Produkowany przez francuską markę Renault w latach 1962-1976. Produkcja jak i sprzedaż została zakończona we Francji w roku 1971. Na terenie Bułgarii produkcję zakończono rok wcześniej, w Hiszpanii dopiero w roku 1976. R8 (model R1130) został wypuszczony w lipcu 1962 roku, opierał się na poprzedniku, Renault Dauphine. Samochód wyróżniał się wśród swoich konkurentów zastosowaniem hamulców tarczowych na obydwu osiach, był to pierwszy samochód klasy kompaktowej z takim rozwiązaniem. Model 8 napędzany był również przez całkiem nowy silnik o pojemności 0,9 l, który wytwarzał moc 43 KM. W roku 1964 wypuszczono na rynek mocniejszą wersję, 8 Major (model R1132), napędzana była silnikiem o pojemności 1,1 l generującym moc 50 KM. Również w tym roku zaprezentowano jeszcze mocniejszą wersję, 8 R1134 Gordini. Posiadała ona zmodyfikowany silnik o tej samej pojemności rozwijający moc 90 koni mechanicznych. Zastosowano w nim również pięciobiegową manualną skrzynię biegów o bliskich przełożeniach. Gordini dostępny był tylko w kolorze niebieskim, z dwoma naklejonymi białymi pasami. W roku 1967 8 Gordini (model R1135) został poddany lekkiej modernizacji, z przodu pojawiły się dodatkowe dwie lampy, zastosowano silnik o pojemności zwiększonej do 1,3 l co zwiększyło jego moc do 104 KM. Po tej modernizacji samochód osiągał prędkość maksymalną 174 km/h.
Przez Brytyjczyków nazywany ostatnim prawdziwym Daimlerem. To 9-osobowa limuzyna stworzona w oparciu o model Majestic Major, wyprodukowana w zaledwie 864 sztukach. Mocny silnik V8 Hemi i niespotykane wówczas tarcze hamulcowe gwarantują tej ponad 2-tonowej limuzynie nieprzeciętne osiągi.