Supersportowe coupe produkowane przez niemiecką markę BMW w latach 1978-1981. Pierwszy model stworzony przez BMW Motorsport – specjalną komórkę zajmującą się sportowymi BMW. M1 to jedyny samochód produkcji BMW z centralnym silnikiem zamocowanym wzdłużnie, przeznaczony do ruchu po drogach publicznych. Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności 3,4 l z dwoma wałkami rozrządu i wtryskiem wielopunktowym Kugelfischer generuje moc maksymalną 277 KM oraz moment obrotowy 330 Nm. Turbodoładowane silniki wersji wyścigowych uzyskiwały nawet do 862 KM. Nadwozie z kratownicową ramą przestrzenną ze stali oraz elementami z włókien szklanych zaprojektował Giugiaro. Montaż samochodu miał odbywać się w fabryce Lamborghini w Sant' Agata, lecz firma zbankrutowała po zbudowaniu kilku prototypów M1. Samochód osiąga prędkość maksymalną 260 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 5,9 sekund. Wyprodukowano 457 egzemplarzy M1, w tym 57 wyścigowych.
Supersportowe coupe produkowane przez niemiecki koncern BMW w latach 1978-1981. Pierwszy model został stworzony przez BMW Motorsport. M1 to jedyny samochód produkcji BMW z centralnym silnikiem zamocowanym wzdłużnie, przeznaczony do ruchu po drogach publicznych. Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności 3,4 l z dwoma wałkami rozrządu i wtryskiem wielopunktowym Kugelfischer umożliwiał uzyskanie prędkości maksymalnej 260 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 5,6 sekund. Był to samochód niezwykle nowoczesny jak na swoje czasy. Jednostka napędzająca koła tylne miała 4 zawory na cylinder oraz moc 277 KM. Turbodoładowane silniki wersji wyścigowych uzyskiwały nawet do 862 KM. Nadwozie z kratownicową ramą przestrzenną ze stali oraz elementami z włókien szklanych zaprojektował Giugiaro. Montaż samochodu miał odbywać się w fabryce Lamborghini w Sant' Agata, lecz firma zbankrutowała po zbudowaniu kilku prototypów M1. Łącznie powstało 457 egzemplarzy M1, w tym 57 wyścigowych.
M5 to sportowa wersja BMW serii 5 produkowana przez niemiecki koncern BMW od 1984 roku. Pierwszą generację M5 zaprezentowano po raz pierwszy w 1984 roku. Samochód oparto na modelu serii 5 E28. Po raz pierwszy inżynierowie z M Motorsport postanowili zbudować po M1 z lat 70. Wykorzystując silnik z M1 o mocy 277 KM, postanowili go zamontować do seryjnej Serii 5 i wygenerować z niego moc 286 KM. Samochód produkowano jedynie przez 4 lata, ponieważ zadebiutował on stosunkowo późno po modelu bazowym. Do napędu użyto 3,4-litrowego R6 o wcześniej wspomnianej mocy 286 KM i momencie obrotowym 340 Nm. M5 E28 osiąga prędkość maksymalną 251 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 6,1 s.
Zaczynamy naszą przygodę z YT! Oglądajcie do końca - będzie tam mała zapowiedź co się będzie działo! W naszym pierwszym materiale odwiedzamy Krakowską Moto Orkiestre pod M1!