Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 171 takich materiałów
    Duński kierowca Allan Simonsen, który tuż po rozpoczęciu 24-godzinnego wyścigu na torze Le Mans miał poważny wypadek, zmarł w szpitalu - poinformował organizator zawodów L'Automobile Club de l'Ouest (ACO).

    34-letni kierowca w niespełna 10 minut po starcie wypadł przy dużej prędkości z toru i uderzył w bandę bezpieczeństwa. Samochód marki Aston Martin został poważnie uszkodzony, a Simonsena przewieziono do centrum medycznego na torze. Duńczyk startował w tej słynnej imprezie po raz siódmy.
    22 czerwca 2013, 21:32 przez Fenek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    PONTIAC GTO – Pontiac GTO pojawił się latem 1964. Nazwa GTO oznacza Gran Turismo Omologato i jest zapożyczona od modelu Ferrari 250 GTO. Początkowo była to topowa odmiana Pontiac Tempest Le Mans. Rok później, GTO stał oddzielnym modelem. Klienci kochali go za osiągi (200 km/h) i niską cenę. W samym tylko 1966 roku sprzedał się w liczbie 95.000 egzemplarzy.
Twórcą tego modelu był John DeLorean, który wtedy pracował jako główny inżynier w Pontiacu. John założył kilka lat później firmę  DeLorean Motor Company i zbudował słynnego DeLorean DMC-12. Największą zaletą tej serii Pontiaca był bardzo dobry stosunek masy do mocy. Pierwsza seria GTO posiadała największy silnik jaki Pontiac wykorzystywał w samochodach klasy średniej. Był to V8 o pojemności 6379 cm3. W 1967 roku zmieniono jednostkę napędową na motor o pojemności 6500 cm3.
Najsłynniejszy model GTO pojawił się w 1969 roku i nosił nazwę The Judge (sędzia). Pod długą maska zabudowany jest silnik o pojemności 400 cali sześciennych. (6,5 litra), który osiąga moc 366 KM i aż 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego.Z tym silnikiem GTO potrafił rozpędzić się od 0 do 96 km/h w sześć sekund. Jednym z ciekawszych detali tej serii był montowany na masce obrotomierz. Produkcję zakończono w 1974 roku.
    Pontiac GTO pojawił się latem 1964. Nazwa GTO oznacza Gran Turismo Omologato i jest zapożyczona od modelu Ferrari 250 GTO. Początkowo była to topowa odmiana Pontiac Tempest Le Mans. Rok później, GTO stał oddzielnym modelem. Klienci kochali go za osiągi (200 km/h) i niską cenę. W samym tylko 1966 roku sprzedał się w liczbie 95.000 egzemplarzy.
    Twórcą tego modelu był John DeLorean, który wtedy pracował jako główny inżynier w Pontiacu. John założył kilka lat później firmę DeLorean Motor Company i zbudował słynnego DeLorean DMC-12. Największą zaletą tej serii Pontiaca był bardzo dobry stosunek masy do mocy. Pierwsza seria GTO posiadała największy silnik jaki Pontiac wykorzystywał w samochodach klasy średniej. Był to V8 o pojemności 6379 cm3. W 1967 roku zmieniono jednostkę napędową na motor o pojemności 6500 cm3.
    Najsłynniejszy model GTO pojawił się w 1969 roku i nosił nazwę The Judge (sędzia). Pod długą maska zabudowany jest silnik o pojemności 400 cali sześciennych. (6,5 litra), który osiąga moc 366 KM i aż 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego.Z tym silnikiem GTO potrafił rozpędzić się od 0 do 96 km/h w sześć sekund. Jednym z ciekawszych detali tej serii był montowany na masce obrotomierz. Produkcję zakończono w 1974 roku.
    22 czerwca 2013, 12:43 przez arekschab (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ford GT40 – GT40 powstał w 1964 roku z ambicji Hery Forda II, który chciał ze swoją marką zaistnieć na międzynarodowej arenie sportowej. Początkowo Ford II  chciał kupić... Ferrari. Rozmowy z Enzo przebiegały nad wyraz pomyślnie. Jednak panowie nie mogli dogadać się co do nazwy działu sportowego. Jednak chciał żeby nazywał się Ford-Ferrari, drugi wręcz odwrotnie Ferrari-Ford. W końcu Enzo ogłosił, że Ferrari nie jest na sprzedaż. Ford ogłosił budowę auta, które pokona konkurentów, w tym również Ferrari w słynnym wyścigu 24 Le Mans. W 1966 roku marzenie stało się faktem. GT40 wygrał Le Mans. Ten sukces Ford powtórzył przez kolejne trzy lata!
    GT40 powstał w 1964 roku z ambicji Hery Forda II, który chciał ze swoją marką zaistnieć na międzynarodowej arenie sportowej. Początkowo Ford II chciał kupić... Ferrari. Rozmowy z Enzo przebiegały nad wyraz pomyślnie. Jednak panowie nie mogli dogadać się co do nazwy działu sportowego. Jednak chciał żeby nazywał się Ford-Ferrari, drugi wręcz odwrotnie Ferrari-Ford. W końcu Enzo ogłosił, że Ferrari nie jest na sprzedaż. Ford ogłosił budowę auta, które pokona konkurentów, w tym również Ferrari w słynnym wyścigu 24 Le Mans. W 1966 roku marzenie stało się faktem. GT40 wygrał Le Mans. Ten sukces Ford powtórzył przez kolejne trzy lata!
    22 czerwca 2013, 13:15 przez arekschab (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Le Mercedes – Taki tam stary Merc
    Taki tam stary Merc
    13 czerwca 2013, 12:43 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło: Własne
    Nissan R390 GT1 – Aktywny w latach 1997-1998. Silnik V8 3.5L (VRH35L), 650 KM i 706 Nm. Masa 1029 kg. Największy sukces w wyścigach, to wysokie trzecie miejsce, podczas Le Mans 1998, R390 GT1 ustąpił tylko dwóm Porsche 911 GT1. Ciekawostka - zbudowano dwie wersje drogowe R390.
    Aktywny w latach 1997-1998. Silnik V8 3.5L (VRH35L), 650 KM i 706 Nm. Masa 1029 kg. Największy sukces w wyścigach, to wysokie trzecie miejsce, podczas Le Mans 1998, R390 GT1 ustąpił tylko dwóm Porsche 911 GT1. Ciekawostka - zbudowano dwie wersje drogowe R390.
    15 maja 2013, 20:18 przez staryjaponiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Triumph Spitfire Le Mans –
    13 maja 2013, 15:25 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj
    Viper z wyścigów Le Mans –
    8 maja 2013, 23:49 przez aser20 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Pierwsze TDI które wygrało Le Mans 24h –
    8 maja 2013, 23:54 przez aser20 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło: własne
    Pontiac Le Mans 1974 –
    8 maja 2013, 20:59 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj
    Ford GT40 – Czterokrotny zwycięzca wyścigu Le Mans w latach 1966 (pierwsze, drugie i trzecie miejsce), 1967 (pierwsze i czwarte), 1968 i 1969 (pierwsze i trzecie). Jego nazwa pochodzi od "Grand Touring" i 40 cali wysokości. Wybudowano go, żeby przełamać hegemonię Ferrari w wyścigach samochodowych. Prędkość maksymalna wyścigowej wersji wynosi 327 km/h.
    Czterokrotny zwycięzca wyścigu Le Mans w latach 1966 (pierwsze, drugie i trzecie miejsce), 1967 (pierwsze i czwarte), 1968 i 1969 (pierwsze i trzecie). Jego nazwa pochodzi od "Grand Touring" i 40 cali wysokości. Wybudowano go, żeby przełamać hegemonię Ferrari w wyścigach samochodowych. Prędkość maksymalna wyścigowej wersji wynosi 327 km/h.
    22 kwietnia 2013, 13:42 przez Siechu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj