Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 836 takich materiałów
    19 stycznia 2024, 23:55 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ewolucja najlepszych modeli Volvo na przestrzeni lat – Szwedzki producent samochodów Volvo zdobył uznanie za bezpieczeństwo i komfort. Zobacz, jak ewoluowały najlepsze modele samochodów Volvo na przestrzeni lat. Jeśli jesteś prawdziwym fanem samochodów, musisz wiedzieć, że Volvo jest jedną z najpopularniejszych marek samochodów na polskim rynku.
Ludzie zaufali Volvo, ponieważ są one znane z tego, że są super bezpieczne i wygodne, zwłaszcza gdy wybierasz się w długą podróż. Mechanicy również znają te samochody na wylot. Jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebować części zamiennej, po prostu zadzwoń do Ovoko, a oni zdobędą części Volvo, których potrzebujesz, nawet te starsze.
Od momentu powstania w 1927 roku, Volvo do dziś wyprodukowało wiele wysokiej jakości samochodów. Zobaczmy, jak ewoluowały topowe modele Volvo na przestrzeni lat.
Volvo 240 (1974-1993)
W 1974 roku Volvo zaprezentowało model Volvo 240, który zapoczątkował trwającą prawie dwie dekady historię sukcesu. W połowie lat 70-tych Volvo intensywnie inwestowało w technologie bezpieczeństwa, emisji spalin i osiągów. To sprawiło, że Volvo 240 stało się poligonem doświadczalnym dla innowacji producenta samochodów.
Nawet dziś Volvo 240 pozostaje ulubieńcem entuzjastów ze względu na swoje osiągi i wyjątkowy charakter.
Volvo 240 było dostępne z 97-konnym silnikiem gaźnikowym lub 123-konnym silnikiem z wtryskiem paliwa. Bazując na poprzednich 140 modelach, 240 charakteryzowało się bardziej wyrazistą stylistyką, większą przestrzenią i dodatkowym luksusem. Jego popularność wzrosła dzięki szerokiej gamie opcji układu napędowego oraz dostępności wersji dwu-, cztero- i pięciodrzwiowych.
Volvo 850 (1991-1996)
W czerwcu 1991 r. Volvo zaprezentowało nową serię modeli, wprowadzając na rynek Volvo 850 GLT. Reklamowany jako "dynamiczny samochód z czterema innowacjami zmieniającymi świat", 850 GLT wprowadził przełomowe funkcje, takie jak poprzeczny 5-cylindrowy silnik napędzający przednie koła, zintegrowany system ochrony przed uderzeniami bocznymi SIPS oraz samoregulujący się mechanizm przednich pasów bezpieczeństwa, znany jako rolka ARH. Jest również wyposażony w tylną oś typu Delta-link, łączącą dynamikę i komfort jazdy niezależnego zawieszenia ze stabilnością tylnej osi.
W ciągu następnych kilku lat seria 850 rozszerzyła się o różne wersje, w tym modele benzynowe z turbodoładowaniem i wariant z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Niecałe dwa lata po zaprezentowaniu 850 GLT sedan, w lutym 1993 roku Volvo wprowadziło 5-drzwiową wersję kombi. Konstrukcja 850 kombi charakteryzowała się tylną częścią o typowym dla Volvo profilu, charakteryzującym się niemal pionową tylną klapą, która maksymalizowała przestrzeń wewnętrzną.
To kombi otrzymało prestiżową nagrodę "1994 Good Design Grand Prize" w Japonii, a także stało się pierwszym na świecie samochodem oferującym boczne poduszki powietrzne.
Volvo S40 (1995-2012)
Następnym modelem było Volvo S40. Model ten powstał w wyniku współpracy Volvo Cars i Mitsubishi. Obie firmy skonstruowały własną serię samochodów, wykorzystując wspólną platformę techniczną w fabryce NedCar w Holandii.
Volvo S40 zaczęło się od dwóch wersji, jednej z silnikiem o pojemności 1,8 litra i drugiej z silnikiem o pojemności 2,0 litra. Później dodano więcej modeli, w tym oszczędny turbodiesel i wysokowydajny T4 o mocy 200 koni mechanicznych. Model T4 poszedł w ślady klasycznych wyczynowych Volvo, takich jak PV544 Sport i 240 Turbo.
Model S40 zdobył jednak uznanie nie tylko zwykłych kierowców. Odcisnął również znaczące piętno w sportach motorowych, a jego najbardziej znaczącym zwycięstwem było zwycięstwo Rickarda Rydella w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (BTCC) w 1998 roku. S40 odniósł również sukces w Szwedzkich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (STCC).
Volvo XC90 (2002-2014)
W 2002 roku Volvo wprowadziło na rynek model XC90. Wyznaczyło ono nowe standardy w segmencie SUV-ów, koncentrując się na efektywności paliwowej, luksusie i innowacyjności.
Volvo wprowadziło również innowacyjne systemy, takie jak Roll Stability Control, Roll Over Protection System, nadmuchiwane kurtyny boczne i składane tylne siedzenia, rozwiązując problemy, których inni producenci samochodów jeszcze wtedy nie rozwiązali.
Do 2004 roku można było wybierać spośród silników pięcio-, sześcio- i ośmiocylindrowych, które dodały XC90 zarówno mocy, jak i bezpieczeństwa. Model ten nadal jest liderem w segmencie SUV-ów. Co więcej, nawet w dzisiejszych czasach około 85% Polaków stwierdziło, że najbardziej lubi SUV-y w gamie Volvo.
Według prezesa Volvo Car Poland, Emila Dembińskiego, model Volvo XC90 pozostaje popularny do dziś, podobnie jak najlepiej sprzedające się modele XC60 i XC40.
Ostatnie dane pokazują, że XC90 odnotowało ponad 1 299 rejestracji w Polsce. Za nim uplasował się XC60, najpopularniejszy model segmentu premium, z 5 365 rejestracjami, oraz XC40, z 2 617 rejestracjami.
Patrząc na typy samochodów, samochody czysto elektryczne (BEV) stanowią 3% rejestracji, podczas gdy hybrydy plug-in stanowią 10%. Samochody z silnikiem Diesla stanowią 31%, a samochody benzynowe stanowią większość - 56%. Firma ogłosiła jednak, że kolejny rok oznacza koniec dostępności silników wysokoprężnych. Ostatnie Volvo z silnikiem wysokoprężnym zostanie wyprodukowane w kwietniu 2024 roku.
Volvo V40 (2012-2019)
Nowszym modelem jest Volvo V40. Jest to stylowy samochód zaprojektowany przez Amerykanina Chrisa Benjamina z wnętrzem Pontusa Fontaeusa. Było to ostatnie Volvo zaprojektowane pod kierownictwem Steve'a Mattina. Samochód został zbudowany na platformie Global C, która zapewnia solidne podstawy dla osiągów i bezpieczeństwa, z pewnymi modyfikacjami dla lepszego prowadzenia.
Kiedy V40 zostało wprowadzone na rynek, było dostępne z różnymi silnikami. Do wyboru były dwa silniki benzynowe: jeden to 1,6-litrowy EcoBoost I4, który w zależności od modelu zapewniał moc 150 lub 180 koni mechanicznych, a drugi to 2,5-litrowy Volvo B525 I5 o mocy 254 koni mechanicznych.
Dla tych, którzy woleli olej napędowy, były dwie opcje: 1,6-litrowy silnik PSA Peugeot Citroën / Ford Duratorq produkujący 115 koni mechanicznych przy niskiej emisji na poziomie 94 g/km CO2 lub 2,0-litrowy silnik wysokoprężny I5 Volvo o mocy 150 lub 177 koni mechanicznych.
W 2014 roku Volvo wprowadziło do modelu V40 zaawansowane silniki Drive E (VEA). Silniki te oferowały lepszą wydajność i były dostępne w modelach V40 D4 i V40 T5. Dodano również system bezpieczeństwa IntelliSafe.

    Szwedzki producent samochodów Volvo zdobył uznanie za bezpieczeństwo i komfort. Zobacz, jak ewoluowały najlepsze modele samochodów Volvo na przestrzeni lat. Jeśli jesteś prawdziwym fanem samochodów, musisz wiedzieć, że Volvo jest jedną z najpopularniejszych marek samochodów na polskim rynku.

    Ludzie zaufali Volvo, ponieważ są one znane z tego, że są super bezpieczne i wygodne, zwłaszcza gdy wybierasz się w długą podróż. Mechanicy również znają te samochody na wylot. Jeśli kiedykolwiek będziesz potrzebować części zamiennej, po prostu zadzwoń do Ovoko, a oni zdobędą części Volvo, których potrzebujesz, nawet te starsze.

    Od momentu powstania w 1927 roku, Volvo do dziś wyprodukowało wiele wysokiej jakości samochodów. Zobaczmy, jak ewoluowały topowe modele Volvo na przestrzeni lat.

    Volvo 240 (1974-1993)

    W 1974 roku Volvo zaprezentowało model Volvo 240, który zapoczątkował trwającą prawie dwie dekady historię sukcesu. W połowie lat 70-tych Volvo intensywnie inwestowało w technologie bezpieczeństwa, emisji spalin i osiągów. To sprawiło, że Volvo 240 stało się poligonem doświadczalnym dla innowacji producenta samochodów.

    Nawet dziś Volvo 240 pozostaje ulubieńcem entuzjastów ze względu na swoje osiągi i wyjątkowy charakter.

    Volvo 240 było dostępne z 97-konnym silnikiem gaźnikowym lub 123-konnym silnikiem z wtryskiem paliwa. Bazując na poprzednich 140 modelach, 240 charakteryzowało się bardziej wyrazistą stylistyką, większą przestrzenią i dodatkowym luksusem. Jego popularność wzrosła dzięki szerokiej gamie opcji układu napędowego oraz dostępności wersji dwu-, cztero- i pięciodrzwiowych.

    Volvo 850 (1991-1996)

    W czerwcu 1991 r. Volvo zaprezentowało nową serię modeli, wprowadzając na rynek Volvo 850 GLT. Reklamowany jako "dynamiczny samochód z czterema innowacjami zmieniającymi świat", 850 GLT wprowadził przełomowe funkcje, takie jak poprzeczny 5-cylindrowy silnik napędzający przednie koła, zintegrowany system ochrony przed uderzeniami bocznymi SIPS oraz samoregulujący się mechanizm przednich pasów bezpieczeństwa, znany jako rolka ARH. Jest również wyposażony w tylną oś typu Delta-link, łączącą dynamikę i komfort jazdy niezależnego zawieszenia ze stabilnością tylnej osi.

    W ciągu następnych kilku lat seria 850 rozszerzyła się o różne wersje, w tym modele benzynowe z turbodoładowaniem i wariant z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

    Niecałe dwa lata po zaprezentowaniu 850 GLT sedan, w lutym 1993 roku Volvo wprowadziło 5-drzwiową wersję kombi. Konstrukcja 850 kombi charakteryzowała się tylną częścią o typowym dla Volvo profilu, charakteryzującym się niemal pionową tylną klapą, która maksymalizowała przestrzeń wewnętrzną.

    To kombi otrzymało prestiżową nagrodę "1994 Good Design Grand Prize" w Japonii, a także stało się pierwszym na świecie samochodem oferującym boczne poduszki powietrzne.

    Volvo S40 (1995-2012)

    Następnym modelem było Volvo S40. Model ten powstał w wyniku współpracy Volvo Cars i Mitsubishi. Obie firmy skonstruowały własną serię samochodów, wykorzystując wspólną platformę techniczną w fabryce NedCar w Holandii.

    Volvo S40 zaczęło się od dwóch wersji, jednej z silnikiem o pojemności 1,8 litra i drugiej z silnikiem o pojemności 2,0 litra. Później dodano więcej modeli, w tym oszczędny turbodiesel i wysokowydajny T4 o mocy 200 koni mechanicznych. Model T4 poszedł w ślady klasycznych wyczynowych Volvo, takich jak PV544 Sport i 240 Turbo.

    Model S40 zdobył jednak uznanie nie tylko zwykłych kierowców. Odcisnął również znaczące piętno w sportach motorowych, a jego najbardziej znaczącym zwycięstwem było zwycięstwo Rickarda Rydella w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (BTCC) w 1998 roku. S40 odniósł również sukces w Szwedzkich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych (STCC).

    Volvo XC90 (2002-2014)

    W 2002 roku Volvo wprowadziło na rynek model XC90. Wyznaczyło ono nowe standardy w segmencie SUV-ów, koncentrując się na efektywności paliwowej, luksusie i innowacyjności.

    Volvo wprowadziło również innowacyjne systemy, takie jak Roll Stability Control, Roll Over Protection System, nadmuchiwane kurtyny boczne i składane tylne siedzenia, rozwiązując problemy, których inni producenci samochodów jeszcze wtedy nie rozwiązali.

    Do 2004 roku można było wybierać spośród silników pięcio-, sześcio- i ośmiocylindrowych, które dodały XC90 zarówno mocy, jak i bezpieczeństwa. Model ten nadal jest liderem w segmencie SUV-ów. Co więcej, nawet w dzisiejszych czasach około 85% Polaków stwierdziło, że najbardziej lubi SUV-y w gamie Volvo.

    Według prezesa Volvo Car Poland, Emila Dembińskiego, model Volvo XC90 pozostaje popularny do dziś, podobnie jak najlepiej sprzedające się modele XC60 i XC40.

    Ostatnie dane pokazują, że XC90 odnotowało ponad 1 299 rejestracji w Polsce. Za nim uplasował się XC60, najpopularniejszy model segmentu premium, z 5 365 rejestracjami, oraz XC40, z 2 617 rejestracjami.

    Patrząc na typy samochodów, samochody czysto elektryczne (BEV) stanowią 3% rejestracji, podczas gdy hybrydy plug-in stanowią 10%. Samochody z silnikiem Diesla stanowią 31%, a samochody benzynowe stanowią większość - 56%. Firma ogłosiła jednak, że kolejny rok oznacza koniec dostępności silników wysokoprężnych. Ostatnie Volvo z silnikiem wysokoprężnym zostanie wyprodukowane w kwietniu 2024 roku.

    Volvo V40 (2012-2019)

    Nowszym modelem jest Volvo V40. Jest to stylowy samochód zaprojektowany przez Amerykanina Chrisa Benjamina z wnętrzem Pontusa Fontaeusa. Było to ostatnie Volvo zaprojektowane pod kierownictwem Steve'a Mattina. Samochód został zbudowany na platformie Global C, która zapewnia solidne podstawy dla osiągów i bezpieczeństwa, z pewnymi modyfikacjami dla lepszego prowadzenia.

    Kiedy V40 zostało wprowadzone na rynek, było dostępne z różnymi silnikami. Do wyboru były dwa silniki benzynowe: jeden to 1,6-litrowy EcoBoost I4, który w zależności od modelu zapewniał moc 150 lub 180 koni mechanicznych, a drugi to 2,5-litrowy Volvo B525 I5 o mocy 254 koni mechanicznych.

    Dla tych, którzy woleli olej napędowy, były dwie opcje: 1,6-litrowy silnik PSA Peugeot Citroën / Ford Duratorq produkujący 115 koni mechanicznych przy niskiej emisji na poziomie 94 g/km CO2 lub 2,0-litrowy silnik wysokoprężny I5 Volvo o mocy 150 lub 177 koni mechanicznych.

    W 2014 roku Volvo wprowadziło do modelu V40 zaawansowane silniki Drive E (VEA). Silniki te oferowały lepszą wydajność i były dostępne w modelach V40 D4 i V40 T5. Dodano również system bezpieczeństwa IntelliSafe.

    30 października 2023, 23:44 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Hybrydowe SUVy Toyoty, dlaczego warto je wybrać? – Toyota słynie z innowacji takich jak napędy hybrydowe, które sprawiają, że jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku motoryzacyjnym. Duże zainteresowanie tą technologią przyczyniło się nie tylko do rozwoju aut kompaktowych, ale także pojawienia się hybrydowych SUV-ów. Jeśli ciekawi Cię, jak prezentuje się tego typu połączenie i czy warto dać mu szansę, sprawdź nasz artykuł!
Nowa Toyota RAV4
SUV-y to wszechstronne auta, na których można polegać w każdej sytuacji. Nie inaczej ma się sprawa z nowymi hybrydami produkcji Toyoty. Model RAV4 to jeden z najpopularniejszych modeli tego producenta, który sprawdza się zarówno w środowisku miejskim, jak i na długich trasach.
Nowa Toyota RAV4 jest wyposażona w nowoczesny napęd hybrydowy o mocy maksymalnej 222 KM, a także zautomatyzowany system 4x4, który automatycznie dostosowuje ustawienia do warunków panujących na drodze.
Duży zbiornik paliwowy i bardzo pojemna bateria pozwalają na wykorzystanie jego możliwości w pełni nawet na bardzo długich trasach. Zwłaszcza dzięki systemom umożliwiającym odzyskanie części energii kinetycznej z hamowania i zwalniania, by ponownie zasilić nią napęd.
Nowa Toyota RAV4 to również minimalistyczny, ale bardzo nowoczesny i elegancki design, który zdecydowanie zwraca na siebie uwagę. Stanowi idealne wyważenie między funkcjonalnością i stylem, dając kierowcy i jego pasażerom to, co najlepsze.
Nowa Toyota Highlander
Highlander, podobnie jak RAV4 to SUV, który zadowoli nawet najbardziej wymagających klientów. Tak jak wcześniej omawiany model, jest naszpikowany nowoczesną technologią zwiększającą komfort i bezpieczeństwo jazdy. Wśród jego funkcji można wymienić między innymi układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, system monitorowania martwego pola w lusterkach czy monitoring obejmujący kamery 360 stopni.
Nowa Toyota Highlander jest przy tym nieco większa rozmiarami niż RAV4 i oferuje jeszcze potężniejszą moc, wynoszącą aż 248 KM. Dzięki temu podróżowanie w każdych warunkach staje się proste i przyjemne. Zwłaszcza przy tym standardzie wykończenia, które oferuje pełen komfort i przestrzeń nawet dla 7 pasażerów naraz. I to w standardowej wersji.
Co istotne, nowa Toyota Highlander to także małe centrum multimedialne naszpikowane najnowocześniejszymi udogodnieniami dla kierowcy. 12,3 calowy ekran pozwala na dostosowanie deski rozdzielczej do indywidualnych preferencji, a dzięki możliwości sparowania telefonu z wyświetlaczem auta, można pozostać w łączności ze światem w bezpieczny sposób.
Toyota Poznań Ukleja - gdzie kupić SUV-a?
Wybór odpowiedniego modelu SUV-a to tylko część udanego zakupu. Ważne jest także to, by nabyć dane auto na korzystnych warunkach. Najlepszej jakości obsługę i wsparcie znajdziesz w autoryzowanych salonach, takich jak Toyota Poznań Ukleja. Pracujący tam specjaliści będą w stanie zapewnić Ci profesjonalne doradztwo na każdym etapie zakupu i w pełni dopasować wybrany samochód do Twoich potrzeb.
Co istotne, zakupy SUV-a w autoryzowanym salonie pozwolą Ci także na pełne wykorzystanie wsparcia posprzedażowego i łatwiejsze rozwiązywanie ewentualnych problemów, które mogą pojawić się w późniejszych etapach użytkowania auta. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź salon Toyota Poznań Ukleja i skorzystaj z pomocy fachowców!

    Toyota słynie z innowacji takich jak napędy hybrydowe, które sprawiają, że jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku motoryzacyjnym. Duże zainteresowanie tą technologią przyczyniło się nie tylko do rozwoju aut kompaktowych, ale także pojawienia się hybrydowych SUV-ów. Jeśli ciekawi Cię, jak prezentuje się tego typu połączenie i czy warto dać mu szansę, sprawdź nasz artykuł!

    Nowa Toyota RAV4

    SUV-y to wszechstronne auta, na których można polegać w każdej sytuacji. Nie inaczej ma się sprawa z nowymi hybrydami produkcji Toyoty. Model RAV4 to jeden z najpopularniejszych modeli tego producenta, który sprawdza się zarówno w środowisku miejskim, jak i na długich trasach.

    Nowa Toyota RAV4 jest wyposażona w nowoczesny napęd hybrydowy o mocy maksymalnej 222 KM, a także zautomatyzowany system 4x4, który automatycznie dostosowuje ustawienia do warunków panujących na drodze.

    Duży zbiornik paliwowy i bardzo pojemna bateria pozwalają na wykorzystanie jego możliwości w pełni nawet na bardzo długich trasach. Zwłaszcza dzięki systemom umożliwiającym odzyskanie części energii kinetycznej z hamowania i zwalniania, by ponownie zasilić nią napęd.

    Nowa Toyota RAV4 to również minimalistyczny, ale bardzo nowoczesny i elegancki design, który zdecydowanie zwraca na siebie uwagę. Stanowi idealne wyważenie między funkcjonalnością i stylem, dając kierowcy i jego pasażerom to, co najlepsze.

    Nowa Toyota Highlander

    Highlander, podobnie jak RAV4 to SUV, który zadowoli nawet najbardziej wymagających klientów. Tak jak wcześniej omawiany model, jest naszpikowany nowoczesną technologią zwiększającą komfort i bezpieczeństwo jazdy. Wśród jego funkcji można wymienić między innymi układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, system monitorowania martwego pola w lusterkach czy monitoring obejmujący kamery 360 stopni.

    Nowa Toyota Highlander jest przy tym nieco większa rozmiarami niż RAV4 i oferuje jeszcze potężniejszą moc, wynoszącą aż 248 KM. Dzięki temu podróżowanie w każdych warunkach staje się proste i przyjemne. Zwłaszcza przy tym standardzie wykończenia, które oferuje pełen komfort i przestrzeń nawet dla 7 pasażerów naraz. I to w standardowej wersji.

    Co istotne, nowa Toyota Highlander to także małe centrum multimedialne naszpikowane najnowocześniejszymi udogodnieniami dla kierowcy. 12,3 calowy ekran pozwala na dostosowanie deski rozdzielczej do indywidualnych preferencji, a dzięki możliwości sparowania telefonu z wyświetlaczem auta, można pozostać w łączności ze światem w bezpieczny sposób.

    Toyota Poznań Ukleja - gdzie kupić SUV-a?

    Wybór odpowiedniego modelu SUV-a to tylko część udanego zakupu. Ważne jest także to, by nabyć dane auto na korzystnych warunkach. Najlepszej jakości obsługę i wsparcie znajdziesz w autoryzowanych salonach, takich jak Toyota Poznań Ukleja. Pracujący tam specjaliści będą w stanie zapewnić Ci profesjonalne doradztwo na każdym etapie zakupu i w pełni dopasować wybrany samochód do Twoich potrzeb.

    Co istotne, zakupy SUV-a w autoryzowanym salonie pozwolą Ci także na pełne wykorzystanie wsparcia posprzedażowego i łatwiejsze rozwiązywanie ewentualnych problemów, które mogą pojawić się w późniejszych etapach użytkowania auta. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź salon Toyota Poznań Ukleja i skorzystaj z pomocy fachowców!

    20 października 2023, 3:37 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    19 września 2023, 23:58 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Podczas budowy zawsze pojawiają się nowe koncepcje. Podobnie jest w przypadku Muzeum Motoryzacji Wena w Oławie. Chociaż Tomek cały projekt ma w głowie to zawsze przecież można coś zmienić. Jedna z części Muzeum będzie w zupełnie innym stylu niż pozostałe.
    14 września 2023, 0:43 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Po pierwszym wyścigu i pierwszej przygodzie, nasz przyjaciel Tino postanowił odpuścić męczenie swojej Miaty NA i... kupić NB, którego przebuduje na profesjonalną torówkę!
    5 września 2023, 12:37 przez TaMiataWymiata (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Nowa kiera wleciała do caro – powoli do przodu .....
    Powoli do przodu .....