Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 73 takie materiały
    Maserati MC12 – Hipersamochód produkowany przez włoską markę Maserati w latach 2004-2005. MC12 został zbudowany z myślą o udziale Maserati w serii FIA GT. Produkcję rozpoczęto w 2004 roku, powstało wówczas 30 egzemplarzy, z czego 25 zostało wystawionych na sprzedaż. Rok później zbudowano kolejne 25 sztuk. Cena jednego egzemplarza wynosiła 600,000 euro. Maserati opracowało model MC12 na podwoziu Ferrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik V12 o pojemności 6 l i mocy 632 KM oraz skrzynię biegów. Powstały samochód był jednak znacznie większy od prekursora. MC12 było dłuższe, szersze i wyższe od Ferrari, które odznaczało się jednak lepszymi osiągami. MC12 jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 330 km/h, podczas gdy Ferrari jest w stanie osiągnąć 25 km/h szybciej. W serii FIA GT samochód zadebiutował pod koniec sezonu 2004, załoga nim kierująca zdobyła pierwsze miejsce podczas wyścigu na torze Zhuhai International Circuit. Wyścigowe wersje MC12 wzięły również udział w American Le Mans Series 2005, nie spełniały jednak wymagań dotyczących dopuszczalnych gabarytów, co poskutkowało nałożeniem kar.
    Hipersamochód produkowany przez włoską markę Maserati w latach 2004-2005. MC12 został zbudowany z myślą o udziale Maserati w serii FIA GT. Produkcję rozpoczęto w 2004 roku, powstało wówczas 30 egzemplarzy, z czego 25 zostało wystawionych na sprzedaż. Rok później zbudowano kolejne 25 sztuk. Cena jednego egzemplarza wynosiła 600,000 euro. Maserati opracowało model MC12 na podwoziu Ferrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik V12 o pojemności 6 l i mocy 632 KM oraz skrzynię biegów. Powstały samochód był jednak znacznie większy od prekursora. MC12 było dłuższe, szersze i wyższe od Ferrari, które odznaczało się jednak lepszymi osiągami. MC12 jest w stanie osiągnąć prędkość maksymalną 330 km/h, podczas gdy Ferrari jest w stanie osiągnąć 25 km/h szybciej. W serii FIA GT samochód zadebiutował pod koniec sezonu 2004, załoga nim kierująca zdobyła pierwsze miejsce podczas wyścigu na torze Zhuhai International Circuit. Wyścigowe wersje MC12 wzięły również udział w American Le Mans Series 2005, nie spełniały jednak wymagań dotyczących dopuszczalnych gabarytów, co poskutkowało nałożeniem kar.
    Maserati MC12 Corsa – MC12 Corsa to model pochodny od MC12, w założeniu samochód wyścigowy z przeznaczeniem dla prywatnych właścicieli. Jest bezpośrednim rozwinięciem wersji MC12 GT1, która zwyciężyła Puchar Konstruktorów w 2005 FIA GT. Jak stwierdził Edward Butler, dyrektor generalny Maserati na terenie Australii i Nowej Zelandii, model MC12 Corsa powstał w połowie 2006 roku "w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów na posiadanie wyścigowego MC12, którym mogą poruszać się z dużymi prędkościami na torze wyścigowym". Maserati jest odpowiedzialne za utrzymanie i konserwację samochodów, można poruszać się nimi jedynie podczas specjalnych "track days", spowodowane jest to brakiem homologacji na poruszanie się po drogach publicznych oraz niemożnością udziału w wyścigach. Istnieje tylko jeden egzemplarz MC12 Corsa, który po modyfikacjach został dopuszczony do ruchu po drogach publicznych. Producent ustalił cenę jednego egzemplarza MC12 Corsa na okrągły milion euro, powstało jedynie tuzin sztuk, został on dostarczony do wyselekcjonowanych klientów. Mogą oni brać udział w "day races" organizowanych przez Maserati. Kolejne trzy egzemplarze powstały w celu przeprowadzenia testów i promocji. Samochód napędzany jest przez silnik znany z MC12 GT1, który generuje 755 KM - o 122 KM od standardowego MC12. Nadwozie charakteryzuje się skróconym przodem – dzięki tej modyfikacji MC12 GT1 zostało dopuszczone do udziału w American Le Mans Series.
    MC12 Corsa to model pochodny od MC12, w założeniu samochód wyścigowy z przeznaczeniem dla prywatnych właścicieli. Jest bezpośrednim rozwinięciem wersji MC12 GT1, która zwyciężyła Puchar Konstruktorów w 2005 FIA GT. Jak stwierdził Edward Butler, dyrektor generalny Maserati na terenie Australii i Nowej Zelandii, model MC12 Corsa powstał w połowie 2006 roku "w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów na posiadanie wyścigowego MC12, którym mogą poruszać się z dużymi prędkościami na torze wyścigowym". Maserati jest odpowiedzialne za utrzymanie i konserwację samochodów, można poruszać się nimi jedynie podczas specjalnych "track days", spowodowane jest to brakiem homologacji na poruszanie się po drogach publicznych oraz niemożnością udziału w wyścigach. Istnieje tylko jeden egzemplarz MC12 Corsa, który po modyfikacjach został dopuszczony do ruchu po drogach publicznych. Producent ustalił cenę jednego egzemplarza MC12 Corsa na okrągły milion euro, powstało jedynie tuzin sztuk, został on dostarczony do wyselekcjonowanych klientów. Mogą oni brać udział w "day races" organizowanych przez Maserati. Kolejne trzy egzemplarze powstały w celu przeprowadzenia testów i promocji. Samochód napędzany jest przez silnik znany z MC12 GT1, który generuje 755 KM - o 122 KM od standardowego MC12. Nadwozie charakteryzuje się skróconym przodem – dzięki tej modyfikacji MC12 GT1 zostało dopuszczone do udziału w American Le Mans Series.
    Maserati MC20 – Supersamochód klasy średniej, który produkowany pod włoską marką Maserati od 2020 roku. MC20 został zaprezentowany pod koniec września 2020 roku w Modenie. Samochód został opracowany w Maserati Innovation Lab a zbudowany w zakładzie Viale Ciro Menotti w Modenie. Nazwa "MC20" oznacza Maserati Corse 2020 i stanowi hołd powrotu marki Maserati do wyścigów.

Nowy model Maserati to ewolucja MC12 - samochodu, który w 2004 roku oznaczał powrót Maserati do wyścigów po 37 latach przerwy.

MC20 posiada 3-litrowy silnik Nettuno 90° twin-turbo V6 pozwalają generować moc 630 KM i 730 Nm momentu. To z kolei pozwala na rozpędzenie auta ważącego 1468 kg do 100 km/h w czasie 2,9 s, a do 200 km/h w czasie 8,8 s. Pojazd osiąga maksymalną prędkość ponad do 325 km/h.

Samochód posiada napęd na tył i skrzynię biegów, która ma 2 sprzęgła i 8 przełożeń.
    Supersamochód klasy średniej, który produkowany pod włoską marką Maserati od 2020 roku. MC20 został zaprezentowany pod koniec września 2020 roku w Modenie. Samochód został opracowany w Maserati Innovation Lab a zbudowany w zakładzie Viale Ciro Menotti w Modenie. Nazwa "MC20" oznacza Maserati Corse 2020 i stanowi hołd powrotu marki Maserati do wyścigów.

    Nowy model Maserati to ewolucja MC12 - samochodu, który w 2004 roku oznaczał powrót Maserati do wyścigów po 37 latach przerwy.

    MC20 posiada 3-litrowy silnik Nettuno 90° twin-turbo V6 pozwalają generować moc 630 KM i 730 Nm momentu. To z kolei pozwala na rozpędzenie auta ważącego 1468 kg do 100 km/h w czasie 2,9 s, a do 200 km/h w czasie 8,8 s. Pojazd osiąga maksymalną prędkość ponad do 325 km/h.

    Samochód posiada napęd na tył i skrzynię biegów, która ma 2 sprzęgła i 8 przełożeń.
    Maserati MC12 – Hipersamochód produkowany przez Maserati w latach 2004-2005 z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcję rozpoczęto w 2004, wówczas powstało 30 egzemplarzy, z czego 25 trafiło na sprzedaż. W 2005 powstało kolejne 25 egzemplarzy, cena jednego wynosiła 600,000 euro. Maserati opracowało MC12 na podwoziu Ferrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów. Do napędu samochodu użyto sześciolitrowego V12 stosowanego w Ferrari Enzo, dającego moc maksymalną 632 KM. Według danych Maserati samochód jest w stanie osiągnąć 100 km/h w 3,8 sekundy oraz prędkość maksymalną 330 km/h. W 2005 roku dzięki MC12 Maserati wygrało puchar konstruktorów FIA GT zdobywając 239 punktów, wynik ten był prawie dwa razy większy od znajdującego się na drugim miejscu Ferrari z 125 punktami.
    Hipersamochód produkowany przez Maserati w latach 2004-2005 z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcję rozpoczęto w 2004, wówczas powstało 30 egzemplarzy, z czego 25 trafiło na sprzedaż. W 2005 powstało kolejne 25 egzemplarzy, cena jednego wynosiła 600,000 euro. Maserati opracowało MC12 na podwoziu Ferrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów. Do napędu samochodu użyto sześciolitrowego V12 stosowanego w Ferrari Enzo, dającego moc maksymalną 632 KM. Według danych Maserati samochód jest w stanie osiągnąć 100 km/h w 3,8 sekundy oraz prędkość maksymalną 330 km/h. W 2005 roku dzięki MC12 Maserati wygrało puchar konstruktorów FIA GT zdobywając 239 punktów, wynik ten był prawie dwa razy większy od znajdującego się na drugim miejscu Ferrari z 125 punktami.
    Maserati MC12 Versione Corsa –
    20 listopada 2021, 20:24 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Maserati MC12 –
    27 września 2021, 21:54 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj