Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 57 takich materiałów
    Prezentacja limuzyny segmentu E
    3 września 2023, 13:39 przez LukasES (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    youtube

    Aston Martin Lagonda Shooting Brake – Samochód osobowy klasy aut luksusowych produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 1976–1990. Auto powstało, by wyprowadzić z kryzysu finansowego w latach 70. firmę Aston Martin. Cena w momencie wypuszczenia go na rynek wynosiła 150,000 funtów, co czyniło ją najdroższą produkowaną limuzyną na świecie. Oprócz standardowo produkowanej wersji z nadwoziem limuzyny powstały także wersje przygotowane na specjalne zamówienie, m.in. specjalnie wydłużona limuzyna, dwudrzwiowe coupe oraz jeden egzemplarz o nadwoziu kombi - Shooting Brake. Silnik Lagondy został zaprojektowany przez polskiego konstruktora inżyniera Tadeusza Marka. Było to wolnossące V8 o pojemności 5,3 l, które wytwarzało moc maksymalną 313 KM i moment obrotowy 430 Nm. W samochodzie użyto produkowanej przez Chryslera trzybiegowej automatycznej skrzyni biegów. Prędkość maksymalna wynosiła 225 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwało 8,4 sekundy.
    Samochód osobowy klasy aut luksusowych produkowany przez brytyjską markę Aston Martin w latach 1976–1990. Auto powstało, by wyprowadzić z kryzysu finansowego w latach 70. firmę Aston Martin. Cena w momencie wypuszczenia go na rynek wynosiła 150,000 funtów, co czyniło ją najdroższą produkowaną limuzyną na świecie. Oprócz standardowo produkowanej wersji z nadwoziem limuzyny powstały także wersje przygotowane na specjalne zamówienie, m.in. specjalnie wydłużona limuzyna, dwudrzwiowe coupe oraz jeden egzemplarz o nadwoziu kombi - Shooting Brake. Silnik Lagondy został zaprojektowany przez polskiego konstruktora inżyniera Tadeusza Marka. Było to wolnossące V8 o pojemności 5,3 l, które wytwarzało moc maksymalną 313 KM i moment obrotowy 430 Nm. W samochodzie użyto produkowanej przez Chryslera trzybiegowej automatycznej skrzyni biegów. Prędkość maksymalna wynosiła 225 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h trwało 8,4 sekundy.
    Rolls-Royce Boat Tail – Samochód osobowy klasy luksusowej typu one-off wyprodukowany przez brytyjską marką Rolls-Royce w 2021 roku. Pod koniec maja 2021 roku Rolls-Royce przedstawił trzeci w swoich nowożytnych dziejach, po Hyperionie i Sweptailu, limitowany model stworzony na specjalne zamówienie. Był nim kabriolet Boat Tail, który nawiązuje nawiązuje w ten sposób do przedwojennej tradycji budowania samochodów typu tzw. Haute couture. Samochód powstał po czteroletnim procesie konstrukcyjnym w oparciu o płytę podłogową oraz podzespoły techniczne sztandarowej limuzyny Phantom, zyskując jednocześnie zupełnie nowy projekt nadwozia. Na potrzeby tej konstrukcji stworzone zostało 1813 nowych komponentów. Samochód wyposażono w dwunastocylindrowy silnik o pojemności 6,75 l i mocy 563 KM.
    Samochód osobowy klasy luksusowej typu one-off wyprodukowany przez brytyjską marką Rolls-Royce w 2021 roku. Pod koniec maja 2021 roku Rolls-Royce przedstawił trzeci w swoich nowożytnych dziejach, po Hyperionie i Sweptailu, limitowany model stworzony na specjalne zamówienie. Był nim kabriolet Boat Tail, który nawiązuje nawiązuje w ten sposób do przedwojennej tradycji budowania samochodów typu tzw. Haute couture. Samochód powstał po czteroletnim procesie konstrukcyjnym w oparciu o płytę podłogową oraz podzespoły techniczne sztandarowej limuzyny Phantom, zyskując jednocześnie zupełnie nowy projekt nadwozia. Na potrzeby tej konstrukcji stworzone zostało 1813 nowych komponentów. Samochód wyposażono w dwunastocylindrowy silnik o pojemności 6,75 l i mocy 563 KM.
    Jaguar XJR-S – Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Jaguar w latach 1975–1996. Zastąpił on model E-Type we wrześniu 1975 roku i był oparty na nadwoziu limuzyny XJ. Został on opracowany jako XK-F, mimo że miał zupełnie inny charakter niż jego poprzednik. Nie miał tego samego sportowego stylu, jednak był udanym grand tourerem i był bardziej aerodynamiczny niż E-Type. Od 1988 roku, specjalna wersja XJR-S z silnikiem V12 o pojemności 5,3 l została wyprodukowana przez JaguarSport, oddzielnej spółki należącej pół na pół do Jaguara i TWR. Samochód ten miał charakterystyczny body kit, specjalne felgi aluminiowe i zawieszenie oraz zwiększenie sterowności. Pierwsze 100 z tych samochodów były określane jako "celebracja Le Mans" w celu upamiętnienia zwycięstwa Jaguara 1988 w Le Mans. W latach 1988 i 1989 łącznie 350 XJR-S zostało wyprodukowanych z silnikiem 5,3 l. Po wrześniu 1989 r. Zmiana ta została wprowadzona do specjalnego silnika sześciolitrowego silnika z systemem zarządzania mocą 314 KM później 329 KM, który znacznie różnił się od standardowego silnika stosowanego w późniejszych modelach XJS 6 l. XJR-S pozostawał na linii produkcyjnej do 1993 roku, a łącznie powstało 1130 egzemplarzy.
    Samochód sportowy klasy wyższej produkowany przez brytyjską markę Jaguar w latach 1975–1996. Zastąpił on model E-Type we wrześniu 1975 roku i był oparty na nadwoziu limuzyny XJ. Został on opracowany jako XK-F, mimo że miał zupełnie inny charakter niż jego poprzednik. Nie miał tego samego sportowego stylu, jednak był udanym grand tourerem i był bardziej aerodynamiczny niż E-Type. Od 1988 roku, specjalna wersja XJR-S z silnikiem V12 o pojemności 5,3 l została wyprodukowana przez JaguarSport, oddzielnej spółki należącej pół na pół do Jaguara i TWR. Samochód ten miał charakterystyczny body kit, specjalne felgi aluminiowe i zawieszenie oraz zwiększenie sterowności. Pierwsze 100 z tych samochodów były określane jako "celebracja Le Mans" w celu upamiętnienia zwycięstwa Jaguara 1988 w Le Mans. W latach 1988 i 1989 łącznie 350 XJR-S zostało wyprodukowanych z silnikiem 5,3 l. Po wrześniu 1989 r. Zmiana ta została wprowadzona do specjalnego silnika sześciolitrowego silnika z systemem zarządzania mocą 314 KM później 329 KM, który znacznie różnił się od standardowego silnika stosowanego w późniejszych modelach XJS 6 l. XJR-S pozostawał na linii produkcyjnej do 1993 roku, a łącznie powstało 1130 egzemplarzy.
    18 kwietnia 2022, 19:32 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Czy szukając ciekawego klasyka z charakterem warto wziąć pod uwagę coś innego niż oklepane limuzyny z Bawarii i Stuttgartu? No pewnie, że tak! Na dodatek jest tego całe mnóstwo, szczególnie kiedy mówimy o wczesnych latach 90-tych. Przed wami dziesięć moim zdaniem najciekawszych alternatyw. A co Waszym zdaniem powinno się tu znaleźć?
    17 grudnia 2021, 20:16 przez DanAndCarsOfficial (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    To spotkanie dziś to prawdziwa nieprzyjemność nie tylko dla instruktora jazdy ale przede wszystkim dla kursantki, która stawa dopiero swoje pierwsze kroki.
    Historia wyglądała tak:
    Kursantka przyszła na kolejne zajęcia praktyczne, wsiadła do samochodu i przygotowywała się do jazdy. To ważny element, określony przepisami:
    - Ustawienie 4 elementów fotela
    - Kierownicy w 2 wektorach.
    - ustawienie lusterek
    - zapięcie pasów,
    - upewnienie czy wszystkie drzwi są zamknięte
    - uruchomienie silnika
    - zapalenie właściwych świateł.

    Całość po nauczeniu zajmuje ok 40 sekund. Zgodnie z przepisami Prawa o ruchu drogowym tego rodzaju unieruchomienie pojazdu nazywamy Zatrzymaniem.

    Ale do rzeczy.
    W trakcie tego przygotowania do stojącego obok na chodniku eleganckiego, czarnego samochodu znanej marki przychodzi młoda kobieta. Ocenia, ze nie da sobie rady z wyjazdem, i prosi instruktora o to aby wyjechał. Ten z uśmiechem potwierdza ale zwraca nadal z uśmiechem uwagę, ze nie siedzi za kierownicą. Młoda kobieta wsiada do swojego samochodu i uruchamia silnik. W tym czasie jeszcze przygotowanie do jazdy nie jest skończone bo kursantka, zrobiła 2 elementy nieprawidłowo. W zasadzie mamy zaraz odjeżdżać ale po 23 sekundach od uruchomienia silnika rozlega się głośny klakson, popędzający kursantkę. To dopiero 23 sekundy? Instruktor pokazuje rękę, że jeszcze chwila po czym Pani wybiega ze swojej limuzyny z ogromna awanturą. Nadal trwa ta dozwolona prawem minuta, niezbędna nam do odjechania. Niestety bezczelność Pani nie studzi nawet propozycja wezwania policji, która wytłumaczy, że 60 sekund to naprawdę nie jest tak bardzo długo. Taka to lekcja kultury jazdy niektórych naszych kierowców.
    30 sierpnia 2021, 23:32 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Testujemy V-max starej limuzyny od Fiata.
    12 września 2020, 17:07 przez Marekzeszczecina (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Limuzyna Wrocław - Retro Nysa 522 – Interesuje Was klasyczny wynajem limuzyny w mieście Wrocław? Świetna limuzyna
    Interesuje Was klasyczny wynajem limuzyny w mieście Wrocław? Świetna limuzyna
    Bydgoszcz