Oto kila faktów o mojej Borce: Rocznik '99,wersja Highline, 2.3 litra, pięć cylindrów, 110KW/150KM, kod silnika AGZ, czterostopniowy automat AG4 01M(przeprogramowany sterownik), fabryczne felgi 16" Le Castellet, opony 205/55, podgrzewane lusterka, czujnik deszczu, MFA, climatronic.
Auto jest dosyć zwinne, lubi szybką jazdę autostradową połyka kilometry w zawrotnym tempie. Na wiosnę doczeka się pełnej renowacji lakieru i być może nowych felg 17/18".
Oto efekt wbudowania silnika V12 z BMW V12 LMR do BMW X5, wersja 5-drzwiowa typu SUV. Silnik benzynowy o pojemności 5990 cm³ z mocą 515 kW (700 KM). Manualna 6-biegowa skrzynia biegów i napęd 4x4. Przyspiesza od 0 do 100km/h w 4,7 sekund a prędkość maksymalna to ponad 300km/h. Link do krótkiego filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=enG-XzZrg68
Alpina GTA V6 Turbo Le-Mans to ostatnia wersja tej francuskiej wyścigówki.
Silnik generował blisko 300KM oraz 500Nm.
Powstało jedynie 325 sztuk.
Co ciekawe felgi BBS 3 częściowe 8x16 i 10x17 z tyłu oraz poszerzenia były seryjne.
Prototyp wyścigowy, potocznie zwany wyścigówką, przygotowany na 1964 rok. Tylne koła były napędzane przez 3.9l silnik o mocy 320 KM. Masa własna wynosiła 755km, powstało 6 egzemplarzy (3 przerobione z 250 P, 3 zbudowane od zera). Przygotowano też wersjie 330P, z większym silnikiem i 370 KM. Obie wersjie zadebiutowały na 12 godzinach Sebring, i zdobyły cały podium ( pierwsze dwa 275 P i trzecia 300P), kolejne zwycięstwa zostały odniesione na wyscigu 1000 km Nürburgringu, Goodwood, 1000 km Paryża i 24h Le Mans, w którym 275 P zdobyła pierwsze miejsce, dwie 300 P drugie i trzecie. Mimo wielu zwycięstw Ferrari nie został mistrzem świata konstruktorów, ten tytuł zdobył Porsche.
Patrząc na auto z zewnątrz, w oczy rzucają się 17-calowe felgi BBS Le Mans, zmienione reflektory, spoiler na tylnej klapie oraz nowy lakier metaliczny z palety Volvo. Wygląd trzydrzwiowego coupe przypomina bardziej odrestaurowanego klasyka, aniżeli niszczyciela w wyścigach na 1/4 mili. Niespodzianka, ten egzemplarz na 400 metrów osiąga czas 10,61 sekundy i przekracza linię mety z prędkością 212 km/h. Pod maską zamontowano 24-zaworowy silnik Volvo T6, czyli rzędową szóstkę o pojemności 2,8 litra, wzmocnioną turbosprężarką Precision Turbo PT67 RS. Potężna moc 740 KM przy doładowaniu 1,7 bara przyniosła konieczność wymiany innych podzespołów. Manulana, sześciobiegowa skrzynia biegów pochodzi z BMW, a tylna oś z Chryslera. Zawieszenie oparto o części Bilsteina, Öhlins, a także w znacznym stopniu o elementy wykonane na zamówienie. Co ciekawe, przednie hamulce, tj. 340-milimetrowe tarcze oraz sześciotłoczkowe zaciski, pochodzą z Koenigsegga.