Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 97 takich materiałów
    Bentley Flying Spur - Dawid Obłój Photogrphy – Brytyjskiej produkcji samochód podczas typowej brytyjskiej pogody tej polskiej jesieni!
    Brytyjskiej produkcji samochód podczas typowej brytyjskiej pogody tej polskiej jesieni!
    Tak właśnie parkuje się na SCC Katowice – Wjeżdżając na parking na dach SCC w Katowicach ujrzałem oto taki okaz. Zaparkowany samochód na środku pasa ruchu. Nikogo nie było w środku więc też nie wiem czy do takiego wyczynu posunęła się kobieta czy mężczyzna. Postanowiłem więc uwiecznić tę wiekopomną chwilę, by udostępnić całej Polsce jacy ludzie zdają prawo jazdy w tym kraju. Dodam jeszcze, że po lewej stronie było kilkanaście jak nie kilkadziesiąt miejsc wolnych ... ahhh..to nawet nie jest śmieszne.
    Wjeżdżając na parking na dach SCC w Katowicach ujrzałem oto taki okaz. Zaparkowany samochód na środku pasa ruchu. Nikogo nie było w środku więc też nie wiem czy do takiego wyczynu posunęła się kobieta czy mężczyzna. Postanowiłem więc uwiecznić tę wiekopomną chwilę, by udostępnić całej Polsce jacy ludzie zdają prawo jazdy w tym kraju. Dodam jeszcze, że po lewej stronie było kilkanaście jak nie kilkadziesiąt miejsc wolnych ... ahhh..to nawet nie jest śmieszne.
    5 listopada 2014, 14:44 przez emes11 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    Własne

    Rzadkie widoki na polskich drogach  #2 – Piękne Volvo na trasie Tychy - Katowice.
    Piękne Volvo na trasie Tychy - Katowice.
    24 lipca 2014, 0:52 przez ramjetsc (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Ile zarabiają prywatne spółki zarządzające autostradami? – Przejazd komercyjną autostradą jest 3x droższy niż jej państwowym odpowiednikiem. Tak wynika po przeanalizowaniu opłat za przejazd autostradą A4 na odcinku Kraków – Katowice zarządzaną przez Stalexport, a odcinkiem Kraków – Rzeszów wybudowanym za pieniądze UE.

Aby spróbować rozwikłać tą zagadkę, posłużymy się przykładem płatnej autostrady Kraków – Katowice zarządzanej przez Stalexport Autostrada Małopolska. Za niewiele ponad 60 km odcinek musimy zapłacić 18 zł i to bez względu czy przejazd był płynny, czy też przyszło nam stać w kilometrowych korkach.

W ramach porównania weźmy autostradę o zbliżonej długości wybudowaną dzięki pieniądzom z unijnym z Krakowa do Rzeszowa. Unia Europejska zakazuje zarabiania na inwestycjach współfinansowanych z jej pieniędzy. Pozwala jedynie pobierać opłaty na utrzymanie drogi. Stawka jaką Unia jest w stanie zaakceptować to 10 gr za kilometr od samochodu. I właśnie taką kwotę będzie mogło pobierać Państwo na odcinkach wybudowanych ze środków UE.

Biorąc pod uwagę standardy unijne koszt utrzymania drogi zawarty w opłacie pobieranej przez Stalexport Autostrada Małopolska wynosi ponad 6 zł, a reszta – czyli ok. 12 zł – to zysk. Biorąc pod uwagę 30 tys. aut, które codziennie przejeżdżają autostradą z Krakowa do Katowic wychodzi na to, że Stalexport Autostrada Małopolska zarabia dziennie około 360 tys. złotych.
    Przejazd komercyjną autostradą jest 3x droższy niż jej państwowym odpowiednikiem. Tak wynika po przeanalizowaniu opłat za przejazd autostradą A4 na odcinku Kraków – Katowice zarządzaną przez Stalexport, a odcinkiem Kraków – Rzeszów wybudowanym za pieniądze UE.

    Aby spróbować rozwikłać tą zagadkę, posłużymy się przykładem płatnej autostrady Kraków – Katowice zarządzanej przez Stalexport Autostrada Małopolska. Za niewiele ponad 60 km odcinek musimy zapłacić 18 zł i to bez względu czy przejazd był płynny, czy też przyszło nam stać w kilometrowych korkach.

    W ramach porównania weźmy autostradę o zbliżonej długości wybudowaną dzięki pieniądzom z unijnym z Krakowa do Rzeszowa. Unia Europejska zakazuje zarabiania na inwestycjach współfinansowanych z jej pieniędzy. Pozwala jedynie pobierać opłaty na utrzymanie drogi. Stawka jaką Unia jest w stanie zaakceptować to 10 gr za kilometr od samochodu. I właśnie taką kwotę będzie mogło pobierać Państwo na odcinkach wybudowanych ze środków UE.

    Biorąc pod uwagę standardy unijne koszt utrzymania drogi zawarty w opłacie pobieranej przez Stalexport Autostrada Małopolska wynosi ponad 6 zł, a reszta – czyli ok. 12 zł – to zysk. Biorąc pod uwagę 30 tys. aut, które codziennie przejeżdżają autostradą z Krakowa do Katowic wychodzi na to, że Stalexport Autostrada Małopolska zarabia dziennie około 360 tys. złotych.
    Euro Truck Simulator2 Łódź - Katowice.
    26 czerwca 2014, 11:03 przez Pingwin (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Wchodzi elektroniczny system poboru opłat, koniec bramek na autostrada – Od 15 lipca wystarczy że zwolnimy do 50 km/h, a opłata zostanie naliczona automatycznie. Trzeba będzie jednak kupić urządzenie viaAUTO kosztujące 100 zł. Ponadto do 2017 roku system nie będzie działał na odcinkach zarządzanych przez firmy prywatne.

15 lipca 2014 roku osoby które zaopatrzą się w urządzenie viaAUTO nie będą musiały już zatrzymywać się w punktach poboru opłat. Wystarczy, że zwolnią do 50 km/h, a opłata zostanie pobrana automatycznie. Osoby, które zakupią urządzenie będą mogły skorzystać z osobnego pasa, gdzie będzie można wjechać na autostradę bez konieczności zatrzymywania się. W każdym punkcie poboru opłat mają pojawić się maksymalnie 3 pasy tego rodzaju. Powinno to całkowicie rozładować korki przed bramkami. Ich maksymalna przepustowość ze standardowym systemem poboru opłat to 150 pojazdów na godzinę. W przypadku systemu elektronicznego liczba wzrasta do ponad 600 aut na godzinę.

Urządzenie viaAUTO (widoczne na ilustracji obok, link poniżej) po 15 lipca ma kosztować 100 zł, z czego 50 zł będzie można wykorzystać na przejazdy przez autostrady. Dzisiaj za taki zestaw trzeba zapłacić 185 zł, a urządzenie można kupić na 180 stacjach benzynowych lub w 20 punktach dystrybucji na terenie całego kraju. Terminal można doładowywać przelewem lub na stacjach benzynowych.

Niestety od 15 lipca system obejmie tylko państwowe odcinki autostrad zarządzane przez GDDKiA. Oznacza to, że kierowcy którzy zdecydują się na viaAUTO wciąż będą musieli zatrzymywać się na bramkach autostrady A4 (Kraków – Katowice), która zarządzania jest przez Stalexport Autostrada Małopolska. Taka sama sytuacja dotyczy autostrady A2 (Świecko – Konin), która zarządzana jest przez Autostradę Wielkopolską oraz odcinka A1 (Gdańsk – Toruń) należącego do GTC. Te fragmenty będą obsługiwane przez viaAUTO najwcześniej w roku 2017.
    Od 15 lipca wystarczy że zwolnimy do 50 km/h, a opłata zostanie naliczona automatycznie. Trzeba będzie jednak kupić urządzenie viaAUTO kosztujące 100 zł. Ponadto do 2017 roku system nie będzie działał na odcinkach zarządzanych przez firmy prywatne.

    15 lipca 2014 roku osoby które zaopatrzą się w urządzenie viaAUTO nie będą musiały już zatrzymywać się w punktach poboru opłat. Wystarczy, że zwolnią do 50 km/h, a opłata zostanie pobrana automatycznie. Osoby, które zakupią urządzenie będą mogły skorzystać z osobnego pasa, gdzie będzie można wjechać na autostradę bez konieczności zatrzymywania się. W każdym punkcie poboru opłat mają pojawić się maksymalnie 3 pasy tego rodzaju. Powinno to całkowicie rozładować korki przed bramkami. Ich maksymalna przepustowość ze standardowym systemem poboru opłat to 150 pojazdów na godzinę. W przypadku systemu elektronicznego liczba wzrasta do ponad 600 aut na godzinę.

    Urządzenie viaAUTO (widoczne na ilustracji obok, link poniżej) po 15 lipca ma kosztować 100 zł, z czego 50 zł będzie można wykorzystać na przejazdy przez autostrady. Dzisiaj za taki zestaw trzeba zapłacić 185 zł, a urządzenie można kupić na 180 stacjach benzynowych lub w 20 punktach dystrybucji na terenie całego kraju. Terminal można doładowywać przelewem lub na stacjach benzynowych.

    Niestety od 15 lipca system obejmie tylko państwowe odcinki autostrad zarządzane przez GDDKiA. Oznacza to, że kierowcy którzy zdecydują się na viaAUTO wciąż będą musieli zatrzymywać się na bramkach autostrady A4 (Kraków – Katowice), która zarządzania jest przez Stalexport Autostrada Małopolska. Taka sama sytuacja dotyczy autostrady A2 (Świecko – Konin), która zarządzana jest przez Autostradę Wielkopolską oraz odcinka A1 (Gdańsk – Toruń) należącego do GTC. Te fragmenty będą obsługiwane przez viaAUTO najwcześniej w roku 2017.
    Silnik S14a z wystawy Profi Auto Show Katowice 2014 – Nie miałem okazji rozmawiać z właścicielem, ale myślę, że około 300-400 koni będzie.
PS. sorry za jakość, ale fotka robiona nokią.
    Nie miałem okazji rozmawiać z właścicielem, ale myślę, że około 300-400 koni będzie.
    PS. sorry za jakość, ale fotka robiona nokią.
    15 czerwca 2014, 16:02 przez erwuo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Fiat Cinquecento – Tuning Show Katowice 2012.
    Tuning Show Katowice 2012.
    11 czerwca 2014, 17:38 przez taszar (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    własne

    01.06.2014 - 3 Stawy, Katowice –
    10 czerwca 2014, 9:32 przez egbert42 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Skradziono Alhambre Katowice – Dzis skradziono (15,05,2014r.) W Katowicach na oś Witosa Seata Alhambra 2001r. SK 784EW Kolor srebny, Przyciemniane tylne szyby, 17 calowych alufegach i delikatnie puknięty lewy przód. kontakt 600 640 083, 789 162 255 lub Policja
    Dzis skradziono (15,05,2014r.) W Katowicach na oś Witosa Seata Alhambra 2001r. SK 784EW Kolor srebny, Przyciemniane tylne szyby, 17 calowych alufegach i delikatnie puknięty lewy przód. kontakt 600 640 083, 789 162 255 lub Policja
    15 maja 2014, 19:33 przez Memek93 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj