Honda Accord 5 generacji zastąpiła Honde Civic Ferio EG9 w JTCC w 1996 roku. Bazą była Honda Accord CD6. Klasyka gatunku z tamtych lat ze stajni Hondy, typowy samochód FF. W tym materiale niestety nie znalazłem żadnego większego info jak przy temacie JACSS EG6. Będą dwa przykłady Hondy Accord, Castrol Mugen oraz JACCS. Oba nadwozia mają wagę w granicach 970-1000 kilogramów. Każde z nich używa fabrycznych elementów nadwozia. Nowością były regulowane skrzydła z tyłu oraz poszerzenia przednich błotników. Accord został wybrany ze względu na długą i smukłą sylwetkę. Jak widzimy na zdjęciach JACCS został nisko posadzony na 19 calowych felgach na oponach Michelin. Castrol CD6 miał ten sam rozmiar felg, opony Bridgestone Potenza. Nowością w JTCC była możliwość montowania pewnych elementów z włókna węglowego. Niestety nie wiem jakich. Dźwignia zmiany biegów była bliżej kierowcy, nowością był także cyfrowy obrotomierz. Oba samochody posiadały 6cio biegową sekwencyjną skrzynię biegów. Konstrukcja tej skrzyni pozwala zmieniać biegi bez użycia sprzęgła. W Civicu Ferio STP EG9 z poprzednich lat także była taka skrzynia. Pojemność silnika nie mogła przekraczać 2000c, a jak wiemy w Hondach Accord topowym silnikiem był H22A. Oba samochody korzystają z bloku H22 jednak pojemność została zmniejszona do 1995cc. Silnik dostał oznaczenie F20B. Silniki oczywiście przeszły tuning np. zwiększony stopień sprężania, wynosił 14. Zmodyfikowany układ zapłonowy, lekkie tłoki wysokiej wytrzymałości. Wałki rozrządu, wał korbowy, pierścienie tłokowe, wszystko zostało zmodyfikowane.Ciekawostką jest odwrócenie głowicy o 180 stopni w JACSS CD6. Rozmiar tłoka 88mm, skok 82mm. JACCS osiągał moc 300 koni mechanicznych natomiast Castrol 310 koni. Oba przy 8,500rpm, silniki oczywiście NA. Moment obrotowy nie został podany, jednak myślę że w granicach 250nm. Accord CD6 zwyciężał w 1996 i 1997 roku. Jego rywalami byli np. Opel Vectra A, Primera P11, BMW E36, Toyota Chaser JZX100. Na koniec dwa filmiki. Pierwszy JACSS Accord time attack na torze Tsukuba a drugi z muzeum Hondy z małym bonusem.
Przewijała się przez główna stronę, jednak chciałbym jej się przyjrzeć najbliżej na ile pozwalają materiały z internetu. Sukcesy poprzednich Civiców umocniły pozycję Hondy Civic w Kanjo oraz w grupie A. Honda od 1987 roku przez 7 lat z rzędu zwyciężała w kwalifikacji konstruktorów. Jaccs EG6 zadebiutował w 1993 roku. Grupa rajdowa A, klasa trzecia poniżej 1600cc. Za bazę posłużyła Honda Civic EG6. Waga 810kg + kierowca, w środku sześcio punktowa klatka bezpieczeństwa, okrojone typowo rajdowe wnętrze. Z zewnątrz jak widzimy nie posiada żądnych aero kitów. Jest to związane z przepisami z tamtych lat. Jedynie z przodu są tunele powietrzne do chłodzenia hamulców. Ciekawostką są podnośniki hydrauliczne. Takie same jak w filmie Taxi gdy Peugeot się podnosił i dokonywał transformacji. Pod maską druga generacja silnika B16A DOHC VTEC 1595cc. Średnica tłoka 81mm, skok 77,4mm. Moc 230 koni mechanicznych powyżej 8500rpm, moment obrotowy 190 nm przy 8000rpm. Skrzynia 5cio biegowa manualna posiadająca „close ratio” z przełożeniem głównym 4.9. Zawieszenie dwu wahaczowe, amortyzatory customowe. Tylne wahacze poprzeczne są aluminiowe, jest także aluminiowe wzmocnienie belki tylnej (coś w stylu popularnego Beaks’a), oraz stabilizator. Nie znalazłem info o przednim zawieszeniu. Przednie zaciski 4ro albo 6cio tłoczkowe, tylne dwu tłoczkowe. Brak hamulca ręcznego. Przednie piasty i układ kierowniczy oem. Opony Bridgestone Potenza, przednie szerokość 190mm, tylne 170mm. Felgi to Mugen MR-5 M2. Ten Civic toczył walkę z Mugen Motion Civic EG6, R32 GTR, Corollą AE101 czy E30 M3. Z tym ostatnim Mugen Civic toczył zaciętą walkę w 1994 roku w Macau. Niestety ciężko znaleźć jakiekolwiek dokładniejsze informację w internecie.