Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 100 takich materiałów
    Jelcz PO-1 – Czy ktoś jeszcze pamięta tę przyczepę autobusową?
    Czy ktoś jeszcze pamięta tę przyczepę autobusową?
    16 marca 2014, 7:48 przez BorucGT (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Ciągnik siodłowy Jelcz C424 produkowany w latach 1992 - 1993 w Jelczańskich Zakładach Samochodowych z amerykańskim silnikiem Detroit Diesel. Oglądając ten materiał filmowy warto pamiętać, że informacje w nim zawarte są z roku 1992 czyli sprzed 20 lat. W tamtym czasie niektóre rozwiązania techniczne były jeszcze wielką nowością w naszym kraju, chociaż powszechnie stosowali je już w seryjnej produkcji światowi wytwórcy samochodów. W Jelczańskich Zakładach Samochodowych był to przełom w konstrukcji ciągników siodłowych. Po stagnacji projektowej w latach 70. i 80. XX wieku pojawiła się własna konstrukcja nowej generacji ciągników siodłowych.
    6 marca 2014, 14:14 przez Patryk (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jelcz w barwach MPK – Którz ich nie pamięta? Piękne i majestatyczne jeżdżące kiedyś prawie po wszystkich polskich miastach. Teraz w większości spotykane na złomach i w muzeach.

 Lecz nie wszędzie, w Zawierciu nadal kilka pełni służbę wożąc codziennie masy ludzi pokonując dziesiątki kilometrów bez względu na warunki. Pochwalcie się w komentarzach gdzie i kiedy jeździły a może gdzie jeszcze jeżdżą te perełki polskiej motoryzacii?
    Którz ich nie pamięta? Piękne i majestatyczne jeżdżące kiedyś prawie po wszystkich polskich miastach. Teraz w większości spotykane na złomach i w muzeach.

    Lecz nie wszędzie, w Zawierciu nadal kilka pełni służbę wożąc codziennie masy ludzi pokonując dziesiątki kilometrów bez względu na warunki. Pochwalcie się w komentarzach gdzie i kiedy jeździły a może gdzie jeszcze jeżdżą te perełki polskiej motoryzacii?
    14 lutego 2014, 18:57 przez CamilloXVI (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Jelcz – ładnie odrestaurowany Jelcz
    ładnie odrestaurowany Jelcz
    10 lutego 2014, 15:19 przez medykuu (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Źródło:

    własne

    Jelcz 417 – Z cyklu klasyki CamilloXVI. Chwile poświęcę teraz polskiemu transportowi drogowemu
Dzisiaj jelcz 417, który jest częścią rodziny jelcz 400. Egzemplarz ze zdjęcia jeszcze do niedawna pracował czynnie w straży teraz na zasłużonej emeryturze.
(Teraz trochę suchych faktów) w skład rodziny 400 wchodzą modele
415 (4x2), Jelcz 416 (6x2) oraz
ciągniki siodłowe 417 (4x2).
Konstrukcja powstała jako
przejściowa z podzespołów od
planowanej rodziny Jelcz 420.
Produkcji modeli z rodziny 420
nie zdołano uruchomić
(licencyjne silniki i mosty
napędowe Steyr), ze względu
na kryzys gospodarczy w latach
80-ych i ostatecznie
podzespoły importowane za
dewizy zastąpiono starszymi
komponentami stosowanymi w
rodzinie Jelcz 300 (tzn.
silnikami SW 680 i
importowanymi z Węgier
mostami napędowymi Raba).
Samochody posiadały już
nowe, odchylane kabiny typu
136, nowe ramy i osie przednie
o nacisku 6,5t bazujące na
licencyjnej technologii firmy
Steyr. (Teraz jeszcze słowo żalu ode mnie. Szkoda, że Jelcze nie przetrwały próby czasu, gdyby tak się stało firmy były dobrze zarządzane przez odpowiednich ludzi. Dalej wprowadzano by polskie nowatorskie pomysły i technologie w dziedzinie transportu dalekobierznego. Jelcze i stary na pewno były by godnymi przeciwnikami Actrosów, Volv, Skanii i innych gigantów tego segmentu)
    Z cyklu klasyki CamilloXVI. Chwile poświęcę teraz polskiemu transportowi drogowemu
    Dzisiaj jelcz 417, który jest częścią rodziny jelcz 400. Egzemplarz ze zdjęcia jeszcze do niedawna pracował czynnie w straży teraz na zasłużonej emeryturze.
    (Teraz trochę suchych faktów) w skład rodziny 400 wchodzą modele
    415 (4x2), Jelcz 416 (6x2) oraz
    ciągniki siodłowe 417 (4x2).
    Konstrukcja powstała jako
    przejściowa z podzespołów od
    planowanej rodziny Jelcz 420.
    Produkcji modeli z rodziny 420
    nie zdołano uruchomić
    (licencyjne silniki i mosty
    napędowe Steyr), ze względu
    na kryzys gospodarczy w latach
    80-ych i ostatecznie
    podzespoły importowane za
    dewizy zastąpiono starszymi
    komponentami stosowanymi w
    rodzinie Jelcz 300 (tzn.
    silnikami SW 680 i
    importowanymi z Węgier
    mostami napędowymi Raba).
    Samochody posiadały już
    nowe, odchylane kabiny typu
    136, nowe ramy i osie przednie
    o nacisku 6,5t bazujące na
    licencyjnej technologii firmy
    Steyr. (Teraz jeszcze słowo żalu ode mnie. Szkoda, że Jelcze nie przetrwały próby czasu, gdyby tak się stało firmy były dobrze zarządzane przez odpowiednich ludzi. Dalej wprowadzano by polskie nowatorskie pomysły i technologie w dziedzinie transportu dalekobierznego. Jelcze i stary na pewno były by godnymi przeciwnikami Actrosów, Volv, Skanii i innych gigantów tego segmentu)
    4 lutego 2014, 18:52 przez CamilloXVI (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    JELCZ 315 – Kolejna Polska legenda.
    Kolejna Polska legenda.
    27 stycznia 2014, 20:14 przez Norbi97 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Straż pożarna jakiej nie znacie – JELCZ 42-HYDROMIL. Dawniej używany w oddziałach ZOMO
    JELCZ 42-HYDROMIL. Dawniej używany w oddziałach ZOMO
    27 stycznia 2014, 18:47 przez Ken (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jelcz – Rajdowy Jelcz z 1988 roku
    Rajdowy Jelcz z 1988 roku
    24 stycznia 2014, 13:25 przez 15SLE87MR (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jelcz 272 MEX + przyczepa
    18 stycznia 2014, 12:32 przez ~Zbik | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Stare czasy – Strażacki Jelcz
    Strażacki Jelcz
    7 stycznia 2014, 17:46 przez duszek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj