Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 100 takich materiałów
    Nasz polski JELCZ – niestety zaniedbany
    Niestety zaniedbany
    23 maja 2013, 14:12 przez Norbi97 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Jelcz Ogórek –
    29 kwietnia 2013, 17:52 przez Wiciu2710 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Jelcz ogórek i Warszawa – Czyli czasy PRLu. Ale, że Warszawa w kombi była robiona, to nie wiedziałem.
    Czyli czasy PRLu. Ale, że Warszawa w kombi była robiona, to nie wiedziałem.
    2 kwietnia 2013, 17:10 przez nowysacz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Jelonek – jelcz power
    Jelcz power
    14 marca 2013, 11:59 przez ~bartosz | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    JELCZ – Taki tam zestaw z czasów PRL
    Taki tam zestaw z czasów PRL
    19 lutego 2013, 23:35 przez lewar1968 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Jelcz P442  014 – Zasłużony sprzęt cały czas w pełnej gotowości 
jelcz P442 GCBARt 5/24
zbiornik wody: 5000 l
zbiornik piany: 500 l
wydajność autopompy: 2400 l/min
zabudowa: Jelczarskie Zakłady Samochodowe
napęd : 4×4
silnik : 11 100 cm³,6 cylindrowy  179kW/243KM 
prędkość maksymalna: 91 km/h (teoretycznie w praktyce koło 110 km/h)
    Zasłużony sprzęt cały czas w pełnej gotowości
    jelcz P442 GCBARt 5/24
    zbiornik wody: 5000 l
    zbiornik piany: 500 l
    wydajność autopompy: 2400 l/min
    zabudowa: Jelczarskie Zakłady Samochodowe
    napęd : 4×4
    silnik : 11 100 cm³,6 cylindrowy 179kW/243KM
    prędkość maksymalna: 91 km/h (teoretycznie w praktyce koło 110 km/h)
    17 lutego 2013, 19:18 przez matimz125sm (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    FSO 125p 1500 83' – Jelcz-Laskowice 2012 (zlot 125p)
    Jelcz-Laskowice 2012 (zlot 125p)
    8 lutego 2013, 0:58 przez ~komoda91 | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Prywatne zdjęcie

    Mało tu takich... – Jelcz M11 niestety sprzedany.
    Jelcz M11 niestety sprzedany.
    26 stycznia 2013, 15:36 przez ~Zimbadwe | Do ulubionych | Skomentuj (4)
    Źródło:

    Własne

    Jelcz-Berliet PR 100 – W latach siedemdziesiątych XX wieku, Jelczańskie Zakłady Samochodowe - czołowy polski dostawca autobusów - zaczęły poszukiwać następcy dla przestarzałego Jelcza 272 MEX, czyli popularnego "Ogórka". W końcu w roku 1972 zdecydowano się na podpisanie umowy licencyjnej z upadającym, francuskim Berlietem. Jeszcze w tym samym roku zmontowano w Jelczu 20 autobusów w 95% z części zachodnich (w kolejnych latach produkcji udział polskich części stopniowo zwiększano, co odbiło się niekorzystnie na jakości autobusu). Ponieważ PR 100 nie do końca spełniał wymagania strony polskiej (brak trzecich drzwi, mała pojemność), traktowano go jako model przejściowy już w momencie wprowadzania do produkcji.
Piękny,Prawda?
    W latach siedemdziesiątych XX wieku, Jelczańskie Zakłady Samochodowe - czołowy polski dostawca autobusów - zaczęły poszukiwać następcy dla przestarzałego Jelcza 272 MEX, czyli popularnego "Ogórka". W końcu w roku 1972 zdecydowano się na podpisanie umowy licencyjnej z upadającym, francuskim Berlietem. Jeszcze w tym samym roku zmontowano w Jelczu 20 autobusów w 95% z części zachodnich (w kolejnych latach produkcji udział polskich części stopniowo zwiększano, co odbiło się niekorzystnie na jakości autobusu). Ponieważ PR 100 nie do końca spełniał wymagania strony polskiej (brak trzecich drzwi, mała pojemność), traktowano go jako model przejściowy już w momencie wprowadzania do produkcji.
    Piękny,Prawda?
    9 stycznia 2013, 20:34 przez Danio (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    JELCZ c317 – MOC:200km.
te auta jeździły na międzynarodowych trasach i dawały sobie świetnie radę. W praktyce "317" bez doładowania były w stanie współpracować z naczepami do ponad 30 ton. Posiadały dodatkowe zbiorniki paliwa i niektóre wyposażone były podwyższoną kabinę i dwie leżanki.
Max.pr.87km/h. 317 wyposażono w fotel dla kierowcy z hydrauliczną amortyzacją, regulowaną w stosunku do obciążenia fotela. Dzięki takiemu rozwiązaniu, mimo że fotel kierowcy jeszcze dodatkowo umieszczony był nad przednia osią, komfort jazdy był większy niż np.: w Volvo. Jelcz 317 spełnił swoje zadanie i był flagowym pojazdem za swoich czasów w krajach wspólnoty komunistycznej.
Widać że jak na tamte lata był luksusowym autem w porównaniu do Stara, choćby siedzenia amortyzowane i Silnik Leyland.
    MOC:200km.
    te auta jeździły na międzynarodowych trasach i dawały sobie świetnie radę. W praktyce "317" bez doładowania były w stanie współpracować z naczepami do ponad 30 ton. Posiadały dodatkowe zbiorniki paliwa i niektóre wyposażone były podwyższoną kabinę i dwie leżanki.
    Max.pr.87km/h. 317 wyposażono w fotel dla kierowcy z hydrauliczną amortyzacją, regulowaną w stosunku do obciążenia fotela. Dzięki takiemu rozwiązaniu, mimo że fotel kierowcy jeszcze dodatkowo umieszczony był nad przednia osią, komfort jazdy był większy niż np.: w Volvo. Jelcz 317 spełnił swoje zadanie i był flagowym pojazdem za swoich czasów w krajach wspólnoty komunistycznej.
    Widać że jak na tamte lata był luksusowym autem w porównaniu do Stara, choćby siedzenia amortyzowane i Silnik Leyland.
    9 listopada 2012, 20:22 przez starl1142 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (11)