Jest rok 1980. Pininfarina zachwycona modelem Audi Quattro we współpracy z Audi tworzy ten koncept. Jest on oparty na podwoziu Quattro i bardzo nowatorski. I przypomina jeden ze współczesnych samochodów. Jaki? Oczywiście Alfę Romeo GTV, której to twórcy bez żadnych skrępowań mówili, że podczas projektowana tego modelu czerpali garściami inspirację z Audi Quartz. Czyli jak się okazuje Niemieckie samochody wcale aż takie brzydkie nie są... Szkoda tylko, że te najpiękniejsze pozostają w fazie konceptów.
Moje pierwsze "Ferrari" 2.0 16v kosztowało wiele wyrzeczeń. Zjeździłem pół Polski za dobrym egzemplarzem, a kupiłem 30km od domu w wymarzonej konfiguracji (Grafitowy metalic i wiśniowa skóra). Będzie niżej, będzie felga. Na razie wpadły czerwone, LEDowe postojówki i czerwone podświetlenie tablicy, wszystko idealnie komponuje się z wnętrzem samochodu. Mam nadzieję, że się podoba.
Pozdrawiam !
W 1958 Szachinszach Perski skontaktował się z Maserati, żeby zamówić " najszybszy samochód na świecie". Maserati zlecił nadwozie Carrozzerii Toruing. Jako baza zostało użyte podwozie z 3500GT, ale z nowym silnikiem 5000 V8 pochodzący od wyścigówki 450S. To jest pierwszy egzemplarz z serii 5000 GT, powstały kolejne 33. Nadwozia, tak jak z pierwszym egzemplarzem, były produkowane były przez różne firmy trudniące się ich projektowaniem (np. Carrozzeria Touring, Carrozzeria Allemano, Pietro Frua, Carrozzeria Monterosa, Pininfarina, Ghia, Michelotti czy Bertone).