Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 1000 takich materiałów
    Kierowca VW Passata bez upewnienia się o możliwości wyprzedzania, zjechał na lewy pas, po czym we mnie uderzył. Gdy zobaczyłem, że VW niebezpiecznie się do mnie zbliża, odbiłem w lewo najmocniej jak się dało, (ale też żeby samemu nie zjechać na śnieg i nie wpaść w poślizg), w celu zmniejszenia ewentualnych uszkodzeń podczas zdarzenia.
    Po incydencie zjechałem na pobocze, ale widząc, że kierowca Passata pojechał dalej i się nie zatrzymał, włączyłem się do ruchu i ruszyłem za nim. Po skręcie w lewo, pomyślałem że sprawca się zatrzyma, jednak on gwałtownie przyspieszył i zaczął uciekać, przekraczając dozwoloną prędkość w terenie zabudowanym. Gdy zobaczył, że nie odpuszczam, postanowił się zatrzymać. Tłumaczył się, że nie chciał się zatrzymywać na głównej drodze i nie słyszał jak trąbiłem. Skończyło się na napisaniu oświadczenia.
    29.11.2023 Dobrzyniewo Duże - DK65
    30 listopada 2023, 22:25 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    To się kwalifikuje pod leczenie na oddziale zamkniętym - mówi jeden z doświadczonych policjantów z bielskiej drogówki, który niedawno przeszedł na emeryturę. Miał okazje zobaczyć nagranie przed jego publikacją. Na próżno doszukiwać się złamania przepisów ruchu drogowego przez kierowcę Mitsubishi. Nie da się ze 100% pewnością stwierdzić, że jedzie on lewym pasem ze względu na cwaniactwo, czy nie przypuszczał, że to już korek do skrętu w prawo. Można założyć, że to ta druga opcja, bowiem tablice rejestracyjne nie są Bielska-Białej i kierowca mógł nie znać miasta oraz sytuacji w tym miejscu.

    Autor nagrania rzuca przekleństwami sam do siebie i uporczywie trzyma klakson przez około 20 sekund co akurat jest złamaniem przepisów. To nie jest normalne zachowanie zgodne z ogólnie przyjętymi normami. Nawet jeśli autor nagrania wysłał je na policję o czym zapewniał, to poza ewentualnym obraźliwym gestem niewiele można zarzucić kierowcy Mitsubishi.
    Przebieg ponad pół miliona dla silnika 2.0 diesel M47 to żaden problem, jeżeli dbasz o niego w należyty sposób! Jednak przy tylu przejechanych kilometrach wymaga on głębszego serwisu w postaci wymiany rozrządu, panewek, uszczelek…a jak już taki zakres serwisowy to szkoda byłoby nie wymienić pierścieni no i nagle robi się z tego kompletny remont silnika! W tym wszystkim istotną role grał czas, ale to był taki ekspres jakiego jakiego jeszcze nie było - ilość godzin potrzebnych na wyjęcie, remont i włożenie silnika to 24h!

    ----------------------------------
    Zapraszamy do naszego warsztatu:
    11 listopada 2023, 12:19 przez V8Customs (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.YouTube.com/v8customs

    Planujesz kupić samochód na raty w najbliższym czasie? To warto wiedzieć – Kupno samochodu, szczególnie nowego, to w dzisiejszych czasach naprawdę spory wydatek. Nic więc dziwnego, że wiele osób szuka innego rodzaju finansowania niż za gotówkę. Jedną z opcji jest kredyt samochodowy – dzięki niemu można rozłożyć spłatę na dogodniejsze, mniejsze płatności. Planujesz kupić samochód na raty? Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę.
Samochód na raty – sprawdź wszystkie koszty
Przede wszystkim trzeba wiedzieć, że zakup samochodu na raty wiąże się z wyższym całkowitym kosztem dla nabywcy. Umowa ratalna stanowi bowiem rodzaj kredytu. Oznacza to, że do bazowej ceny samochodu mogą być doliczane:
- odsetki,
- prowizje,
- marże,
- podatki,
- koszty dodatkowych usług i inne opłaty.
Podmiot udzielający kredytu zawsze musi jasno określić wszystkie ponoszone przez nabywcę koszty. Jest także zobowiązany do określenia wskaźnika RRSO, czyli Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania. Pomaga ona ocenić, ile dokładnie będzie kosztował zakup samochodu na raty oraz porównać podobne oferty. Dlatego, jeśli chcesz kupić samochód na raty, koniecznie sprawdź, ile wynosi RRSO. Im niższe, tym mniej będzie kosztował kredyt.
Warto pamiętać, że oprocentowanie kredytu samochodowego w znacznej mierze zależy od stawek stóp procentowych ustalanych przez Radę Polityki Pieniężnej. W 2023 r. utrzymują się one na dość wysokim poziomie, przez co oprocentowanie kredytu samochodowego jest znacznie wyższe niż np. w 2021 r.
Samochód na raty – rodzaje kredytu samochodowego
Nie każdy wie, że zakup samochodu na raty może wyglądać różnie. Wyróżniamy trzy podstawowe rodzaje kredytu samochodowego.
1. Kredyt standardowy – polega on na spłacie wartości samochodu w comiesięcznych ratach. Po spłaceniu ostatniej raty samochód staje się oficjalnie własnością nabywcy. Okres kredytowania w tym przypadku zwykle może być dłuższy.
2. Kredyt balonowy – to rozwiązanie, w którym ostatnia rata jest najwyższa – zwykle wynosi od 20% do 40% wartości samochodu. Okres kredytowania wynosi w tym przypadku kilka lat, a rata miesięczna jest niższa niż w przypadku kredytu standardowego. To rozwiązanie pozwala również na wymianę samochodu na nowy lub zwrócenie go do dealera. Najczęściej dotyczy to ofert banków powiązanych z konkretnymi producentami aut.
3. Kredyt jednoratowy – to natomiast rozwiązanie, w którym zakup samochodu jest rozłożony na dwie płatności. Początkowo wnosi się opłatę wstępną, a jedyną ratę należy natomiast uregulować po określonym czasie (np. po roku lub dwóch). Takie kredyty zwykle cechują się niskim lub wręcz zerowym oprocentowaniem, dzięki czemu dodatkowe koszty ponoszone przez nabywcę są zminimalizowane. Nie jest to jednak rozwiązanie dla każdego, ponieważ wymaga dużych zasobów finansowych. Jest ono zazwyczaj dostępne za pośrednictwem dealerów samochodowych.
Ponadto na raty można kupić zarówno nowy, jak i używany samochód. Większość banków zapewnia dowolność w tym zakresie.
Samochód na raty a leasing – co warto wiedzieć?
Do niedawna leasing był przeznaczony jedynie dla przedsiębiorców, a osoby prywatne nieposiadające wystarczających środków na zakup samochodu za gotówkę mogły kupić samochód na raty. Dziś oba rozwiązania są jednak dostępne dla wszystkich. Czym się różnią? Spłata w obu przypadkach może wyglądać podobnie. Szczególnie zbliżony do leasingu jest kredyt balonowy – rata jest niska, a po zakończeniu okresu kredytowania można wykupić pojazd za kilkadziesiąt procent jego wartości. W wielu przypadkach kredyt balonowy pozwala też na zwrócenie pojazdu lub wymianę go na nowy – tak samo jak w przypadku leasingu.
Kredytobiorca podczas płacenia rat pozostaje formalnie właścicielem pojazdu. W przypadku leasingu jest nim leasingodawca. Kredyt i leasing mogą się różnić także pod względem formalności, choć zależy to w znacznej mierze od instytucji udzielającej finansowania – zdarza się, że uzyskanie kredytu jest bardziej skomplikowane.
Jak kupić samochód na raty?
Jak kupić samochód na raty? Taką możliwość daje w zasadzie każdy bank. Możesz się ubiegać o kredyt gotówkowy, ale korzystniejszym rozwiązaniem jest wybór kredytu celowego, przeznaczonego na zakup samochodu. Możesz też skorzystać z oferty banku powiązanego z konkretnym producentem samochodu – np. dzięki Toyota Bank możesz kupić na raty nowe pojazdy marek Toyota i Lexus oraz używane pojazdy wszystkich marek. Oferta kredytowa jest dostosowana do różnych potrzeb nabywców – jest więc dostępny zarówno kredyt standardowy, jak i jednoratowy, a także Kredyt niższych rat Toyota Easy (RRSO 11,87%, kalkulacja została dokonana na dzień 13 kwietnia 2023 r. na reprezentatywnym przykładzie), który jest kredytem balonowym. Polega on na spłacie wyłącznie utraty wartości pojazdu, dzięki czemu miesięczna rata jest znacznie niższa niż przy standardowym kredytowaniu. Po zakończeniu umowy samochód można wykupić, oddać do dealera lub wymienić na nowy. Dzięki temu jest to rozwiązanie dające maksymalną elastyczność.

    Kupno samochodu, szczególnie nowego, to w dzisiejszych czasach naprawdę spory wydatek. Nic więc dziwnego, że wiele osób szuka innego rodzaju finansowania niż za gotówkę. Jedną z opcji jest kredyt samochodowy – dzięki niemu można rozłożyć spłatę na dogodniejsze, mniejsze płatności. Planujesz kupić samochód na raty? Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę.

    Samochód na raty – sprawdź wszystkie koszty

    Przede wszystkim trzeba wiedzieć, że zakup samochodu na raty wiąże się z wyższym całkowitym kosztem dla nabywcy. Umowa ratalna stanowi bowiem rodzaj kredytu. Oznacza to, że do bazowej ceny samochodu mogą być doliczane:

    - odsetki,

    - prowizje,

    - marże,

    - podatki,

    - koszty dodatkowych usług i inne opłaty.

    Podmiot udzielający kredytu zawsze musi jasno określić wszystkie ponoszone przez nabywcę koszty. Jest także zobowiązany do określenia wskaźnika RRSO, czyli Rzeczywistej Rocznej Stopy Oprocentowania. Pomaga ona ocenić, ile dokładnie będzie kosztował zakup samochodu na raty oraz porównać podobne oferty. Dlatego, jeśli chcesz kupić samochód na raty, koniecznie sprawdź, ile wynosi RRSO. Im niższe, tym mniej będzie kosztował kredyt.

    Warto pamiętać, że oprocentowanie kredytu samochodowego w znacznej mierze zależy od stawek stóp procentowych ustalanych przez Radę Polityki Pieniężnej. W 2023 r. utrzymują się one na dość wysokim poziomie, przez co oprocentowanie kredytu samochodowego jest znacznie wyższe niż np. w 2021 r.

    Samochód na raty – rodzaje kredytu samochodowego

    Nie każdy wie, że zakup samochodu na raty może wyglądać różnie. Wyróżniamy trzy podstawowe rodzaje kredytu samochodowego.

    1. Kredyt standardowy – polega on na spłacie wartości samochodu w comiesięcznych ratach. Po spłaceniu ostatniej raty samochód staje się oficjalnie własnością nabywcy. Okres kredytowania w tym przypadku zwykle może być dłuższy.

    2. Kredyt balonowy – to rozwiązanie, w którym ostatnia rata jest najwyższa – zwykle wynosi od 20% do 40% wartości samochodu. Okres kredytowania wynosi w tym przypadku kilka lat, a rata miesięczna jest niższa niż w przypadku kredytu standardowego. To rozwiązanie pozwala również na wymianę samochodu na nowy lub zwrócenie go do dealera. Najczęściej dotyczy to ofert banków powiązanych z konkretnymi producentami aut.

    3. Kredyt jednoratowy – to natomiast rozwiązanie, w którym zakup samochodu jest rozłożony na dwie płatności. Początkowo wnosi się opłatę wstępną, a jedyną ratę należy natomiast uregulować po określonym czasie (np. po roku lub dwóch). Takie kredyty zwykle cechują się niskim lub wręcz zerowym oprocentowaniem, dzięki czemu dodatkowe koszty ponoszone przez nabywcę są zminimalizowane. Nie jest to jednak rozwiązanie dla każdego, ponieważ wymaga dużych zasobów finansowych. Jest ono zazwyczaj dostępne za pośrednictwem dealerów samochodowych.

    Ponadto na raty można kupić zarówno nowy, jak i używany samochód. Większość banków zapewnia dowolność w tym zakresie.

    Samochód na raty a leasing – co warto wiedzieć?

    Do niedawna leasing był przeznaczony jedynie dla przedsiębiorców, a osoby prywatne nieposiadające wystarczających środków na zakup samochodu za gotówkę mogły kupić samochód na raty. Dziś oba rozwiązania są jednak dostępne dla wszystkich. Czym się różnią? Spłata w obu przypadkach może wyglądać podobnie. Szczególnie zbliżony do leasingu jest kredyt balonowy – rata jest niska, a po zakończeniu okresu kredytowania można wykupić pojazd za kilkadziesiąt procent jego wartości. W wielu przypadkach kredyt balonowy pozwala też na zwrócenie pojazdu lub wymianę go na nowy – tak samo jak w przypadku leasingu.

    Kredytobiorca podczas płacenia rat pozostaje formalnie właścicielem pojazdu. W przypadku leasingu jest nim leasingodawca. Kredyt i leasing mogą się różnić także pod względem formalności, choć zależy to w znacznej mierze od instytucji udzielającej finansowania – zdarza się, że uzyskanie kredytu jest bardziej skomplikowane.

    Jak kupić samochód na raty?

    Jak kupić samochód na raty? Taką możliwość daje w zasadzie każdy bank. Możesz się ubiegać o kredyt gotówkowy, ale korzystniejszym rozwiązaniem jest wybór kredytu celowego, przeznaczonego na zakup samochodu. Możesz też skorzystać z oferty banku powiązanego z konkretnym producentem samochodu – np. dzięki Toyota Bank możesz kupić na raty nowe pojazdy marek Toyota i Lexus oraz używane pojazdy wszystkich marek. Oferta kredytowa jest dostosowana do różnych potrzeb nabywców – jest więc dostępny zarówno kredyt standardowy, jak i jednoratowy, a także Kredyt niższych rat Toyota Easy (RRSO 11,87%, kalkulacja została dokonana na dzień 13 kwietnia 2023 r. na reprezentatywnym przykładzie), który jest kredytem balonowym. Polega on na spłacie wyłącznie utraty wartości pojazdu, dzięki czemu miesięczna rata jest znacznie niższa niż przy standardowym kredytowaniu. Po zakończeniu umowy samochód można wykupić, oddać do dealera lub wymienić na nowy. Dzięki temu jest to rozwiązanie dające maksymalną elastyczność.

    10 listopada 2023, 3:20 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    W ubiegły wtorek (17.10.2023) policjanci dzierżoniowskiej drogówki pełniący służbę nieoznakowanym radiowozem z wideorejestratorem, zatrzymali się przed przejściem, aby przepuścić pieszego. Wówczas drugim pasem ominął ich volkswagen. Funkcjonariusze ruszyli za odjeżdżającym samochodem, a następnie za pomocą sygnałów świetlnych i dźwiękowych wydali polecenie do zatrzymania. Siedzący za kierownicą tego pojazdu mężczyzna nie zastosował się jednak do niego i podjął próbę ucieczki, w trakcie której dopuścił się szeregu wykroczeń w ruchu drogowym.

    W pewnym momencie kierujący volkswagenem zatrzymał się, opuścił pojazd, pozostawiając w aucie 9-letniego syna i zaczął uciekać pieszo. Po krótkim pościgu mężczyzna został zatrzymany. Okazał się nim 31-latek, który na stałe przebywa poza granicami kraju. Sprawdzenia w policyjnych bazach danych, sprawdzenie zawartości odzieży i kontrola samochodu wyjaśniły, nieodpowiedzialne zachowanie. Mężczyzna był poszukiwany listami gończymi przez sądy w Legnicy i Kłodzku celem doprowadzenia do odbycia kar pozbawienia wolności. Ponadto w trakcie przeszukania u zatrzymanego ujawniono marihuanę. Kontrola dokumentów wykazała również, że nie miał on uprawnień do kierowania pojazdem.

    Pobyt w zakładzie karnym może się mężczyźnie przedłużyć, gdyż niezatrzymanie do kontroli zagrożone jest karą nawet do 5 lat pozbawienia wolności, natomiast za posiadanie narkotyków można spędzić za kratami nawet 3 lata. Dodatkowo mężczyzna będzie musiał odpowiedzieć za szereg wykroczeń popełnionych w ruchu drogowym.

    Źródło: KWP Wrocław
    20 października 2023, 18:22 przez ~pepik | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    STOP PIRAT

    Niezatrzymanie się do kontroli drogowej, posiadanie środków psychotropowych, kierowanie pojazdem pod ich wpływem, paserstwo pojazdu oraz używanie tablicy rejestracyjnej przypisanej do innego pojazdu – to przestępstwa, o które podejrzany jest 40-latek zatrzymany po policyjnym pościgu. Mężczyzna uciekał przed kontrolą drogową motocyklem marki Yamaha, który jak się okazało, został skradziony na terenie Niemiec. Teraz za popełnione przestępstwa oraz wykroczenia odpowie przed sądem. Może mu grozić kara do 5 lat pozbawienia wolności.

    Nieoznakowany radiowóz i leżący obok na jezdni motocykl
    Policjanci ze zgorzeleckiej grupy SPEED z Wydziału Ruchu Drogowego podczas popołudniowej służby na terenie gminy postanowili zatrzymać do kontroli drogowej motocyklistę, nadając mu sygnały świetlne i dźwiękowe do zatrzymania pojazdu. Ten jednak zatrzymał się, aby wysadzić pasażerkę, po czym kontynuował jazdę. Jednocześnie o zdarzeniu został powiadomiony dyżurny zgorzeleckiej komendy, który podał komunikat o pościgu do patroli będących w służbie.

    Motocyklista, uciekając przed kontrolą drogową łamał przepisy ruchu drogowego oraz znacznie przekraczał dopuszczalną prędkość, również w obszarze zabudowanym. Najwyższy pomiar prędkości motocyklisty wskazał ponad 200 km/h. Kierujący próbował nawet przekroczyć granicę, jednak gdy zauważył patrol policji niemieckiej, zawrócił i zaczął uciekać w kierunku Zgorzelca.

    Do prowadzonych działań włączyli się policjanci z Ogniwa Patrolowo-Interwencyjnego zgorzeleckiej jednostki. Uciekinier, zbliżając się do ronda zauważył policyjną blokadę, wówczas próbował zawrócić, jednak stracił panowanie nad pojazdem, uderzył w policyjny radiowóz i się przewrócił. Próbował jeszcze ucieczki pieszej, jednak po chwili został zatrzymany.

    Podczas podjętych czynności okazało się, że kierującym motocyklem marki Yamaha jest 40-letni mieszkaniec powiatu zgorzeleckiego, który nie posiada uprawnień do kierowania takimi pojazdami. Przy zatrzymanym funkcjonariusze ujawnili worek foliowy z metamfetaminą, a badanie testerem wykazało, że jest on także pod jej wpływem.

    Dodatkowo motocykl okazał się skradzionym z terenu Niemiec, a założone tablice rejestracyjne są przypisane do innego pojazdu.

    40-latek trafił do zgorzeleckiej komendy, a motocykl na policyjny parking.

    Uciekinierowi za popełnione czyny: niezatrzymania się do kontroli drogowej, posiadanie środków psychotropowych, kierowanie pojazdem pod wpływem narkotyków, paserstwo motocykla oraz używanie tablicy rejestracyjnej przypisanej do innego pojazdu, jak i liczne wykroczenia może grozić kara do 5 lat pozbawienia wolności.

    Teraz kierujący za popełnione przestępstwa oraz wykroczenia odpowie przed sądem.
    11 października 2023, 22:09 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kaski integralne w teście bezpieczeństwa: Jakie standardy powinny spełniać? – Jazda na motocyklu to ogromna frajda, ale w razie wypadku wiąże się ona z ryzykiem poważnych obrażeń ciała. Dlatego niezbędnym elementem podnoszącym poziom ochrony motocyklisty jest odpowiedni strój, zwłaszcza kask. Ten ostatni musi spełniać liczne standardy bezpieczeństwa.
Kask zalicza się do elementów wyposażenia motocyklisty, obowiązek posiadania których wynika z przepisów prawa. Użytkować go warto jednak nie tylko ze względu na normy prawne czy ryzyko otrzymania mandatu w razie ich nieprzestrzegania, ale przede wszystkim z troski na własne bezpieczeństwo. Wyróżnić można kilka rodzajów kasków, spośród których bardzo popularne są kaski szczękowe oraz kaski integralne.
Co to jest kask szczękowy i czym się różni od integralnego?
Kaski szczękowe łączą w sobie zalety kasku otwartego i zamkniętego. Posiadają ruchome szczęki, można też podnieść wizjer, dzięki czemu z tego typu kasku da się korzystać jak z modelu otwartego i zamkniętego. Odznacza się zatem wszechstronnym zastosowaniem i uniwersalnością, a także aerodynamicznym kształtem. Oferuje przy tym wysoki poziom odporności i bezpieczeństwa.
Z kolei modele integralne to najbezpieczniejszy rodzaj kasków motocyklowych. Otaczają one wytrzymałą skorupą niemal całą głowę motocyklisty, a w razie uderzeń rozpraszają energię w najlepszy możliwy sposób.
Kaski integralne stanowią oczywisty wybór dla fanów ostrej jazdy na szybkich motocyklach - głównie dla nich zostały przeznaczone i zaprojektowane. Szczękowe za to są bardziej praktyczne i uniwersalne. Dzięki podnoszonej szczęce nie trzeba zdejmować kasku podczas postoju, aby się napić, czy zaczerpnąć świeżego powietrza. Kask tego typu znakomicie sprawdza się w trakcie dłuższych podróży. Cechy te sprawiają, że kaski szczękowe polecane są osobom do jazdy po mieście, które na co dzień korzystają z motocykla w celu przemieszczania się do pracy, szkoły czy w inne miejsce.
Liczne modele kasków szczękowych, integralnych i innych znajdziemy w ofercie sklepu Inter Motors. Wszystkie one spełniają wyśrubowane standardy bezpieczeństwa.
Jakie są standardy testowania kasków motocyklowych?
Głównym zadaniem kasków motocyklowych, bez względu na ich rodzaj, jest zapewnienie motocykliście jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Poszczególne modele muszą więc przejść bardzo restrykcyjne testy, potwierdzające ich wytrzymałość oraz inne cechy gwarantujące odpowiednią ochronę głowy. Potwierdzeniem tego są certyfikaty:
ECE R22.05 (Economic Commission of Europe Regulation 22.05) - norma stosowana niemal na całym świecie, obowiązująca w 47 krajach. Spełnianie jej wymagać potwierdzają liczne testy:
1) Wytrzymałość skorupy - kask uderzany jest w pięciu lub sześciu miejscach, które są następnie sprawdzane pod kątem powstałych odkształceń. Następnie zrzucany jest z wysokości 2,8 metra na płaską lub wypukłą powierzchnię z prędkością 7,5m/s.
2) Wytrzymałość zastosowanych materiałów na temperatury w zakresie od -20 do +50 stopni Celsjusza.
3) Sprawdzenie wytrzymałości zapięcia kasku oraz wizjera. Ten ostatni musi być odporny na zadrapania i pęknięcia, zapewniać użytkownikowi odpowiednią widoczność i nie ograniczać pola widzenia. Test odporności wizjera polega na upuszczeniu na niego 3-kilogramowego ciężarka z wysokości jednego metra. Jeśli nie dojdzie do przebicia, test jest zaliczony. Europejski program testów nie zawiera badania penetracji skorupy.
DOT - certyfikat nadawany w USA, lecz honorowany w wielu innych państwach. Podczas testu bada się uszkodzenia kasku po dwukrotnym upadku z wysokości, odporność na penetrację po uderzeniu w czterech punktach oraz trwałość zapięcia. W przeprowadzanych testach zastosowane są trzy modele kształtów głów (zamiast ośmiu, jak to ma miejsce w przypadku testów ECE).
SNELL - normy wdrożone przez prywatną fundację, założoną w USA w 1957 roku po śmierci Williama Snella, motocyklisty, który zmarł na skutek poważnych obrażeń głowy, odniesionych na torze wyścigowym. Są one znacznie bardziej restrykcyjne niż ECE i DOT; spełniają je tylko niektóre modele kasków nielicznych producentów. Testy obejmują upadek kasku z wysokości na kilka różnych typów nawierzchni: płaską, półokrągłą oraz na krawędzie. Podczas tego badania sprawdza się stabilność pozycji kasku – nie może on obrócić się na testowej „głowie”. Z kolei odporność na penetrację skorupy sprawdzana jest ostrym ciężarkiem spuszczanym z wysokości. Podobnie określa się wytrzymałość wizjera. Testowaniu podlega również odporność zapięcia.
Jakie kaski są najbardziej bezpieczne?
Na rynku dostępnych jest wiele modeli kasków motocyklowych, spełniających surowe standardy. Jeśli poszukujemy bezpiecznych, a zarazem wygodnych modeli, warto zainteresować się:
- Ispido Helmets Raven;
- SMK Twister;
- Nolan X-903 U.C.;
- Shoei XR-1100;
- Shark Race-R Pro Carbon.

    Jazda na motocyklu to ogromna frajda, ale w razie wypadku wiąże się ona z ryzykiem poważnych obrażeń ciała. Dlatego niezbędnym elementem podnoszącym poziom ochrony motocyklisty jest odpowiedni strój, zwłaszcza kask. Ten ostatni musi spełniać liczne standardy bezpieczeństwa.

    Kask zalicza się do elementów wyposażenia motocyklisty, obowiązek posiadania których wynika z przepisów prawa. Użytkować go warto jednak nie tylko ze względu na normy prawne czy ryzyko otrzymania mandatu w razie ich nieprzestrzegania, ale przede wszystkim z troski na własne bezpieczeństwo. Wyróżnić można kilka rodzajów kasków, spośród których bardzo popularne są kaski szczękowe oraz kaski integralne.

    Co to jest kask szczękowy i czym się różni od integralnego?

    Kaski szczękowe łączą w sobie zalety kasku otwartego i zamkniętego. Posiadają ruchome szczęki, można też podnieść wizjer, dzięki czemu z tego typu kasku da się korzystać jak z modelu otwartego i zamkniętego. Odznacza się zatem wszechstronnym zastosowaniem i uniwersalnością, a także aerodynamicznym kształtem. Oferuje przy tym wysoki poziom odporności i bezpieczeństwa.

    Z kolei modele integralne to najbezpieczniejszy rodzaj kasków motocyklowych. Otaczają one wytrzymałą skorupą niemal całą głowę motocyklisty, a w razie uderzeń rozpraszają energię w najlepszy możliwy sposób.

    Kaski integralne stanowią oczywisty wybór dla fanów ostrej jazdy na szybkich motocyklach - głównie dla nich zostały przeznaczone i zaprojektowane. Szczękowe za to są bardziej praktyczne i uniwersalne. Dzięki podnoszonej szczęce nie trzeba zdejmować kasku podczas postoju, aby się napić, czy zaczerpnąć świeżego powietrza. Kask tego typu znakomicie sprawdza się w trakcie dłuższych podróży. Cechy te sprawiają, że kaski szczękowe polecane są osobom do jazdy po mieście, które na co dzień korzystają z motocykla w celu przemieszczania się do pracy, szkoły czy w inne miejsce.

    Liczne modele kasków szczękowych, integralnych i innych znajdziemy w ofercie sklepu Inter Motors. Wszystkie one spełniają wyśrubowane standardy bezpieczeństwa.

    Jakie są standardy testowania kasków motocyklowych?

    Głównym zadaniem kasków motocyklowych, bez względu na ich rodzaj, jest zapewnienie motocykliście jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Poszczególne modele muszą więc przejść bardzo restrykcyjne testy, potwierdzające ich wytrzymałość oraz inne cechy gwarantujące odpowiednią ochronę głowy. Potwierdzeniem tego są certyfikaty:

    ECE R22.05 (Economic Commission of Europe Regulation 22.05) - norma stosowana niemal na całym świecie, obowiązująca w 47 krajach. Spełnianie jej wymagać potwierdzają liczne testy:

    1) Wytrzymałość skorupy - kask uderzany jest w pięciu lub sześciu miejscach, które są następnie sprawdzane pod kątem powstałych odkształceń. Następnie zrzucany jest z wysokości 2,8 metra na płaską lub wypukłą powierzchnię z prędkością 7,5m/s.

    2) Wytrzymałość zastosowanych materiałów na temperatury w zakresie od -20 do +50 stopni Celsjusza.

    3) Sprawdzenie wytrzymałości zapięcia kasku oraz wizjera. Ten ostatni musi być odporny na zadrapania i pęknięcia, zapewniać użytkownikowi odpowiednią widoczność i nie ograniczać pola widzenia. Test odporności wizjera polega na upuszczeniu na niego 3-kilogramowego ciężarka z wysokości jednego metra. Jeśli nie dojdzie do przebicia, test jest zaliczony. Europejski program testów nie zawiera badania penetracji skorupy.

    DOT - certyfikat nadawany w USA, lecz honorowany w wielu innych państwach. Podczas testu bada się uszkodzenia kasku po dwukrotnym upadku z wysokości, odporność na penetrację po uderzeniu w czterech punktach oraz trwałość zapięcia. W przeprowadzanych testach zastosowane są trzy modele kształtów głów (zamiast ośmiu, jak to ma miejsce w przypadku testów ECE).

    SNELL - normy wdrożone przez prywatną fundację, założoną w USA w 1957 roku po śmierci Williama Snella, motocyklisty, który zmarł na skutek poważnych obrażeń głowy, odniesionych na torze wyścigowym. Są one znacznie bardziej restrykcyjne niż ECE i DOT; spełniają je tylko niektóre modele kasków nielicznych producentów. Testy obejmują upadek kasku z wysokości na kilka różnych typów nawierzchni: płaską, półokrągłą oraz na krawędzie. Podczas tego badania sprawdza się stabilność pozycji kasku – nie może on obrócić się na testowej „głowie”. Z kolei odporność na penetrację skorupy sprawdzana jest ostrym ciężarkiem spuszczanym z wysokości. Podobnie określa się wytrzymałość wizjera. Testowaniu podlega również odporność zapięcia.

    Jakie kaski są najbardziej bezpieczne?

    Na rynku dostępnych jest wiele modeli kasków motocyklowych, spełniających surowe standardy. Jeśli poszukujemy bezpiecznych, a zarazem wygodnych modeli, warto zainteresować się:

    - Ispido Helmets Raven;

    - SMK Twister;

    - Nolan X-903 U.C.;

    - Shoei XR-1100;

    - Shark Race-R Pro Carbon.

    29 września 2023, 2:13 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Wyczekiwany przez Was Opel Omegą zjechał z regału ale zanim Wam go pokażemy to musi on trafić w ręce specjalisty od wgnieceń PDR. Gdy już prace nad tym samochodem zostaną zakończone to oczywiście zrobimy dla Was cały odcinek z nim w roli głównej. Minister Leszek oficjalnie zakończył prace nad Volkswagenem Golfem II Bundeswehra edition. Nadwozie zostało polakierowane, są nowe elementy zawieszenia a nadwozie jest ozdobione gadżetami. Zobaczcie efekt końcowy. Kolejne samochody trafiają do nowego budynku Muzeum. Teraz przygotowywany jest Fiat 125p, który dotychczas przejechał zaledwie 226 kilometrów.

    Minister Leszek dostał fuchę. Po godzinach naprawia bulbulator do lemoniady
    22 września 2023, 4:12 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    16.09.2023 wypadek na drodze nr. 5 w kierunku Lubawki, skrzyżowanie w miejscowości Dobromierz. Kierujący samochodem Audi około 70 letni mężczyzna zignorował podwójną ciągłą oraz skrzyżowanie i postanowił wyprzedzić kilka pojazdów zwalniających przed skrzyżowaniem. W wyniku wypadku ucierpiał kierowca VW, który skręcał w lewo. Doznał on urazu głowy. Pasażerka z VW skarżyła się na ból odcinka szyjnego. Kierowca Audi doznał obrażeń ręki oraz dłoni. Policja po wysłuchaniu świadków i kierowców, uznała za winnego kierowcę Audi, ten przyznał się do winy. Na pytanie policjanta dlaczego podjął taką decyzję o wyprzedzaniu w tym miejscu, kierowca Audi stwierdził, że wszyscy się wlekli a on się śpieszył. Wraz z drugim kierowcą, który zatrzymał się razem ze mną, pomogliśmy wydostać się kierowcy VW z pojazdu ponieważ drzwi w jego aucie się zablokowały.
    19 września 2023, 23:58 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    13 września 2023, 23:19 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj