Szukaj
Silnik trochę się przytarł i teraz dymi przy odpalaniu, ale najważniejsze, że gruz dalej się odpycha. Pas przedni niedługo trzeba będzie wyklepać młotkiem bo kiedyś pocałowała latarnię i wygląda jak żul bez zęba. W niedalekiej przyszłości zrobimy też światła na pilota i pomalujemy ją farbą do płotu
W ostatnich dniach policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Lublinie przeprowadzili wzmożone działania kontrolne pod nazwą „Stop – drift”. Funkcjonariusze podczas nocnych patroli zwracali szczególną uwagę na kierowców przejawiających agresywny i brawurowy styl jazdy. Dodatkowo istotnym elementem prowadzonych działań było eliminowanie z ruchu drogowego pojazdów naruszających normy emisji hałasu. W trakcie akcji policjantów wspomagali pracownicy monitoringu miejskiego, którzy na bieżąco obserwowali ulice miasta i przekazywali informacje o próbach naruszeń przepisów i driftowania. Ponadto w weekend na ulicach Lublina pojawiły się nieoznakowane radiowozy z wideorejestratorami z Kraśnika, Lubartowa i Opola Lubelskiego.
W trakcie działań mundurowi skontrolowali 150 pojazdów i ujawnili 115 wykroczeń związanych głównie z przekroczeniem dozwolonej prędkości lub stwarzaniem zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Kontrolowane samochody i motocykle były dokładnie sprawdzane pod kątem stanu technicznego oraz emisji hałasu. W 36 przypadkach kontrole zakończyły się zatrzymanie dowodu rejestracyjnego z powodu przekroczenia norm emisji dźwięku lub stwierdzenia innych istotnych nieprawidłowości.
Jednym z zatrzymanych kierowców był 29-letni motocyklista. Mężczyzna został zauważony przez policjantów na al. Solidarności w czasie prób jazdy na jednym kole. Mieszkaniec gminy Werbkowice zlekceważył wydawane przez policjantów sygnały do zatrzymania i zaczął uciekać. Pościg za motocyklistą trwał kilka kilometrów. 29-latek próbował ucieczki al. Witosa w kierunku ulicy Grabskiego, popełniając przy tym liczne wykroczenia. Jednak pomimo prób nie udało mu się zgubić policyjnego bmw. Na końcu sam się przewrócił. W trakcie kontroli okazało się, że nie posiadał uprawnień do kierowania motocyklami i ważnych badań technicznych pojazdu. Mężczyzna niedługo usłyszy zarzuty. Grozić mu może do 5 lat więzienia.
Policjanci w najbliższym czasie będą kontynuować nocne działania wymierzone w hałaśliwych kierowców.
nadkomisarz Kamil Gołębiowski
Źródło: KMP Lublin
Prawdopodobnie nie ma kierowcy, który nie chciałby, by jego samochód lśnił i wyglądał jak nowy – nawet po wielu latach eksploatacji. Obecnie takie możliwości są na wyciągnięcie ręki. Wystarczy zdecydować się na nałożenie powłoki ceramicznej na lakier auta, aby zabezpieczyć karoserię na długi czas. Wielu kierowców zastanawia się nad tym, czy rzeczywiście powłoka ceramiczna jest opłacalna i czy taka ochrona lakieru spełni ich oczekiwania. Postanowiliśmy zapytać o to specjalistów z lubelskiego studia auto detailingowego RClinic, którzy na co dzień nakładają powłoki ceramiczne Gtechniq – niekwestionowanego światowego lidera w tej dziedzinie. Oto, czego się dowiedzieliśmy.
Powłoka ceramiczna – czym jest?
Najogólniej mówiąc powłoka ceramiczna to cienka warstwa preparatu nanoszonego na odpowiednio przygotowany lakier, która ma za zadanie długotrwale zabezpieczyć go przed utratą połysku i koloru. Na zbliżonej zasadzie działają woski. Mimo to nieporównywalnie większa trwałość oraz przewidziany na lata okres użytkowania jest tym, co różni powłokę ceramiczną od wosku. O ile bowiem nawet dobrej klasy wosk utrzyma się na karoserii kilka miesięcy, o tyle profesjonalnie nałożona powłoka ceramiczna będzie skutecznie chronić lakier nawet przez 9 lat. Aby tak się stało, konieczne jest skorzystanie z usług doświadczonych i wykwalifikowanych specjalistów, którzy mają do dyspozycji nie tylko potrzebne narzędzia i wiedzę, ale także wykonują usługę nałożenia powłoki ceramicznej w optymalnych warunkach. To właśnie dlatego najwyższej klasy powłoki (jak choćby Gtechniq Crystal Serum Ultra) nie są dostępne w obrocie detalicznym – nakładają je wyłącznie autoryzowane salony detailingowe, takie jak RClinic w Lublinie.
Na czym polega nałożenie powłoki ceramicznej?
Sam proces na pierwszy rzut oka nie wydaje się szczególnie skomplikowany. Warunki, w jakich jest nakładana powłoka na dany samochód, a także umiejętności i doświadczenie osoby odpowiedzialnej za to zadanie, mają kluczowe znaczenie dla finalnego efektu – ale to nie jedyne aspekty, jakie trzeba uwzględnić.
Generalnie rzecz biorąc, można wyróżnić następujące etapy nakładania powłoki ceramicznej na samochód:
- przygotowanie powłoki lakierniczej auta – na tym etapie dokonywane są szczegółowe oględziny lakieru pod kątem obecności zanieczyszczeń, zmatowień, przebarwień, korozji, nierówności itd. Następnie wszystkie zanieczyszczenia stałe usuwa się za pomocą odpowiednich do tego narzędzi i preparatów. Oczyszczony lakier jest polerowany, po czym dodatkowo weryfikuje się jego stan oraz usuwa ewentualne pozostałości;
- nałożenie powłoki ceramicznej w przewidzianych przez producenta warunkach i przy użyciu właściwych narzędzi i akcesoriów. Chodzi przede wszystkim o odpowiednie oświetlenie, optymalną temperaturę, a także o doświadczenie specjalisty nakładającego powłokę. Robiąc to w sposób nieumiejętny, nie tylko ryzykujemy, że nie będzie ona spełniać swej podstawowej roli, ale również zwiększamy prawdopodobieństwo trwałego uszkodzenia lakieru – co przekłada się na dodatkowe koszty.
Nałożoną powłokę ceramiczną należy bezpośrednio po aplikacji na samochód chronić przed oddziaływaniem wilgoci przez określony przez producenta czas – przykładowo dla powłoki Gtechniq Crystal Serum Ultra wynosi on 12 godzin.
Powłoka ceramiczna – cena
Przeciętny koszt usługi profesjonalnego nałożenia powłoki ceramicznej na auto może wahać się między ok. 1200-5000 złotych – zależnie od wielkości samochodu oraz klasy i jakości użytego preparatu. W każdym przypadku warto jednak pamiętać, że na cenę powłoki ceramicznej składa się koszt przygotowania istniejącej powłoki lakierniczej oraz sam preparat zabezpieczający. Zabezpieczyć możemy również felgi oraz wnętrze. Najlepszym wyjściem jest zwrócenie się do wybranego studia auto detailingowego z prośbą o dokładną wycenę usługi.
Na jakie auta można nakładać powłokę ceramiczną?
Można spotkać się z informacją, że powłoki ceramiczne najlepiej sprawdzają się w przypadku samochodów nowych (z salonu) lub niedługo po zakupie. Prawda jest jednak taka, że aplikacja powłoki ceramicznej na auto kilku - lub nawet kilkunastoletnie również podniesie jego walory wizualne (po uprzednim przygotowaniu lakieru we właściwy sposób) i zabezpieczy karoserię przed mikrozarysowaniami eksploatacyjnymi oraz ułatwi jej pielęgnację.
Czytelników, którzy chcą dowiedzieć się więcej na temat powłok ceramicznych, zachęcamy do kontaktu ze studiem detailingu RClinic, którego specjaliści udzielili nam informacji niezbędnych do stworzenia powyższego artykułu.
GTR w cennie GTI? Oto nasz Projekt Nissan GTR po polsku za naj niszom cenę! Ten R35 jest prawdziwym gratem, ale będzie jeszcze świecił jak perła. Dzisiaj wam przedstawiam ten Projekt "Najtańszy R35 w Europie - GTR W CENIE GTI!" Tak więc, jak się wam podobało, to kciuk w górę i subskrypcja.
Już niedługo dalsze Videoclipy z naszym GTR Low Budget.
Ponad 1 Bar i jazda ! Czy będzie zabawa czy wielka katastrofa ? Ile potrafi taki Turbo za grosze projekt wytrzymać ?
Szalony projekt ? Jasne ! BMW E34 to legenda ulic. My, zamiast ten samochód restaurować, wklejmy mu turbosprężarkę. Powitajcie Oskar ze śmietnika, aka BMW E34 Turbo Projekt za grosze! Tak więc, jak się wam podobało, to kciuk w górę i subskrypcja.
Już niedługo dalsze Videoclipy z naszym BMW Turbo Low Budget po polsku !
Ponad 1 Bar i jazda! Czy będzie zabawa czy wielka katastrofa? Ile potrafi taki Turbo za grosze projekt wytrzymać?
Szalony projekt? Jasne ! BMW E34 to legenda ulic. My, zamiast ten samochód restaurować, wklejmy mu turbosprężarkę. Powitajcie Oskar ze śmietnika, aka BMW E34 Turbo Projekt za grosze! Tak więc, jak się wam podobało, to kciuk w górę i subskrypcja.
Już niedługo dalsze Videoclipy z naszym BMW Turbo Low Budget po polsku!
Ponad 1 Bar i jazda ! Czy będzie zabawa czy wielka katastrofa ? Ile potrafi taki Turbo za grosze projekt wytrzymać ?
Szalony projekt ? Jasne ! BMW E34 to legenda ulic. My, zamiast ten samochód restaurować, wklejmy mu turbosprężarkę. Powitajcie Oskar ze śmietnika, aka BMW E34 Turbo Projekt za grosze! Tak więc, jak się wam podobało, to kciuk w górę i subskrypcja.
Już niedługo dalsze Videoclipy z naszym BMW Turbo Low Budget po polsku !