętem i rozwiązaniami, takimi jak na przykład kabina bezpyłowa. W przypadku samodzielnego lakierowania istotne jest zadbanie o kilka elementów, które zastąpią profesjonalne wyposażenie. Przede wszystkim należy nastawić się na kilkudniową pracę. Najlepszym wyjściem jest poświęcenie na lakierowanie samochodu kilku weekendów. Dzięki temu wszystko zostanie wykonane dokładnie. Dobrym pomysłem jest skorzystanie z garażu lub wiaty, ale lakierowanie można również przeprowadzić na zewnątrz, jeśli pogoda jest odpowiednia i jeśli zastosowane zostały środki ostrożności.
Podczas lakierowania potrzebne są różnego rodzaju materiały polerskie i lakiernicze, które zostały przedstawione poniżej:- 
duża ilość suchego i mokrego papieru ściernego o granulacji 1200 oraz 2000,
- gazety oraz taśma do maskowania,
- szlifierka z zasilaniem pneumatycznym lub elektrycznym,
- pistolet lakierniczy,
- sprężarka,
- rozcieńczalnik do farb,
- maska do ochrony twarzy,
- okulary ochronne,
- podkład,
- lakier epoksydowy lub farba akrylowa,
- lakier bezbarwny,
- odkurzacz niezbędny do utrzymania odpowiedniej czystości malowanego obszaru.
Wymienione materiały i narzędzia lakiernicze znajdziesz w sklepie eKemichal.pl, który od lat wyposaża warsztaty lakiernicze. 
Jeżeli zamierzamy lakierować mniejszy lub średni pojazd, musimy zakupić około 4 litrów warstwy podkładowej, 11 litrów warstwy głównej oraz około 8-11 litrów lakieru bezbarwnego. W większych pojazdach potrzeba około 6 litrów podkładu, 15 litrów lakieru głównego i 11-15 litrów lakieru bezbarwnego. Są to górne wartości, jednak lepiej zaopatrzyć się w większy zapas farby niż ryzykować jej niedobór. W przypadku lakierowania pojedynczych elementów, należy podać kod kolorystyczny pojazdu znajdujący się na tabliczce znamionowej. Na podstawie takich informacji sklep lub mieszalnia dopasuje odpowiedni produkt. 
Przygotowanie do procesu lakierowania samochodu
Wiele osób zastanawiających się nad tym, jak polakierować auto, powinno pamiętać o bardzo istotnym etapie, jakim są przygotowania. Podstawową sprawą jest usunięcie kurzu oraz wszelkich innych zanieczyszczeń z miejsca, w którym będzie się wykonywało pracę. Dzięki temu pod farbę nie trafią żadne niepożądane drobiny, a cała powłoka będzie pozbawiona niedoskonałości. Ważne jest więc bardzo dokładne umycie auta, z uwzględnieniem wszystkich zakamarków. Jeśli chodzi o malowanie zewnętrznej powierzchni pojazdu to nie trzeba się martwić demontażem jego elementów. Wystarczy tylko zamaskować obszary, które nie mają zostać polakierowane, przy pomocy specjalnej taśmy oraz gazet.
Ważną sprawą w ramach przygotowań jest również usunięcie starej powłoki lakierniczej z pojazdu. Można to zrobić przy pomocy szlifierki elektrycznej albo pneumatycznej, ale w trudno dostępnych miejscach, rogach i na krawędziach konieczne będzie szlifowanie ręczne. Najlepszą opcją jest całkowite zeszlifowanie auta do gołego metalu z dbałością o gładkość, jednak należy się liczyć z tym, że taki proces zajmuje sporo czasu. Po wszystkim całą powierzchnię należy przetrzeć rozcieńczalnikiem i szmatką, aby pozbyć się pyłu.
Właściwe lakierowanie samochodu
Po wymieszaniu podkładu z rozcieńczalnikiem należy nałożyć podkład trzymając pistolet w odległości około 15 cm od metalu, wykonując ruchy z boku na bok. Spust należy naciskać wyłącznie podczas wykonywania ruchu ręką. Po odczekaniu czasu schnięcia i utwardzania ustalonego przez producenta, można przejść do nakładania kolejnych powłok czyli kilku warstw właściwej farby oraz lakieru bezbarwnego nadającego odpowiedni, estetyczny połysk. Pistolety lakiernicze znajdziesz na stronie: https://www.ekemichal.pl/produkty/pistolety-lakiernicze,2,14650.

    Samochody od czasu do czasu wymagają lakierowania. W ramach tego procesu można dokonać kompletnej zmiany barwy pojazdu lub sprawić, że wyblakła i matowa powłoka odzyska swój błysk i atrakcyjny wygląd. Oczywiście czynnościami takimi zajmują się wyspecjalizowane warsztaty lakiernicze, ale można je również wykonywać samodzielnie. Należy pamiętać, że proces lakierowania wymaga odpowiednich narzędzi, materiałów i stosownych przygotowań. Istotne jest więc zadbanie o wiele rzeczy, aby uzyskać estetyczny efekt końcowy.

    Odpowiednie zaopatrzenie, materiały polerskie i lakiernicze to podstawa

    Profesjonalne warsztaty dysponują nowoczesnym sprzętem i rozwiązaniami, takimi jak na przykład kabina bezpyłowa. W przypadku samodzielnego lakierowania istotne jest zadbanie o kilka elementów, które zastąpią profesjonalne wyposażenie. Przede wszystkim należy nastawić się na kilkudniową pracę. Najlepszym wyjściem jest poświęcenie na lakierowanie samochodu kilku weekendów. Dzięki temu wszystko zostanie wykonane dokładnie. Dobrym pomysłem jest skorzystanie z garażu lub wiaty, ale lakierowanie można również przeprowadzić na zewnątrz, jeśli pogoda jest odpowiednia i jeśli zastosowane zostały środki ostrożności.

    Podczas lakierowania potrzebne są różnego rodzaju materiały polerskie i lakiernicze, które zostały przedstawione poniżej:- 

    duża ilość suchego i mokrego papieru ściernego o granulacji 1200 oraz 2000,

    - gazety oraz taśma do maskowania,

    - szlifierka z zasilaniem pneumatycznym lub elektrycznym,

    - pistolet lakierniczy,

    - sprężarka,

    - rozcieńczalnik do farb,

    - maska do ochrony twarzy,

    - okulary ochronne,

    - podkład,

    - lakier epoksydowy lub farba akrylowa,

    - lakier bezbarwny,

    - odkurzacz niezbędny do utrzymania odpowiedniej czystości malowanego obszaru.

    Wymienione materiały i narzędzia lakiernicze znajdziesz w sklepie eKemichal.pl, który od lat wyposaża warsztaty lakiernicze.

    Jeżeli zamierzamy lakierować mniejszy lub średni pojazd, musimy zakupić około 4 litrów warstwy podkładowej, 11 litrów warstwy głównej oraz około 8-11 litrów lakieru bezbarwnego. W większych pojazdach potrzeba około 6 litrów podkładu, 15 litrów lakieru głównego i 11-15 litrów lakieru bezbarwnego. Są to górne wartości, jednak lepiej zaopatrzyć się w większy zapas farby niż ryzykować jej niedobór. W przypadku lakierowania pojedynczych elementów, należy podać kod kolorystyczny pojazdu znajdujący się na tabliczce znamionowej. Na podstawie takich informacji sklep lub mieszalnia dopasuje odpowiedni produkt.

    Przygotowanie do procesu lakierowania samochodu

    Wiele osób zastanawiających się nad tym, jak polakierować auto, powinno pamiętać o bardzo istotnym etapie, jakim są przygotowania. Podstawową sprawą jest usunięcie kurzu oraz wszelkich innych zanieczyszczeń z miejsca, w którym będzie się wykonywało pracę. Dzięki temu pod farbę nie trafią żadne niepożądane drobiny, a cała powłoka będzie pozbawiona niedoskonałości. Ważne jest więc bardzo dokładne umycie auta, z uwzględnieniem wszystkich zakamarków. Jeśli chodzi o malowanie zewnętrznej powierzchni pojazdu to nie trzeba się martwić demontażem jego elementów. Wystarczy tylko zamaskować obszary, które nie mają zostać polakierowane, przy pomocy specjalnej taśmy oraz gazet.

    Ważną sprawą w ramach przygotowań jest również usunięcie starej powłoki lakierniczej z pojazdu. Można to zrobić przy pomocy szlifierki elektrycznej albo pneumatycznej, ale w trudno dostępnych miejscach, rogach i na krawędziach konieczne będzie szlifowanie ręczne. Najlepszą opcją jest całkowite zeszlifowanie auta do gołego metalu z dbałością o gładkość, jednak należy się liczyć z tym, że taki proces zajmuje sporo czasu. Po wszystkim całą powierzchnię należy przetrzeć rozcieńczalnikiem i szmatką, aby pozbyć się pyłu.

    Właściwe lakierowanie samochodu

    Po wymieszaniu podkładu z rozcieńczalnikiem należy nałożyć podkład trzymając pistolet w odległości około 15 cm od metalu, wykonując ruchy z boku na bok. Spust należy naciskać wyłącznie podczas wykonywania ruchu ręką. Po odczekaniu czasu schnięcia i utwardzania ustalonego przez producenta, można przejść do nakładania kolejnych powłok czyli kilku warstw właściwej farby oraz lakieru bezbarwnego nadającego odpowiedni, estetyczny połysk. Pistolety lakiernicze znajdziesz na stronie: https://www.ekemichal.pl/produkty/pistolety-lakiernicze,2,14650.

    29 października 2021, 20:39 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Całość prac wykonana własnoręcznie w swoim garażu.
    Niesamowita oszczędność toyoty gdzie na 90% powierzchni nie ma żadnego zabezpieczenia masą/konserwacją tylko goła blacha która skorodowała.
    1. Czyszczenie resztek mas oraz rdzy do żywego metalu (srebrny połysk) gdzie wyszła dziura spawanie.
    2. Odpylenie i przemycie zmywaczem sylikonowym powierzchni.
    3. Podkład epoksydowy 2k Novol aplikowany pędzlem w 2 warstwach na wszystkie wyczyszczone elementy, natomiast w miejscach spawanych 3x.
    4. Na epoksyd nałożona mastyka, czyli na całej powierzchni a w miejscach dodatkowo narażonych podwójna warstwa.
    5. Czarna 'konserwacja' Trotona.
    6. Wosk w progi, profile zamknięte, podłużnie oraz po całej powierzchni nadkola/błotników oraz podłogi.

    Czas pracy ponad 100godz.
    5 stycznia 2019, 16:28 przez dawiddawidowski (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Malowanie E30 – Moje E30 po długim czasie doczekało się momentu w którym dostaje nową warstwę lakieru. Na to co widać został położony podkład epoksydowy, już niedługo pochwalę się jak wygląda w oryginalnym lakierze
    Moje E30 po długim czasie doczekało się momentu w którym dostaje nową warstwę lakieru. Na to co widać został położony podkład epoksydowy, już niedługo pochwalę się jak wygląda w oryginalnym lakierze
    14 maja 2017, 12:19 przez maciek532 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Źródło:

    własne

    Ford Taunus Nocna Jazda Bielsko Biała – Ford Taunus 
Silnik N3A  (136Km) 2,0 Dohc 16V
Graty z Escorta RS ( Komp,wtryski,kolektor ssący,podkład pod wtryski,sprzęgło i zamach)
Graty z Galaxy 2,3 (kolektor rurowy wydechowy 4-2-1
Graty Sierry (Skrzynia Biegów N9)
Graty Scorpio (Wiązka El.)

Szacowana moc 150KM
    Ford Taunus
    Silnik N3A (136Km) 2,0 Dohc 16V
    Graty z Escorta RS ( Komp,wtryski,kolektor ssący,podkład pod wtryski,sprzęgło i zamach)
    Graty z Galaxy 2,3 (kolektor rurowy wydechowy 4-2-1
    Graty Sierry (Skrzynia Biegów N9)
    Graty Scorpio (Wiązka El.)

    Szacowana moc 150KM
    Podkład – W niedalekiej przyszłości wpadnie kolor.
    W niedalekiej przyszłości wpadnie kolor.
    8 lipca 2015, 20:33 przez miaste (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Jeszcze troche... – Jeszcze komora silnika w podkład i można malować kolor.
    Jeszcze komora silnika w podkład i można malować kolor.
    Wietrzenie Balerona – Mercedes po bardzo długiej przerwie wyjechał na dwór po oddychać. Obecnie schnie na nim szpryca jutro podkład i wielkie malowanie.
    Mercedes po bardzo długiej przerwie wyjechał na dwór po oddychać. Obecnie schnie na nim szpryca jutro podkład i wielkie malowanie.
    Stalufelgi v3 – Felgi na lato już prawie gotowe. Kolor kołpaczków trochę mi nie wyszedł, ale to przez szary podkład, który ściemnił troszkę kolor pomarańczowy. Pozostało pomalować logo, zrobić zaprawki na rantach i wypolerować je. Jak Wam się podobają moje budżetowe felgi?
    Felgi na lato już prawie gotowe. Kolor kołpaczków trochę mi nie wyszedł, ale to przez szary podkład, który ściemnił troszkę kolor pomarańczowy. Pozostało pomalować logo, zrobić zaprawki na rantach i wypolerować je. Jak Wam się podobają moje budżetowe felgi?
    Komplet na lato gotowy – Nie jestem specem, ale postanowiłem odnowić swoje alusy, wcześniej były w tragicznym stanie.

1. Usunięcie starego lakieru
2. Dokładne wyczyszczenie koła
3. Podkład 2 cienkie warstwy
4. Baza 3 cienkie warstwy
5. Lakier 2 cienkie warstwy

3 dni roboty a dla oka miły widok. Pewnie co sezon będzie trzeba odświeżać kolorek. Co nie zabije to wzmocni.
    Nie jestem specem, ale postanowiłem odnowić swoje alusy, wcześniej były w tragicznym stanie.

    1. Usunięcie starego lakieru
    2. Dokładne wyczyszczenie koła
    3. Podkład 2 cienkie warstwy
    4. Baza 3 cienkie warstwy
    5. Lakier 2 cienkie warstwy

    3 dni roboty a dla oka miły widok. Pewnie co sezon będzie trzeba odświeżać kolorek. Co nie zabije to wzmocni.
    21 grudnia 2014, 2:13 przez reganajax (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (15)
    Źródło:

    Własne