Sportowe sukcesy są niezwykle ważne, szczególnie dla marki z tak wielkimi tradycjami jak Mercedes-Benz. Jednak nie zawsze warto stawiać wszystko na jedną kartę, o czym boleśnie przekonano się w czerwcu 1999 roku podczas legendarnego, długodystansowego wyścigu Le Mans
Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod amerykańską marką Shelby w latach 1964–1965. Daytona została opracowana przez Carrolla Shelby jako lekki samochód sportowy opracowany na płycie podłogowej roadstera Shelby Cobra, otrzymując unikalny, aerodynamiczny wygląd dostosowany do osiągnięcia jak najmniejszych oporów nadwozia. Zostało zbudowanych tylko 6 egzemplarzy Daytona do celów wyścigowych w latach 1964-1965, ponieważ Carroll Shelby został przeniesiony do prac nad projektem Forda GT40. Samochód napędzany jest 4,7-litrowym V8 HEMI o mocy 380 KM i momencie obrotowym 530 Nm co pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w 4,1 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 305 km/h. Shelby Daytona odniósł zwycięstwo w 24h Le Mans w 1964 roku oraz w Kategorii GT w 1965 roku.
Hipersamochód produkowany przez brytyjską markę McLaren w latach 1993-1998. W 1988 roku konstruktor Gordon Murray i projektant Peter Stevens przedstawili pierwsze szkice sportowego coupe Ronowi Dennisowi, szefowi McLarena. Samochód miał być ulicznym ucieleśnieniem sukcesu firmy w Formule 1. Pierwszy prototyp samochodu gotowy był w połowie 1991 roku, a 28 maja 1992 roku w Monako odbyła się pierwsza prezentacja. W 1994 McLaren F1 trafił do pierwszych odbiorców. F1 LM produkowany był w latach 1996-1998. Samochód został wyprodukowany w hołdzie wygranego w 1995 roku wyścigu Le Mans. LM bazowany jest na modelu F1 GTR i jest najdroższą wersją McLarena F1. F1 LM napędzany jest 6,1-litrowym V12 o mocy 680 KM i 705 Nm momentu obrotowego co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 362 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 2,8 sekundy. Powstało tylko 5 egzemplarzy McLarena F1 LM.