Szukaj
Znalazłem 178 takich materiałów
Założenie proste. Obydwa moto kupujemy w stanie idealnym za 3000zł. Jeden to 125 w 2T drugi 125 w 4T.
Moto posiadamy przez 5 lat, zakładając przebieg 10.000km na rok.
Wliczając cene kupna, remonty silników (w 2T zalozenie ze remont po 20.000km), 500zł przeznaczyliśmy w 4T na ewentualne awarie i wymiany płynów, cene benzyny zakładając że benzyna po 5,40zł a 2T pali 6 litrów, a 4T 3 litry wyszło nam tak:
Użytkowanie 4T przez 5 lat: 11.600zł
Użytkowanie 2T przez 5 lat: 21.850zł
Aby być spokojnym o paliwo i części przy 2T musielibyśmy zarabiać 3000zł miesiecznie (zalozenie ze zyjemy sami, policzylismy tez orientacyjnie rachunki za dom i zywnosc) a przy 4T 2700zł. Na 5 lat róznica 300zł jest mała, w dluzszym okresie wychdozi dużo.
Policzyliśmy także używanie Opla Vectry B 1.6 z instalacją LPG, zakładając że gaz jest po 2,50zł a opel pali 7 litrów gazu (krzysiu wie z doświadczenia), oraz za auto damy 7.000zł
Użytkowanie takiej Vectry na 5 lat wyszło ok 19.500zł
Wychodzi na to ze lepiej kupic sobie auto niz 125ccm w 2t :D
Na zdjęciu macie od lewej Mz 125 SM, oraz Yamahę DT 125 SM
(sory za obrazek, sklejane szybko)
Kiedy wiadomość rozeszła się po kraju i kierowcy mogli choć częściowo poczuć satysfakcję, posłowie Platformy po cichu zgłosili projekt ustawy, który przeczy słowom Sławomira Nowaka.
Według niego na nowe, bezpieczne drogi Krajowy Fundusz Drogowy przeznaczy ok. 50 proc. środków. Reszta pieniędzy KFD zasili m.in. funkcjonowanie GITD, nowe fotoradary i - jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie - nagrody dla urzędników Inspektoratu! Informacje o zmianach szykowanych przez PO można znaleźć w projekcie ustawy. (źródło - Onet.pl)
JUŻ DOSYĆ
Dość dojenia kierowców i oszukiwania ich. By plany władzy spełzły na niczym apeluję do Ciebie kierowco. Jeździj przepisowo. Nie przekraczaj prędkości! Wystarczy wyjechać trochę wcześniej i dojechać przepisowo. I Ty zaoszczędzisz pieniądze i nie będziesz sponsorował nowych fotoradarów. A także premii dla tych, którzy Ci mandat wlepiają. Apeluję o rozsądek. Pokażmy wszyscy, że nie tędy droga. Gdyby rząd nie musiał opłacać rzeszy ludzi, którzy montują i nadzorują fotoradary (bo sam fotoradar jeszcze nic nie zdziała - potrzebne są osoby do jego obsługi i do zidentyfikowania kierowcy, który popełnił wykroczenie), gdyby gminy i powiaty nie musiały opłacać Straży Miejskiej, których głównym zajęciem ostatnio jest pilnowanie fotoradarów ustawianych w krzakach, to znalazły by się pieniądze na budowę dróg. Do tej pory kierowców kontrolowała tylko Policja i to się sprawdzało. Przypominam także, iż 36% podatku akcyzowego wliczonego w cenę 1 litra paliwa miał stanowić podatek drogowy. Czyli czemu mam dwa razy płacić za to samo? Przecież już wpłacam pieniądze na budowę nowych, bezpiecznych dróg. Każdorazowo kupując paliwo. Czemu kupując paliwo (opłacając podatek drogowy) muszę płacić za przejazd autostradą wybudowaną za moje pieniądze? Dlatego, że te pieniądze idą właśnie na nowe fotoradary i kolej, a nie na budowę dróg.
KONIEC. DOŚĆ. Jeździjmy przepisowo i urwijmy łeb hydrze, która nas tylko doi. Niech pieniądze na fotoradary będą wyrzucone w błoto. Zacznijmy żyć w normalnym kraju, a nie w zagłębiu fotoradarowym...
Proszę - udostępnij ten materiał jak największej ilości kierowców. Jest nas dużo na Motokillerze - zróbmy ogólnopolski bunt!
Myślę, iż znawcy tematu bez problemu rozpoznają tą wspaniałą oraz kultową jednostkę, wszystkim innych, którzy mają problem z rozpoznaniem zapraszam do "główkowania" :)
Praca własna
Tylne zawieszenie wyposażone zostało w dodatkowy stabilizator, w przednim piasty i zwrotnice zostały przystosowane do przenoszenia napędu. Wszystkie wały napędowe pochodziły z seryjnego Poloneza, zaś przedni most - był przekonstruowanym tylnym. Półosie napędowe, pochodziły z terenowej Łady Niva 2121.