Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 536 takich materiałów
    Majowe posiedzenie Zespołu ds. Energii, Klimatu i Środowiska - kluczowe tematy i wnioski – Majowe posiedzenie Zespołu ds. energii, klimatu i środowiska Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego (KWRiST) ponownie pokazało, że brakuje dyskusji i decyzji, które mogą mieć znaczący wpływ na funkcjonowanie jednostek samorządowych w Polsce. Spotkanie to, w którym brali udział przedstawiciele Unii Metropolii Polskich, z uwagi na zmianę porządku obrad przez stronę rządową nie dotyczyło projektów i omówienia bieżących problemów związanych z legislacją dotyczącą gospodarki odpadami.
Unia Metropolii Polskich, odgrywająca kluczową rolę w kształtowaniu polityki samorządowej, aktywnie uczestniczyła w debacie, podkreślając znaczenie zrównoważonego rozwoju dla polskich miast. Zapraszamy do zapoznania się z poniższym zestawieniem, w którym przedstawimy najważniejsze tematy poruszone podczas posiedzenia, w tym elektromobilność, politykę energetyczną oraz współpracę między rządem a samorządami.
Co było przedmiotem obrad?
W porządku obrad znalazły się trzy główne projekty do zaopiniowania oraz dodatkowe kwestie w ramach tzw. „spraw różnych". Wśród kluczowych elementów spotkania warto wymienić m.in. stanowisko Unii Metropolii Polskich w sprawie obowiązków jednostek samorządu terytorialnego zapewnienia udziału pojazdów nisko- i zeroemisyjnych przy realizacji usług komunalnych i negatywnych konsekwencji określonych przepisami w przypadku niespełnienia ustawowych wymogów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze tematy, które były poruszane podczas majowego posiedzenia.
Pierwotnie planowano omówienie pięciu projektów ustaw, jednak dwa z nich dotyczące gospodarki odpadami zostały wycofane na wniosek Ministerstwa Klimatu i Środowiska. Strona samorządowa, którą reprezentował Janusz Koper ze Śląskiego Związku Gmin i Powiatów, wyraziła swoje zaniepokojenie tym faktem i dopytywała o termin ponownego rozpatrzenia tych projektów. Przedstawiciel Ministerstwa poinformował, że projekty są wciąż na etapie uzgodnień międzyresortowych.
Jakie projekty uzyskały pozytywną opinię Zespołu ds. energii, klimatu i środowiska?
Pozostałe projekty, które zostały przedstawione do przedyskutowania, to:
- projekt rozporządzenia ministra klimatu i środowiska dotyczący wymagań jakościowych względem paliw stałych;
- Projekt rozporządzenia ministra infrastruktury dotyczący warunków technicznych użytkowania oraz kontroli morskich budowli hydrotechnicznych.
- Projekt rozporządzenia ministra infrastruktury na temat warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać morskie budowle hydrotechniczne oraz kryteria ich usytuowania.
Projekty w związku z pytaniami strony samorządowej wymagały dodatkowych wyjaśnień podczas posiedzenia. Po przedstawieniu odpowiedzi przezreprezentantów resortu, wszystkie trzy projekty uzyskały pozytywną opinię Zespołu.
Unia Metropolii Polskich w dyskusji o elektromobilności
Wśród innych, wartych poruszenia zagadnień, warto wymienić m.in. propozycję Unii Metropolii Polskich dotyczącą przesunięcia terminu wejścia w życie przepisów o elektromobilności. Przedstawiciel UMP, Tymoteusz Marzec, wskazał na problemy samorządów z zakupem pojazdów elektrycznych, co utrudnia spełnienie wymogów ustawowych. Strona samorządowa oczekuje, że rząd ustosunkuje się do tego wniosku na najbliższym posiedzeniu plenarnym Komisji Wspólnej.
Innym istotnym zagadnieniem było omówienie problemów zgłaszanych przez Związek Powiatów Polskich, które również czekają na rozwiązanie przez stronę rządową.
Chcesz wiedzieć więcej? Odwiedź stronę Unii Metropolii Polskich
Majowe posiedzenie Zespołu ds. energii, klimatu i środowiska Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego było kolejnym krokiem w kierunku uzgodnienia kluczowych regulacji wpływających na funkcjonowanie samorządów, jednak samorządy nadal oczekują przedstawienia kierunkowych decyzji ze strony rządu w szczególności Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Pomimo zapowiedzi, strona rządowa nie dynamizuje także procesu transformacji energetycznej w samorządach, o co środowiska samorządowe apelują od dawna. Unia Metropolii Polskich aktywnie uczestniczyła w dyskusjach, przedstawiając swoje stanowisko i postulaty.
Chcesz wiedzieć więcej na temat inicjatyw, w których czynny udział biorą przedstawiciele Unii Metropolii Polskich? Aby być na bieżąco z najnowszymi inicjatywami i decyzjami wpływającymi na lokalne samorządy w Polsce, odwiedź stronę metropolie.pl i przeczytaj, o czym powinni wiedzieć mieszkańcy dwunastu największych miast w Polsce.

    Majowe posiedzenie Zespołu ds. energii, klimatu i środowiska Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego (KWRiST) ponownie pokazało, że brakuje dyskusji i decyzji, które mogą mieć znaczący wpływ na funkcjonowanie jednostek samorządowych w Polsce. Spotkanie to, w którym brali udział przedstawiciele Unii Metropolii Polskich, z uwagi na zmianę porządku obrad przez stronę rządową nie dotyczyło projektów i omówienia bieżących problemów związanych z legislacją dotyczącą gospodarki odpadami.

    Unia Metropolii Polskich, odgrywająca kluczową rolę w kształtowaniu polityki samorządowej, aktywnie uczestniczyła w debacie, podkreślając znaczenie zrównoważonego rozwoju dla polskich miast. Zapraszamy do zapoznania się z poniższym zestawieniem, w którym przedstawimy najważniejsze tematy poruszone podczas posiedzenia, w tym elektromobilność, politykę energetyczną oraz współpracę między rządem a samorządami.

    Co było przedmiotem obrad?

    W porządku obrad znalazły się trzy główne projekty do zaopiniowania oraz dodatkowe kwestie w ramach tzw. „spraw różnych". Wśród kluczowych elementów spotkania warto wymienić m.in. stanowisko Unii Metropolii Polskich w sprawie obowiązków jednostek samorządu terytorialnego zapewnienia udziału pojazdów nisko- i zeroemisyjnych przy realizacji usług komunalnych i negatywnych konsekwencji określonych przepisami w przypadku niespełnienia ustawowych wymogów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze tematy, które były poruszane podczas majowego posiedzenia.

    Pierwotnie planowano omówienie pięciu projektów ustaw, jednak dwa z nich dotyczące gospodarki odpadami zostały wycofane na wniosek Ministerstwa Klimatu i Środowiska. Strona samorządowa, którą reprezentował Janusz Koper ze Śląskiego Związku Gmin i Powiatów, wyraziła swoje zaniepokojenie tym faktem i dopytywała o termin ponownego rozpatrzenia tych projektów. Przedstawiciel Ministerstwa poinformował, że projekty są wciąż na etapie uzgodnień międzyresortowych.

    Jakie projekty uzyskały pozytywną opinię Zespołu ds. energii, klimatu i środowiska?

    Pozostałe projekty, które zostały przedstawione do przedyskutowania, to:

    - projekt rozporządzenia ministra klimatu i środowiska dotyczący wymagań jakościowych względem paliw stałych;

    - Projekt rozporządzenia ministra infrastruktury dotyczący warunków technicznych użytkowania oraz kontroli morskich budowli hydrotechnicznych.

    - Projekt rozporządzenia ministra infrastruktury na temat warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać morskie budowle hydrotechniczne oraz kryteria ich usytuowania.

    Projekty w związku z pytaniami strony samorządowej wymagały dodatkowych wyjaśnień podczas posiedzenia. Po przedstawieniu odpowiedzi przezreprezentantów resortu, wszystkie trzy projekty uzyskały pozytywną opinię Zespołu.

    Unia Metropolii Polskich w dyskusji o elektromobilności

    Wśród innych, wartych poruszenia zagadnień, warto wymienić m.in. propozycję Unii Metropolii Polskich dotyczącą przesunięcia terminu wejścia w życie przepisów o elektromobilności. Przedstawiciel UMP, Tymoteusz Marzec, wskazał na problemy samorządów z zakupem pojazdów elektrycznych, co utrudnia spełnienie wymogów ustawowych. Strona samorządowa oczekuje, że rząd ustosunkuje się do tego wniosku na najbliższym posiedzeniu plenarnym Komisji Wspólnej.

    Innym istotnym zagadnieniem było omówienie problemów zgłaszanych przez Związek Powiatów Polskich, które również czekają na rozwiązanie przez stronę rządową.

    Chcesz wiedzieć więcej? Odwiedź stronę Unii Metropolii Polskich

    Majowe posiedzenie Zespołu ds. energii, klimatu i środowiska Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego było kolejnym krokiem w kierunku uzgodnienia kluczowych regulacji wpływających na funkcjonowanie samorządów, jednak samorządy nadal oczekują przedstawienia kierunkowych decyzji ze strony rządu w szczególności Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Pomimo zapowiedzi, strona rządowa nie dynamizuje także procesu transformacji energetycznej w samorządach, o co środowiska samorządowe apelują od dawna. Unia Metropolii Polskich aktywnie uczestniczyła w dyskusjach, przedstawiając swoje stanowisko i postulaty.

    Chcesz wiedzieć więcej na temat inicjatyw, w których czynny udział biorą przedstawiciele Unii Metropolii Polskich? Aby być na bieżąco z najnowszymi inicjatywami i decyzjami wpływającymi na lokalne samorządy w Polsce, odwiedź stronę metropolie.pl i przeczytaj, o czym powinni wiedzieć mieszkańcy dwunastu największych miast w Polsce.

    26 czerwca 2024, 14:02 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Porsche 356 Speedster – Sportowy samochód produkowany przez niemiecką markę Porsche w latach 1948-1965. Jest to pierwszy wyprodukowany samochód Porsche. Nazwa 356 pochodzi od numeru projektu tego samochodu (był to 356 projekt Ferdynanda Porsche). Ze względów finansowych firmy do budowy pierwszej 356 użyto wiele części od Volkswagena. Jednakże Porsche szybko przeprojektowało i uszlachetniło auto z naciskiem na osiągi, więc pod koniec lat 50. tylko kilka części było wspólne dla samochodów obydwu marek. W roku 1950 model 356 zyskał sławę za jego wyjątkową aerodynamikę i łatwość prowadzenia, jak również za świetną jakość wykonania. Kabriolety oferowane były od rozpoczęcia produkcji 356, a we wczesnych latach 50, z czasem ich produkcja przekroczyła 50% ogółu. Najlepiej znaną wersją bez dachu była 356 "Speedster", zaprezentowana pod koniec 1954 po tym jak Max Hoffman, jedyny importer Porsche w USA, doradził firmie, że tańsza wersja z otwartym dachem mogłaby się dobrze sprzedawać w Ameryce. Z jego nisko pochyloną szybą przednią oraz kubełkowymi siedzeniami, Speedster okazał się wielkim hitem, szczególnie w Południowej Kalifornii. Produkcja modelu Speedster doszła do 1171 samochodów w 1957 a następnie zaczęła spadać, pod koniec roku 1958 Speedster został zastąpiony modelem "Convertible D". Speedster napędzany jest 1,6-litrowym silnikiem B4 generującym moc 60 KM i 110 Nm momentu obrotowego.
    Sportowy samochód produkowany przez niemiecką markę Porsche w latach 1948-1965. Jest to pierwszy wyprodukowany samochód Porsche. Nazwa 356 pochodzi od numeru projektu tego samochodu (był to 356 projekt Ferdynanda Porsche). Ze względów finansowych firmy do budowy pierwszej 356 użyto wiele części od Volkswagena. Jednakże Porsche szybko przeprojektowało i uszlachetniło auto z naciskiem na osiągi, więc pod koniec lat 50. tylko kilka części było wspólne dla samochodów obydwu marek. W roku 1950 model 356 zyskał sławę za jego wyjątkową aerodynamikę i łatwość prowadzenia, jak również za świetną jakość wykonania. Kabriolety oferowane były od rozpoczęcia produkcji 356, a we wczesnych latach 50, z czasem ich produkcja przekroczyła 50% ogółu. Najlepiej znaną wersją bez dachu była 356 "Speedster", zaprezentowana pod koniec 1954 po tym jak Max Hoffman, jedyny importer Porsche w USA, doradził firmie, że tańsza wersja z otwartym dachem mogłaby się dobrze sprzedawać w Ameryce. Z jego nisko pochyloną szybą przednią oraz kubełkowymi siedzeniami, Speedster okazał się wielkim hitem, szczególnie w Południowej Kalifornii. Produkcja modelu Speedster doszła do 1171 samochodów w 1957 a następnie zaczęła spadać, pod koniec roku 1958 Speedster został zastąpiony modelem "Convertible D". Speedster napędzany jest 1,6-litrowym silnikiem B4 generującym moc 60 KM i 110 Nm momentu obrotowego.
    30 czerwca 2022, 20:51 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Dodge Viper RT/10 Roadster – Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Dodge w latach 1991–2017. Pod koniec lat 80. koncern Chrysler rozpoczął prace nad nowym samochodem sportowym marki Dodge, którego premiera odbyła się w 1991 roku. Efektem był model Viper z awangardowym projektem nadwozia autorstwa Toma Gale'a. Charakterystycznymi elementami stałą się aerodynamiczna sylwetka, z wysoko osadzonymi reflektorami w owalnopodobnym kształcie i podobnie uformowane tylne lampy. Ponadto samochód zyskał duże wloty powietrza na krawędzi przednich błotników, a także długą maskę i nisko osadzoną kabiną pasażerską. Dodge Viper RT/10 Roadster trafił do sprzedaży w styczniu 1992 roku. Samochód napędzany jest ośmiolitrowym V10 generującym moc maksymalną 450 KM i moment obrotowy 664 Nm. RT/10 Roadster przyspiesza 0-100 km/h w 4,8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 266 km/h.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Dodge w latach 1991–2017. Pod koniec lat 80. koncern Chrysler rozpoczął prace nad nowym samochodem sportowym marki Dodge, którego premiera odbyła się w 1991 roku. Efektem był model Viper z awangardowym projektem nadwozia autorstwa Toma Gale'a. Charakterystycznymi elementami stałą się aerodynamiczna sylwetka, z wysoko osadzonymi reflektorami w owalnopodobnym kształcie i podobnie uformowane tylne lampy. Ponadto samochód zyskał duże wloty powietrza na krawędzi przednich błotników, a także długą maskę i nisko osadzoną kabiną pasażerską. Dodge Viper RT/10 Roadster trafił do sprzedaży w styczniu 1992 roku. Samochód napędzany jest ośmiolitrowym V10 generującym moc maksymalną 450 KM i moment obrotowy 664 Nm. RT/10 Roadster przyspiesza 0-100 km/h w 4,8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 266 km/h.
    Cześć! Witajcie w dzisiejszym odcinku - będziemy w nim gościć nowiutką Tesle Model Y której właściciel uskarża się na zbyt twarde zawieszenie oraz nadmierny hałas w środku - odmienimy to zestawem zawieszenia gwintowanego KW Suspension - zdziwieni? A jednak! Gwint to nie tylko "nisko i sztywno" - zawieszenia KW posiadają tyle różnych regulacji, że pozwalają ustawić auto tak, by było bardziej komfortowe, niż na seryjnym zawieszeniu, a do tego możemy je ustawić na dowolnej wysokości! A na koniec wygłuszymy całe auto zestawem mat STP Gold co znacząco obniży poziom hałasu wewnątrz. Zapraszamy do odcinka!
    Chcesz przeprowadzić modyfikacje w swoim samochodzie?
    Zapraszamy
    10 czerwca 2022, 19:10 przez 94krakus94 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    PG Performance

    Aston Martin DBS GT Zagato – Aston Martin DBS został zaprezentowany po raz pierwszy w 2007 roku. Producent  zdecydował się w 2007 roku przywrócić do użytku nazwę DBS, którą dotychczas stosował model z lat 1967-1972. Po raz pierwszy szerokiej widowni DBS został pokazany w 2006 roku w filmie Casino Royale, a także w 2008 roku w filmie Quantum of Solace. Jesienią 2019 roku Aston Martin przedstawił nowy specjalnie limitowany model DBS GT Zagato, zgodnie z nazwą zbudowany w ścisłej współpracy z włoskim studiem projektowym Zagato. Za bazę posłużył seryjnie produkowany model DBS Superleggera, w stosunku do którego limitowany model zyskał unikalny projekt nadwozia. Charakterystycznymi cechami wizualnymi stała się nisko opadająca linia dachu, więsze reflektory, a także znacznie większy, typowe dla modeli Aston Martina, trapezoidalny wlot powietrza dominujący pas przedni. Samochód powstał jako inspiracja i nowożytna interpretacja klasycznego modelu DB4 GT Zagato z lat 60, nawiązując do niego sylwetką i kształtami nadwozia. DBS GT Zagato napędzane jest przez 5,2-litrowe V12 Twin-turbo współdzielone z pokrewnym modelem DBS Superleggera, wyróżniając się jednak zwiększoną mocą 760 KM. Przenosząca moc na tylną oś jednostka współpracująca z 8-biegową automatyczną przekładnią rozpędza się maksymalnie do 340 km/h, osiągając 100 km/h w 3,4 sekundy.
    Aston Martin DBS został zaprezentowany po raz pierwszy w 2007 roku. Producent zdecydował się w 2007 roku przywrócić do użytku nazwę DBS, którą dotychczas stosował model z lat 1967-1972. Po raz pierwszy szerokiej widowni DBS został pokazany w 2006 roku w filmie Casino Royale, a także w 2008 roku w filmie Quantum of Solace. Jesienią 2019 roku Aston Martin przedstawił nowy specjalnie limitowany model DBS GT Zagato, zgodnie z nazwą zbudowany w ścisłej współpracy z włoskim studiem projektowym Zagato. Za bazę posłużył seryjnie produkowany model DBS Superleggera, w stosunku do którego limitowany model zyskał unikalny projekt nadwozia. Charakterystycznymi cechami wizualnymi stała się nisko opadająca linia dachu, więsze reflektory, a także znacznie większy, typowe dla modeli Aston Martina, trapezoidalny wlot powietrza dominujący pas przedni. Samochód powstał jako inspiracja i nowożytna interpretacja klasycznego modelu DB4 GT Zagato z lat 60, nawiązując do niego sylwetką i kształtami nadwozia. DBS GT Zagato napędzane jest przez 5,2-litrowe V12 Twin-turbo współdzielone z pokrewnym modelem DBS Superleggera, wyróżniając się jednak zwiększoną mocą 760 KM. Przenosząca moc na tylną oś jednostka współpracująca z 8-biegową automatyczną przekładnią rozpędza się maksymalnie do 340 km/h, osiągając 100 km/h w 3,4 sekundy.
    Porsche 356 Speedster – Sportowy samochód produkowany przez niemiecką markę Porsche w latach 1948-1965. Jest to pierwszy samochód wyprodukowany przez Porsche. Nazwa 356 pochodzi od numeru projektu tego samochodu - był to 356 projekt Ferdynanda Porsche. Model 356 jest to pierwszy samochód marki Porsche. Jednakże przed wojną biuro konstrukcyjne Porsche stworzyło projekt Porsche 114. Ze względów finansowych firmy do budowy pierwszej 356 użyto wiele części od Volkswagena. Jednakże Porsche szybko przeprojektowało i uszlachetniło auto z naciskiem na osiągi, więc pod koniec lat 50. tylko kilka części było wspólne dla samochodów obydwu marek. Kabriolety oferowane były od rozpoczęcia produkcji 356, a we wczesnych latach 50, z czasem ich produkcja przekroczyła 50% ogółu. Najlepiej znaną wersją bez dachu była 356 "Speedster", zaprezentowana pod koniec 1954 po tym jak Max Hoffman, jedyny importer Porsche w USA, doradził firmie, że tańsza wersja z otwartym dachem mogłaby się dobrze sprzedawać w Ameryce. Z jego nisko pochyloną szybą przednią oraz kubełkowymi siedzeniami, Speedster okazał się wielkim hitem, szczególnie w Południowej Kalifornii. Produkcja modelu Speedster doszła do 1171 samochodów w 1957 a następnie zaczęła spadać, pod koniec roku 1958 Speedster został zastąpiony modelem Convertible D. Do napędu Speedstera użyto czterocylindrowego silnika o pojemności 1,6 l o mocy 60 KM i momencie obrotowym 110 Nm.
    Sportowy samochód produkowany przez niemiecką markę Porsche w latach 1948-1965. Jest to pierwszy samochód wyprodukowany przez Porsche. Nazwa 356 pochodzi od numeru projektu tego samochodu - był to 356 projekt Ferdynanda Porsche. Model 356 jest to pierwszy samochód marki Porsche. Jednakże przed wojną biuro konstrukcyjne Porsche stworzyło projekt Porsche 114. Ze względów finansowych firmy do budowy pierwszej 356 użyto wiele części od Volkswagena. Jednakże Porsche szybko przeprojektowało i uszlachetniło auto z naciskiem na osiągi, więc pod koniec lat 50. tylko kilka części było wspólne dla samochodów obydwu marek. Kabriolety oferowane były od rozpoczęcia produkcji 356, a we wczesnych latach 50, z czasem ich produkcja przekroczyła 50% ogółu. Najlepiej znaną wersją bez dachu była 356 "Speedster", zaprezentowana pod koniec 1954 po tym jak Max Hoffman, jedyny importer Porsche w USA, doradził firmie, że tańsza wersja z otwartym dachem mogłaby się dobrze sprzedawać w Ameryce. Z jego nisko pochyloną szybą przednią oraz kubełkowymi siedzeniami, Speedster okazał się wielkim hitem, szczególnie w Południowej Kalifornii. Produkcja modelu Speedster doszła do 1171 samochodów w 1957 a następnie zaczęła spadać, pod koniec roku 1958 Speedster został zastąpiony modelem Convertible D. Do napędu Speedstera użyto czterocylindrowego silnika o pojemności 1,6 l o mocy 60 KM i momencie obrotowym 110 Nm.
    Alpine A110 – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez francuską markę Alpine w latach 1963–1974. Projektantem nadwozia jest Marcel Hubert, zostało ono wykonane z włókna węglowego. Samochód miał charakterystyczne proporcje - był niski, miał szerokie błotniki i małą kabinę. Cechą charakterystyczną była nisko poprowadzona maska, pozbawiona atrapy chłodnicy – chłodzenie silnika zapewniały wycięte przed tylnymi kołami otwory wentylacyjne. Mocno pochylona maska Alpine skrywała niewielki bagażnik, silnik auta umieszczono z tyłu. W A110 zachowano układ napędowy pierwowzoru, z umieszczonym z tyłu silnikiem napędzającym tylne koła. Zamiast słabej, oryginalnej skrzyni biegów o trzech przełożeniach zastosowano nową, mocniejszą przekładnią pięciobiegową. Było to niezbędne ze względu na znacznie lepsze parametry stosowanych w A110 silników. Dostępne były czterocylindrowe silniki o pojemności od 0,9 l do 1,6 l. Na skutek licznych modyfikacji były one znacznie mocniejsze od silnika stosowanego w Renault 8. Najmocniejszy silnik - o pojemności 1,6 l generował moc maksymalną 138 KM i moment obrotowy 146 Nm. Pozwalało to na osiągnięcie prędkości maksymalnej 210 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 6,3 sekundy. Alpine A110 brało udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata. W 1973 roku samochód wygrał mistrzostwa w klasyfikacji konstruktorów wygrywając 6 rajdów m.in. w Monte Carlo i w Portugalii.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez francuską markę Alpine w latach 1963–1974. Projektantem nadwozia jest Marcel Hubert, zostało ono wykonane z włókna węglowego. Samochód miał charakterystyczne proporcje - był niski, miał szerokie błotniki i małą kabinę. Cechą charakterystyczną była nisko poprowadzona maska, pozbawiona atrapy chłodnicy – chłodzenie silnika zapewniały wycięte przed tylnymi kołami otwory wentylacyjne. Mocno pochylona maska Alpine skrywała niewielki bagażnik, silnik auta umieszczono z tyłu. W A110 zachowano układ napędowy pierwowzoru, z umieszczonym z tyłu silnikiem napędzającym tylne koła. Zamiast słabej, oryginalnej skrzyni biegów o trzech przełożeniach zastosowano nową, mocniejszą przekładnią pięciobiegową. Było to niezbędne ze względu na znacznie lepsze parametry stosowanych w A110 silników. Dostępne były czterocylindrowe silniki o pojemności od 0,9 l do 1,6 l. Na skutek licznych modyfikacji były one znacznie mocniejsze od silnika stosowanego w Renault 8. Najmocniejszy silnik - o pojemności 1,6 l generował moc maksymalną 138 KM i moment obrotowy 146 Nm. Pozwalało to na osiągnięcie prędkości maksymalnej 210 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 6,3 sekundy. Alpine A110 brało udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata. W 1973 roku samochód wygrał mistrzostwa w klasyfikacji konstruktorów wygrywając 6 rajdów m.in. w Monte Carlo i w Portugalii.
    Shelby Daytona Coupe – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez amerykańskę marką Shelby w latach 1964–1965. Daytona została opracowana przez Carrolla Shelby jako lekki samochód sportowy opracowany na płycie podłogowej roadstera Shelby Cobra, otrzymując unikalny, aerodynamiczny wygląd dostosowany do osiągnięcia jak najmniejszych oporów nadwozia. Wyróżniał się nisko osadzoną kabiną pasażerską, podłużną maską oraz szeroko rozstawionymi reflektorami umieszczonymi na błotnikach. Z przodu samochodu użyto hamulców tarczowych a z tyłu bębnowych. Daytonę zasila V8 HEMI o pojemności 4,7 l, które wytwarza moc 380 KM i moment obrotowy 530 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 305 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,1 s.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez amerykańskę marką Shelby w latach 1964–1965. Daytona została opracowana przez Carrolla Shelby jako lekki samochód sportowy opracowany na płycie podłogowej roadstera Shelby Cobra, otrzymując unikalny, aerodynamiczny wygląd dostosowany do osiągnięcia jak najmniejszych oporów nadwozia. Wyróżniał się nisko osadzoną kabiną pasażerską, podłużną maską oraz szeroko rozstawionymi reflektorami umieszczonymi na błotnikach. Z przodu samochodu użyto hamulców tarczowych a z tyłu bębnowych. Daytonę zasila V8 HEMI o pojemności 4,7 l, które wytwarza moc 380 KM i moment obrotowy 530 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 305 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 4,1 s.
    26 kwietnia 2022, 20:45 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Aston Martin Victor – Supersamochód klasy średniej typu one-off wyprodukowany pod brytyjską marką Aston Martin w 2020 roku. Na przełomie drugiej i trzeciej dekady XX wieku Aston Martin zdecydował się wykorzystać produkowany 10 lat wcześniej małoseryjny model One-77 jako bazę do skonstruowania unikatowego modelu na specjalne zamówienie, zrealizowane przez dział Q by Aston Martin. Model Victor przedstawiony został we wrześniu 2020 roku podczas wystawy Concours of Elegance w Londynie, swoją nazwą nawiązując do dawnego zarządzającego brytyjską firmą, zasłużonego Victora Gauntletta. Pomimo technicznego pokrewieństwa z One-77, Aston Martin Victor otrzymał zupełnie nowy projekt nadwozia z brutalistyczną estetyką odmienną od standardowych konstrukcji firmy. Pas przedni przyozdobiły nisko osadzone okrągłe reflektory, z kolei tylną część nadwozia zwieńczył spojler wkomponowany w sylwetkę. Jednocześnie zadbano o duży, typowy dla produktów brytyjskiej firmy rozległy wlot powietrza. Samochód napędzany jest wolnossącym, benzynowym V12 o pojemności 7,3 l, który rozwija moc 850 KM. Moc przenoszona jest na tylną oś przez 6-biegową manualną skrzynię biegów. Victor osiąga prędkość maksymalną 321 km/h i osiąga 100 km/h w 3 sekundy. Jest to najszybszy samochód w historii Astona Martina, którego wyposażono w ręczną skrzynię biegów.
    Supersamochód klasy średniej typu one-off wyprodukowany pod brytyjską marką Aston Martin w 2020 roku. Na przełomie drugiej i trzeciej dekady XX wieku Aston Martin zdecydował się wykorzystać produkowany 10 lat wcześniej małoseryjny model One-77 jako bazę do skonstruowania unikatowego modelu na specjalne zamówienie, zrealizowane przez dział Q by Aston Martin. Model Victor przedstawiony został we wrześniu 2020 roku podczas wystawy Concours of Elegance w Londynie, swoją nazwą nawiązując do dawnego zarządzającego brytyjską firmą, zasłużonego Victora Gauntletta. Pomimo technicznego pokrewieństwa z One-77, Aston Martin Victor otrzymał zupełnie nowy projekt nadwozia z brutalistyczną estetyką odmienną od standardowych konstrukcji firmy. Pas przedni przyozdobiły nisko osadzone okrągłe reflektory, z kolei tylną część nadwozia zwieńczył spojler wkomponowany w sylwetkę. Jednocześnie zadbano o duży, typowy dla produktów brytyjskiej firmy rozległy wlot powietrza. Samochód napędzany jest wolnossącym, benzynowym V12 o pojemności 7,3 l, który rozwija moc 850 KM. Moc przenoszona jest na tylną oś przez 6-biegową manualną skrzynię biegów. Victor osiąga prędkość maksymalną 321 km/h i osiąga 100 km/h w 3 sekundy. Jest to najszybszy samochód w historii Astona Martina, którego wyposażono w ręczną skrzynię biegów.
    Mazda 323 GT-R – Samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Mazda sprzedawany w latach 1977–2003. Eksportowany był pod nazwą Mazda Familia. Czwarta generacja Mazdy 323 pojawiła się w 1989. Podobnie jak w poprzednich wersjach produkowano wersję 3-drzwiowy hatchback oraz 5-drzwiowy fastback oznaczony literą F, jak również 4-drzwiowy sedan. Pierwszy raz zdecydowano się na produkcję dwóch płyt podłogowych o rozstawach osi dla wersji 3-drzwiowej: 2450 mm, a dla nadwozia pięciodrzwiowego płyta miała zwiększony rozstaw osi do 2500 mm. Auto na większej płycie o nazwie 323F miało inną formę zewnętrzną, która swoim kształtem przypominała sportowe coupe. Charakterystycznymi szczegółami była nisko opadająca linia pokrywy silnika, chowane reflektory oraz integralny spoiler tylny. Wersja homologacyjna o nazwie GT-R miała zmieniony i wzmocniony do mocy 185 KM silnik BPT, wyposażony w większą od GTX turbosprężarkę, cały samochód przeszedł liczne zmiany mechaniczne. W 1991 przeprowadzono facelifting obejmujący głównie reflektory i lampy tylne. Produkcję czwartej generacji 323 zakończono w 1994 roku.
    Samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Mazda sprzedawany w latach 1977–2003. Eksportowany był pod nazwą Mazda Familia. Czwarta generacja Mazdy 323 pojawiła się w 1989. Podobnie jak w poprzednich wersjach produkowano wersję 3-drzwiowy hatchback oraz 5-drzwiowy fastback oznaczony literą F, jak również 4-drzwiowy sedan. Pierwszy raz zdecydowano się na produkcję dwóch płyt podłogowych o rozstawach osi dla wersji 3-drzwiowej: 2450 mm, a dla nadwozia pięciodrzwiowego płyta miała zwiększony rozstaw osi do 2500 mm. Auto na większej płycie o nazwie 323F miało inną formę zewnętrzną, która swoim kształtem przypominała sportowe coupe. Charakterystycznymi szczegółami była nisko opadająca linia pokrywy silnika, chowane reflektory oraz integralny spoiler tylny. Wersja homologacyjna o nazwie GT-R miała zmieniony i wzmocniony do mocy 185 KM silnik BPT, wyposażony w większą od GTX turbosprężarkę, cały samochód przeszedł liczne zmiany mechaniczne. W 1991 przeprowadzono facelifting obejmujący głównie reflektory i lampy tylne. Produkcję czwartej generacji 323 zakończono w 1994 roku.
    9 kwietnia 2022, 21:32 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj