Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 838 takich materiałów
    18 września 2022, 18:31 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota – Toyota Land Cruiser J40 została po raz pierwszy zaprezentowana w 1960 roku. W rzeczywistości pojazd był zmodernizowaną wersją J20. Zaoferowane zostały trzy podwozia o różnych rozstawach osi, krótkie: J40, J41 i J42, średnie: J43, J44 i J46 oraz długie: J45 i J47. Na bazie krótkiego i średniego nadwozia zbudowane zostały wersje z miękkim i twardym dachem, a na długim pickup i kombi. W 1967 roku wersję kombi zastąpił model J55 dzięki czemu produkcję pojazdu rozdzielono na dwa odrębne modele.
Seria J40 oferowana była na świecie do 1984 roku, gdy pojawiła się seria J70. Auto produkowane było do 2001 roku w Brazylii jako Toyota Bandeirante.
Produkcję wersji Bandeirante przeznaczonej na rynek brazylijski rozpoczęto w 1959 roku. W 1973 roku w pojazdach zastosowane zostały wysokoprężne jednostki napędowe konstrukcji Mercedes-Benz. Od 1983 roku montowano w pojeździe prostokątne reflektory, a dwa lata później zmieniona została deska rozdzielcza. W 1994 roku wysokoprężne jednostki Mercedesa zastąpione zostały jednostkami skonstruowanymi przez należącą do Toyoty firmę Daihatsu. Produkcję pojazdu zaprzestano w 2001 roku.

    Toyota Land Cruiser J40 została po raz pierwszy zaprezentowana w 1960 roku. W rzeczywistości pojazd był zmodernizowaną wersją J20. Zaoferowane zostały trzy podwozia o różnych rozstawach osi, krótkie: J40, J41 i J42, średnie: J43, J44 i J46 oraz długie: J45 i J47. Na bazie krótkiego i średniego nadwozia zbudowane zostały wersje z miękkim i twardym dachem, a na długim pickup i kombi. W 1967 roku wersję kombi zastąpił model J55 dzięki czemu produkcję pojazdu rozdzielono na dwa odrębne modele.

    Seria J40 oferowana była na świecie do 1984 roku, gdy pojawiła się seria J70. Auto produkowane było do 2001 roku w Brazylii jako Toyota Bandeirante.

    Produkcję wersji Bandeirante przeznaczonej na rynek brazylijski rozpoczęto w 1959 roku. W 1973 roku w pojazdach zastosowane zostały wysokoprężne jednostki napędowe konstrukcji Mercedes-Benz. Od 1983 roku montowano w pojeździe prostokątne reflektory, a dwa lata później zmieniona została deska rozdzielcza. W 1994 roku wysokoprężne jednostki Mercedesa zastąpione zostały jednostkami skonstruowanymi przez należącą do Toyoty firmę Daihatsu. Produkcję pojazdu zaprzestano w 2001 roku.

    Audi RS2 Avant – Sportowy samochód oparty na bazie Audi 80 Avant produkowany w latach 1994-1995. Samochód powstał przy współpracy niemieckich marek Audi i Porsche. Większość egzemplarzy RS2 to kombi, lecz powstały również cztery egzemplarze w wersji sedan. Po udanej prezentacji modelu 500E Mercedesa i jego sukcesie zarówno pod względem osiągów jak i sprzedaży Audi rozpoczęło współpracę z Porsche. Chociaż wiele elementów konstrukcyjnych samochodu zostało wyprodukowanych przez Audi, montażem zajmowało się Porsche w ich fabryce Rossle-Bau w Zuffenhausen w Niemczech. RS2 napędzane jest przez turbodoładowany silnik I5 o pojemności 2,2 l. Silnik ten został wyprodukowany przez Audi, ale został znacznie zmodyfikowany przez Porsche: standardowa turbosprężarka KKK została zamieniona na większą wraz z wytrzymałym intercoolerem i wtryskiwaczami paliwa o wyższym przepływie, nowo zaprojektowanym wałkiem rozrządu, wydajniejszym układem dolotowym i niskociśnieniowym układem wydechowym. Z tymi modyfikacjami silnik RS2 wytwarza moc 315 KM i moment obrotowy 410 Nm co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 262 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 4,8 sekundy. W teście drogowym przeprowadzonym w 1995 roku przez brytyjski magazyn samochodowy Autocar RS2 przyspieszał 0-30 mph w 1,5 sekundy co oznaczało, że RS2 osiąga tą prędkość szybciej niż drogowa wersja McLarena F1.
    Sportowy samochód oparty na bazie Audi 80 Avant produkowany w latach 1994-1995. Samochód powstał przy współpracy niemieckich marek Audi i Porsche. Większość egzemplarzy RS2 to kombi, lecz powstały również cztery egzemplarze w wersji sedan. Po udanej prezentacji modelu 500E Mercedesa i jego sukcesie zarówno pod względem osiągów jak i sprzedaży Audi rozpoczęło współpracę z Porsche. Chociaż wiele elementów konstrukcyjnych samochodu zostało wyprodukowanych przez Audi, montażem zajmowało się Porsche w ich fabryce Rossle-Bau w Zuffenhausen w Niemczech. RS2 napędzane jest przez turbodoładowany silnik I5 o pojemności 2,2 l. Silnik ten został wyprodukowany przez Audi, ale został znacznie zmodyfikowany przez Porsche: standardowa turbosprężarka KKK została zamieniona na większą wraz z wytrzymałym intercoolerem i wtryskiwaczami paliwa o wyższym przepływie, nowo zaprojektowanym wałkiem rozrządu, wydajniejszym układem dolotowym i niskociśnieniowym układem wydechowym. Z tymi modyfikacjami silnik RS2 wytwarza moc 315 KM i moment obrotowy 410 Nm co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 262 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 4,8 sekundy. W teście drogowym przeprowadzonym w 1995 roku przez brytyjski magazyn samochodowy Autocar RS2 przyspieszał 0-30 mph w 1,5 sekundy co oznaczało, że RS2 osiąga tą prędkość szybciej niż drogowa wersja McLarena F1.
    1 września 2022, 21:57 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes-Benz C63 AMG Black Series – Klasa C to samochód osobowy klasy średniej produkowany przez niemiecką markę Mercedes-Benz od 1993 roku. W 2021 roku rozpoczęto produkcję najnowszej - piątej generacji modelu. Trzecia generacja Klasy C została zaprezentowana po raz pierwszy w 2007 roku. Produkowano go pod kodem fabrycznym W204 dla sedana, S204 dla kombi oraz C204 dla coupe. Stylistyka i wygląd zdecydowanie odróżniają pojazd od poprzednika. Karoseria została powiększona, przez co samochód stał się bardziej masywny. Model C63 AMG wyposażony jest w silnik V8 o pojemności 6,2 l, który generuje moc 457 KM. Z wyjątkiem standardowego C63 o mocy 457 KM, Mercedes oferował również mocniejsze wersje. W 2011 roku zaprezentowano najbardziej bezkompromisową edycję, Black Series, oprócz silnika wzmocnionego do 517 KM oraz momentu obrotowego do 620 Nm, charakteryzował się również spoilerem z tyłu, powiększonym przednim zderzakiem, oraz inną maską. Black Series był oferowany tylko w nadwoziu coupe. W wersji Black Series auto miało również znacznie poszerzone nadkola. W środku wersje AMG różnią się od standardowych (w zależności od konfiguracji) kierownicą, aluminiowymi pedałami, zegarami sygnowanymi logiem AMG, sportowymi kubełkami, wykończeniem włóknem węglowym, a także często lepszym wyposażeniem. C63 AMG Black Series osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Powstało 800 egzemplarzy w wersji Black Series.
    Klasa C to samochód osobowy klasy średniej produkowany przez niemiecką markę Mercedes-Benz od 1993 roku. W 2021 roku rozpoczęto produkcję najnowszej - piątej generacji modelu. Trzecia generacja Klasy C została zaprezentowana po raz pierwszy w 2007 roku. Produkowano go pod kodem fabrycznym W204 dla sedana, S204 dla kombi oraz C204 dla coupe. Stylistyka i wygląd zdecydowanie odróżniają pojazd od poprzednika. Karoseria została powiększona, przez co samochód stał się bardziej masywny. Model C63 AMG wyposażony jest w silnik V8 o pojemności 6,2 l, który generuje moc 457 KM. Z wyjątkiem standardowego C63 o mocy 457 KM, Mercedes oferował również mocniejsze wersje. W 2011 roku zaprezentowano najbardziej bezkompromisową edycję, Black Series, oprócz silnika wzmocnionego do 517 KM oraz momentu obrotowego do 620 Nm, charakteryzował się również spoilerem z tyłu, powiększonym przednim zderzakiem, oraz inną maską. Black Series był oferowany tylko w nadwoziu coupe. W wersji Black Series auto miało również znacznie poszerzone nadkola. W środku wersje AMG różnią się od standardowych (w zależności od konfiguracji) kierownicą, aluminiowymi pedałami, zegarami sygnowanymi logiem AMG, sportowymi kubełkami, wykończeniem włóknem węglowym, a także często lepszym wyposażeniem. C63 AMG Black Series osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Powstało 800 egzemplarzy w wersji Black Series.
    Na nagraniu doskonale widać moment jak kierujący skuterem na ułamek sekundy skinął głową w dół, tym samym nie zauważając zatrzymującego się przed nim Volkswagena, przepuszczającego rowerzystkę znajdującą się przed przejazdem dla rowerzystów. Niestety najwięcej stresu musiał najeść się pasażer skutera, którego prawa fizyki potraktowały najsurowiej - wyrzucając prosto w klapę bagażnika niemieckiego kombi. Mężczyzna odruchowo łapał się nawet tylnej wycieraczki samochodu, żeby zminimalizować potencjalne skutki zderzenia. Chwila nieuwagi może zdarzyć się każdemu kierowcy, ale skutki mogą być bardzo nieprzyjemne (zwłaszcza dla kierujących jednośladami).
    28 lipca 2022, 11:15 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Audi S4 B5 – Sportowa odmiana Audi A4 produkowana w latach 1997-2001. Nazwy S4 pierwotnie użyto w 1991 roku jako Audi S4 C4. S4 B5 wprowadzono do sprzedaży w 1997 roku, a produkcję fabryczną rozpoczęto w październiku tego samego roku jako część gamy zmodernizowanych platform B5 Audi A4, chociaż samochód nie był dostępny w Ameryce Północnej do końca 1999 roku. Oprócz wersji sedan od 1998 roku oferowana była wersja kombi - S4 Avant. S4 B5 napędzany jest 2,7-litrowym silnikiem V6 bi-turbo o mocy 265 KM i momencie obrotowym 400 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 5,7 sekund. Produkcja B5 została zakończona we wrześniu 2001 roku, lecz samochód dalej był sprzedawany wraz z następcą - Audi S4 B6 w Ameryce Północnej w 2002 roku.
    Sportowa odmiana Audi A4 produkowana w latach 1997-2001. Nazwy S4 pierwotnie użyto w 1991 roku jako Audi S4 C4. S4 B5 wprowadzono do sprzedaży w 1997 roku, a produkcję fabryczną rozpoczęto w październiku tego samego roku jako część gamy zmodernizowanych platform B5 Audi A4, chociaż samochód nie był dostępny w Ameryce Północnej do końca 1999 roku. Oprócz wersji sedan od 1998 roku oferowana była wersja kombi - S4 Avant. S4 B5 napędzany jest 2,7-litrowym silnikiem V6 bi-turbo o mocy 265 KM i momencie obrotowym 400 Nm, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 5,7 sekund. Produkcja B5 została zakończona we wrześniu 2001 roku, lecz samochód dalej był sprzedawany wraz z następcą - Audi S4 B6 w Ameryce Północnej w 2002 roku.
    30 czerwca 2022, 21:57 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Subaru BRAT – Wersja pick-up modelu Subaru Leone II generacji produkowana przez japońską firmę Subaru w latach 1978-1993. Nazwa BRAT to skrót od Bi-drive Recreational All-terrain Transporter. BRAT na rynku australijskim był dostępny pod nazwą Brunby, a w Wielkiej Brytanii jako Shifter. Samochód oparto  bezpośrednio na wersji kombi z napędem na 4 koła. Pierwsze egzemplarze trafiły do sprzedaży w 1978 roku. Nadwozie było oryginalnie dwumiejscowe, jednak na rynku amerykańskim, z uwagi na przepisy celne BRAT był dostępny z dodatkowymi dwoma miejscami w przestrzeni bagażowej. Wszystkie modele BRAT posiadały stały napęd na 4 koła i były wyposażone w czterocylindrowe silniki typu bokser z rodziny EA. Początkowo BRAT był wyposażony w silnik o pojemności 1,6 l i mocy 69 KM. W roku 1981 został on zastąpiony mocniejszym silnikiem o pojemności 1,8 l i mocy 74 KM. W 1983 do oferty włączono turbodoładowany silnik 1,8 l generujący moc 95 KM. Modele wolnossące posiadały 4-biegowe skrzynie manualne, zaś model turbodoładowany wyposażony był w 3-biegowy automat. Dodatkowo od 1981 roku wersje wyposażeniowe GL posiadały reduktor.
    Wersja pick-up modelu Subaru Leone II generacji produkowana przez japońską firmę Subaru w latach 1978-1993. Nazwa BRAT to skrót od Bi-drive Recreational All-terrain Transporter. BRAT na rynku australijskim był dostępny pod nazwą Brunby, a w Wielkiej Brytanii jako Shifter. Samochód oparto bezpośrednio na wersji kombi z napędem na 4 koła. Pierwsze egzemplarze trafiły do sprzedaży w 1978 roku. Nadwozie było oryginalnie dwumiejscowe, jednak na rynku amerykańskim, z uwagi na przepisy celne BRAT był dostępny z dodatkowymi dwoma miejscami w przestrzeni bagażowej. Wszystkie modele BRAT posiadały stały napęd na 4 koła i były wyposażone w czterocylindrowe silniki typu bokser z rodziny EA. Początkowo BRAT był wyposażony w silnik o pojemności 1,6 l i mocy 69 KM. W roku 1981 został on zastąpiony mocniejszym silnikiem o pojemności 1,8 l i mocy 74 KM. W 1983 do oferty włączono turbodoładowany silnik 1,8 l generujący moc 95 KM. Modele wolnossące posiadały 4-biegowe skrzynie manualne, zaś model turbodoładowany wyposażony był w 3-biegowy automat. Dodatkowo od 1981 roku wersje wyposażeniowe GL posiadały reduktor.
    Volvo V60 Polestar – Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez szwedzką markę Volvo od 2011 roku. Od 2018 roku produkowana jest druga generacja modelu. V60 został po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w październiku 2010 roku. Pojazd jest wersją kombi zaprezentowanego podczas targów motoryzacyjnych w Genewie pół roku wcześniej roku modelu Volvo S60 drugiej generacji. Auto zbudowane zostało na bazie płyty podłogowej, na której zbudowany został model XC60 oraz S80. W lutym 2013 roku na rynku europejskim zadebiutowała wersja Plug-in Hybrid. W tym samym roku auto przeszło face lifting. Zmienione zostały m.in. przednie reflektory oraz grill, zderzaki i alufelgi. W czerwcu 2014 roku uruchomiono produkcję limitowanej, najmocniejszej wersji V60 zwanej Polestar, która napędzana jest sześciocylindrowym silnikiem o mocy 350 KM i momencie obrotowym 500 Nm, wersja ta również posiada napęd na wszystkie koła. Produkcja pierwszej generacji V60 została zakończona w 2018 roku, a druga generacja została zaprezentowana po raz pierwszy w marcu tego samego roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.
    Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez szwedzką markę Volvo od 2011 roku. Od 2018 roku produkowana jest druga generacja modelu. V60 został po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w październiku 2010 roku. Pojazd jest wersją kombi zaprezentowanego podczas targów motoryzacyjnych w Genewie pół roku wcześniej roku modelu Volvo S60 drugiej generacji. Auto zbudowane zostało na bazie płyty podłogowej, na której zbudowany został model XC60 oraz S80. W lutym 2013 roku na rynku europejskim zadebiutowała wersja Plug-in Hybrid. W tym samym roku auto przeszło face lifting. Zmienione zostały m.in. przednie reflektory oraz grill, zderzaki i alufelgi. W czerwcu 2014 roku uruchomiono produkcję limitowanej, najmocniejszej wersji V60 zwanej Polestar, która napędzana jest sześciocylindrowym silnikiem o mocy 350 KM i momencie obrotowym 500 Nm, wersja ta również posiada napęd na wszystkie koła. Produkcja pierwszej generacji V60 została zakończona w 2018 roku, a druga generacja została zaprezentowana po raz pierwszy w marcu tego samego roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.