Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 12 takich materiałów
    5 maja 2022, 11:54 przez 06magda (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jak polakierować auto? – Samochody od czasu do czasu wymagają lakierowania. W ramach tego procesu można dokonać kompletnej zmiany barwy pojazdu lub sprawić, że wyblakła i matowa powłoka odzyska swój błysk i atrakcyjny wygląd. Oczywiście czynnościami takimi zajmują się wyspecjalizowane warsztaty lakiernicze, ale można je również wykonywać samodzielnie. Należy pamiętać, że proces lakierowania wymaga odpowiednich narzędzi, materiałów i stosownych przygotowań. Istotne jest więc zadbanie o wiele rzeczy, aby uzyskać estetyczny efekt końcowy.
Odpowiednie zaopatrzenie, materiały polerskie i lakiernicze to podstawa
Profesjonalne warsztaty dysponują nowoczesnym sprzętem i rozwiązaniami, takimi jak na przykład kabina bezpyłowa. W przypadku samodzielnego lakierowania istotne jest zadbanie o kilka elementów, które zastąpią profesjonalne wyposażenie. Przede wszystkim należy nastawić się na kilkudniową pracę. Najlepszym wyjściem jest poświęcenie na lakierowanie samochodu kilku weekendów. Dzięki temu wszystko zostanie wykonane dokładnie. Dobrym pomysłem jest skorzystanie z garażu lub wiaty, ale lakierowanie można również przeprowadzić na zewnątrz, jeśli pogoda jest odpowiednia i jeśli zastosowane zostały środki ostrożności.
Podczas lakierowania potrzebne są różnego rodzaju materiały polerskie i lakiernicze, które zostały przedstawione poniżej:- 
duża ilość suchego i mokrego papieru ściernego o granulacji 1200 oraz 2000,
- gazety oraz taśma do maskowania,
- szlifierka z zasilaniem pneumatycznym lub elektrycznym,
- pistolet lakierniczy,
- sprężarka,
- rozcieńczalnik do farb,
- maska do ochrony twarzy,
- okulary ochronne,
- podkład,
- lakier epoksydowy lub farba akrylowa,
- lakier bezbarwny,
- odkurzacz niezbędny do utrzymania odpowiedniej czystości malowanego obszaru.
Wymienione materiały i narzędzia lakiernicze znajdziesz w sklepie eKemichal.pl, który od lat wyposaża warsztaty lakiernicze. 
Jeżeli zamierzamy lakierować mniejszy lub średni pojazd, musimy zakupić około 4 litrów warstwy podkładowej, 11 litrów warstwy głównej oraz około 8-11 litrów lakieru bezbarwnego. W większych pojazdach potrzeba około 6 litrów podkładu, 15 litrów lakieru głównego i 11-15 litrów lakieru bezbarwnego. Są to górne wartości, jednak lepiej zaopatrzyć się w większy zapas farby niż ryzykować jej niedobór. W przypadku lakierowania pojedynczych elementów, należy podać kod kolorystyczny pojazdu znajdujący się na tabliczce znamionowej. Na podstawie takich informacji sklep lub mieszalnia dopasuje odpowiedni produkt. 
Przygotowanie do procesu lakierowania samochodu
Wiele osób zastanawiających się nad tym, jak polakierować auto, powinno pamiętać o bardzo istotnym etapie, jakim są przygotowania. Podstawową sprawą jest usunięcie kurzu oraz wszelkich innych zanieczyszczeń z miejsca, w którym będzie się wykonywało pracę. Dzięki temu pod farbę nie trafią żadne niepożądane drobiny, a cała powłoka będzie pozbawiona niedoskonałości. Ważne jest więc bardzo dokładne umycie auta, z uwzględnieniem wszystkich zakamarków. Jeśli chodzi o malowanie zewnętrznej powierzchni pojazdu to nie trzeba się martwić demontażem jego elementów. Wystarczy tylko zamaskować obszary, które nie mają zostać polakierowane, przy pomocy specjalnej taśmy oraz gazet.
Ważną sprawą w ramach przygotowań jest również usunięcie starej powłoki lakierniczej z pojazdu. Można to zrobić przy pomocy szlifierki elektrycznej albo pneumatycznej, ale w trudno dostępnych miejscach, rogach i na krawędziach konieczne będzie szlifowanie ręczne. Najlepszą opcją jest całkowite zeszlifowanie auta do gołego metalu z dbałością o gładkość, jednak należy się liczyć z tym, że taki proces zajmuje sporo czasu. Po wszystkim całą powierzchnię należy przetrzeć rozcieńczalnikiem i szmatką, aby pozbyć się pyłu.
Właściwe lakierowanie samochodu
Po wymieszaniu podkładu z rozcieńczalnikiem należy nałożyć podkład trzymając pistolet w odległości około 15 cm od metalu, wykonując ruchy z boku na bok. Spust należy naciskać wyłącznie podczas wykonywania ruchu ręką. Po odczekaniu czasu schnięcia i utwardzania ustalonego przez producenta, można przejść do nakładania kolejnych powłok czyli kilku warstw właściwej farby oraz lakieru bezbarwnego nadającego odpowiedni, estetyczny połysk. Pistolety lakiernicze znajdziesz na stronie: https://www.ekemichal.pl/produkty/pistolety-lakiernicze,2,14650.

    Samochody od czasu do czasu wymagają lakierowania. W ramach tego procesu można dokonać kompletnej zmiany barwy pojazdu lub sprawić, że wyblakła i matowa powłoka odzyska swój błysk i atrakcyjny wygląd. Oczywiście czynnościami takimi zajmują się wyspecjalizowane warsztaty lakiernicze, ale można je również wykonywać samodzielnie. Należy pamiętać, że proces lakierowania wymaga odpowiednich narzędzi, materiałów i stosownych przygotowań. Istotne jest więc zadbanie o wiele rzeczy, aby uzyskać estetyczny efekt końcowy.

    Odpowiednie zaopatrzenie, materiały polerskie i lakiernicze to podstawa

    Profesjonalne warsztaty dysponują nowoczesnym sprzętem i rozwiązaniami, takimi jak na przykład kabina bezpyłowa. W przypadku samodzielnego lakierowania istotne jest zadbanie o kilka elementów, które zastąpią profesjonalne wyposażenie. Przede wszystkim należy nastawić się na kilkudniową pracę. Najlepszym wyjściem jest poświęcenie na lakierowanie samochodu kilku weekendów. Dzięki temu wszystko zostanie wykonane dokładnie. Dobrym pomysłem jest skorzystanie z garażu lub wiaty, ale lakierowanie można również przeprowadzić na zewnątrz, jeśli pogoda jest odpowiednia i jeśli zastosowane zostały środki ostrożności.

    Podczas lakierowania potrzebne są różnego rodzaju materiały polerskie i lakiernicze, które zostały przedstawione poniżej:- 

    duża ilość suchego i mokrego papieru ściernego o granulacji 1200 oraz 2000,

    - gazety oraz taśma do maskowania,

    - szlifierka z zasilaniem pneumatycznym lub elektrycznym,

    - pistolet lakierniczy,

    - sprężarka,

    - rozcieńczalnik do farb,

    - maska do ochrony twarzy,

    - okulary ochronne,

    - podkład,

    - lakier epoksydowy lub farba akrylowa,

    - lakier bezbarwny,

    - odkurzacz niezbędny do utrzymania odpowiedniej czystości malowanego obszaru.

    Wymienione materiały i narzędzia lakiernicze znajdziesz w sklepie eKemichal.pl, który od lat wyposaża warsztaty lakiernicze.

    Jeżeli zamierzamy lakierować mniejszy lub średni pojazd, musimy zakupić około 4 litrów warstwy podkładowej, 11 litrów warstwy głównej oraz około 8-11 litrów lakieru bezbarwnego. W większych pojazdach potrzeba około 6 litrów podkładu, 15 litrów lakieru głównego i 11-15 litrów lakieru bezbarwnego. Są to górne wartości, jednak lepiej zaopatrzyć się w większy zapas farby niż ryzykować jej niedobór. W przypadku lakierowania pojedynczych elementów, należy podać kod kolorystyczny pojazdu znajdujący się na tabliczce znamionowej. Na podstawie takich informacji sklep lub mieszalnia dopasuje odpowiedni produkt.

    Przygotowanie do procesu lakierowania samochodu

    Wiele osób zastanawiających się nad tym, jak polakierować auto, powinno pamiętać o bardzo istotnym etapie, jakim są przygotowania. Podstawową sprawą jest usunięcie kurzu oraz wszelkich innych zanieczyszczeń z miejsca, w którym będzie się wykonywało pracę. Dzięki temu pod farbę nie trafią żadne niepożądane drobiny, a cała powłoka będzie pozbawiona niedoskonałości. Ważne jest więc bardzo dokładne umycie auta, z uwzględnieniem wszystkich zakamarków. Jeśli chodzi o malowanie zewnętrznej powierzchni pojazdu to nie trzeba się martwić demontażem jego elementów. Wystarczy tylko zamaskować obszary, które nie mają zostać polakierowane, przy pomocy specjalnej taśmy oraz gazet.

    Ważną sprawą w ramach przygotowań jest również usunięcie starej powłoki lakierniczej z pojazdu. Można to zrobić przy pomocy szlifierki elektrycznej albo pneumatycznej, ale w trudno dostępnych miejscach, rogach i na krawędziach konieczne będzie szlifowanie ręczne. Najlepszą opcją jest całkowite zeszlifowanie auta do gołego metalu z dbałością o gładkość, jednak należy się liczyć z tym, że taki proces zajmuje sporo czasu. Po wszystkim całą powierzchnię należy przetrzeć rozcieńczalnikiem i szmatką, aby pozbyć się pyłu.

    Właściwe lakierowanie samochodu

    Po wymieszaniu podkładu z rozcieńczalnikiem należy nałożyć podkład trzymając pistolet w odległości około 15 cm od metalu, wykonując ruchy z boku na bok. Spust należy naciskać wyłącznie podczas wykonywania ruchu ręką. Po odczekaniu czasu schnięcia i utwardzania ustalonego przez producenta, można przejść do nakładania kolejnych powłok czyli kilku warstw właściwej farby oraz lakieru bezbarwnego nadającego odpowiedni, estetyczny połysk. Pistolety lakiernicze znajdziesz na stronie: https://www.ekemichal.pl/produkty/pistolety-lakiernicze,2,14650.

    29 października 2021, 20:39 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    W trakcie odkurzania, poszło łożysko w odkurzaczu, trzeba było jakoś dokończyć odkurzać.
    30 maja 2016, 20:15 przez ~Gotham | Do ulubionych | Skomentuj
    Odkurzacz –
    30 marca 2016, 19:14 przez Snupi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jednak motomaniak zawsze będzie motomaniakiem
    29 grudnia 2014, 10:24 przez SeicentoSwap (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Potrzeba matką wynalazku – Bardzo prosty patent, który usprawnił mi wiele razy sprzątanie trudno dostępnych miejsc w aucie. Wystarczy kawałek węża (przykładowo ogrodowy) włożyć do końcówki odkurzacza, nie musi być szczelnie i tak spełnia swoją funkcję.
    Bardzo prosty patent, który usprawnił mi wiele razy sprzątanie trudno dostępnych miejsc w aucie. Wystarczy kawałek węża (przykładowo ogrodowy) włożyć do końcówki odkurzacza, nie musi być szczelnie i tak spełnia swoją funkcję.
    Odkurzacz –
    7 września 2014, 14:49 przez thestig9465 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Sprzątanie – Mycie, polerka, odkurzacz i... nad morze!
    Mycie, polerka, odkurzacz i... nad morze!
    16 sierpnia 2014, 17:17 przez Dieslowiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Smart ForTwo – Dla jednych pośmiewisko, dla innych pasja.
Chciałbym Wam pokazać ten samochód nie z perspektywy właściciela i kierowcy, a obserwatora. Tym SMARTem jeździ mój tata, kupił go w 2006 roku bo potrzebował samochodu wyższego od przeciętnej osobówki, który będzie nie wiele palił i będzie w miarę bezawaryjny. Początkowo traktował go jako zwykłe auto, ale jak wiadomo, pasja rodzi się powoli. Na chwilę obecną "odkurzacz" jest dopieszczany w każdym calu, pomimo dieslowskiego turbodoładowanego silnika 800cm3 dysponuje już mocą 65KM. Wgrana została nowa mapa, która podniosła moc o około 20KM, zmniejszając przy tym i tak już niewielkie spalanie o 0.5 litra na 100km (obecnie pali około 3.2 litra ropy), oraz pozwoliła urwać około 7 cennych sekund przyśpieszenia do 100km/h. Ponadto auto zyskało o wiele lepsze przyśpieszenie powyżej setki (Vmax około 150-160km/h). Niestety nie zawsze było tak kolorowo. Smart po niecałym roku od zakupu pokazał na co go stać, oraz to, że gwiazdki na testach zderzeniowych nie zostały przydzielone ot tak. W momencie kiedy mój tata wyprzedzał kolumnę samochodów, którą prowadził TIR, znalazł się w punkcie zerowym kierowcy przed nim. Auto zostało zepchnięte na pobocze, po czym uderzyło z całym impetem w bok naczepy ciężarówki. Skończyło się to wykręceniem paru piruetów na drodze, oraz 3 krotnym dachowaniem na poboczu. Gdybym usłyszał tę historię od kogoś innego i nie znał możliwości auta, pomyślałbym, że kierowca w ciężkim stanie został odwieziony do szpitala. Otóż nie, klatka wbudowana w samochód zatrzymała każde uderzenie, dzięki czemu kierowcy zupełnie nic się nie stało. W samym Smarcie ucierpiały jedynie zaczepy przednich lamp, szyba dachowa, oraz szyba bagażnika, cała konstrukcja została nienaruszona.

Powiedzcie co myślicie o tym aucie. Mam nadzieję, że "otworzyłem oczy niedowiarkom" oraz zmieniłem u niektórych pogląd na ten samochód. Uwierzcie, że w obecnym secie jest w stanie otworzyć oczy niejednemu streetracerowi na światłach. 6 biegowy tiptronic robi swoje.
    Dla jednych pośmiewisko, dla innych pasja.
    Chciałbym Wam pokazać ten samochód nie z perspektywy właściciela i kierowcy, a obserwatora. Tym SMARTem jeździ mój tata, kupił go w 2006 roku bo potrzebował samochodu wyższego od przeciętnej osobówki, który będzie nie wiele palił i będzie w miarę bezawaryjny. Początkowo traktował go jako zwykłe auto, ale jak wiadomo, pasja rodzi się powoli. Na chwilę obecną "odkurzacz" jest dopieszczany w każdym calu, pomimo dieslowskiego turbodoładowanego silnika 800cm3 dysponuje już mocą 65KM. Wgrana została nowa mapa, która podniosła moc o około 20KM, zmniejszając przy tym i tak już niewielkie spalanie o 0.5 litra na 100km (obecnie pali około 3.2 litra ropy), oraz pozwoliła urwać około 7 cennych sekund przyśpieszenia do 100km/h. Ponadto auto zyskało o wiele lepsze przyśpieszenie powyżej setki (Vmax około 150-160km/h). Niestety nie zawsze było tak kolorowo. Smart po niecałym roku od zakupu pokazał na co go stać, oraz to, że gwiazdki na testach zderzeniowych nie zostały przydzielone ot tak. W momencie kiedy mój tata wyprzedzał kolumnę samochodów, którą prowadził TIR, znalazł się w punkcie zerowym kierowcy przed nim. Auto zostało zepchnięte na pobocze, po czym uderzyło z całym impetem w bok naczepy ciężarówki. Skończyło się to wykręceniem paru piruetów na drodze, oraz 3 krotnym dachowaniem na poboczu. Gdybym usłyszał tę historię od kogoś innego i nie znał możliwości auta, pomyślałbym, że kierowca w ciężkim stanie został odwieziony do szpitala. Otóż nie, klatka wbudowana w samochód zatrzymała każde uderzenie, dzięki czemu kierowcy zupełnie nic się nie stało. W samym Smarcie ucierpiały jedynie zaczepy przednich lamp, szyba dachowa, oraz szyba bagażnika, cała konstrukcja została nienaruszona.

    Powiedzcie co myślicie o tym aucie. Mam nadzieję, że "otworzyłem oczy niedowiarkom" oraz zmieniłem u niektórych pogląd na ten samochód. Uwierzcie, że w obecnym secie jest w stanie otworzyć oczy niejednemu streetracerowi na światłach. 6 biegowy tiptronic robi swoje.
    28 lipca 2014, 12:08 przez Snupi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (19)
    Źródło:

    Własne