Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 807 takich materiałów
    Auto części - gdzie i jak kupić części do samochodu – Przeciętny wiek samochodu w Polsce to 15 lat. Nie oszukujmy się, nie jesteśmy społeczeństwem bogatym i kupujemy to, na co nas stać. A stare samochody wymagają troski. Czasem się w nich coś popsuje, czasem trzeba wymienić rzeczy eksploatacyjne. Niemniej samochód trzeba przywrócić do sprawności.
Po ocenie co się zepsuło można zacząć szukać właściwej części. I nie zawsze musi być to część fabrycznie nowa, bowiem w przypadku kupna klamki czy maski lub wymiany drzwi nie widzę sensu kupowania rzeczy nowych dla ponad 15 letniego samochodu. Tak samo sprawa się ma chociażby z taką maglownicą. Dobrze jest kupić cześć zregenerowaną. Natomiast amortyzatory, tarcze i klocki hamulcowe to już obowiązkowo trzeba zakupić nowe. Ale niekoniecznie muszą to być rzeczy oryginalne. Możemy poprzestać na dobrej jakości zamiennikach. Tak więc po ocenie zakresu niezbędnego remontu przychodzi czas na zakupy. 
Po części używane możemy udać się na lokalny punkt kasacji pojazdów. Na pewno po długich poszukiwaniach na którymś tam placu znajdziemy wszystko co potrzebne. Jeżeli poszukujemy części nowych udajemy się do lokalnego sklepu. Tam zamówią co potrzeba i za kilka dni będziemy sobie mogli odebrać potrzebne części. W przypadku regeneracji jestem pewien, że w okolicy znajdzie się ktoś, kto będzie takie usługi oferował. Można i owszem oddać samochód do mechanika i on nam auto naprawi, ale wtedy to najczęściej mechanik zadecyduje jakie części wstawi do samochodu.  Jeżeli zlecimy mu naprawę na konkretnych częściach, to nie mamy wpływu na ceny owych części. Chyba, że jest to dobry znajomy mechanik i powie, co jest uszkodzone i pozwoli zakupić nam potrzebne do remontu auta części. I wtedy zaczyna się poszukiwanie i bieganie po sklepach i placach…
A gdyby tak było takie miejsce, gdzie można kupić wszystkie potrzebne części i to z dostawą do domu lub do mechanika? Gdyby można było sobie posortować asortyment po konkretnej marce, modelu oraz jego generacji? Gdyby można było sobie zaznaczyć, że szukamy tylko błotnika, albo reflektora przedniego? Gdyby był wybór części nowych oryginalnych i zamienników, części używanych i regenerowanych? Gdyby w tym miejscu ogłaszały się specjalistyczne zakłady oferujące usługę regeneracji wybranych części? Pięknie by było, co nie?
Otóż nie, nie było by pięknie, tylko jest pięknie. Od ponad 20 lat istnieje Allegro. I tam kupisz wszystko co potrzebne do samochodu i wszystko, co wyżej masz dostępne w jednym miejscu. I co ważne – możesz porównać ceny tego samego elementu u różnych sprzedawców i kupić tan po cenie najkorzystniejszej. A potem zamówić paczkę i czekać na nią bez wychodzenia z domu. Gdzie można znaleźć takie cudeńka? W dziale części samochodowe. I można tam wyszukać części do naprawdę egzotycznych marek i modeli. I mówię serio, bo sam osobiście byłem w szoku jak po wpisaniu w wyszukiwarkę De Tomaso i znalazło mi 100 stron z częściami do tej marki. I jeszcze dwie ważne rzeczy. Pierwsza to taka, przedsiębiorca może zakupić część w cenie netto, bo Allegro uruchomiło opcję takich zakupów oraz podczas zakupów na stronie działa program ochrony kupujących. A sprzedającego można zweryfikować na podstawie systemu ocen i komentarzy. I wszystko to siedząc w domu przed komputerem…

    Przeciętny wiek samochodu w Polsce to 15 lat. Nie oszukujmy się, nie jesteśmy społeczeństwem bogatym i kupujemy to, na co nas stać. A stare samochody wymagają troski. Czasem się w nich coś popsuje, czasem trzeba wymienić rzeczy eksploatacyjne. Niemniej samochód trzeba przywrócić do sprawności.

    Po ocenie co się zepsuło można zacząć szukać właściwej części. I nie zawsze musi być to część fabrycznie nowa, bowiem w przypadku kupna klamki czy maski lub wymiany drzwi nie widzę sensu kupowania rzeczy nowych dla ponad 15 letniego samochodu. Tak samo sprawa się ma chociażby z taką maglownicą. Dobrze jest kupić cześć zregenerowaną. Natomiast amortyzatory, tarcze i klocki hamulcowe to już obowiązkowo trzeba zakupić nowe. Ale niekoniecznie muszą to być rzeczy oryginalne. Możemy poprzestać na dobrej jakości zamiennikach. Tak więc po ocenie zakresu niezbędnego remontu przychodzi czas na zakupy.

    Po części używane możemy udać się na lokalny punkt kasacji pojazdów. Na pewno po długich poszukiwaniach na którymś tam placu znajdziemy wszystko co potrzebne. Jeżeli poszukujemy części nowych udajemy się do lokalnego sklepu. Tam zamówią co potrzeba i za kilka dni będziemy sobie mogli odebrać potrzebne części. W przypadku regeneracji jestem pewien, że w okolicy znajdzie się ktoś, kto będzie takie usługi oferował. Można i owszem oddać samochód do mechanika i on nam auto naprawi, ale wtedy to najczęściej mechanik zadecyduje jakie części wstawi do samochodu. Jeżeli zlecimy mu naprawę na konkretnych częściach, to nie mamy wpływu na ceny owych części. Chyba, że jest to dobry znajomy mechanik i powie, co jest uszkodzone i pozwoli zakupić nam potrzebne do remontu auta części. I wtedy zaczyna się poszukiwanie i bieganie po sklepach i placach…

    A gdyby tak było takie miejsce, gdzie można kupić wszystkie potrzebne części i to z dostawą do domu lub do mechanika? Gdyby można było sobie posortować asortyment po konkretnej marce, modelu oraz jego generacji? Gdyby można było sobie zaznaczyć, że szukamy tylko błotnika, albo reflektora przedniego? Gdyby był wybór części nowych oryginalnych i zamienników, części używanych i regenerowanych? Gdyby w tym miejscu ogłaszały się specjalistyczne zakłady oferujące usługę regeneracji wybranych części? Pięknie by było, co nie?

    Otóż nie, nie było by pięknie, tylko jest pięknie. Od ponad 20 lat istnieje Allegro. I tam kupisz wszystko co potrzebne do samochodu i wszystko, co wyżej masz dostępne w jednym miejscu. I co ważne – możesz porównać ceny tego samego elementu u różnych sprzedawców i kupić tan po cenie najkorzystniejszej. A potem zamówić paczkę i czekać na nią bez wychodzenia z domu. Gdzie można znaleźć takie cudeńka? W dziale części samochodowe. I można tam wyszukać części do naprawdę egzotycznych marek i modeli. I mówię serio, bo sam osobiście byłem w szoku jak po wpisaniu w wyszukiwarkę De Tomaso i znalazło mi 100 stron z częściami do tej marki. I jeszcze dwie ważne rzeczy. Pierwsza to taka, przedsiębiorca może zakupić część w cenie netto, bo Allegro uruchomiło opcję takich zakupów oraz podczas zakupów na stronie działa program ochrony kupujących. A sprzedającego można zweryfikować na podstawie systemu ocen i komentarzy. I wszystko to siedząc w domu przed komputerem…

    15 marca 2021, 14:32 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    27 lutego 2021, 16:41 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Podsumowanie światowej premiery nowego luksusowego modelu marki DS Automobiles, DS4, który jeszcze w tym roku ujrzymy w Polskich salonach.

    Marka DS to marka Premium w koncernie PSA (aktualnie Stellantis), która została założona w 2014 roku w Paryżu. Aktualnie produkuje samodzielnie bez udziału innych marek modele DS 7 CROSSBACK oraz DS 3 CROSSBACK. W tym roku zadebiutuje w salonie flagowa limuzyna marki, czyli DS9 oraz nowość, która miała premierę w lutym DS4.
    4 lutego 2021, 12:39 przez ~DSSTOREKRAKOW | Do ulubionych | Skomentuj
    Pierwsza generacja modelu.
    Czwarta generacja modelu.
    Samochód osobowy produkowany przez japońską markę Toyota w 1996 roku. Stylistyka nadwozia nawiązuje do modelu AA
    Volkswagen Golf 5 oraz Volkswagen Golf 7 - godna kontynuacja legendy? – Volkswagen Golf zapracował sobie nie tylko na ważne miejsce na kartach historii motoryzacji, ale również wśród zmotoryzowanych Polaków. Ten kompaktowy samochód, a zwłaszcza jego 3 i 4 generacja cieszyły się uznaniem wśród rodzimych kierowców i były obiektem westchnień niejednego na początku XXI wieku. Czy generacje oznaczone numerami 5 i 7 są godnymi kontynuatorami historii tego modelu?
Jak ważni byli poprzednicy
Golf 3 uchodził na początku lat 2000 za auto świetne dla małej rodziny lub początkującego adepta kierownicy. Podobnie było z jego następcą czyli 4. generacją golfa. 
Auta te ceniono za prostotę, jakość wykonania oraz świetne silniki diesla w tym kultowe 1.9 TDI. 
W wypadku golfa pojawiła się jednak i druga strona medalu. Te świetne rodzinne kompakty szybko wpadły w oko młodzieńcom lubującym się w szybkiej i niebezpiecznej jeździe czy tak zwanym "wiejskim" tuningu.
Ten typ użytkownika golfa 3 czy 4 napsuł dużo krwi innym uczestnikom ruchu drogowego i stał się celem niewybrednych żartów zaskarbiając sobie bardzo negatywną opinie. Dlatego poprzednie generacje golfa mogą kojarzyć się dziś dwojako. 
Nie zmienia to jednak tego, że wciąż były to świetne auta, które, jeżeli trafiło się na dobry egzemplarz i odpowiednio o niego dbało, potrafiło służyć latami. 
Czy podobnie jest z 5 odsłoną popularnego golfa? 
Volkswagen Golf 5 - czyli stosunkowo tanie i dobre pierwsze auto
Przeglądając ogłoszenia na przykład na Allegro: https://allegro.pl/kategoria/golf-v-2003-2009-12759
Zauważymy, że nadwozie Golfa 5 nie zmieniło się znacząco od czasów jego poprzednika. Nabrało jedynie bardziej obłych, nieco nowocześniejszych kształtów, nie da się jednak pomylić go z żadnym innym modelem samochodu. 
Aktualnie ceny Volkswagena Golfa 5 pozwalają na to, aby myśl o jego zakupie mogła nawiedzić początkujących kierowców. Nic w tym dziwnego, chociaż odradzam stanowczo najtańsze egzemplarze, które raczej na pewno od razu po zakupie będą wymagać interwencji mechanika, a co za tym idzie kolejnych nakładów finansowych.
Golf 5 niestety nie pozbył się niektórych wad swojego poprzednika. W tym uciążliwych ognisk rdzy, które lubiły pojawiać się na zewnętrznych elementach karoserii, zwłaszcza przednich błotnikach. Poziom niezawodności - choć i tak wciąż wysoki - spadł jednak w porównaniu z poprzednią generacją.
Volkswagen Golf 5 oferowany był w 3 wersjach nadwozia. 3 i 5-drzwiowym hatchbacku oraz w wersji kombi. 
Ze strony mechanicznej Golf 5 nie należy jednak do aut szczególnie awaryjnych.
Problematyczne są automatyczne skrzynie DSG oraz koła dwumasowe w silnikach diesla, których bolączką są również filtry DPF. 
Czy więc Volkswagen Golf 5 jest godnym następcą poprzednich generacji? I tak i nie. Wciąż jest to wart uwagi pojazd, niemniej jednak w moje subiektywnej ocenie nie dorównuje on jakością wykonania golfowi 4. generacji. 
Volkswagen Golf 7 - nowe szaty króla
Volkswagen Golf 6 nie zachwycał nikogo, chociaż można tutaj również wprost napisać, że był nudny jak flaki z olejem. Stylistycznie nie zmieniło się w nim prawie nic, na tyle mało, że trudno jest odróżnić go od jego poprzednika. Zupełnie inaczej jest w przypadku modelu Volkswagen Golf 7.
W 7. odsłonie tego kultowego modelu Niemcy postawili na całkowite odświeżenie nadwozia. W końcu zyskało ono nowoczesne kształty, które bez problemu mogą konkurować z propozycjami innych producentów w tym segmencie aut.
Nadwozie Golfa 7 zyskało bardziej masywny i nowoczesny kształt, który może się podobać i który podkreśla solidność, z jaką wykonana jest ta konstrukcja. 
Chociaż ceny najmłodszych egzemplarzy potrafią dochodzić nawet do 100 tys. złotych. Na Allegro możemy znaleźć wiele egzemplarzy starszych, ale wciąż dobrze zadbanych: https://allegro.pl/kategoria/golf-vii-2012-145065
Volkswagen Golf 7 chwalony jest przede wszystkim za świetne właściwości jezdne. Dodatkowym atutem, który wniosła ze sobą 7. generacja golfa, jest bogate wyposażenie, którego nie powstydziłyby się auta klasy premium. 
Golfy 7 są żwawe a przy tym wyjątkowo oszczędne, a do spasowania elementów wewnątrz auta nie można się przyczepić, co w tej klasie aut wcale nie jest oczywistością!
Wadą jak i zaletą auta jest też jego cena. Dosyć wysoka jak za oferowane roczniki. Jest to niewątpliwie coś, co kupujący zaliczą in minus, natomiast niska utrata wartości spodoba się tym, którzy już swojego Golfa 7 zakupili.
Na rynku wtórnym pojawia się również dużo egzemplarzy z polskich salonów. Dzięki temu w łatwy sposób sprawdzimy i uwiarygodnimy ich przebieg czy historię serwisową. 
Zdecydowanie auto warte uwagi i stanowczy skok Volkswagena w dobrym kierunku! 

    Volkswagen Golf zapracował sobie nie tylko na ważne miejsce na kartach historii motoryzacji, ale również wśród zmotoryzowanych Polaków. Ten kompaktowy samochód, a zwłaszcza jego 3 i 4 generacja cieszyły się uznaniem wśród rodzimych kierowców i były obiektem westchnień niejednego na początku XXI wieku. Czy generacje oznaczone numerami 5 i 7 są godnymi kontynuatorami historii tego modelu?

    Jak ważni byli poprzednicy

    Golf 3 uchodził na początku lat 2000 za auto świetne dla małej rodziny lub początkującego adepta kierownicy. Podobnie było z jego następcą czyli 4. generacją golfa.

    Auta te ceniono za prostotę, jakość wykonania oraz świetne silniki diesla w tym kultowe 1.9 TDI.

    W wypadku golfa pojawiła się jednak i druga strona medalu. Te świetne rodzinne kompakty szybko wpadły w oko młodzieńcom lubującym się w szybkiej i niebezpiecznej jeździe czy tak zwanym "wiejskim" tuningu.

    Ten typ użytkownika golfa 3 czy 4 napsuł dużo krwi innym uczestnikom ruchu drogowego i stał się celem niewybrednych żartów zaskarbiając sobie bardzo negatywną opinie. Dlatego poprzednie generacje golfa mogą kojarzyć się dziś dwojako.

    Nie zmienia to jednak tego, że wciąż były to świetne auta, które, jeżeli trafiło się na dobry egzemplarz i odpowiednio o niego dbało, potrafiło służyć latami.

    Czy podobnie jest z 5 odsłoną popularnego golfa?

    Volkswagen Golf 5 - czyli stosunkowo tanie i dobre pierwsze auto

    Przeglądając ogłoszenia na przykład na Allegro: https://allegro.pl/kategoria/golf-v-2003-2009-12759

    Zauważymy, że nadwozie Golfa 5 nie zmieniło się znacząco od czasów jego poprzednika. Nabrało jedynie bardziej obłych, nieco nowocześniejszych kształtów, nie da się jednak pomylić go z żadnym innym modelem samochodu.

    Aktualnie ceny Volkswagena Golfa 5 pozwalają na to, aby myśl o jego zakupie mogła nawiedzić początkujących kierowców. Nic w tym dziwnego, chociaż odradzam stanowczo najtańsze egzemplarze, które raczej na pewno od razu po zakupie będą wymagać interwencji mechanika, a co za tym idzie kolejnych nakładów finansowych.

    Golf 5 niestety nie pozbył się niektórych wad swojego poprzednika. W tym uciążliwych ognisk rdzy, które lubiły pojawiać się na zewnętrznych elementach karoserii, zwłaszcza przednich błotnikach. Poziom niezawodności - choć i tak wciąż wysoki - spadł jednak w porównaniu z poprzednią generacją.

    Volkswagen Golf 5 oferowany był w 3 wersjach nadwozia. 3 i 5-drzwiowym hatchbacku oraz w wersji kombi.

    Ze strony mechanicznej Golf 5 nie należy jednak do aut szczególnie awaryjnych.

    Problematyczne są automatyczne skrzynie DSG oraz koła dwumasowe w silnikach diesla, których bolączką są również filtry DPF.

    Czy więc Volkswagen Golf 5 jest godnym następcą poprzednich generacji? I tak i nie. Wciąż jest to wart uwagi pojazd, niemniej jednak w moje subiektywnej ocenie nie dorównuje on jakością wykonania golfowi 4. generacji.

    Volkswagen Golf 7 - nowe szaty króla

    Volkswagen Golf 6 nie zachwycał nikogo, chociaż można tutaj również wprost napisać, że był nudny jak flaki z olejem. Stylistycznie nie zmieniło się w nim prawie nic, na tyle mało, że trudno jest odróżnić go od jego poprzednika. Zupełnie inaczej jest w przypadku modelu Volkswagen Golf 7.

    W 7. odsłonie tego kultowego modelu Niemcy postawili na całkowite odświeżenie nadwozia. W końcu zyskało ono nowoczesne kształty, które bez problemu mogą konkurować z propozycjami innych producentów w tym segmencie aut.

    Nadwozie Golfa 7 zyskało bardziej masywny i nowoczesny kształt, który może się podobać i który podkreśla solidność, z jaką wykonana jest ta konstrukcja.

    Chociaż ceny najmłodszych egzemplarzy potrafią dochodzić nawet do 100 tys. złotych. Na Allegro możemy znaleźć wiele egzemplarzy starszych, ale wciąż dobrze zadbanych: https://allegro.pl/kategoria/golf-vii-2012-145065

    Volkswagen Golf 7 chwalony jest przede wszystkim za świetne właściwości jezdne. Dodatkowym atutem, który wniosła ze sobą 7. generacja golfa, jest bogate wyposażenie, którego nie powstydziłyby się auta klasy premium.

    Golfy 7 są żwawe a przy tym wyjątkowo oszczędne, a do spasowania elementów wewnątrz auta nie można się przyczepić, co w tej klasie aut wcale nie jest oczywistością!

    Wadą jak i zaletą auta jest też jego cena. Dosyć wysoka jak za oferowane roczniki. Jest to niewątpliwie coś, co kupujący zaliczą in minus, natomiast niska utrata wartości spodoba się tym, którzy już swojego Golfa 7 zakupili.

    Na rynku wtórnym pojawia się również dużo egzemplarzy z polskich salonów. Dzięki temu w łatwy sposób sprawdzimy i uwiarygodnimy ich przebieg czy historię serwisową.

    Zdecydowanie auto warte uwagi i stanowczy skok Volkswagena w dobrym kierunku! 

    14 grudnia 2020, 14:10 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Pierwsza generacja modelu Riviera. Słowo Riviera to po łacinie linia brzegowa.
    Janusze zwą to UFO, miłośnicy modelu HANIĄ a najtrafniej określają je kobiety, nazywając ŁADNYM. Nie mnie, auto - Hondę Civic 8 generacji. Zapraszam na kilka chwil z dieslem 2.2 i świetnymi osiągami za kilkanaście tysięcy polisz dolars.
    2 grudnia 2020, 0:47 przez ~KategoriaB | Do ulubionych | Skomentuj
    Samochód marki Aston Martin produkowany od 1963 do 1965 roku. Jest ulepszoną wersją modelu DB4. DB5 był pierwszym samochodem agenta Jamesa Bonda. Pojawił się w filmach Goldfinger, Operacja Piorun, GoldenEye, Jutro nie umiera nigdy, Casino Royale, Skyfall, Spectre i Auta 2.
    31 października 2020, 19:41 przez kjkibi (PW) | Do ulubionych | Skomentuj