Szukaj
Kierowca na zagranicznych numerach VV 601 XX (gdzie XX losowe znaki) pogania światłami, a następnie wyhamowuje i spycha z drogi busa z przyczepą.
"Wyhamował mnie na autostradzie A4 z niewiadomych przyczyn. Wracaliśmy z wakacji, przejechane w sumie ponad 4 tyś. kilometrów i nigdzie poza naszym krajem nie zaobserwowałem takich zachowań jak tu. Nie zamulałem, nie zajechałem mu drogi, przepuściłem choć teoretycznie nie musiałem i mogłem dokończyć wyprzedzanie a i tak pan bandyta poczuł się urażony. Dodatkowo zaczął spychać wyprzedzany przez nas pojazd z przyczepą bo chyba chciał nam trochę bardziej podokuczać...Rejestracja jest widoczna ale jest zagraniczna i nie wiem dokładnie z jakiego jest kraju... Nagrania wysyłam również na skrzynkę policyjną ale wątpię czy uda się zidentyfikować sprawcę."
Kierujący mercedesem najpierw wymusza pierwszeństwo, zmusza prawidłowo jadącego kierowcę do hamowania, pokazuje środkowy palec, a następnie jedzie mozolnie, by na koniec gwałtownie zahamować powodując zagrożenie dla nagrywającego.
Miejsce: Trasa Łazienkowska, Warszawa
Funkcjonariusze zatrzymali mężczyźnie prawo jazdy i dowód rejestracyjny yamahy. Za popełnione przestępstwo to jest niezatrzymanie się do kontroli drogowej grozi motocykliście do 5 lat pozbawienia wolności. Dodatkowo odpowie za popełnione wykroczenia.
Pamiętajmy! Sama jazda na motocyklu sprawia wiele przyjemności. Najważniejsze jednak, aby była zgodna z obowiązującymi przepisami, zwłaszcza tymi dotyczącymi ograniczeń prędkości. Jej niedostosowanie do aktualnych warunków na drodze jest jedną z najczęstszych przyczyn wypadków. Apelujemy o rozważną jazdę jednośladami. Jedna chwila nieuwagi może przyczynić się do utraty zdrowia, a nawet i życia.
W dzisiejszych czasach narzędzia pneumatyczne stanowią niezwykle ważny element wyposażenia warsztatów mechanicznych. Opierając się na zasadzie działania sprężonego powietrza, te wszechstronne narzędzia zapewniają skuteczne i efektywne rozwiązania w różnorodnych zastosowaniach. Wykorzystując kompresory powietrza, narzędzia pneumatyczne dostarczają moc i precyzję, co umożliwia szybsze i bardziej profesjonalne wykonywanie zadań.
W warsztacie mechanicznym narzędzia pneumatyczne znajdują zastosowanie w szerokim spektrum prac. Od zdejmowania i montażu śrub, przez szlifowanie, polerowanie i lakierowanie, po cięcie i wiercenie - możliwości ich wykorzystania są nieograniczone. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu i dużej mocy, narzędzia pneumatyczne są szczególnie przydatne przy pracach wymagających dużej siły lub precyzji.
Korzyści płynące z używania narzędzi pneumatycznych w warsztacie są liczne. Oprócz zwiększonej wydajności i szybkości wykonywania zadań, są one również bardziej trwałe i odporne na przeciążenia w porównaniu do narzędzi elektrycznych. Dodatkowo, poprzez zastosowanie sprężonego powietrza jako źródła energii, narzędzia pneumatyczne pozwalają na pracę w warunkach bezpiecznych i bez ryzyka wyładowań elektrycznych.
Narzędzia pneumatyczne stanowią nieodłączną część nowoczesnego warsztatu mechanicznego, wpływając pozytywnie na efektywność i jakość pracy. Ich wszechstronność, wydajność i niezawodność czynią je nieocenionymi pomocnikami dla mechaników, stolarzy, blacharzy, lakierników i wielu innych zawodów związanych z naprawą i produkcją.
Poniżej pokrótce przedstawimy i omówimy najpopularniejsze narzędzia pneumatyczne.
Pistolet do lakierowania
Pistolet do lakierowania to niezwykle przydatne narzędzie w branży lakierniczej, które umożliwia profesjonalne i precyzyjne nakładanie farby na różne powierzchnie. Działając na zasadzie sprężonego powietrza, pistolet do lakierowania pozwala na równomierne rozprowadzenie farby, tworząc gładką i estetyczną powłokę.
Pistolet do lakierowania składa się z kilku elementów. W jego konstrukcji znajduje się zbiornik na farbę, dysza, iglica oraz regulator powietrza. Farba jest zasysana z zbiornika i przepływa przez dyszę, gdzie jest rozpylana na powierzchnię pod wpływem sprężonego powietrza. Regulacja strumienia powietrza i ilości farby pozwala dostosować pistolet do różnych rodzajów prac lakierniczych.
Pistolet do przedmuchu
Pistolet do przedmuchu, znany również jako pistolet do sprężonego powietrza lub pistolet do czyszczenia, to narzędzie pneumatyczne wykorzystywane do usuwania zanieczyszczeń, pyłu, opiłków, a także do suszenia, oczyszczania lub napędzania powietrzem różnych powierzchni lub urządzeń. Jest to urządzenie bardzo przydatne w warsztatach samochodowych. Pozwala ono nam oczyścić powierzchnię roboczą z różnych zanieczyszczeń.
Pistolet do przedmuchu składa się z rękojeści, z której wychodzi wężowa końcówka z otworem, przez który wypływa sprężone powietrze. Posiada również spust lub dźwignię, która kontroluje wypływ powietrza z pistoletu. Działa na zasadzie dostarczenia sprężonego powietrza z kompresora do pistoletu, a następnie wypuszczenia powietrza z odpowiednią siłą i prędkością.
Kompresor powietrza
Kompresor powietrza to urządzenie, które służy do kompresowania i przechowywania powietrza pod wyższym ciśnieniem. Działa na zasadzie ssania powietrza do zbiornika, a następnie zwiększania jego ciśnienia za pomocą sprężarki. Skompresowane powietrze może być wykorzystane jako źródło energii dla przedstawianych narzędzi pneumatycznych. Jest to urządzenie niezbędne w przypadku gdy chcemy korzystać w warsztacie z narzędzi pneumatycznych.
Pneumatyczne klucze udarowe
Pneumatyczne klucze udarowe są narzędziami pneumatycznymi wykorzystującymi sprężone powietrze do generowania wysokiego momentu obrotowego. Są one popularne w branży motoryzacyjnej, przemyśle i warsztatach mechanicznych, gdzie często konieczne jest odkręcanie lub dokręcanie mocno zaciskanych śrub, nakrętek lub śrubek.
Główne zalety pneumatycznych kluczy udarowych to:
1. Wysoki moment obrotowy: Klucze udarowe pneumatyczne mogą generować znacznie większy moment obrotowy w porównaniu do tradycyjnych narzędzi ręcznych, co pozwala na skuteczne odkręcanie lub dokręcanie mocno zaciskanych elementów.
2. Szybkość i wydajność: Dzięki mechanizmowi udarowemu, klucze udarowe pneumatyczne umożliwiają szybkie i efektywne wykonywanie zadań. Skracają czas pracy i redukują wysiłek wymagany do odkręcania lub dokręcania śrub.
3. Wielozadaniowość: Klucze udarowe pneumatyczne są wszechstronne i mogą być stosowane w różnych zastosowaniach, od mechanicznych napraw samochodowych po prace przemysłowe. Są idealne do obsługi opon, silników, zawieszeń oraz innych elementów mechanicznych.
Pneumatyczne szlifierki oscylacyjne
Pneumatyczne szlifierki oscylacyjne są narzędziami pneumatycznymi wykorzystującymi sprężone powietrze do wykonywania precyzyjnego szlifowania i wykończania różnych powierzchni. Są one powszechnie stosowane w branżach takich jak obróbka drewna, metalurgia, produkcja mebli i lakiernictwo.
Główne zalety pneumatycznych szlifierek oscylacyjnych to:
1. Precyzyjne szlifowanie: Dzięki ruchowi oscylacyjnemu lub orbitalnemu, pneumatyczne szlifierki zapewniają równomierne i precyzyjne szlifowanie powierzchni. Mogą być stosowane do usuwania nierówności, wygładzania, przygotowywania powierzchni przed malowaniem lub lakierowaniem.
2. Wielofunkcyjność: Oscylacyjne szlifierki pneumatyczne są wszechstronne i mogą być wykorzystywane do szlifowania różnych materiałów, takich jak drewno, metal, tworzywa sztuczne, a nawet kamień. Dostępne są różne rodzaje tarcz szlifierskich, co pozwala na wykonywanie różnych rodzajów prac.
3. Wydajność i trwałość: Pneumatyczne szlifierki oscylacyjne są znane z wysokiej wydajności i trwałości. Działają na zasadzie sprężonego powietrza, co pozwala na ciągłą pracę bez obaw o przegrzanie narzędzia. Są również mniej podatne na uszkodzenia mechaniczne w porównaniu do niektórych szlifierek elektrycznych.
4. Redukcja wibracji: Dzięki zastosowaniu sprężonego powietrza, pneumatyczne szlifierki oscylacyjne generują mniejsze wibracje w porównaniu do niektórych innych rodzajów szlifierek. Oznacza to większy komfort pracy dla operatora i zmniejszenie zmęczenia.
Pozostałe narzędzia pneumatyczne
Narzędzia takie jak klucze pneumatyczne kątowe i impulsowe, czy wkrętarki także znajdą swoje miejsce w wielu warsztatach mechanicznych, stolarskich, czy blacharsko - lakierniczych i będą stanowić uzupełnienie podstawowego asortymentu opisanego powyżej. Przy okazji te narzędzia na pewno sprawią, że praca w warsztacie będzie szybsza, sprawniejsza i przyjemniejsza.
Po kilku nieudanych próbach postanowił wyprzedzić pasem awaryjnym, samochód ciężarowy jadący prawym pasem. Następnie spychając mnie na barierki rozdzielające autostradę, wepchnął się przed maskę mojego samochodu. Na początku zaczął mnie wyhamowywać i wtedy poprosiłem kolegę, żeby włączył nagrywanie na swoim telefonie. Co działo się później widać na filmie. Facet wyhamowywał a ja żeby uniknąć wjechania mu w tylek uciekałem na prawy pas. I tak kilka razy. Chyba w 7 sekundzie filmu widać, jak wyrzuca jakiś przedmiot, który uderzył w maskę mojego auta. Pozdrowił mnie środkowym palcem. Ogólnie facet zachowywał się, jak byłby pod wpływem jakiś środków. Zadzwoniłem na 112, ale pani, która przyjmowała zgłoszenie nie bardzo miała ochotę na przekazanie tego dalej. Zadzwoniłem więc na komendę w Legnicy. Tam przyjęli zgłoszenie, ale przekierowali mnie też na komendę do środy Śląskiej, żeby wysłali również radiowóz na autostradę.
Kierowcę zatrzymała legnicka policja prawie 100 km od miejsca zgłoszenia (zgłoszenie miało miejsce na wysokości około 170 kilometra). Pokazałem nagranie policjantom. Panowie na początku pouczyli kierowcę, pogrozili mu palcem i stwierdzili, że na tym etapie kończy się ich interwencja a ja mogę zgłosić tą sprawę w każdej jednostce policji w Polsce. Ja napierałem, na ukaranie kierowcy na miejscu, ponieważ wychodzi na to, że oni dają przyzwolenie na takie wyczyny na drodze.
Panowie stwierdzili więc, że sporządza protokół i przekażą sprawę do komendy w Brzegu na Opolszczyźnie. Tam miało miejsce całe to zajście. Przeprowadzili badania alkomatem i zrobili wydruki. Ten film miałem udostępnić podczas przesłuchania w Brzegu. Policjanci pozwolili mi odjechać a oni zostali z tym kierowcą. Po 30 minutach dostałem telefon od policjanta, że sprawy nie będzie, i że nie mam czekać na wezwanie z brzegu, bo kierowca ubłagał ich na kolanach, żeby wystawili mu mandat. Jak twierdził policjant wypisali mu mandat na 1050 zł. Szczerze wątpię, że kierowca został ukarany, bo od samego początku policjanci nie mieli ochoty wymierzać mu kary. Nie przeprowadzili też badań na zawartość narkotyków a według mojej opinii kierowca ten nie był normalny. Groził mi w obecności policjantów, mówił, że spotkamy się na następnym parkingu i pogadamy inaczej. Robił mi zdjęcia podczas, kiedy byłem badany alkomatem i robił zdjęcia mojego samochodu
On tłumaczył się tym, że na obwodnicy Opola go wyprzedziłem na zakazie wyprzedzania i jechałem bardzo szybko. Policji tłumaczył że rzucał we mnie na autostradzie, żeby mnie spowolnić.