Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 45 takich materiałów
    286 KM, prędkość maksymalna 245 km/h (niektóre źródła mówią o 247 km/h), do setki w 6,5 sekundy. Dziś takie liczby na nikim nie robią wrażenia, ale w roku 1985 był to najszybszy sedan na Ziemi. Oto pierwsza generacja M5.
    23 października 2024, 23:14 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Czy samochody elektryczne są naprawdę tańsze w eksploatacji? – Ostatnimi czasy samochody elektryczne zdobywają coraz większą popularność. Producentom udało się przekonać kierowców do zalet takich jak zero emisji, wysoka wydajność i niski hałas. Ale czy rzeczywiście są one tańsze w eksploatacji w porównaniu z tradycyjnymi samochodami na paliwo? Przeanalizujemy kilka kluczowych aspektów, które wpływają na koszty eksploatacji samochodów elektrycznych.
Zakup i Koszty Początkowe
Samochody elektryczne są zwykle droższe w zakupie od ich spalinowych odpowiedników. Jednak różnice te zaczynają się zmniejszać, dzięki rosnącej konkurencji i rozwoju technologii. Ponadto, różne formy dopłat i ulg podatkowych mogą znacznie zniwelować różnice cenowe.
Ładowanie vs Tankowanie: Różnice Cenowe
Kiedy już jesteśmy właścicielami samochodu elektrycznego, jednym z najważniejszych aspektów jest koszt "tankowania". Według badań, koszty ładowania są znacznie niższe niż koszty paliwa w tradycyjnych pojazdach. Jeśli jesteście zainteresowani tym tematem sprawdźcie samochody elektryczne na OtoEV.pl. Znajdziecie tam wiele przydatnych informacji na ten temat, w tym porównania cen ładowania i tankowania.
Utrzymanie i Serwis
Samochody elektryczne mają znacznie mniej ruchomych części niż ich spalinowe odpowiedniki. Oznacza to mniejsze zużycie i mniej elementów wymagających regularnej wymiany, takich jak filtry oleju czy układ wydechowy. Jest to kolejny czynnik, który przemawia za niższymi kosztami eksploatacji.
Cena Ubezpieczenia
Cena ubezpieczenia samochodów elektrycznych jest zazwyczaj na podobnym poziomie do samochodów spalinowych, choć może być nieco wyższa z powodu wyższych kosztów napraw. To jednak zaczyna się zmieniać, jako że ubezpieczyciele dostosowują swoje oferty do rosnącej liczby samochodów elektrycznych na drogach.
Koszty Na Dłuższą Metę
Jeżeli zsumujemy wszystkie koszty, zauważymy że eksploatacja samochodów elektrycznych może być tańsza niż spalinowych, zwłaszcza jeśli zwrócimy uwagę na niższe koszty paliwa i utrzymania. Oczywiście, wszystko zależy od indywidualnych przypadków, ale generalnie tendencja jest zdecydowanie pozytywna w kontekście oszczędności.
Ekologiczny Aspekt
Nie można zapomnieć o korzyściach ekologicznych. Pomimo braku emisji w trakcie jazdy, produkcja baterii do samochodów elektrycznych jest procesem energetycznie intensywnym. Niemniej jednak, dzięki rozwoju technologii i rosnącej liczbie stacji ładowania zasilanych odnawialnymi źródłami energii, ekologiczny wpływ jest coraz mniejszy.
Podsumowanie
Czy samochody elektryczne są tańsze w eksploatacji? Generalnie tak, choć z pewnymi wyjątkami. Jest to wynik niższych kosztów paliwa, utrzymania i potencjalnych ulg podatkowych. Jednak ostateczne koszty będą zależały od wielu indywidualnych czynników, takich jak styl jazdy, ceny ubezpieczenia i dostępność stacji ładowania.
Chociaż cena zakupu może być wyższa, koszty eksploatacji są często niższe, co sprawia, że samochody elektryczne stanowią coraz bardziej opłacalną alternatywę dla tradycyjnych pojazdów. Dlatego też warto zainteresować się tą opcją, zwłaszcza jeśli planujesz zakup nowego samochodu w najbliższej przyszłości.

    Ostatnimi czasy samochody elektryczne zdobywają coraz większą popularność. Producentom udało się przekonać kierowców do zalet takich jak zero emisji, wysoka wydajność i niski hałas. Ale czy rzeczywiście są one tańsze w eksploatacji w porównaniu z tradycyjnymi samochodami na paliwo? Przeanalizujemy kilka kluczowych aspektów, które wpływają na koszty eksploatacji samochodów elektrycznych.

    Zakup i Koszty Początkowe

    Samochody elektryczne są zwykle droższe w zakupie od ich spalinowych odpowiedników. Jednak różnice te zaczynają się zmniejszać, dzięki rosnącej konkurencji i rozwoju technologii. Ponadto, różne formy dopłat i ulg podatkowych mogą znacznie zniwelować różnice cenowe.

    Ładowanie vs Tankowanie: Różnice Cenowe

    Kiedy już jesteśmy właścicielami samochodu elektrycznego, jednym z najważniejszych aspektów jest koszt "tankowania". Według badań, koszty ładowania są znacznie niższe niż koszty paliwa w tradycyjnych pojazdach. Jeśli jesteście zainteresowani tym tematem sprawdźcie samochody elektryczne na OtoEV.pl. Znajdziecie tam wiele przydatnych informacji na ten temat, w tym porównania cen ładowania i tankowania.

    Utrzymanie i Serwis

    Samochody elektryczne mają znacznie mniej ruchomych części niż ich spalinowe odpowiedniki. Oznacza to mniejsze zużycie i mniej elementów wymagających regularnej wymiany, takich jak filtry oleju czy układ wydechowy. Jest to kolejny czynnik, który przemawia za niższymi kosztami eksploatacji.

    Cena Ubezpieczenia

    Cena ubezpieczenia samochodów elektrycznych jest zazwyczaj na podobnym poziomie do samochodów spalinowych, choć może być nieco wyższa z powodu wyższych kosztów napraw. To jednak zaczyna się zmieniać, jako że ubezpieczyciele dostosowują swoje oferty do rosnącej liczby samochodów elektrycznych na drogach.

    Koszty Na Dłuższą Metę

    Jeżeli zsumujemy wszystkie koszty, zauważymy że eksploatacja samochodów elektrycznych może być tańsza niż spalinowych, zwłaszcza jeśli zwrócimy uwagę na niższe koszty paliwa i utrzymania. Oczywiście, wszystko zależy od indywidualnych przypadków, ale generalnie tendencja jest zdecydowanie pozytywna w kontekście oszczędności.

    Ekologiczny Aspekt

    Nie można zapomnieć o korzyściach ekologicznych. Pomimo braku emisji w trakcie jazdy, produkcja baterii do samochodów elektrycznych jest procesem energetycznie intensywnym. Niemniej jednak, dzięki rozwoju technologii i rosnącej liczbie stacji ładowania zasilanych odnawialnymi źródłami energii, ekologiczny wpływ jest coraz mniejszy.

    Podsumowanie

    Czy samochody elektryczne są tańsze w eksploatacji? Generalnie tak, choć z pewnymi wyjątkami. Jest to wynik niższych kosztów paliwa, utrzymania i potencjalnych ulg podatkowych. Jednak ostateczne koszty będą zależały od wielu indywidualnych czynników, takich jak styl jazdy, ceny ubezpieczenia i dostępność stacji ładowania.

    Chociaż cena zakupu może być wyższa, koszty eksploatacji są często niższe, co sprawia, że samochody elektryczne stanowią coraz bardziej opłacalną alternatywę dla tradycyjnych pojazdów. Dlatego też warto zainteresować się tą opcją, zwłaszcza jeśli planujesz zakup nowego samochodu w najbliższej przyszłości.

    28 sierpnia 2023, 20:08 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    08.08.2023 19:55 Łódź skrzyżowanie Aleksandrowska / Rydzowa
    Kierowca BMW najeżdża na Nissana Micre, które zatrzymało się na czerwonym świetle. W wyniku zderzenia uszkodzony zostaje także Mercedes stojący na lewoskręcie. Zdarzenie jak co dzień, ale autora nagrania zaskoczyła ilość Policji, która zjechała się na miejsce w tym po cywilnemu.

    "Tam podobno w poszkodowanym Mercedesie po lewej były dwie policjantki. Jedna na zwolnieniu lekarskim od kilku miesięcy. Kierująca miała 0.4 a pasażerka 1.5 promila. Najechało się policji kilkanaście osób. Niby poszkodowane, ale też problemy będą miały. Pytali mnie która prowadziła auto bo obie wysiadły z lewej strony bo prawe drzwi się nie otwierały. Kierujący BMW trzeźwy...
    Natomiast kierująca Micrą pojechała do szpitala na badania. O alkoholu podsłuchałem jak gadali sami policjanci między sobą. A o policjantkach mówił sam sprawca na koniec jak z nim gadałem i o tym alkoholu podał te same liczby. A skoro najechało się kilkunastu policjantów do zwykłej kolizji (może wypadku) w tym wielu po cywilu to musi to być prawdą. Siostra poszkodowanej mówiła, że bolały ją kręgi szyjne, więc to raczej normalne po uderzeniu w tył, zatem nie było wielkich obrażeń."
    9 sierpnia 2023, 22:48 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Bolidy Formuły 1 w ciągu całej długoletniej historii tego sportu zmieniały się wielokrotnie, a obecne bolidy przypominają te z początków F1 chyba tylko tym, że mają silnik, skrzynie biegów i cztery koła. Niezmienna jednak pozostaje zasada, że samochody te muszą przestrzegać ściśle określonych regulacji, które aktualnie i od wielu już lat oprócz określania pojemności silnika, sposobu jego doładowania, czy liczby cylindrów określają także wagę i rozmiar pojazdów. Oglądając bolidy F1 w telewizji czy na zdjęciach, bardzo mylnie przez nas może być odbierany ich faktyczny rozmiar. Elegancka i aerodynamiczna konstrukcja samochodów Formuły 1 sprawia, że wydają się one znacznie mniejsze niż są one w rzeczywistości. Jednak prawda jest taka, że obecne bolidy są naprawdę ogromne i bardzo ciężkie. Jednak jak dokładnie wyglądają te parametry? To przedstawię w tym filmie, oraz odpowiem na pytanie dlaczego w ogóle samochody F1 stały się tak masywnymi maszynami.
    10 listopada 2022, 13:21 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jazda na zamek po polsku i szeryf w ciężarówce.
    Ciekawostka. Znak B-25 (zakaz wyprzedzania) zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury
    w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych ...
    NIE MOŻE być zamieszczany na takich jezdniach
    "Znaku tego nie stosuje się na jezdniach, na których istnieją co najmniej dwa pasy ruchu dla
    jednego kierunku, nawet w tych przypadkach, gdy następuje zmniejszenie liczby pasów
    ruchu, np. z czterech lub trzech do dwóch oraz z dwóch do jednego"
    26 lipca 2022, 19:22 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nissan Silvia S15 – Sportowe coupe produkowane w latach 1964-1968, a później w latach 1974-2002 przez japońską firmę Nissan, oparte na platformie Nissan S. W 1999 roku w Japonii na sprzedaż trafiła nowa wersja Silvii - S15, samochód zawiera agresywną stylistykę wewnątrz i na zewnątrz, aktualizując poprzedni styl Silvii  zgodnie z nowoczesnymi trendami w projektowaniu samochodów. Wymiary nadwozia zostały zmniejszone w stosunku do poprzedniej generacji tak, aby odpowiadało klasie kompaktów rządu japońskiego, co miało wpływ na sprzedaż poprzedniego modelu. Silvia S15 wyposażona jest w dwulitrowy silnik SR20DET I4, który dzięki modernizacji turbosprężarki z łożyskami kulkowymi, a także ulepszonemu systemu zarządzania silnikiem wytwarza moc 247 KM i moment obrotowy 275 Nm. Bez turbo moc wynosi 165 KM. W sierpniu 2002 roku Nissan zaprzestał produkcji platformy S, a ostatnim samochodem zbudowanym na tej płycie była Silvia S15. Produkcja Silvii zakończyła się w 2002 roku w wyniku starań Nissana o zmniejszenie liczby dostępnych platform.
    Sportowe coupe produkowane w latach 1964-1968, a później w latach 1974-2002 przez japońską firmę Nissan, oparte na platformie Nissan S. W 1999 roku w Japonii na sprzedaż trafiła nowa wersja Silvii - S15, samochód zawiera agresywną stylistykę wewnątrz i na zewnątrz, aktualizując poprzedni styl Silvii zgodnie z nowoczesnymi trendami w projektowaniu samochodów. Wymiary nadwozia zostały zmniejszone w stosunku do poprzedniej generacji tak, aby odpowiadało klasie kompaktów rządu japońskiego, co miało wpływ na sprzedaż poprzedniego modelu. Silvia S15 wyposażona jest w dwulitrowy silnik SR20DET I4, który dzięki modernizacji turbosprężarki z łożyskami kulkowymi, a także ulepszonemu systemu zarządzania silnikiem wytwarza moc 247 KM i moment obrotowy 275 Nm. Bez turbo moc wynosi 165 KM. W sierpniu 2002 roku Nissan zaprzestał produkcji platformy S, a ostatnim samochodem zbudowanym na tej płycie była Silvia S15. Produkcja Silvii zakończyła się w 2002 roku w wyniku starań Nissana o zmniejszenie liczby dostępnych platform.
    Odśwież wizerunek swojej firmy – Nie wiesz, od czego zacząć modernizacje w swojej firmie? A może zastanawiasz się, jak prowadzić social media, by klientów przybywało? Istnieje kilka prostych sposobów, które zwiększą Twoją widoczność w sieci i poprawią wizerunek. Wystarczy poświęcić na ich realizację trochę czasu! Im szybciej się nimi zajmiesz, tym lepiej. Sprawdź, jak odświeżyć wizerunek swojej firmy w Internecie.
Zmiana nazwy
Zmiana nazwy jest bardziej kłopotliwa, niż zmiana loga – nie oznacza to jednak, że jest niemożliwa. Nazwę można zmienić wtedy, gdy zmieniasz profil działalności, notujesz niskie wyniki sprzedażowe bądź obecna nazwa źle się kojarzy, na przykład wskutek działań konkurencji. Zgłoszenie odpowiedniego wniosku do CEIDG wystarczy, by wybrać nową nazwę. Powinna być ona krótka i zwięzła – najlepiej pięcioznakowa. Proste do zapamiętania frazy kojarzące się z marką łatwiej przyswoić i zapamiętać, dlatego dobrze przemyśl decyzję o takiej zmianie.
Zmiana adresu
Jeśli zmieniasz adres i przenosisz firmę do mniejszego bądź większego biura, pamiętaj o zmianie adresu w oficjalnych dokumentach. Jeśli chcesz dodatkowo zadbać przy tym o swój prestiż, postaw na adres wirtualny: https://www.ale-biuro.pl/. Z pewnością będzie się nie tylko świetnie prezentował w Internecie, ale też pozwoli Ci zyskać potencjalnego partnera biznesowego, który doceni Twój profesjonalizm. Sprawdź szczegóły pakietów dostępnych na stronie: https://www.jerozolimskie89.eu/ i wybierz optymalne rozwiązanie dla siebie.
Zmiana loga
Redesign loga jest znacznie częstszy – może jednak pociągać za sobą pewne konsekwencje. Tę decyzję również warto przemyśleć, zwłaszcza, gdy jesteś rozpoznawaną marką. Jeśli zmieniasz profil działalności lub chcesz coś zakomunikować swoim logiem, pamiętaj, by stawiać na prostotę – użyj maksymalnie 3 kolorów i nie więcej niż dwój krojów pisma. Wyraziste logo z pewnością zostanie zapamiętane.
Zmiana w social media
Do tej pory dodawane przez Ciebie posty dostają tylko kilka polubień? A może zdjęcia nie trafiają do odpowiednio dużej liczby ludzi? Zacznij systematycznie prowadzić swoje konta na portalach społecznościowych i zadbaj o ich spójny, klarowny przekaz. Korzystaj z palety barw, którą wykorzystujesz na stronie, by stworzyć harmonijny wizerunek. Zaangażuj społeczność – urządzaj konkursy, promocje i pytaj. W ten sposób stworzysz bazę pełną pomysłów, które wykorzystasz podczas odświeżania wizerunku swojej firmy!

    Nie wiesz, od czego zacząć modernizacje w swojej firmie? A może zastanawiasz się, jak prowadzić social media, by klientów przybywało? Istnieje kilka prostych sposobów, które zwiększą Twoją widoczność w sieci i poprawią wizerunek. Wystarczy poświęcić na ich realizację trochę czasu! Im szybciej się nimi zajmiesz, tym lepiej. Sprawdź, jak odświeżyć wizerunek swojej firmy w Internecie.

    Zmiana nazwy

    Zmiana nazwy jest bardziej kłopotliwa, niż zmiana loga – nie oznacza to jednak, że jest niemożliwa. Nazwę można zmienić wtedy, gdy zmieniasz profil działalności, notujesz niskie wyniki sprzedażowe bądź obecna nazwa źle się kojarzy, na przykład wskutek działań konkurencji. Zgłoszenie odpowiedniego wniosku do CEIDG wystarczy, by wybrać nową nazwę. Powinna być ona krótka i zwięzła – najlepiej pięcioznakowa. Proste do zapamiętania frazy kojarzące się z marką łatwiej przyswoić i zapamiętać, dlatego dobrze przemyśl decyzję o takiej zmianie.

    Zmiana adresu

    Jeśli zmieniasz adres i przenosisz firmę do mniejszego bądź większego biura, pamiętaj o zmianie adresu w oficjalnych dokumentach. Jeśli chcesz dodatkowo zadbać przy tym o swój prestiż, postaw na adres wirtualny: https://www.ale-biuro.pl/. Z pewnością będzie się nie tylko świetnie prezentował w Internecie, ale też pozwoli Ci zyskać potencjalnego partnera biznesowego, który doceni Twój profesjonalizm. Sprawdź szczegóły pakietów dostępnych na stronie: https://www.jerozolimskie89.eu/ i wybierz optymalne rozwiązanie dla siebie.

    Zmiana loga

    Redesign loga jest znacznie częstszy – może jednak pociągać za sobą pewne konsekwencje. Tę decyzję również warto przemyśleć, zwłaszcza, gdy jesteś rozpoznawaną marką. Jeśli zmieniasz profil działalności lub chcesz coś zakomunikować swoim logiem, pamiętaj, by stawiać na prostotę – użyj maksymalnie 3 kolorów i nie więcej niż dwój krojów pisma. Wyraziste logo z pewnością zostanie zapamiętane.

    Zmiana w social media

    Do tej pory dodawane przez Ciebie posty dostają tylko kilka polubień? A może zdjęcia nie trafiają do odpowiednio dużej liczby ludzi? Zacznij systematycznie prowadzić swoje konta na portalach społecznościowych i zadbaj o ich spójny, klarowny przekaz. Korzystaj z palety barw, którą wykorzystujesz na stronie, by stworzyć harmonijny wizerunek. Zaangażuj społeczność – urządzaj konkursy, promocje i pytaj. W ten sposób stworzysz bazę pełną pomysłów, które wykorzystasz podczas odświeżania wizerunku swojej firmy!

    18 marca 2021, 3:08 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Sumaryczna ilość wyprodukowanych w Polsce Fiatów 126 wynosi około 3,3 mln – Łącznie wyprodukowano 4 671 586 sztuk fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1 352 912 sztuk. W Polsce wyprodukowano łącznie 3 318 674 sztuk Fiatów 126, z czego w Bielsku-Białej – 1 152 325, a w Tychach – 2 166 349. W Austrii 2069 sztuk włoskiego Fiata zostało wzbogaconych o m.in. mocniejszy silnik typu bokser przez firmę Steyr, oraz ogrzewanie postojowe.
    Łącznie wyprodukowano 4 671 586 sztuk fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1 352 912 sztuk. W Polsce wyprodukowano łącznie 3 318 674 sztuk Fiatów 126, z czego w Bielsku-Białej – 1 152 325, a w Tychach – 2 166 349. W Austrii 2069 sztuk włoskiego Fiata zostało wzbogaconych o m.in. mocniejszy silnik typu bokser przez firmę Steyr, oraz ogrzewanie postojowe.
    Kręcenie licznika na szybkości – Dziś będąc w starostwie powiatowym w Polkowicach, moje zainteresowanie zwróciła kartka z ogłoszeniem sprzedaży samochodu, niby nic dziwnego ale zaskoczyło mnie zmniejszenie przebiegu, czyżby kręcony licznik czy komuś pomyliły się liczby? :P
    Dziś będąc w starostwie powiatowym w Polkowicach, moje zainteresowanie zwróciła kartka z ogłoszeniem sprzedaży samochodu, niby nic dziwnego ale zaskoczyło mnie zmniejszenie przebiegu, czyżby kręcony licznik czy komuś pomyliły się liczby? :P
    8 lutego 2020, 4:29 przez barti0983 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Ograniczenie prędkości – poniżej 50 km/h powinno być ustawowo zakazane, a drogi wymagające takich ograniczeń powinny być natychmiast przebudowane !!!

Nie dotyczy to stref osiedlowych, dróg zakładowych, ograniczenie prędkości w tym razie powinno być do 30 km/h, a nie jak dotychczas jakie sobie spółdzielnia mieszkaniowa lub właściciel zakładu zarzyczy (np 5 km/h, 10 km/h). Progi zwalniające też powinny być ustawowo zabronione.

To samo tyczy się obszaru zabudowanego gdzie ograniczenie powinno być 70 km/h, a w niezabudowanym 130 km/h. Na autostradzie nie powinno być żadnych ograniczeń prędkości.

Prędkości minimalne powinny być ustawowo na autostradzie 70 km/h na prawym pasie, 100 km/h na lewym pasie, a poza miastem 50 km/h. Wozy konne, jeźdźcie i ciągniki rolnicze które nie osiągają 50 km/h nie powinny być dopuszczone do ruchu.

A co do korków i dużej liczby samochodów to powinni ludzie mieć maks 1 samochód, i ludzie słabo umiejący jeździć nie powinni mieć samochodu. 

Na drogach głównych w mieście powinny być zakazane przejścia dla pieszych i powinny być tunele podziemne do przejścia.
    Poniżej 50 km/h powinno być ustawowo zakazane, a drogi wymagające takich ograniczeń powinny być natychmiast przebudowane !!!

    Nie dotyczy to stref osiedlowych, dróg zakładowych, ograniczenie prędkości w tym razie powinno być do 30 km/h, a nie jak dotychczas jakie sobie spółdzielnia mieszkaniowa lub właściciel zakładu zarzyczy (np 5 km/h, 10 km/h). Progi zwalniające też powinny być ustawowo zabronione.

    To samo tyczy się obszaru zabudowanego gdzie ograniczenie powinno być 70 km/h, a w niezabudowanym 130 km/h. Na autostradzie nie powinno być żadnych ograniczeń prędkości.

    Prędkości minimalne powinny być ustawowo na autostradzie 70 km/h na prawym pasie, 100 km/h na lewym pasie, a poza miastem 50 km/h. Wozy konne, jeźdźcie i ciągniki rolnicze które nie osiągają 50 km/h nie powinny być dopuszczone do ruchu.

    A co do korków i dużej liczby samochodów to powinni ludzie mieć maks 1 samochód, i ludzie słabo umiejący jeździć nie powinni mieć samochodu.

    Na drogach głównych w mieście powinny być zakazane przejścia dla pieszych i powinny być tunele podziemne do przejścia.
    25 czerwca 2019, 21:21 przez ~Nzz | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Źródło:

    Tak aby było lepiej