Szukaj
Znalazłem 175 takich materiałów

V8 6,0 l (5967 cm³), 2 zawory na cylinder, OHV
Układ zasilania: wtrysk EFi
Średnica cylindra × skok tłoka: 101,60 mm × 92,00 mm
Stopień sprężania: 10,9:1
Moc maksymalna: 418 KM (307 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 550 N•m przy 4400 obr/min Prędkość maksymalna: 271 km/h


Od czerwca zeszłego roku w firmie Great Wall Motor w Szanghaju ruszyła licencyjna produkcja Fiata 126p! Autko będzie nosiło nazwę Hung – Du 1.
- Ten samochód doskonale wpisuje się w nasz kraj – mówi Li Fung Chu, wiceprezes Great Wall Motors – jest małolitrażowy, nieduży, a spokojnie zabierze się do niego pięć osób. Poza tym jest tani w produkcji, co umożliwi nam stworzenie auta dla każdego Chińczyka.
Great Wall Motors zamierza produkować 400 000 „maluchów” rocznie. Jak podaje China Car Times – samochód ma być także eksportowany do wielu krajów. Co ze zmianami konstrukcyjnymi?
- Nie zamierzamy wiele w nim zmieniać – przyznaje Che Li, główny inżynier Great Wall Motors – samochód jest prawie doskonały. Być może za jakiś czas wprowadzimy w nim napęd elektryczny. Zmienimy tylko wysokość foteli i kierownicy. A jak na razie chcemy wprowadzić do produkcji kilka wersji Hung – Du 1.
Jak udało nam się dowiedzieć, w przygotowaniu są wersje – 4×4 (adresowana do mieszkańców górzystych części Chin), mini pick – up (o nośności 300kg ) i mini van ( przedłużony o 60 cm standardowy maluch z dospawaną powierzchnią ładunkową).
Co nas zszokowało – w przygotowaniu są również wersje militarne dla Chińskiej Armii!
- Samochód zostanie wyposażony w mocniejszy silnik, lekko opancerzony, a na dachu będzie miał zamocowaną obrotnicę z karabinem maszynowym 12.7mm lub granatnikiem automatycznym 40mm – mówi nam Sang Yo, ekspert militarny z portalu ChinaDefense.Com – powstanie w ten sposób lekki i bardzo tani w produkcji pojazd bojowy, którego możemy wyprodukować tysiące. To doskonały sprzęt dla wojsk aeromobilnych – pod jeden śmigłowiec można podwiesić osiem „maluchów”!
Jak udało nam się dowiedzieć, bojowy maluch będzie nosił nazwę Ha – hua, co oznacza „mały smok”.

Samochód został wprowadzony jako następca dla przestarzałej Warszawy 223/224. Konstrukcyjnie był połączeniem włoskich modeli 1300/1500 i 125. Napęd stanowiły benzynowe silniki R4 OHV o pojemności 1,3 i 1,5 litra, w późniejszym czasie dodatkowo przejęto gamę jednostek napędowych z Poloneza. Powstały także krótkie serie z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi DOHC. Moment obrotowy przenoszony był przez: suche jednotarczowe sprzęgło, 4-biegową manualną (od 1985 5-biegową) skrzynię biegów, dwuczęściowy wał napędowy i tylny most na koła tylne. Samochód dostępny był początkowo jako 4-drzwiowy sedan, w 1972 roku do oferty dołączyła wersja kombi, trzy lata później pick-up. Przez cały okres polskiej produkcji przeprowadzane były liczne modernizacje modelu, najbardziej widoczna z nich przygotowana została dla rocznika 1975, zmieniono wówczas znacznie wygląd nadwozia i kabiny pasażerskiej. W roku 1978 wprowadzono następcę, Poloneza, oba modele produkowane były jednak równocześnie aż do 1991 roku. Łącznie powstało 1 445 699 egzemplarzy modelu, z czego 874 966 trafiło na eksport.