Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 802 takich materiałów
    Volkswagen Golf 5 oraz Volkswagen Golf 7 - godna kontynuacja legendy? – Volkswagen Golf zapracował sobie nie tylko na ważne miejsce na kartach historii motoryzacji, ale również wśród zmotoryzowanych Polaków. Ten kompaktowy samochód, a zwłaszcza jego 3 i 4 generacja cieszyły się uznaniem wśród rodzimych kierowców i były obiektem westchnień niejednego na początku XXI wieku. Czy generacje oznaczone numerami 5 i 7 są godnymi kontynuatorami historii tego modelu?
Jak ważni byli poprzednicy
Golf 3 uchodził na początku lat 2000 za auto świetne dla małej rodziny lub początkującego adepta kierownicy. Podobnie było z jego następcą czyli 4. generacją golfa. 
Auta te ceniono za prostotę, jakość wykonania oraz świetne silniki diesla w tym kultowe 1.9 TDI. 
W wypadku golfa pojawiła się jednak i druga strona medalu. Te świetne rodzinne kompakty szybko wpadły w oko młodzieńcom lubującym się w szybkiej i niebezpiecznej jeździe czy tak zwanym "wiejskim" tuningu.
Ten typ użytkownika golfa 3 czy 4 napsuł dużo krwi innym uczestnikom ruchu drogowego i stał się celem niewybrednych żartów zaskarbiając sobie bardzo negatywną opinie. Dlatego poprzednie generacje golfa mogą kojarzyć się dziś dwojako. 
Nie zmienia to jednak tego, że wciąż były to świetne auta, które, jeżeli trafiło się na dobry egzemplarz i odpowiednio o niego dbało, potrafiło służyć latami. 
Czy podobnie jest z 5 odsłoną popularnego golfa? 
Volkswagen Golf 5 - czyli stosunkowo tanie i dobre pierwsze auto
Przeglądając ogłoszenia na przykład na Allegro: https://allegro.pl/kategoria/golf-v-2003-2009-12759
Zauważymy, że nadwozie Golfa 5 nie zmieniło się znacząco od czasów jego poprzednika. Nabrało jedynie bardziej obłych, nieco nowocześniejszych kształtów, nie da się jednak pomylić go z żadnym innym modelem samochodu. 
Aktualnie ceny Volkswagena Golfa 5 pozwalają na to, aby myśl o jego zakupie mogła nawiedzić początkujących kierowców. Nic w tym dziwnego, chociaż odradzam stanowczo najtańsze egzemplarze, które raczej na pewno od razu po zakupie będą wymagać interwencji mechanika, a co za tym idzie kolejnych nakładów finansowych.
Golf 5 niestety nie pozbył się niektórych wad swojego poprzednika. W tym uciążliwych ognisk rdzy, które lubiły pojawiać się na zewnętrznych elementach karoserii, zwłaszcza przednich błotnikach. Poziom niezawodności - choć i tak wciąż wysoki - spadł jednak w porównaniu z poprzednią generacją.
Volkswagen Golf 5 oferowany był w 3 wersjach nadwozia. 3 i 5-drzwiowym hatchbacku oraz w wersji kombi. 
Ze strony mechanicznej Golf 5 nie należy jednak do aut szczególnie awaryjnych.
Problematyczne są automatyczne skrzynie DSG oraz koła dwumasowe w silnikach diesla, których bolączką są również filtry DPF. 
Czy więc Volkswagen Golf 5 jest godnym następcą poprzednich generacji? I tak i nie. Wciąż jest to wart uwagi pojazd, niemniej jednak w moje subiektywnej ocenie nie dorównuje on jakością wykonania golfowi 4. generacji. 
Volkswagen Golf 7 - nowe szaty króla
Volkswagen Golf 6 nie zachwycał nikogo, chociaż można tutaj również wprost napisać, że był nudny jak flaki z olejem. Stylistycznie nie zmieniło się w nim prawie nic, na tyle mało, że trudno jest odróżnić go od jego poprzednika. Zupełnie inaczej jest w przypadku modelu Volkswagen Golf 7.
W 7. odsłonie tego kultowego modelu Niemcy postawili na całkowite odświeżenie nadwozia. W końcu zyskało ono nowoczesne kształty, które bez problemu mogą konkurować z propozycjami innych producentów w tym segmencie aut.
Nadwozie Golfa 7 zyskało bardziej masywny i nowoczesny kształt, który może się podobać i który podkreśla solidność, z jaką wykonana jest ta konstrukcja. 
Chociaż ceny najmłodszych egzemplarzy potrafią dochodzić nawet do 100 tys. złotych. Na Allegro możemy znaleźć wiele egzemplarzy starszych, ale wciąż dobrze zadbanych: https://allegro.pl/kategoria/golf-vii-2012-145065
Volkswagen Golf 7 chwalony jest przede wszystkim za świetne właściwości jezdne. Dodatkowym atutem, który wniosła ze sobą 7. generacja golfa, jest bogate wyposażenie, którego nie powstydziłyby się auta klasy premium. 
Golfy 7 są żwawe a przy tym wyjątkowo oszczędne, a do spasowania elementów wewnątrz auta nie można się przyczepić, co w tej klasie aut wcale nie jest oczywistością!
Wadą jak i zaletą auta jest też jego cena. Dosyć wysoka jak za oferowane roczniki. Jest to niewątpliwie coś, co kupujący zaliczą in minus, natomiast niska utrata wartości spodoba się tym, którzy już swojego Golfa 7 zakupili.
Na rynku wtórnym pojawia się również dużo egzemplarzy z polskich salonów. Dzięki temu w łatwy sposób sprawdzimy i uwiarygodnimy ich przebieg czy historię serwisową. 
Zdecydowanie auto warte uwagi i stanowczy skok Volkswagena w dobrym kierunku! 

    Volkswagen Golf zapracował sobie nie tylko na ważne miejsce na kartach historii motoryzacji, ale również wśród zmotoryzowanych Polaków. Ten kompaktowy samochód, a zwłaszcza jego 3 i 4 generacja cieszyły się uznaniem wśród rodzimych kierowców i były obiektem westchnień niejednego na początku XXI wieku. Czy generacje oznaczone numerami 5 i 7 są godnymi kontynuatorami historii tego modelu?

    Jak ważni byli poprzednicy

    Golf 3 uchodził na początku lat 2000 za auto świetne dla małej rodziny lub początkującego adepta kierownicy. Podobnie było z jego następcą czyli 4. generacją golfa.

    Auta te ceniono za prostotę, jakość wykonania oraz świetne silniki diesla w tym kultowe 1.9 TDI.

    W wypadku golfa pojawiła się jednak i druga strona medalu. Te świetne rodzinne kompakty szybko wpadły w oko młodzieńcom lubującym się w szybkiej i niebezpiecznej jeździe czy tak zwanym "wiejskim" tuningu.

    Ten typ użytkownika golfa 3 czy 4 napsuł dużo krwi innym uczestnikom ruchu drogowego i stał się celem niewybrednych żartów zaskarbiając sobie bardzo negatywną opinie. Dlatego poprzednie generacje golfa mogą kojarzyć się dziś dwojako.

    Nie zmienia to jednak tego, że wciąż były to świetne auta, które, jeżeli trafiło się na dobry egzemplarz i odpowiednio o niego dbało, potrafiło służyć latami.

    Czy podobnie jest z 5 odsłoną popularnego golfa?

    Volkswagen Golf 5 - czyli stosunkowo tanie i dobre pierwsze auto

    Przeglądając ogłoszenia na przykład na Allegro: https://allegro.pl/kategoria/golf-v-2003-2009-12759

    Zauważymy, że nadwozie Golfa 5 nie zmieniło się znacząco od czasów jego poprzednika. Nabrało jedynie bardziej obłych, nieco nowocześniejszych kształtów, nie da się jednak pomylić go z żadnym innym modelem samochodu.

    Aktualnie ceny Volkswagena Golfa 5 pozwalają na to, aby myśl o jego zakupie mogła nawiedzić początkujących kierowców. Nic w tym dziwnego, chociaż odradzam stanowczo najtańsze egzemplarze, które raczej na pewno od razu po zakupie będą wymagać interwencji mechanika, a co za tym idzie kolejnych nakładów finansowych.

    Golf 5 niestety nie pozbył się niektórych wad swojego poprzednika. W tym uciążliwych ognisk rdzy, które lubiły pojawiać się na zewnętrznych elementach karoserii, zwłaszcza przednich błotnikach. Poziom niezawodności - choć i tak wciąż wysoki - spadł jednak w porównaniu z poprzednią generacją.

    Volkswagen Golf 5 oferowany był w 3 wersjach nadwozia. 3 i 5-drzwiowym hatchbacku oraz w wersji kombi.

    Ze strony mechanicznej Golf 5 nie należy jednak do aut szczególnie awaryjnych.

    Problematyczne są automatyczne skrzynie DSG oraz koła dwumasowe w silnikach diesla, których bolączką są również filtry DPF.

    Czy więc Volkswagen Golf 5 jest godnym następcą poprzednich generacji? I tak i nie. Wciąż jest to wart uwagi pojazd, niemniej jednak w moje subiektywnej ocenie nie dorównuje on jakością wykonania golfowi 4. generacji.

    Volkswagen Golf 7 - nowe szaty króla

    Volkswagen Golf 6 nie zachwycał nikogo, chociaż można tutaj również wprost napisać, że był nudny jak flaki z olejem. Stylistycznie nie zmieniło się w nim prawie nic, na tyle mało, że trudno jest odróżnić go od jego poprzednika. Zupełnie inaczej jest w przypadku modelu Volkswagen Golf 7.

    W 7. odsłonie tego kultowego modelu Niemcy postawili na całkowite odświeżenie nadwozia. W końcu zyskało ono nowoczesne kształty, które bez problemu mogą konkurować z propozycjami innych producentów w tym segmencie aut.

    Nadwozie Golfa 7 zyskało bardziej masywny i nowoczesny kształt, który może się podobać i który podkreśla solidność, z jaką wykonana jest ta konstrukcja.

    Chociaż ceny najmłodszych egzemplarzy potrafią dochodzić nawet do 100 tys. złotych. Na Allegro możemy znaleźć wiele egzemplarzy starszych, ale wciąż dobrze zadbanych: https://allegro.pl/kategoria/golf-vii-2012-145065

    Volkswagen Golf 7 chwalony jest przede wszystkim za świetne właściwości jezdne. Dodatkowym atutem, który wniosła ze sobą 7. generacja golfa, jest bogate wyposażenie, którego nie powstydziłyby się auta klasy premium.

    Golfy 7 są żwawe a przy tym wyjątkowo oszczędne, a do spasowania elementów wewnątrz auta nie można się przyczepić, co w tej klasie aut wcale nie jest oczywistością!

    Wadą jak i zaletą auta jest też jego cena. Dosyć wysoka jak za oferowane roczniki. Jest to niewątpliwie coś, co kupujący zaliczą in minus, natomiast niska utrata wartości spodoba się tym, którzy już swojego Golfa 7 zakupili.

    Na rynku wtórnym pojawia się również dużo egzemplarzy z polskich salonów. Dzięki temu w łatwy sposób sprawdzimy i uwiarygodnimy ich przebieg czy historię serwisową.

    Zdecydowanie auto warte uwagi i stanowczy skok Volkswagena w dobrym kierunku! 

    14 grudnia 2020, 14:10 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Wersja kombi 3. generacji Hondy Civic.
    Cześć, witam Was w kolejnym odcinku. Dziś opowiem Wam o rodzinnym kombi, którym możecie utrzeć nosa niejednemu sportowemu autu. W teście Audi S4 B6 z silnikiem 4.2 V8, automatyczną skrzynią biegów Tiptronic i napędem Quattro.
    5 września 2020, 12:21 przez miki210 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Audi RS6 R o mocy 1040 HP! Tak mocnym autem jeszcze nigdy nie jeździłem! Niesamowita moc, komfort prowadzenia i typowy wygląd kombi. To auto pokochali wszyscy fani motoryzacji!
    29 lipca 2020, 17:13 przez ~otomotomoto | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    hi_5

    Kolejne nudne E36 – Pierwsze zakupione auto. Sprzedawane 4 razy, na szczęście nie udało się sprzedać i zostaje do końca. To był by chyba najgorszy błąd.
    Pierwsze zakupione auto. Sprzedawane 4 razy, na szczęście nie udało się sprzedać i zostaje do końca. To był by chyba najgorszy błąd.
    Zakup samochodu używanego krok po kroku - o czym trzeba pamiętać? – Używane samochody cieszą się dużą popularnością nie tylko wśród Polaków, ale właściwie wśród kierowców na całym świecie. Mimo że większość z nas miała już okazję kupić samochód od innego właściciela, każdorazowa transakcja to poważne przedsięwzięcie, które powinno być odpowiednio zaplanowane i przeanalizowane. Zwrócenie uwagi i zapamiętanie wskazówek, które przedstawimy w artykule, pozwolą na oszczędzenie pieniędzy oraz… stresu. Jak kupić używany samochód?

	Dlaczego warto wybrać używany samochód?

	Zanim przejdziemy do zasad, które pomogą w zakupie, trzeba zastanowić się, dlaczego tak naprawdę warto wybrać właśnie używany pojazd. Podstawową motywacją jest kwestia finansowa. Na używany samochód wydajemy zwykle kilka razy mniejszą sumę niż na nowe auto. Decydując się na samochód używany, oszczędzamy z reguły co najmniej kilkadziesiąt procent w porównaniu do nówki z salonu. Trzeba również pamiętać, że samochody po wyjeździe z salonu tracą w ciągu kilku lat aż 30-45% swojej wartości. Jednak zakup używanego samochodu zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem. Czasem możemy mieć wrażenie, że znaleźliśmy korzystną  ofertę, a tak naprawdę dokonujemy zakupu powypadkowego samochodu, który wymaga od nas wielu dopłat. Potencjalne oszczędności są warte ryzyka, ale należy je zminimalizować! Trzeba również pamiętać, że ewentualna naprawa nie musi być problemem, jeśli będziemy mieć dostęp do części wysokiej jakości. Możemy je znaleźć 
	na tej stronie. W jaki sposób wybrać używany samochód?

	Określenie budżetu i swoich potrzeb

	Podstawowym zadaniem przed dokonaniem dowolnego zakupu jest określenie swoich potrzeb i ustanowienie budżetu. Musimy wiedzieć, ile chcemy i możemy wydać. Przy tym trzeba pamiętać, że sam zakup samochodu nie będzie jedynym wydatkiem. Zazwyczaj do kosztów transakcji dochodzą także koszty ubezpieczenia i rejestracji samochodu. W wielu przypadkach musimy być również gotowi na dodatkowe wydatki w związku z podstawowymi naprawami. Bardzo rzadko sprzedaje się samochody bez potrzeby tzw. wkładu finansowego. Podstawą jest wymiana oleju w silniku i napędu rozrządu. Poza budżetem trzeba określić swoje potrzeby. Nie ma niczego gorszego niż nietrafiony wybór modelu samochodu. Potrzeby singli znacznie różnią się od potrzeb rodzin, kiedy najlepszą opcją może być minivan lub np. kombi z większym bagażnikiem. Do bardziej oszczędnych opcji należą samochody klasy kompakt i coupé. Z drugiej strony, nic nie stoi na przeszkodzie, aby kupić bardziej luksusowy pojazd jak np. prestiżowa limuzyna.

	Poszukiwanie samochodu

	Kiedy już wiemy, co chcemy kupić, potrzebujemy znaleźć miejsce, gdzie możemy to kupić i przeprowadzić transakcję.  Najlepszym źródłem ofert sprzedaży jest oczywiście internet i największe serwisy z ogłoszeniami. Trzeba jednak pamiętać, że to właśnie tam możemy spotkać się z najbardziej „podejrzanymi” ofertami. Dobrze jest popytać znajomych – być może znają kogoś, kto właśnie 
	sprzedaje swój samochód. Bardzo często najlepsze oferty możemy znaleźć właśnie dzięki znajomym. Inną alternatywą są również handlarze i komisy, w których również możemy znaleźć bardzo atrakcyjne oferty. Przeglądając ogłoszenia w internecie, w pierwszej kolejności powinniśmy zwrócić uwagę na zdjęcia. Patrzymy jednak nie tylko na jakość zdjęć oraz sam wygląd samochodu, ale również na otoczenie i tło. Dlaczego? Ponieważ w taki sposób możemy zorientować się, czy sprzedawcą jest handlowiec. Zakup od handlowca nie jest w żaden sposób gorszą opcją, jednak z reguły w takich sytuacjach powinniśmy być nieco bardziej uważni w kwestii sprawdzania samochodu.

	Oglądanie samochodu

	Przejdźmy do następnego etapu poszukiwań i zakupu samochodu. Kiedy już wybraliśmy określoną ofertę, umawiamy się z właścicielem na oglądanie pojazdu. Najlepiej umówić się na nie w miejscu publicznym jak np. parking w centrum miasta. Nie zaleca się również jeździć na oglądanie pojazdu samemu – jesteśmy wtedy bardzo podekscytowani, co automatycznie naraża nas na podjęcie nieodpowiedniej decyzji. Dokumenty sprawdzamy, zanim zaczniemy weryfikować stan techniczny – nie na odwrót. Sprawdzamy: zgodność numeru VIN na nadwoziu i we wszystkich dokumentach, sprawdzamy, czy auto ma kartę pojazdu, sprawdzamy dane sprzedającego, sprawdzamy, czy auto ma ważną polisę OC, sprawdzamy, czy w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdów nie ma wpisów o zastawach, kredytach, leasingu, sprawdźcie fakturę zakupu lub umowę sprzedaży zawartą przy wcześniejszej transakcji, której podmiotem był dany samochód.

	Weryfikacja stanu technicznego i transakcja

	Po sprawdzeniu dokumentów, możemy przejść do weryfikacji stanu technicznego samochodu. W tym celu najlepiej udać się do warsztatu, którego pracownicy dokonają dokładnej kontroli. Jadąc do warsztatu na weryfikację stanu technicznego, nie możemy zapomnieć o jeździe próbnej. Możemy ją wykonać właśnie podczas jazdy do warsztatu. Nie każdy sprzedawca umożliwia jazdę próbną za kierownicą, jednak nie powinno to krzyżować naszych planów zakupów. Podczas jazdy próbnej największą uwagę zwracamy na kontrolki i wskaźniki na desce rozdzielczej, pracę kierownicy oraz na zachowanie silnika. Ostatnim etapem, oczywiście, jeżeli dany samochód spełnia nasze oczekiwania, jest dokonanie transakcji. Można ją przeprowadzić bezgotówkowo przelewem na konto lub gotówką. Wcześniej jednak powinniśmy postarać się wynegocjować jak najlepszą cenę. W przypadku niektórych zakupów możemy wynegocjować nawet 20-30 procent ceny. Jeżeli kupujemy samochód od osoby prywatnej, w miarę możliwości powinniśmy samodzielnie przygotować umowę.

    Używane samochody cieszą się dużą popularnością nie tylko wśród Polaków, ale właściwie wśród kierowców na całym świecie. Mimo że większość z nas miała już okazję kupić samochód od innego właściciela, każdorazowa transakcja to poważne przedsięwzięcie, które powinno być odpowiednio zaplanowane i przeanalizowane. Zwrócenie uwagi i zapamiętanie wskazówek, które przedstawimy w artykule, pozwolą na oszczędzenie pieniędzy oraz… stresu. Jak kupić używany samochód?

    Dlaczego warto wybrać używany samochód?

    Zanim przejdziemy do zasad, które pomogą w zakupie, trzeba zastanowić się, dlaczego tak naprawdę warto wybrać właśnie używany pojazd. Podstawową motywacją jest kwestia finansowa. Na używany samochód wydajemy zwykle kilka razy mniejszą sumę niż na nowe auto. Decydując się na samochód używany, oszczędzamy z reguły co najmniej kilkadziesiąt procent w porównaniu do nówki z salonu. Trzeba również pamiętać, że samochody po wyjeździe z salonu tracą w ciągu kilku lat aż 30-45% swojej wartości. Jednak zakup używanego samochodu zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem. Czasem możemy mieć wrażenie, że znaleźliśmy korzystną ofertę, a tak naprawdę dokonujemy zakupu powypadkowego samochodu, który wymaga od nas wielu dopłat. Potencjalne oszczędności są warte ryzyka, ale należy je zminimalizować! Trzeba również pamiętać, że ewentualna naprawa nie musi być problemem, jeśli będziemy mieć dostęp do części wysokiej jakości. Możemy je znaleźć na tej stronie. W jaki sposób wybrać używany samochód?

    Określenie budżetu i swoich potrzeb

    Podstawowym zadaniem przed dokonaniem dowolnego zakupu jest określenie swoich potrzeb i ustanowienie budżetu. Musimy wiedzieć, ile chcemy i możemy wydać. Przy tym trzeba pamiętać, że sam zakup samochodu nie będzie jedynym wydatkiem. Zazwyczaj do kosztów transakcji dochodzą także koszty ubezpieczenia i rejestracji samochodu. W wielu przypadkach musimy być również gotowi na dodatkowe wydatki w związku z podstawowymi naprawami. Bardzo rzadko sprzedaje się samochody bez potrzeby tzw. wkładu finansowego. Podstawą jest wymiana oleju w silniku i napędu rozrządu. Poza budżetem trzeba określić swoje potrzeby. Nie ma niczego gorszego niż nietrafiony wybór modelu samochodu. Potrzeby singli znacznie różnią się od potrzeb rodzin, kiedy najlepszą opcją może być minivan lub np. kombi z większym bagażnikiem. Do bardziej oszczędnych opcji należą samochody klasy kompakt i coupé. Z drugiej strony, nic nie stoi na przeszkodzie, aby kupić bardziej luksusowy pojazd jak np. prestiżowa limuzyna.

    Poszukiwanie samochodu

    Kiedy już wiemy, co chcemy kupić, potrzebujemy znaleźć miejsce, gdzie możemy to kupić i przeprowadzić transakcję. Najlepszym źródłem ofert sprzedaży jest oczywiście internet i największe serwisy z ogłoszeniami. Trzeba jednak pamiętać, że to właśnie tam możemy spotkać się z najbardziej „podejrzanymi” ofertami. Dobrze jest popytać znajomych – być może znają kogoś, kto właśnie sprzedaje swój samochód. Bardzo często najlepsze oferty możemy znaleźć właśnie dzięki znajomym. Inną alternatywą są również handlarze i komisy, w których również możemy znaleźć bardzo atrakcyjne oferty. Przeglądając ogłoszenia w internecie, w pierwszej kolejności powinniśmy zwrócić uwagę na zdjęcia. Patrzymy jednak nie tylko na jakość zdjęć oraz sam wygląd samochodu, ale również na otoczenie i tło. Dlaczego? Ponieważ w taki sposób możemy zorientować się, czy sprzedawcą jest handlowiec. Zakup od handlowca nie jest w żaden sposób gorszą opcją, jednak z reguły w takich sytuacjach powinniśmy być nieco bardziej uważni w kwestii sprawdzania samochodu.

    Oglądanie samochodu

    Przejdźmy do następnego etapu poszukiwań i zakupu samochodu. Kiedy już wybraliśmy określoną ofertę, umawiamy się z właścicielem na oglądanie pojazdu. Najlepiej umówić się na nie w miejscu publicznym jak np. parking w centrum miasta. Nie zaleca się również jeździć na oglądanie pojazdu samemu – jesteśmy wtedy bardzo podekscytowani, co automatycznie naraża nas na podjęcie nieodpowiedniej decyzji. Dokumenty sprawdzamy, zanim zaczniemy weryfikować stan techniczny – nie na odwrót. Sprawdzamy: zgodność numeru VIN na nadwoziu i we wszystkich dokumentach, sprawdzamy, czy auto ma kartę pojazdu, sprawdzamy dane sprzedającego, sprawdzamy, czy auto ma ważną polisę OC, sprawdzamy, czy w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdów nie ma wpisów o zastawach, kredytach, leasingu, sprawdźcie fakturę zakupu lub umowę sprzedaży zawartą przy wcześniejszej transakcji, której podmiotem był dany samochód.

    Weryfikacja stanu technicznego i transakcja

    Po sprawdzeniu dokumentów, możemy przejść do weryfikacji stanu technicznego samochodu. W tym celu najlepiej udać się do warsztatu, którego pracownicy dokonają dokładnej kontroli. Jadąc do warsztatu na weryfikację stanu technicznego, nie możemy zapomnieć o jeździe próbnej. Możemy ją wykonać właśnie podczas jazdy do warsztatu. Nie każdy sprzedawca umożliwia jazdę próbną za kierownicą, jednak nie powinno to krzyżować naszych planów zakupów. Podczas jazdy próbnej największą uwagę zwracamy na kontrolki i wskaźniki na desce rozdzielczej, pracę kierownicy oraz na zachowanie silnika. Ostatnim etapem, oczywiście, jeżeli dany samochód spełnia nasze oczekiwania, jest dokonanie transakcji. Można ją przeprowadzić bezgotówkowo przelewem na konto lub gotówką. Wcześniej jednak powinniśmy postarać się wynegocjować jak najlepszą cenę. W przypadku niektórych zakupów możemy wynegocjować nawet 20-30 procent ceny. Jeżeli kupujemy samochód od osoby prywatnej, w miarę możliwości powinniśmy samodzielnie przygotować umowę.

    5 czerwca 2020, 12:23 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Potrzebujemy duże auto. Potrzebujemy Kombi/Touring. Kochamy BMW.
    A więc, kupiłem najtańszego BMW w Niemczech. Czy opłacał się ten zakup czy jednak jest to grat?
    Najtańszy BMW kupiony.
    17 maja 2020, 12:05 przez RACECITY (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ważne - przeczytaj uważnie! Ten film jest wyjaśnieniem wątpliwości wielu osób dotyczących jazdy 1000 konnego RS6 z prędkością 378 km/h. Bardzo wiele osób pisało, że to fake, że jego prędkość jest oszukana. A tymczasem jest to autentyczne nagranie. By zrozumieć dlaczego na filmie widać to tak, jakby samochód jechał powoli wystarczy obejrzeć powyższy film i zobaczyć jak bardzo zmienia się postrzeganie prędkości podczas filmowania w szerokim i wąskim kadrze. Pociąg jedzie z tą samą prędkością, a wrażenia z jazdy są diametralnie różne. Na tamtym filmie koleś trzymał komórkę w pionie bardzo zawężając pole widzenia i powodując, że prędkość auta wydawała się mała. Dochodziła do tego spora szerokość 4 pasmowej autostrady. Ale było to tylko złudzenie. Jak można oszacować prędkość auta na drodze? Bardzo prosto. Wystarczy znaleźć dwa punkty, znać odległość pomiędzy nimi i zmierzyć czas przejazdu. Na drodze są to słupki, które są ustawiane co 100 metrów, a w Niemczech co 50 metrów. Po złapaniu czasu przejazdu przez 100 metrów mamy już prostą matematykę. I dlatego nie dajcie się zwieźć, że widać powolną jazdę. Patrzcie, mierzcie i liczcie. Bo obecne urządzenia rejestrujące obraz mogą Was bardzo mocno oszukać. Mam nadzieję, że rozwiałem wszelkie wątpliwości i już więcej takich pod różnymi filmami z pokazywania jazd z dużymi prędkościami nie będzie.

    Wspomniany film tutaj:
    https://mklr.pl/343916/378-kmh-w-rodzinnym-kombi

    Dyskusja na Facebooku tutaj:
    https://www.facebook.com/MotokillerPL/posts/3822185117853595
    4 maja 2020, 23:16 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    30 kwietnia 2020, 0:47 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kombi produkowane przez Oldsmobile w latach 1964 - 1977. Najbardziej znany z serialu Różowe Lata 70.