Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 92 takie materiały
    29 marca 2024, 22:34 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Samodzielna wymiana tarcz i klocków. Klocki były tak cienkie że już nie działał hamulec ręczny. A tarcze były bardzo skorodowane ze sporym rantem.
    10 listopada 2022, 14:07 przez motokiller10 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    2 listopada 2021, 22:08 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jak dobrać płyn hamulcowy do samochodu? – Mechanik stwierdził, że potrzebna jest wymiana płynu hamulcowego? Zobacz, jakie opcje są na rynku.
Rodzaje płynu hamulcowego
Musisz zachować czujność na oznaczenia. Nie każdy płyn będzie odpowiedni do Twojego pojazdu. Najważniejszym odznaczeniem jest klasa DOT.
- DOT 3. Jest to najstarszy rodzaj płyn hamulcowego, w większości   stosowany w pojazdach z lat 90, ale nadal jest standardem w pojazdach przeznaczonych na rynek amerykański i azjatycki. Ten środek jest wytwarzany na bazie eteru glikolu, jego minimalna temperatura wrzenia wynosi 205 st. C. Właściwości DOT 3 są co prawda takie same jak nowoczesnych płynów hamulcowych, ale mają bardzo niską odporność na wilgoć. Płyny DOT 3 szybko wchłaniają wodę, co znacznie obniża temperaturę wrzenia.
- DOT 4. Dopracowanie płynu DOT 3 i najbardziej popularny rodzaj płynu   hamulcowego we współczesnych samochodach. Są również produkowane na bazie eteru glikolu, ale w swoim składzie mają też   dodatki estrów boranowych, dzięki którym temperatura wrzenia jest wyższa, a lepkość jest obniżona. Minimalna wartość wrzenia wynosi 230 st. C. Płyn hamulcowy K2 DOT4 jest przeznaczony do większości aut na rynku motoryzacyjnym, ale pamiętaj też, że układ hamulcowy musi być przystosowany do tego typu płynu hamulcowego.
- DOT 5. W przeciwieństwie do płynów klasy DOT 3 i DOT 4 płyn DOT 5 jest produkowany na bazie silikonów. Silikony gwarantują lepsze wchłanianie wilgoci, a temperatura wrzenia wynosi 260 st.C. Tego   typu płynu są głównie używane w pojazdach militarnych. Uwaga: DOT 5 nie można mieszać z płynami DOT 3 i 4.
Parametry do uwzględnienia:
- Lepkość. Najlepsze są płyny hamulcowe o niskiej lepkości płynu, ponieważ zapewniają szybszą zmianę ciśnienia w układzie hamulcowym i tym samym skracają drogę hamowania.
- Temperatura wrzenia. Wyższe temperatury są lepsze, ponieważ opór pedału   hamulca będzie większy, czyli reakcja na hamowanie będzie szybka.
- Dodatki np. antykorozyjne. Specjalna domieszka chroni przed degradacją   metalowych elementów układu hamulcowego, co przekłada się na ich żywotność.
Pamiętaj, że płyn hamulcowy musi być świeży. Opakowanie musi być szczelnie hermetycznie zamknięte — najlepiej, aby płyn był zabezpieczony więcej niż jedną nakrętką. Nie zaleca się używania płynu z kanistra, który został wcześniej otwarty, ponieważ ryzyko zawartości wody w płynie jest za wysokie, czyli taki płyn nie ma swoich właściwości roboczych.
Nie zwlekaj z wymianą płynu hamulcowego
Płyn hamulcowy jest niezbędną częścią procesu hamowania. Jeśli zaniechasz wymiany, może dojść do tego, że hamulce nie działają, kiedy będą najbardziej potrzebne. Płyn hamulcowy z czasem traci swoje właściwości robocze, czyli w jego składzie znajduje się coraz więcej wody. To prowadzi do tego, że proces przenoszenia ciśnienia z pompy hamulcowej na tłoczki będzie utrudniony, czyli klocki mogą zostać nie dosunięte do zacisków — auto po prostu nie wyhamuje. 
Jak dbać o płyn hamulcowy?
- Zacznij od zakupu wysokiej jakości płynu hamulcowego od renomowanego   producenta.
- Upewnij się, że produkt pasuje do Twojego układu hamulcowego. Zapoznaj   się z zaleceniami producenta samochodu.
- Płyn należy wymieniać co 2 lata lub co 60 tys. km przebiegu.
- Płyn możesz wymienić samodzielnie, ale lepiej zrobić to w warsztacie.   Większość układów wymaga jednoczesnego odpowietrzania, co może być skomplikowanym procesem w nowszych autach. Mechanik może też przy okazji sprawdzić inne elementy układu hamulcowego.
- Kontroluj poziom płynu i jego stan.

    Mechanik stwierdził, że potrzebna jest wymiana płynu hamulcowego? Zobacz, jakie opcje są na rynku.

    Rodzaje płynu hamulcowego

    Musisz zachować czujność na oznaczenia. Nie każdy płyn będzie odpowiedni do Twojego pojazdu. Najważniejszym odznaczeniem jest klasa DOT.

    - DOT 3. Jest to najstarszy rodzaj płyn hamulcowego, w większości stosowany w pojazdach z lat 90, ale nadal jest standardem w pojazdach przeznaczonych na rynek amerykański i azjatycki. Ten środek jest wytwarzany na bazie eteru glikolu, jego minimalna temperatura wrzenia wynosi 205 st. C. Właściwości DOT 3 są co prawda takie same jak nowoczesnych płynów hamulcowych, ale mają bardzo niską odporność na wilgoć. Płyny DOT 3 szybko wchłaniają wodę, co znacznie obniża temperaturę wrzenia.

    - DOT 4. Dopracowanie płynu DOT 3 i najbardziej popularny rodzaj płynu hamulcowego we współczesnych samochodach. Są również produkowane na bazie eteru glikolu, ale w swoim składzie mają też dodatki estrów boranowych, dzięki którym temperatura wrzenia jest wyższa, a lepkość jest obniżona. Minimalna wartość wrzenia wynosi 230 st. C. Płyn hamulcowy K2 DOT4 jest przeznaczony do większości aut na rynku motoryzacyjnym, ale pamiętaj też, że układ hamulcowy musi być przystosowany do tego typu płynu hamulcowego.

    - DOT 5. W przeciwieństwie do płynów klasy DOT 3 i DOT 4 płyn DOT 5 jest produkowany na bazie silikonów. Silikony gwarantują lepsze wchłanianie wilgoci, a temperatura wrzenia wynosi 260 st.C. Tego typu płynu są głównie używane w pojazdach militarnych. Uwaga: DOT 5 nie można mieszać z płynami DOT 3 i 4.

    Parametry do uwzględnienia:

    - Lepkość. Najlepsze są płyny hamulcowe o niskiej lepkości płynu, ponieważ zapewniają szybszą zmianę ciśnienia w układzie hamulcowym i tym samym skracają drogę hamowania.

    - Temperatura wrzenia. Wyższe temperatury są lepsze, ponieważ opór pedału hamulca będzie większy, czyli reakcja na hamowanie będzie szybka.

    - Dodatki np. antykorozyjne. Specjalna domieszka chroni przed degradacją metalowych elementów układu hamulcowego, co przekłada się na ich żywotność.

    Pamiętaj, że płyn hamulcowy musi być świeży. Opakowanie musi być szczelnie hermetycznie zamknięte — najlepiej, aby płyn był zabezpieczony więcej niż jedną nakrętką. Nie zaleca się używania płynu z kanistra, który został wcześniej otwarty, ponieważ ryzyko zawartości wody w płynie jest za wysokie, czyli taki płyn nie ma swoich właściwości roboczych.

    Nie zwlekaj z wymianą płynu hamulcowego

    Płyn hamulcowy jest niezbędną częścią procesu hamowania. Jeśli zaniechasz wymiany, może dojść do tego, że hamulce nie działają, kiedy będą najbardziej potrzebne. Płyn hamulcowy z czasem traci swoje właściwości robocze, czyli w jego składzie znajduje się coraz więcej wody. To prowadzi do tego, że proces przenoszenia ciśnienia z pompy hamulcowej na tłoczki będzie utrudniony, czyli klocki mogą zostać nie dosunięte do zacisków — auto po prostu nie wyhamuje.

    Jak dbać o płyn hamulcowy?

    - Zacznij od zakupu wysokiej jakości płynu hamulcowego od renomowanego producenta.

    - Upewnij się, że produkt pasuje do Twojego układu hamulcowego. Zapoznaj się z zaleceniami producenta samochodu.

    - Płyn należy wymieniać co 2 lata lub co 60 tys. km przebiegu.

    - Płyn możesz wymienić samodzielnie, ale lepiej zrobić to w warsztacie. Większość układów wymaga jednoczesnego odpowietrzania, co może być skomplikowanym procesem w nowszych autach. Mechanik może też przy okazji sprawdzić inne elementy układu hamulcowego.

    - Kontroluj poziom płynu i jego stan.

    9 września 2021, 14:03 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    Auto części - gdzie i jak kupić części do samochodu – Przeciętny wiek samochodu w Polsce to 15 lat. Nie oszukujmy się, nie jesteśmy społeczeństwem bogatym i kupujemy to, na co nas stać. A stare samochody wymagają troski. Czasem się w nich coś popsuje, czasem trzeba wymienić rzeczy eksploatacyjne. Niemniej samochód trzeba przywrócić do sprawności.
Po ocenie co się zepsuło można zacząć szukać właściwej części. I nie zawsze musi być to część fabrycznie nowa, bowiem w przypadku kupna klamki czy maski lub wymiany drzwi nie widzę sensu kupowania rzeczy nowych dla ponad 15 letniego samochodu. Tak samo sprawa się ma chociażby z taką maglownicą. Dobrze jest kupić cześć zregenerowaną. Natomiast amortyzatory, tarcze i klocki hamulcowe to już obowiązkowo trzeba zakupić nowe. Ale niekoniecznie muszą to być rzeczy oryginalne. Możemy poprzestać na dobrej jakości zamiennikach. Tak więc po ocenie zakresu niezbędnego remontu przychodzi czas na zakupy. 
Po części używane możemy udać się na lokalny punkt kasacji pojazdów. Na pewno po długich poszukiwaniach na którymś tam placu znajdziemy wszystko co potrzebne. Jeżeli poszukujemy części nowych udajemy się do lokalnego sklepu. Tam zamówią co potrzeba i za kilka dni będziemy sobie mogli odebrać potrzebne części. W przypadku regeneracji jestem pewien, że w okolicy znajdzie się ktoś, kto będzie takie usługi oferował. Można i owszem oddać samochód do mechanika i on nam auto naprawi, ale wtedy to najczęściej mechanik zadecyduje jakie części wstawi do samochodu.  Jeżeli zlecimy mu naprawę na konkretnych częściach, to nie mamy wpływu na ceny owych części. Chyba, że jest to dobry znajomy mechanik i powie, co jest uszkodzone i pozwoli zakupić nam potrzebne do remontu auta części. I wtedy zaczyna się poszukiwanie i bieganie po sklepach i placach…
A gdyby tak było takie miejsce, gdzie można kupić wszystkie potrzebne części i to z dostawą do domu lub do mechanika? Gdyby można było sobie posortować asortyment po konkretnej marce, modelu oraz jego generacji? Gdyby można było sobie zaznaczyć, że szukamy tylko błotnika, albo reflektora przedniego? Gdyby był wybór części nowych oryginalnych i zamienników, części używanych i regenerowanych? Gdyby w tym miejscu ogłaszały się specjalistyczne zakłady oferujące usługę regeneracji wybranych części? Pięknie by było, co nie?
Otóż nie, nie było by pięknie, tylko jest pięknie. Od ponad 20 lat istnieje Allegro. I tam kupisz wszystko co potrzebne do samochodu i wszystko, co wyżej masz dostępne w jednym miejscu. I co ważne – możesz porównać ceny tego samego elementu u różnych sprzedawców i kupić tan po cenie najkorzystniejszej. A potem zamówić paczkę i czekać na nią bez wychodzenia z domu. Gdzie można znaleźć takie cudeńka? W dziale części samochodowe. I można tam wyszukać części do naprawdę egzotycznych marek i modeli. I mówię serio, bo sam osobiście byłem w szoku jak po wpisaniu w wyszukiwarkę De Tomaso i znalazło mi 100 stron z częściami do tej marki. I jeszcze dwie ważne rzeczy. Pierwsza to taka, przedsiębiorca może zakupić część w cenie netto, bo Allegro uruchomiło opcję takich zakupów oraz podczas zakupów na stronie działa program ochrony kupujących. A sprzedającego można zweryfikować na podstawie systemu ocen i komentarzy. I wszystko to siedząc w domu przed komputerem…

    Przeciętny wiek samochodu w Polsce to 15 lat. Nie oszukujmy się, nie jesteśmy społeczeństwem bogatym i kupujemy to, na co nas stać. A stare samochody wymagają troski. Czasem się w nich coś popsuje, czasem trzeba wymienić rzeczy eksploatacyjne. Niemniej samochód trzeba przywrócić do sprawności.

    Po ocenie co się zepsuło można zacząć szukać właściwej części. I nie zawsze musi być to część fabrycznie nowa, bowiem w przypadku kupna klamki czy maski lub wymiany drzwi nie widzę sensu kupowania rzeczy nowych dla ponad 15 letniego samochodu. Tak samo sprawa się ma chociażby z taką maglownicą. Dobrze jest kupić cześć zregenerowaną. Natomiast amortyzatory, tarcze i klocki hamulcowe to już obowiązkowo trzeba zakupić nowe. Ale niekoniecznie muszą to być rzeczy oryginalne. Możemy poprzestać na dobrej jakości zamiennikach. Tak więc po ocenie zakresu niezbędnego remontu przychodzi czas na zakupy.

    Po części używane możemy udać się na lokalny punkt kasacji pojazdów. Na pewno po długich poszukiwaniach na którymś tam placu znajdziemy wszystko co potrzebne. Jeżeli poszukujemy części nowych udajemy się do lokalnego sklepu. Tam zamówią co potrzeba i za kilka dni będziemy sobie mogli odebrać potrzebne części. W przypadku regeneracji jestem pewien, że w okolicy znajdzie się ktoś, kto będzie takie usługi oferował. Można i owszem oddać samochód do mechanika i on nam auto naprawi, ale wtedy to najczęściej mechanik zadecyduje jakie części wstawi do samochodu. Jeżeli zlecimy mu naprawę na konkretnych częściach, to nie mamy wpływu na ceny owych części. Chyba, że jest to dobry znajomy mechanik i powie, co jest uszkodzone i pozwoli zakupić nam potrzebne do remontu auta części. I wtedy zaczyna się poszukiwanie i bieganie po sklepach i placach…

    A gdyby tak było takie miejsce, gdzie można kupić wszystkie potrzebne części i to z dostawą do domu lub do mechanika? Gdyby można było sobie posortować asortyment po konkretnej marce, modelu oraz jego generacji? Gdyby można było sobie zaznaczyć, że szukamy tylko błotnika, albo reflektora przedniego? Gdyby był wybór części nowych oryginalnych i zamienników, części używanych i regenerowanych? Gdyby w tym miejscu ogłaszały się specjalistyczne zakłady oferujące usługę regeneracji wybranych części? Pięknie by było, co nie?

    Otóż nie, nie było by pięknie, tylko jest pięknie. Od ponad 20 lat istnieje Allegro. I tam kupisz wszystko co potrzebne do samochodu i wszystko, co wyżej masz dostępne w jednym miejscu. I co ważne – możesz porównać ceny tego samego elementu u różnych sprzedawców i kupić tan po cenie najkorzystniejszej. A potem zamówić paczkę i czekać na nią bez wychodzenia z domu. Gdzie można znaleźć takie cudeńka? W dziale części samochodowe. I można tam wyszukać części do naprawdę egzotycznych marek i modeli. I mówię serio, bo sam osobiście byłem w szoku jak po wpisaniu w wyszukiwarkę De Tomaso i znalazło mi 100 stron z częściami do tej marki. I jeszcze dwie ważne rzeczy. Pierwsza to taka, przedsiębiorca może zakupić część w cenie netto, bo Allegro uruchomiło opcję takich zakupów oraz podczas zakupów na stronie działa program ochrony kupujących. A sprzedającego można zweryfikować na podstawie systemu ocen i komentarzy. I wszystko to siedząc w domu przed komputerem…

    15 marca 2021, 14:32 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych
    12 sierpnia 2020, 17:02 przez kolanko11 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    19 lipca 2020, 12:51 przez ~radz | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    www.youtube.com/motolab