Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 165 takich materiałów
    Toyota GT86 CS-R3 – Samochód sportowy o nadwoziu coupe produkowany przez japońską markę Toyota od 16 marca 2012 roku wraz z bliźniaczą odmianą - Subaru BRZ, od której różni się jedynie kilkoma detalami. Samochód nazwą nawiązuje do produkowanej w latach 80. Toyoty AE86. Wersja koncepcyjna GT86 nazwana była Toyota FT-86. Rajdową wersję CS-R3 opracowano w Toyota Motorsport GmbH pod kątem wymogów kategorii R3 FIA. Badania zgodności z przepisami zakończono pomyślnie w październiku 2015 r. i tym samym GT86 CS-R3 stał się pierwszym nowym samochodem rajdowym z napędem na tylną oś, który otrzymał homologację FIA w XXI wieku. Główne różnice w stosunku do modelu standardowego obejmują zwiększenie mocy silnika z 200 do 232 KM i maksymalnego momentu obrotowego z 205 do 235 Nm, zastosowanie sześciostopniowej, sekwencyjnej skrzyni biegów Drenth i mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, wzmocnione zawieszenie i hamulce, sportowy układ wydechowy i standardowo montowaną klatkę bezpieczeństwa.
    Samochód sportowy o nadwoziu coupe produkowany przez japońską markę Toyota od 16 marca 2012 roku wraz z bliźniaczą odmianą - Subaru BRZ, od której różni się jedynie kilkoma detalami. Samochód nazwą nawiązuje do produkowanej w latach 80. Toyoty AE86. Wersja koncepcyjna GT86 nazwana była Toyota FT-86. Rajdową wersję CS-R3 opracowano w Toyota Motorsport GmbH pod kątem wymogów kategorii R3 FIA. Badania zgodności z przepisami zakończono pomyślnie w październiku 2015 r. i tym samym GT86 CS-R3 stał się pierwszym nowym samochodem rajdowym z napędem na tylną oś, który otrzymał homologację FIA w XXI wieku. Główne różnice w stosunku do modelu standardowego obejmują zwiększenie mocy silnika z 200 do 232 KM i maksymalnego momentu obrotowego z 205 do 235 Nm, zastosowanie sześciostopniowej, sekwencyjnej skrzyni biegów Drenth i mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, wzmocnione zawieszenie i hamulce, sportowy układ wydechowy i standardowo montowaną klatkę bezpieczeństwa.
    BMW E31 850CSI – BMW serii 8 - samochód osobowy typu sportowe coupe klasy wyższej produkowany przez niemiecki koncern BMW w latach 1989–1999, nosił kod fabryczny E31. Prace nad samochodem rozpoczęto w 1986 roku. Nadwozie zaprojektował Klaus Kapitz. Samochód w przeciwieństwie do swoich potencjalnych konkurentów postanowiono wyposażyć w silnik V8 lub V12 umieszczony z przodu pojazdu oraz napęd tylnych kół. Wersja 850 CSi pojawiła się w 1992 roku przygotowana przez specjalistów z dywizji M Motorsport. Posiadała 5,6-litrowy silnik V12, który generuje moc 380 KM, dzięki czemu samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,9 sekund. Prędkość maksymalna została ustalona na poziomie 250 km/h we wszystkich 12 cylindrowych modelach, jednak wersja CSi jest w stanie bez takiego zabezpieczenia osiągnąć 298 km/h. Wersja 850 CSi różniła się kilkoma szczegółami wystroju zewnętrznego np. podwójne rury wydechowe, inne spojlery. Wersja ta była sprzedawana tylko z 6-biegową skrzynią manualną.
    BMW serii 8 - samochód osobowy typu sportowe coupe klasy wyższej produkowany przez niemiecki koncern BMW w latach 1989–1999, nosił kod fabryczny E31. Prace nad samochodem rozpoczęto w 1986 roku. Nadwozie zaprojektował Klaus Kapitz. Samochód w przeciwieństwie do swoich potencjalnych konkurentów postanowiono wyposażyć w silnik V8 lub V12 umieszczony z przodu pojazdu oraz napęd tylnych kół. Wersja 850 CSi pojawiła się w 1992 roku przygotowana przez specjalistów z dywizji M Motorsport. Posiadała 5,6-litrowy silnik V12, który generuje moc 380 KM, dzięki czemu samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,9 sekund. Prędkość maksymalna została ustalona na poziomie 250 km/h we wszystkich 12 cylindrowych modelach, jednak wersja CSi jest w stanie bez takiego zabezpieczenia osiągnąć 298 km/h. Wersja 850 CSi różniła się kilkoma szczegółami wystroju zewnętrznego np. podwójne rury wydechowe, inne spojlery. Wersja ta była sprzedawana tylko z 6-biegową skrzynią manualną.
    15 czerwca 2022, 22:26 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW M1 – Supersportowe coupe produkowane przez niemiecki koncern BMW w latach 1978-1981. Pierwszy model został stworzony przez BMW Motorsport. M1 to jedyny samochód produkcji BMW z centralnym silnikiem zamocowanym wzdłużnie, przeznaczony do ruchu po drogach publicznych. Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności 3,4 l z dwoma wałkami rozrządu i wtryskiem wielopunktowym Kugelfischer umożliwiał uzyskanie prędkości maksymalnej 260 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 5,6 sekund. Był to samochód niezwykle nowoczesny jak na swoje czasy. Jednostka napędzająca koła tylne miała 4 zawory na cylinder oraz moc 277 KM. Turbodoładowane silniki wersji wyścigowych uzyskiwały nawet do 862 KM. Nadwozie z kratownicową ramą przestrzenną ze stali oraz elementami z włókien szklanych zaprojektował Giugiaro. Montaż samochodu miał odbywać się w fabryce Lamborghini w Sant' Agata, lecz firma zbankrutowała po zbudowaniu kilku prototypów M1. Łącznie powstało 457 egzemplarzy M1, w tym 57 wyścigowych.
    Supersportowe coupe produkowane przez niemiecki koncern BMW w latach 1978-1981. Pierwszy model został stworzony przez BMW Motorsport. M1 to jedyny samochód produkcji BMW z centralnym silnikiem zamocowanym wzdłużnie, przeznaczony do ruchu po drogach publicznych. Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności 3,4 l z dwoma wałkami rozrządu i wtryskiem wielopunktowym Kugelfischer umożliwiał uzyskanie prędkości maksymalnej 260 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 5,6 sekund. Był to samochód niezwykle nowoczesny jak na swoje czasy. Jednostka napędzająca koła tylne miała 4 zawory na cylinder oraz moc 277 KM. Turbodoładowane silniki wersji wyścigowych uzyskiwały nawet do 862 KM. Nadwozie z kratownicową ramą przestrzenną ze stali oraz elementami z włókien szklanych zaprojektował Giugiaro. Montaż samochodu miał odbywać się w fabryce Lamborghini w Sant' Agata, lecz firma zbankrutowała po zbudowaniu kilku prototypów M1. Łącznie powstało 457 egzemplarzy M1, w tym 57 wyścigowych.
    29 maja 2022, 22:52 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW M5 E28 – M5 to sportowa wersja BMW serii 5 produkowana przez niemiecki koncern BMW od 1984 roku. Pierwszą generację M5 zaprezentowano po raz pierwszy w 1984 roku. Samochód oparto na modelu serii 5 E28. Po raz pierwszy inżynierowie z M Motorsport postanowili zbudować po M1 z lat 70. Wykorzystując silnik z M1 o mocy 277 KM, postanowili go zamontować do seryjnej Serii 5 i wygenerować z niego moc 286 KM. Samochód produkowano jedynie przez 4 lata, ponieważ zadebiutował on stosunkowo późno po modelu bazowym. Do napędu użyto 3,4-litrowego R6 o wcześniej wspomnianej mocy 286 KM i momencie obrotowym 340 Nm. M5 E28 osiąga prędkość maksymalną 251 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 6,1 s.
    M5 to sportowa wersja BMW serii 5 produkowana przez niemiecki koncern BMW od 1984 roku. Pierwszą generację M5 zaprezentowano po raz pierwszy w 1984 roku. Samochód oparto na modelu serii 5 E28. Po raz pierwszy inżynierowie z M Motorsport postanowili zbudować po M1 z lat 70. Wykorzystując silnik z M1 o mocy 277 KM, postanowili go zamontować do seryjnej Serii 5 i wygenerować z niego moc 286 KM. Samochód produkowano jedynie przez 4 lata, ponieważ zadebiutował on stosunkowo późno po modelu bazowym. Do napędu użyto 3,4-litrowego R6 o wcześniej wspomnianej mocy 286 KM i momencie obrotowym 340 Nm. M5 E28 osiąga prędkość maksymalną 251 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 6,1 s.
    30 kwietnia 2022, 21:44 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Cześć! Witajcie w nowym odcinku! Znów GR Yaris... Ale za to nie byle jaki! Postanowiliśmy nagrać dla Was kolejny odcinek, ponieważ to chyba "najgrubszy" GR jaki przeszedł u nas metamorfoze! Począwszy od konserwacji, przez kompletny pakiet rozporek i stabilizatorów Cusco, intercooler Wagner Tuning i dolot Eventuri na kompletnym pakiecie TRD kończąc! A co najlepsze, obecny set-up jest jeszcze lepszy, ponieważ chwilę później w aucie zagościł kompletny układ wydechowy MG Motorsport oraz zawieszenie gwintowane KW Suspension! Zapraszamy do odcinka :)
    Chcesz przeprowadzić modyfikacje w swoim samochodzie ?
    Zapraszamy
    29 kwietnia 2022, 19:27 przez 94krakus94 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    PG Performance

    Ford Sierra Cosworth RS500 – Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Ford w Belgii w latach 1986–1992. Samochód został skonstruowany przez Ford Motorsport z myślą o dominacji rajdów Grupy A w Europie. Początkowo model dostępny był jako 3-drzwiowy liftback, od 1988 już jako 4-drzwiowy sedan. Początki projektu sięgają wiosny 1983 roku. Wtedy to niedawno mianowany nowy szef europejskiego oddziału Ford Motorsport, Stuart Turner, uznał, że Ford przestał być konkurencyjny na polu pojazdów sportowych. W celu uzyskania poparcia dla swojego pomysłu, Turner nawiązał kontakt z wiceprezesem Public Relations Forda, Walterem Hayesem, który odpowiadał wcześniej za rozwój Forda GT40, który zwyciężył w 24h Le Mans 1966, oraz silnika Cosworth DFV. Hayes uznał projekt za obiecujący i zapewnił swoje poparcie. W 1987 roku 500 egzemplarzy zostało zmodyfikowanych poprzez montaż między innymi większej turbosprężarki co zaowocowało wzrostem mocy, seria otrzymała nazwę Ford Sierra Cosworth RS500, sprzedawana była wyłącznie na rynku brytyjskim z kierownicą po prawej stronie. Do napędu RS500 użyto dwulitrowego silnika R4 o mocy maksymalnej 277 KM i momencie obrotowym 277 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 248 km/h i przyspiesza do 60 mph w 6,1 s.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Ford w Belgii w latach 1986–1992. Samochód został skonstruowany przez Ford Motorsport z myślą o dominacji rajdów Grupy A w Europie. Początkowo model dostępny był jako 3-drzwiowy liftback, od 1988 już jako 4-drzwiowy sedan. Początki projektu sięgają wiosny 1983 roku. Wtedy to niedawno mianowany nowy szef europejskiego oddziału Ford Motorsport, Stuart Turner, uznał, że Ford przestał być konkurencyjny na polu pojazdów sportowych. W celu uzyskania poparcia dla swojego pomysłu, Turner nawiązał kontakt z wiceprezesem Public Relations Forda, Walterem Hayesem, który odpowiadał wcześniej za rozwój Forda GT40, który zwyciężył w 24h Le Mans 1966, oraz silnika Cosworth DFV. Hayes uznał projekt za obiecujący i zapewnił swoje poparcie. W 1987 roku 500 egzemplarzy zostało zmodyfikowanych poprzez montaż między innymi większej turbosprężarki co zaowocowało wzrostem mocy, seria otrzymała nazwę Ford Sierra Cosworth RS500, sprzedawana była wyłącznie na rynku brytyjskim z kierownicą po prawej stronie. Do napędu RS500 użyto dwulitrowego silnika R4 o mocy maksymalnej 277 KM i momencie obrotowym 277 Nm. Samochód osiąga prędkość maksymalną 248 km/h i przyspiesza do 60 mph w 6,1 s.
    26 kwietnia 2022, 19:59 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    BMW M8 GTE – Wersja samochodu grand tourer, auto skonstruowane przez niemieckiego producenta samochodów BMW. Został opracowany pod koniec 2016 roku i zadebiutował w WeatherTech SportsCar Championship i World Endurance Championship na sezon 2018, zaznaczając tym samym powrót BMW Motorsport na 24h Le Mans po sześcioletniej przerwie. Został zaprojektowany przez głównego inżyniera BMW Dominica Harlowa. M8 GTE, który zastąpił poprzedzającą go BMW M6 GTLM pod koniec sezonu 2017, opiera się na nadchodzącym modelu BMW M8. Samochód został odsłonięty 12 września 2017 r. na Frankfurt Motor Show w Niemczech. BMW rozpoczęło opracowywanie, projektowanie i budowę samochodu w połowie 2016 roku. Pierwsze podwozie zmontowano w czerwcu 2017 roku, a pierwszy pojazd ukończono w lipcu. M8 GTE to pierwszy samochód wyprodukowany przez BMW Motorsport od podstaw jako pojazd homologowany przez LM GTE, a nie oparty na istniejącym projekcie. M8 GTE napędzany jest czterolitrowym silnikiem V8 Twin-turbo wytwarzającym moc 592 KM.
    Wersja samochodu grand tourer, auto skonstruowane przez niemieckiego producenta samochodów BMW. Został opracowany pod koniec 2016 roku i zadebiutował w WeatherTech SportsCar Championship i World Endurance Championship na sezon 2018, zaznaczając tym samym powrót BMW Motorsport na 24h Le Mans po sześcioletniej przerwie. Został zaprojektowany przez głównego inżyniera BMW Dominica Harlowa. M8 GTE, który zastąpił poprzedzającą go BMW M6 GTLM pod koniec sezonu 2017, opiera się na nadchodzącym modelu BMW M8. Samochód został odsłonięty 12 września 2017 r. na Frankfurt Motor Show w Niemczech. BMW rozpoczęło opracowywanie, projektowanie i budowę samochodu w połowie 2016 roku. Pierwsze podwozie zmontowano w czerwcu 2017 roku, a pierwszy pojazd ukończono w lipcu. M8 GTE to pierwszy samochód wyprodukowany przez BMW Motorsport od podstaw jako pojazd homologowany przez LM GTE, a nie oparty na istniejącym projekcie. M8 GTE napędzany jest czterolitrowym silnikiem V8 Twin-turbo wytwarzającym moc 592 KM.
    11 kwietnia 2022, 20:33 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    To, że udało nam się wycisnąć z Supry 570 koni nie oznacza, że projekt się zakończył. Zostało jeszcze kilka rzeczy do zrobienia, a na pierwszy ogień idzie wydech. „Ogień” nie jest w tym wypadku słowem przypadkowym, bo liczmy, że w końcówkach układu wydechowego pojawią się marchewy. Pytanie, czy da się zrobić wydech tak, żeby nie męczył przy codziennej, normalnej jeździe, ale na przykład na torze kruszył szkło? Kamil Kopeć z ArcHouse w Siestrzeni twierdzi, że da się. Dlatego to jemu powierzyliśmy wykonanie nowego układu wydechowego. Zobaczcie, jak wyszło.

    PS: Więcej Supry i innych samochodów u mnie na Instagramie: @lukaszbak_ca​roseria

    Lista dotychczasowych modyfikacji:
    1. Down pipe: TurboWorks
    2. GPF Bypass: Milltek
    3. Usunięcie błędów ze sterownika i pierwsze strojenie: Synek Tune
    4. Dolot i filtr powietrza: Eventuri by PG Performance
    5. Felgi: Japan Racing Wheels SL01 (19x10,5 tył i 19x9,5 przód)
    6. Opony: Vredestein Wintrack Pro (zima) oraz Vorti R+ (lato) w rozmiarze 275/35 R19 oraz 305/30 R19
    7. Pierwsza modyfikacja sterownika silnika: Synek Tune
    8. Zawieszenie: KW V3 (obniżone o 2 cm względem serii)
    9. Chłodnica intercoolera: Forge Motorsport
    10. Oklejenie auta: Małachowski Projekt oraz Wrapster
    11. Modyfikacje turbosprężarki: Perun Turbo
    12. Finalne strojenie silnika: Maciek Stelmaszuk, Strojenia.pl
    13. Strojenie zawieszenia: Bartek Czwartosz, racing.pl
    14. Hamulce: WRK Brakes
    15. Układ wydechowy: Kamil Kopeć, ArcHouse

    Osiągi:
    Moc: 570 KM (seria: 340 KM)
    Moment obrotowy: 700 Nm (seria: 500 Nm)
    0-100: 4 sek. (seria: 4,3 sek.)
    0-200: ca. 11,8 sek. (seria: 16,7 sek.)
    100-200: 7,8 sek. (seria: 12,8 sek.)
    28 marca 2022, 9:50 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Cześć! Witajcie w nowym odcinku! Dzisiaj zajmiemy się wspaniałą reaktywacją legendy jaką bez wątpienia jest Mercedes G-Klasa! A dokładniej z pomocą MG Motorsport zmodyfikujemy układ wydechowy by wydobyć z G63 to co naprawdę potrafi! Zapraszamy do odcinka :)
    14 marca 2022, 22:04 przez 94krakus94 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    PG Performance