Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 284 takie materiały
    Jeep Grand Cherokee Trackhawk – Samochód osobowy typu SUV klasy średniej, a następnie klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Jeep od 1992 roku. Czwarta generacja Grand Cherokee została zaprezentowana po raz pierwszy w 2009 roku. W lutym 2009 roku Jeep przedstawił nową, czwartą generację Grand Cherokee. Samochód otrzymał kod fabryczny WK2 i powstał na zmodernizowanej platformie poprzednika, będąc ostatnim modelem Jeepa opracowanym jeszcze za czasów partnerstwa z Mercedesem. Samochód zyskał bardziej zaokrąglony kształt nadwozia, z wyżej poprowadzoną linią szyb i masywniejszym przodem. Pojawiła się tam atrapa chłodnicy, bardziej prostokątne reflektory, a także chromowana listwa znajdująca się między tylnymi lampami. Również w 2017 roku zadebiutowała najmocniejsza odmiana modelu Grand Cherokee – Trackhawk. Wyposażony został on w silnik Hellcat o pojemności 6,2 l i mocy 707 KM. Silnik został doładowany kompresorem i posiada maksymalny moment obrotowy na poziomie 875 Nm. Do 100 km/h Trackhawk przyspiesza w 3,7 sekund i osiąga prędkość maksymalną 290 km/h. Skrzynią pozostał 8-biegowy automat, który jednak otrzymał dodatkowy tryb. Odpowiednie hamowanie ma zapewnić natomiast układ od Brembo z sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu i czterotłoczkowymi z tyłu.
    Samochód osobowy typu SUV klasy średniej, a następnie klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Jeep od 1992 roku. Czwarta generacja Grand Cherokee została zaprezentowana po raz pierwszy w 2009 roku. W lutym 2009 roku Jeep przedstawił nową, czwartą generację Grand Cherokee. Samochód otrzymał kod fabryczny WK2 i powstał na zmodernizowanej platformie poprzednika, będąc ostatnim modelem Jeepa opracowanym jeszcze za czasów partnerstwa z Mercedesem. Samochód zyskał bardziej zaokrąglony kształt nadwozia, z wyżej poprowadzoną linią szyb i masywniejszym przodem. Pojawiła się tam atrapa chłodnicy, bardziej prostokątne reflektory, a także chromowana listwa znajdująca się między tylnymi lampami. Również w 2017 roku zadebiutowała najmocniejsza odmiana modelu Grand Cherokee – Trackhawk. Wyposażony został on w silnik Hellcat o pojemności 6,2 l i mocy 707 KM. Silnik został doładowany kompresorem i posiada maksymalny moment obrotowy na poziomie 875 Nm. Do 100 km/h Trackhawk przyspiesza w 3,7 sekund i osiąga prędkość maksymalną 290 km/h. Skrzynią pozostał 8-biegowy automat, który jednak otrzymał dodatkowy tryb. Odpowiednie hamowanie ma zapewnić natomiast układ od Brembo z sześciotłoczkowymi zaciskami z przodu i czterotłoczkowymi z tyłu.
    Sprawcy zajmowali pozycję w martwym polu widzenia i oczekiwali na zmianę pasa ruchu przez kierowcę, za którym jechali. Następnie gwałtownie przyśpieszali ustawiając swój pojazd w taki sposób, aby kierowca zmieniając pas ruchu, nie widząc ich w lusterku, po zjechaniu doprowadzał do stłuczki. Dodatkowo gasili na chwilę światła aby nie być widocznym dla swojej ofiary.
    13 maja 2022, 17:32 przez bandyta (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Renowacja VW Karmann-Ghia T14 – od czego zacząć? – Sportowy VW Karmann-Ghia po dziś dzień przyciąga wzrok nowoczesną linią nadwozia i sportowymi osiągami. Dlatego wielu miłośników klasycznych samochodów wyszukuje egzemplarze z lat 60., a nawet początku lat 70. ubiegłego wieku i poddaje je drobiazgowej renowacji. Jeżeli i Ty stałeś się posiadaczem VW Karman-Ghii, przeczytaj, od czego zacząć jego odświeżanie!
Opracuj plan
Zanim złapiesz za narzędzia, zastanów się, jakim budżetem dysponujesz. Renowacja zabytkowych samochodów nie zawsze jest prosta i tania, dlatego warto przygotować sobie zapasowe środki na:
- części;
- fachowe konsultacje;
- profesjonalne prace, np. lakiernicze.
Określ ramy czasowe, w jakich chcesz ukończyć projekt. Weź pod uwagę, czy chodzi Ci wyłącznie o renowację VW Kamann-Ghii, czy chcesz poddać samochód zabiegom tuningowym lub dodać mu nieco nowoczesnego blasku. Upewnij się, że masz cały niezbędny sprzęt. Przecież nie chcesz przerywać prac w połowie, prawda?
Rozbierz samochód

Pierwszy etap to rozebranie auta. Usuń części blacharskie, aby móc ocenić stan techniczny pojazdu. Nie zapominaj o robieniu zdjęć, aby móc udokumentować poszczególne etapy prac. Pamięć bywa zawodna, a dzięki fotografiom zawsze będziesz mógł ją odświeżyć.
Jeżeli szukasz zapasowych podzespołów do VW Karmann-Ghii, zajrzyj na: https://garbus.pl/vw-t14-karmann-ghia. W sklepie Garbus znajdziesz wszystkie elementy, których możesz potrzebować – od tak dużych, jak szyby, po małe, np. adapter czujnika temperatury oleju.
Naprawy blacharskie i lakiernicze

Przed przystąpieniem do prac mechanicznych usuń lakier tam, gdzie jest to potrzebne. Najlepiej sprawdzi się przy tym metoda piaskowania. Następnie przeprowadź naprawy blacharskie i usuń rdzę.
Ostatni krok to nałożenie lakieru. Jeżeli chcesz, aby Twój VW Karmann-Ghia był dokładnie taki sam jak jego pierwowzór, musisz pamiętać, że kilkadziesiąt lat temu stosowano zupełnie inne lakiery niż dzisiaj. Powłoki lakiernicze były grubsze i nie wykorzystywano w nich tylu dodatków zwiększających odporność.
Czy naprawy mechaniczne VW Karmann-Ghii muszą być trudne?

Stopień trudności prac mechanicznych zależy od tego, które części należy wymienić i czy potrafisz zrobić to samodzielnie. Mechanika samochodu to m.in. skrzynia biegów, hamulce i układ jezdny. Jej sprawne działanie przesądza nie tylko o komfortowej jeździe, ale przede wszystkim o bezpieczeństwie na drodze.
Na szczęście budowa sportowego Karmanna nie jest przesadnie skomplikowana – w końcu odziedziczył on wiele po Garbusie. Niezbędne części znajdziesz w sklepie Garbus. Jeżeli nie jesteś pewien, które podzespoły wybrać, skorzystaj z pomocy obsługi sklepu. Tworzą ją ludzie, którzy kochają klasyki motoryzacji tak samo, jak Ty!
Co jeszcze Ci pozostało?
Na sam koniec możesz zachować naprawy tapicerskie i stylizację wnętrza. To detale, których nie będzie widać na pierwszy rzut oka. Kiedy wszystko będzie gotowe, pozostaje złożyć wszystkie części w jedną całość i ruszać w drogę!
Jeżeli ciekawi Cię historia VW Karmann-Ghii, sprawdź: https://garbus.pl/pl/n/15 i dowiedz się, jak powstawały legendy motoryzacji.

    Sportowy VW Karmann-Ghia po dziś dzień przyciąga wzrok nowoczesną linią nadwozia i sportowymi osiągami. Dlatego wielu miłośników klasycznych samochodów wyszukuje egzemplarze z lat 60., a nawet początku lat 70. ubiegłego wieku i poddaje je drobiazgowej renowacji. Jeżeli i Ty stałeś się posiadaczem VW Karman-Ghii, przeczytaj, od czego zacząć jego odświeżanie!

    Opracuj plan

    Zanim złapiesz za narzędzia, zastanów się, jakim budżetem dysponujesz. Renowacja zabytkowych samochodów nie zawsze jest prosta i tania, dlatego warto przygotować sobie zapasowe środki na:

    - części;

    - fachowe konsultacje;

    - profesjonalne prace, np. lakiernicze.

    Określ ramy czasowe, w jakich chcesz ukończyć projekt. Weź pod uwagę, czy chodzi Ci wyłącznie o renowację VW Kamann-Ghii, czy chcesz poddać samochód zabiegom tuningowym lub dodać mu nieco nowoczesnego blasku. Upewnij się, że masz cały niezbędny sprzęt. Przecież nie chcesz przerywać prac w połowie, prawda?

    Rozbierz samochód

    Pierwszy etap to rozebranie auta. Usuń części blacharskie, aby móc ocenić stan techniczny pojazdu. Nie zapominaj o robieniu zdjęć, aby móc udokumentować poszczególne etapy prac. Pamięć bywa zawodna, a dzięki fotografiom zawsze będziesz mógł ją odświeżyć.

    Jeżeli szukasz zapasowych podzespołów do VW Karmann-Ghii, zajrzyj na: https://garbus.pl/vw-t14-karmann-ghia. W sklepie Garbus znajdziesz wszystkie elementy, których możesz potrzebować – od tak dużych, jak szyby, po małe, np. adapter czujnika temperatury oleju.

    Naprawy blacharskie i lakiernicze

    Przed przystąpieniem do prac mechanicznych usuń lakier tam, gdzie jest to potrzebne. Najlepiej sprawdzi się przy tym metoda piaskowania. Następnie przeprowadź naprawy blacharskie i usuń rdzę.

    Ostatni krok to nałożenie lakieru. Jeżeli chcesz, aby Twój VW Karmann-Ghia był dokładnie taki sam jak jego pierwowzór, musisz pamiętać, że kilkadziesiąt lat temu stosowano zupełnie inne lakiery niż dzisiaj. Powłoki lakiernicze były grubsze i nie wykorzystywano w nich tylu dodatków zwiększających odporność.

    Czy naprawy mechaniczne VW Karmann-Ghii muszą być trudne?

    Stopień trudności prac mechanicznych zależy od tego, które części należy wymienić i czy potrafisz zrobić to samodzielnie. Mechanika samochodu to m.in. skrzynia biegów, hamulce i układ jezdny. Jej sprawne działanie przesądza nie tylko o komfortowej jeździe, ale przede wszystkim o bezpieczeństwie na drodze.

    Na szczęście budowa sportowego Karmanna nie jest przesadnie skomplikowana – w końcu odziedziczył on wiele po Garbusie. Niezbędne części znajdziesz w sklepie Garbus. Jeżeli nie jesteś pewien, które podzespoły wybrać, skorzystaj z pomocy obsługi sklepu. Tworzą ją ludzie, którzy kochają klasyki motoryzacji tak samo, jak Ty!

    Co jeszcze Ci pozostało?

    Na sam koniec możesz zachować naprawy tapicerskie i stylizację wnętrza. To detale, których nie będzie widać na pierwszy rzut oka. Kiedy wszystko będzie gotowe, pozostaje złożyć wszystkie części w jedną całość i ruszać w drogę!

    Jeżeli ciekawi Cię historia VW Karmann-Ghii, sprawdź: https://garbus.pl/pl/n/15 i dowiedz się, jak powstawały legendy motoryzacji.

    10 maja 2022, 16:19 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    1974 Ford Ranchero – Samochód dostawczo-osobowy typu pickup klasy wyższej, a następnie klasy pełnowymiarowej produkowany pod amerykańską marką Ford w latach 1956–1979. Pierwsza generacja Ranchero została wprowadzona do produkcji w grudniu 1956 roku. Dzieliła ona płytę podłogową przygotowaną dla Forda na rocznik 1957. Szóstą generację samochodu zaprezentowano po raz pierwszy w 1972 roku. Wygląd nadwozia został gruntownie zmodernizowany, samochód nabrał bardziej masywnego wyglądu. Charakterystycznym akcentem, podobnie jak w przypadku pokrewnego modelu Torino, była duża owalna atrapa chłodnicy dominująca pas przedni. Podobny kształt miały mocowania reflektorów. Dostępne były silniki R6 4,1 l oraz V8 - 4,9 l, 5,8 l, 6,6 l, 7 l oraz najsilniejszy 7,5 l. Napęd przenoszony był na oś tylną poprzez 4-biegową manualną bądź 3-biegową automatyczną skrzynię biegów.
    Samochód dostawczo-osobowy typu pickup klasy wyższej, a następnie klasy pełnowymiarowej produkowany pod amerykańską marką Ford w latach 1956–1979. Pierwsza generacja Ranchero została wprowadzona do produkcji w grudniu 1956 roku. Dzieliła ona płytę podłogową przygotowaną dla Forda na rocznik 1957. Szóstą generację samochodu zaprezentowano po raz pierwszy w 1972 roku. Wygląd nadwozia został gruntownie zmodernizowany, samochód nabrał bardziej masywnego wyglądu. Charakterystycznym akcentem, podobnie jak w przypadku pokrewnego modelu Torino, była duża owalna atrapa chłodnicy dominująca pas przedni. Podobny kształt miały mocowania reflektorów. Dostępne były silniki R6 4,1 l oraz V8 - 4,9 l, 5,8 l, 6,6 l, 7 l oraz najsilniejszy 7,5 l. Napęd przenoszony był na oś tylną poprzez 4-biegową manualną bądź 3-biegową automatyczną skrzynię biegów.
    TVR Sagaris – Sportowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę TVR w latach 2004-2006, dostępny jako 2-drzwiowe coupe. Samochód zadebiutował na MPH03 Auto Show w 2003 roku. Przedprodukcyjny model został następnie pokazany na 2004 Birmingham Motor Show. W 2005 roku model produkcyjny został wypuszczony do publicznej sprzedaży w salonach TVR na całym świecie. Sagaris został zaprojektowany z myślą o wyścigach wytrzymałościowych. Mnogość otworów wentylacyjnych, otworów wlotowych i innych elementów nadwozia umożliwia jazdę samochodem przez dłuższy czas na torach wyścigowych bez modyfikacji wymaganych do chłodzenia i wentylacji. Sagaris wyposażony jest w czterolitrowe R6, które wytwarza moc maksymalną 412 KM i moment obrotowy 473 Nm, dzięki czemu prędkość maksymalna samochodu wynosi 298 km/h, a przyspieszenie do setki zajmuje 3,8 sekund. W 2008 roku TVR zaprezentował Sagaris 2, który został zaprojektowany w celu zastąpienia oryginalnego modelu Sagaris. Prototyp miał niewielkie zmiany w stosunku do oryginału.
    Sportowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę TVR w latach 2004-2006, dostępny jako 2-drzwiowe coupe. Samochód zadebiutował na MPH03 Auto Show w 2003 roku. Przedprodukcyjny model został następnie pokazany na 2004 Birmingham Motor Show. W 2005 roku model produkcyjny został wypuszczony do publicznej sprzedaży w salonach TVR na całym świecie. Sagaris został zaprojektowany z myślą o wyścigach wytrzymałościowych. Mnogość otworów wentylacyjnych, otworów wlotowych i innych elementów nadwozia umożliwia jazdę samochodem przez dłuższy czas na torach wyścigowych bez modyfikacji wymaganych do chłodzenia i wentylacji. Sagaris wyposażony jest w czterolitrowe R6, które wytwarza moc maksymalną 412 KM i moment obrotowy 473 Nm, dzięki czemu prędkość maksymalna samochodu wynosi 298 km/h, a przyspieszenie do setki zajmuje 3,8 sekund. W 2008 roku TVR zaprezentował Sagaris 2, który został zaprojektowany w celu zastąpienia oryginalnego modelu Sagaris. Prototyp miał niewielkie zmiany w stosunku do oryginału.
    Porsche 356 Speedster – Sportowy samochód produkowany przez niemiecką markę Porsche w latach 1948-1965. Jest to pierwszy samochód wyprodukowany przez Porsche. Nazwa 356 pochodzi od numeru projektu tego samochodu - był to 356 projekt Ferdynanda Porsche. Model 356 jest to pierwszy samochód marki Porsche. Jednakże przed wojną biuro konstrukcyjne Porsche stworzyło projekt Porsche 114. Ze względów finansowych firmy do budowy pierwszej 356 użyto wiele części od Volkswagena. Jednakże Porsche szybko przeprojektowało i uszlachetniło auto z naciskiem na osiągi, więc pod koniec lat 50. tylko kilka części było wspólne dla samochodów obydwu marek. Kabriolety oferowane były od rozpoczęcia produkcji 356, a we wczesnych latach 50, z czasem ich produkcja przekroczyła 50% ogółu. Najlepiej znaną wersją bez dachu była 356 "Speedster", zaprezentowana pod koniec 1954 po tym jak Max Hoffman, jedyny importer Porsche w USA, doradził firmie, że tańsza wersja z otwartym dachem mogłaby się dobrze sprzedawać w Ameryce. Z jego nisko pochyloną szybą przednią oraz kubełkowymi siedzeniami, Speedster okazał się wielkim hitem, szczególnie w Południowej Kalifornii. Produkcja modelu Speedster doszła do 1171 samochodów w 1957 a następnie zaczęła spadać, pod koniec roku 1958 Speedster został zastąpiony modelem Convertible D. Do napędu Speedstera użyto czterocylindrowego silnika o pojemności 1,6 l o mocy 60 KM i momencie obrotowym 110 Nm.
    Sportowy samochód produkowany przez niemiecką markę Porsche w latach 1948-1965. Jest to pierwszy samochód wyprodukowany przez Porsche. Nazwa 356 pochodzi od numeru projektu tego samochodu - był to 356 projekt Ferdynanda Porsche. Model 356 jest to pierwszy samochód marki Porsche. Jednakże przed wojną biuro konstrukcyjne Porsche stworzyło projekt Porsche 114. Ze względów finansowych firmy do budowy pierwszej 356 użyto wiele części od Volkswagena. Jednakże Porsche szybko przeprojektowało i uszlachetniło auto z naciskiem na osiągi, więc pod koniec lat 50. tylko kilka części było wspólne dla samochodów obydwu marek. Kabriolety oferowane były od rozpoczęcia produkcji 356, a we wczesnych latach 50, z czasem ich produkcja przekroczyła 50% ogółu. Najlepiej znaną wersją bez dachu była 356 "Speedster", zaprezentowana pod koniec 1954 po tym jak Max Hoffman, jedyny importer Porsche w USA, doradził firmie, że tańsza wersja z otwartym dachem mogłaby się dobrze sprzedawać w Ameryce. Z jego nisko pochyloną szybą przednią oraz kubełkowymi siedzeniami, Speedster okazał się wielkim hitem, szczególnie w Południowej Kalifornii. Produkcja modelu Speedster doszła do 1171 samochodów w 1957 a następnie zaczęła spadać, pod koniec roku 1958 Speedster został zastąpiony modelem Convertible D. Do napędu Speedstera użyto czterocylindrowego silnika o pojemności 1,6 l o mocy 60 KM i momencie obrotowym 110 Nm.
    Peugeot 106 Rallye – Samochód osobowy klasy aut najmniejszych produkowany przez francuską markę Peugeot w latach 1991–2003. Peugeot 106 wszedł na rynek 12 września 1991 roku jako najmniejszy model tejże marki i nowocześniejsza alternatywa dla Peugeota 205. Dzięki nowoczesnej stylistyce, komforcie jazdy i osiągach model 106 szybko stał się popularny. Dostępnymi wersjami wyposażeniowymi były podstawowa XN, następnie XR, najbogatsza XT i usportowione XS oraz XSi. Dodatkowo, w 1994 roku wprowadzono na rynek wersję Rallye. Na początku 1996 roku Peugeot 106 przeszedł modernizację, wszystkie silniki otrzymały wtrysk paliwa i zwiększono liczbę wersji wyposażenia. Sportową wersję XSi zastąpiła S16 (w niektórych krajach oznaczana jako GTI lub Rallye 16V). Początkowo wersja Rallye napędzana była 1,3-litrowym silnikiem o mocy 101 KM i momencie obrotowym 108 Nm, lecz w latach 1997-1998 oferowana była wersja Rallye drugiej generacji z silnikiem o pojemności zwiększonej do 1,6 l, mocy 103 KM i momencie obrotowym 132 Nm. Po dwunastu latach produkcji, ostatni Peugeot 106 opuścił fabrykę w lipcu 2003 roku natomiast zastępca czyli 107 wszedł na rynek na początku 2005 roku.
    Samochód osobowy klasy aut najmniejszych produkowany przez francuską markę Peugeot w latach 1991–2003. Peugeot 106 wszedł na rynek 12 września 1991 roku jako najmniejszy model tejże marki i nowocześniejsza alternatywa dla Peugeota 205. Dzięki nowoczesnej stylistyce, komforcie jazdy i osiągach model 106 szybko stał się popularny. Dostępnymi wersjami wyposażeniowymi były podstawowa XN, następnie XR, najbogatsza XT i usportowione XS oraz XSi. Dodatkowo, w 1994 roku wprowadzono na rynek wersję Rallye. Na początku 1996 roku Peugeot 106 przeszedł modernizację, wszystkie silniki otrzymały wtrysk paliwa i zwiększono liczbę wersji wyposażenia. Sportową wersję XSi zastąpiła S16 (w niektórych krajach oznaczana jako GTI lub Rallye 16V). Początkowo wersja Rallye napędzana była 1,3-litrowym silnikiem o mocy 101 KM i momencie obrotowym 108 Nm, lecz w latach 1997-1998 oferowana była wersja Rallye drugiej generacji z silnikiem o pojemności zwiększonej do 1,6 l, mocy 103 KM i momencie obrotowym 132 Nm. Po dwunastu latach produkcji, ostatni Peugeot 106 opuścił fabrykę w lipcu 2003 roku natomiast zastępca czyli 107 wszedł na rynek na początku 2005 roku.
    29 kwietnia 2022, 23:30 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jeep Cherokee XJ – Samochód osobowy typu SUV klasy kompaktowej, a następnie klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Jeep od 1974 roku. W 2013 roku została wprowadzona piąta i najnowsza generacje Jeepa Cherokee. Druga generacja samochodu została zaprezentowana po raz pierwszy w 1983 roku i otrzymała kod fabryczny XJ. Prace konstrukcyjne nad nowym, kompaktowym modelem Jeepa ruszyły wspólnie z inżynierami Renault pod koniec lat 70. W efekcie współpracy powstała druga generacja Cherokee zbudowana według nowej koncepcji. Samochód charakteryzuje się kanciastym nadwoziem o pudełkowatnych proporcjach. Motyw ten widoczny był nie tylko w kształcie karoserii, ale i detalach nadwozia takich jak atrapa chłodnicy, reflektory czy lampy. Gama nadwoziowa Cherokee pierwszej generacji składała się zarówno z wariantu 3-drzwiowego, jak i 5-drzwiowego. W 1990 roku Jeep podjął decyzję o zakończeniu produkcji bliźniaczego, nieznacznie zmodyfikowanego luksusowego modelu Wagoneer opartego na bazie Cherokee, zastępując go topowym wariantem Cherokee Limited. Po 13 latach produkcji, Jeep gruntownie zmodernizował Cherokee w 1997 roku. W ramach restylizacji samochód zyskał zmodernizowany pas przedni z przestylizowaną atrapą chłodnicy, umieszczone na błotnikach kierunkowskazy, zaokrąglone błotniki i kanty maski, a także odświeżony kształt nadkoli i bardziej zaokrąglone tylne lampy. Zmodernizowany Jeep Cherokee zyskał też wygląd kabiny pasażerskiej, z zupełnie nową deską rozdzielczą. Zmieniono wygląd konsoli centralnej, montując bardziej konwencjonalny układ przyrządów. Zmienił się też wygląd kierownicy, a także zegarów, konsoli centralnej, tunelu środkowego i boczków drzwi, nawiązując do większego modelu Grand Cherokee. Najsilniejszym dostępnym w Cherokee XJ silnikiem jest czterolitrowe R6 o mocy 195 KM.
    Samochód osobowy typu SUV klasy kompaktowej, a następnie klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Jeep od 1974 roku. W 2013 roku została wprowadzona piąta i najnowsza generacje Jeepa Cherokee. Druga generacja samochodu została zaprezentowana po raz pierwszy w 1983 roku i otrzymała kod fabryczny XJ. Prace konstrukcyjne nad nowym, kompaktowym modelem Jeepa ruszyły wspólnie z inżynierami Renault pod koniec lat 70. W efekcie współpracy powstała druga generacja Cherokee zbudowana według nowej koncepcji. Samochód charakteryzuje się kanciastym nadwoziem o pudełkowatnych proporcjach. Motyw ten widoczny był nie tylko w kształcie karoserii, ale i detalach nadwozia takich jak atrapa chłodnicy, reflektory czy lampy. Gama nadwoziowa Cherokee pierwszej generacji składała się zarówno z wariantu 3-drzwiowego, jak i 5-drzwiowego. W 1990 roku Jeep podjął decyzję o zakończeniu produkcji bliźniaczego, nieznacznie zmodyfikowanego luksusowego modelu Wagoneer opartego na bazie Cherokee, zastępując go topowym wariantem Cherokee Limited. Po 13 latach produkcji, Jeep gruntownie zmodernizował Cherokee w 1997 roku. W ramach restylizacji samochód zyskał zmodernizowany pas przedni z przestylizowaną atrapą chłodnicy, umieszczone na błotnikach kierunkowskazy, zaokrąglone błotniki i kanty maski, a także odświeżony kształt nadkoli i bardziej zaokrąglone tylne lampy. Zmodernizowany Jeep Cherokee zyskał też wygląd kabiny pasażerskiej, z zupełnie nową deską rozdzielczą. Zmieniono wygląd konsoli centralnej, montując bardziej konwencjonalny układ przyrządów. Zmienił się też wygląd kierownicy, a także zegarów, konsoli centralnej, tunelu środkowego i boczków drzwi, nawiązując do większego modelu Grand Cherokee. Najsilniejszym dostępnym w Cherokee XJ silnikiem jest czterolitrowe R6 o mocy 195 KM.
    30 kwietnia 2022, 0:07 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Dyżurny kobiernickiego komisariatu odebrał w nocy ze środy na czwartek zgłoszenie o nietrzeźwym awanturniku, który celowo samochodem wjechał w ogrodzenie budynku jednego z mieszkańców Bujakowa, z którym był spowinowacony. 46-latek z impetem staranował bramę, a następnie wjechał w budynek, uszkadzając drzwi wejściowe i część elewacji, a następnie odjechał z miejsca zdarzenia. Kiedy na miejsce dojechali stróże prawa, ustalili, że sprawcą jest najprawdopodobniej członek dalszej rodziny, który od kilku lat jest z nimi w konflikcie, a w przeszłości już im groził. Policjanci ustalili, gdzie mógł odjechać i ruszyli w pościg. Pod ustalonym adresem zastali 46-latka.

    Kiedy policjanci wyjaśnili powód ich interwencji, mężczyzna zrobił się agresywny i zaczął ich wulgarnie wyzywać, nie reagując na wezwania do zachowania zgodnego z prawem i uspokojenia się. Podczas próby uspokojenia go i obezwładniania, krewki 46-latek kopnięciami naruszył nietykalność cielesną jednego z policjantów. Po jego obezwładnieniu, podczas doprowadzenia do radiowozu, kopiąc, uszkodził policyjny wóz. Mężczyzna został zatrzymany i trafił do policyjnego aresztu. Badanie policyjnym alkomatem wykazało, że miał w organizmie ponad 2 promile alkoholu. W związku z podejrzeniem prowadzenia pojazdu w stanie nietrzeźwości, zatrzymano mu także prawo jazdy.

    Po nocy spędzonej w policyjnym areszcie usłyszał zarzuty: uszkodzenia mienia, kierowania pojazdem w stanie nietrzeźwości, znieważenia policjantów i naruszenia nietykalności jednego z nich oraz kierowania gróźb karalnych. Za wszystkie te przestępstwa grozi mu kara nawet 5 lat więzienia, zakaz prowadzenia pojazdów i wysoka grzywna. Będzie musiał też zapłacić za straty mieszkańcom staranowanej posesji i za uszkodzony radiowóz. Prokurator objął go policyjnym dozorem i zakazem zbliżania się do mieszkańców tej posesji. O jego dalszym losie zdecyduje niebawem sąd.
    Ferrari 575M Maranello – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoskie Ferrari w latach 2002–2006. Został zaprezentowany po raz pierwszy na marcowej wystawie samochodowej Geneva Motor Show w 2002 roku, będąc technicznie nie nowym modelem, a jedynie gruntownie zmodernizowanym poprzednikiem. Nawiązuje do tego nazwa - pierwszy człon wskazuje pojemność silnika, z kolei widoczna następnie litera "M" to skrót od "modificato", co w języku włoskim oznacza modyfikacja. Pod kątem wizualnym Ferrari ograniczyło się do przemodelowanego pasa przedniego, gdzie skoncentrowano się na przemodelowanych reflektorach. 575M Maranello napędzane jest silnikiem V12 o pojemności 5,75 l o mocy 515 KM. Moc przenoszona jest na tylną oś przy pomocy 6-biegowej manualnej przekładni biegów. Rok po debiucie, w 2003 oferta dostępnych skrzyni biegów została poszerzona także o tę sekwencyjną pochodzącą z bolidów Formuły 1, którą wyposażono w rozbudowane tryby jazdy wyczynowej.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez włoskie Ferrari w latach 2002–2006. Został zaprezentowany po raz pierwszy na marcowej wystawie samochodowej Geneva Motor Show w 2002 roku, będąc technicznie nie nowym modelem, a jedynie gruntownie zmodernizowanym poprzednikiem. Nawiązuje do tego nazwa - pierwszy człon wskazuje pojemność silnika, z kolei widoczna następnie litera "M" to skrót od "modificato", co w języku włoskim oznacza modyfikacja. Pod kątem wizualnym Ferrari ograniczyło się do przemodelowanego pasa przedniego, gdzie skoncentrowano się na przemodelowanych reflektorach. 575M Maranello napędzane jest silnikiem V12 o pojemności 5,75 l o mocy 515 KM. Moc przenoszona jest na tylną oś przy pomocy 6-biegowej manualnej przekładni biegów. Rok po debiucie, w 2003 oferta dostępnych skrzyni biegów została poszerzona także o tę sekwencyjną pochodzącą z bolidów Formuły 1, którą wyposażono w rozbudowane tryby jazdy wyczynowej.
    22 kwietnia 2022, 22:18 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj