Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 14 takich materiałów
    Kierowca Opla miał sporo pretensji do autora nagrania, postanowił zablokować drogę i wyjaśnić parę kwestii osobiście. Kto ma racje w tym sporze? Jak oceniacie zachowanie kierowców?
    Panel dyskusyjny jest Wasz drodzy eksperci

    06.03.2023 DK1 - KSSE Tychy
    9 marca 2023, 20:52 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mówiąc o legendach Formuły 1, zazwyczaj wspominamy o takich postaciach jak Michael Schumacher, Ayrton Senna, Alain Prost czy Niki Lauda. Bardzo często zapominamy przy tym o cichych bohaterach tego sportu, którzy nie są tak bardzo eksponowani jak kierowcy, a pełnią tak samo ważną, a czasem nawet ważniejszą od nich rolę. Jedną z takich postaci jest Ross Brawn, jeden z największych chadów w całej historii Formuły 1. Jest on brytyjskim inżynierem, który w dużej mierze odpowiada za sukcesy takich zespołów jak Benetton, Ferrari czy Mercedes. W tym filmie przyjrzymy się jego wyjątkowej karierze w Formule 1.
    4 listopada 2022, 16:55 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Złoty Rolex Laudy – Salzburgring; 1976. Niki Lauda wręcza Arturo Merzario swojego złotego Rolexa Oyster Perpetual Datejust.

Zegarek był podarunkiem dla Merzario w geście podziękowaniu za uratowanie życia podczas tragicznego wypadku Laudy na torze Nurburgring. Merzario był jedną z trzech osób, która zatrzymała się podczas wyścigu i wyciągała Austriaka z płonącego bolidu. W swoich wspomnieniach Włoch opowiadał, że nie ma pojęcia jak udało mu się wyszarpnąć płonącego Laude z kokpitu, bo ważył wtedy zaledwie 60 kilogramów. Jak sam mówił "robiłem to, co trzeba było zrobić! " Zaraz po tym jak Lauda znalazł się na asfalcie Merzario rozpoczął masaż serca.

Początkowo Merzario nie chciał przyjąć Rolexa i poczuł się bardzo urażony tym gestem. Duży wpływ na to miało pierwsze spotkanie Laudy i Merzario podczas GP Włoch na torze Monza, wtedy Austriak przeszedł obok Włocha zupełnie bez słowa. Ostatecznie Arturo, za namową szefa swojego zespołu - Carlo Chiti, przyjął zegarek, ale nigdy go nie założył na rękę.

Rolex przeleżał ponad 40 lat w szuflacie, aż do momentu, gdy w maju 2019 Merzario udzielił wywiadu dla magazynu QP i został poproszony o jego założenie. Mimo podeszłego wieku (76 lat), Włoch na wywiad przyszedł w białym kowboskijm kapeluszu, czyli dokładnie tak jak zwykł się nosić na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Merzario wciąż uważa, że ten gest godził w jego włoską dumę i nie przywiązuje do niego żadnej wagi... ale na koniec wywiadu, gdy zegarek zniknął mu z oczu, miał nerwowo zapytać "gdzie jest mój Rolex?!" PO WIĘCEJ ODWIEDŹ https://tejsted.pl/utopia/
    Salzburgring; 1976. Niki Lauda wręcza Arturo Merzario swojego złotego Rolexa Oyster Perpetual Datejust.

    Zegarek był podarunkiem dla Merzario w geście podziękowaniu za uratowanie życia podczas tragicznego wypadku Laudy na torze Nurburgring. Merzario był jedną z trzech osób, która zatrzymała się podczas wyścigu i wyciągała Austriaka z płonącego bolidu. W swoich wspomnieniach Włoch opowiadał, że nie ma pojęcia jak udało mu się wyszarpnąć płonącego Laude z kokpitu, bo ważył wtedy zaledwie 60 kilogramów. Jak sam mówił "robiłem to, co trzeba było zrobić! " Zaraz po tym jak Lauda znalazł się na asfalcie Merzario rozpoczął masaż serca.

    Początkowo Merzario nie chciał przyjąć Rolexa i poczuł się bardzo urażony tym gestem. Duży wpływ na to miało pierwsze spotkanie Laudy i Merzario podczas GP Włoch na torze Monza, wtedy Austriak przeszedł obok Włocha zupełnie bez słowa. Ostatecznie Arturo, za namową szefa swojego zespołu - Carlo Chiti, przyjął zegarek, ale nigdy go nie założył na rękę.

    Rolex przeleżał ponad 40 lat w szuflacie, aż do momentu, gdy w maju 2019 Merzario udzielił wywiadu dla magazynu QP i został poproszony o jego założenie. Mimo podeszłego wieku (76 lat), Włoch na wywiad przyszedł w białym kowboskijm kapeluszu, czyli dokładnie tak jak zwykł się nosić na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Merzario wciąż uważa, że ten gest godził w jego włoską dumę i nie przywiązuje do niego żadnej wagi... ale na koniec wywiadu, gdy zegarek zniknął mu z oczu, miał nerwowo zapytać "gdzie jest mój Rolex?!" PO WIĘCEJ ODWIEDŹ https://tejsted.pl/utopia/
    15 czerwca 2019, 23:04 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Niki Lauda, właśc. Andreas Nikolaus Lauda (22 lutego 1949 w Wiedniu) – austriacki kierowca wyścigowy, trzykrotny mistrz Formuły 1 (1975, 1977, 1984), przedsiębiorca.
    29 marca 2018, 8:50 przez ~kjkibi | Do ulubionych | Skomentuj
    Kim jest ten człowiek z licznymi bliznami na głowie? – To Niki Lauda, kierowca Formuły 1. Lauda nosi na sobie liczne blizny po poparzeniach, jakich doznał po wypadku podczas wyścigu w roku 1976 na niemieckim torze Nürburgring. Od tego czasu zawsze pokazuje się w czapce. Na tydzień przed pechowymi zawodami, Lauda protestował przeciwko niebezpiecznej trasie i namawiał innych kierowców do bojkotu. Został jednak przegłosowany i do wyścigu doszło.
    To Niki Lauda, kierowca Formuły 1. Lauda nosi na sobie liczne blizny po poparzeniach, jakich doznał po wypadku podczas wyścigu w roku 1976 na niemieckim torze Nürburgring. Od tego czasu zawsze pokazuje się w czapce. Na tydzień przed pechowymi zawodami, Lauda protestował przeciwko niebezpiecznej trasie i namawiał innych kierowców do bojkotu. Został jednak przegłosowany i do wyścigu doszło.
    SFM NIKI AUSTRALUA –
    28 sierpnia 2016, 16:13 przez enginne (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes-Benz W124 500E 1992 – Wśród jego właścicieli znajdziemy takie legendy, jak Michael Schumacher, Niki Lauda i Rowan Atkinson. Z pewnością wiedzieli oni co w motoryzacji najlepsze. Mercedes 500E W124 to prawdziwy król wśród usportowionych limuzyn. To jedyny model Mercedesa montowany ręcznie poza macierzystą fabryką, który przez 5 lat produkcji opuszczał bramy zakładu Porsche w Zuffenhausen (1990-93 500E, od ’93 jako E500). Pod maską skrywał zmodyfikowaną jednostkę 5.0 V8 z modelu 500 SL, zapewniającą przyspieszenie do pierwszej setki w 6,1 s. Z zewnątrz wyróżniały go poszerzone błotniki, wycieraczki reflektorów, felgi. Wewnątrz – sportowe fotele Recaro z podgrzewaniem, drewniany panel między tylnymi fotelami.
    Wśród jego właścicieli znajdziemy takie legendy, jak Michael Schumacher, Niki Lauda i Rowan Atkinson. Z pewnością wiedzieli oni co w motoryzacji najlepsze. Mercedes 500E W124 to prawdziwy król wśród usportowionych limuzyn. To jedyny model Mercedesa montowany ręcznie poza macierzystą fabryką, który przez 5 lat produkcji opuszczał bramy zakładu Porsche w Zuffenhausen (1990-93 500E, od ’93 jako E500). Pod maską skrywał zmodyfikowaną jednostkę 5.0 V8 z modelu 500 SL, zapewniającą przyspieszenie do pierwszej setki w 6,1 s. Z zewnątrz wyróżniały go poszerzone błotniki, wycieraczki reflektorów, felgi. Wewnątrz – sportowe fotele Recaro z podgrzewaniem, drewniany panel między tylnymi fotelami.
    Dosyć nietypowe zdjęcie – Niki Lauda, Luca di Montezemolo i Enzo Ferrari
    Niki Lauda, Luca di Montezemolo i Enzo Ferrari
    11 kwietnia 2014, 17:03 przez Italianiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)