Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 189 takich materiałów
    Delta HF Integrale –
    11 sierpnia 2012, 12:23 przez AveCars (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lancia Delta Integrale – kolejna legenda
    Kolejna legenda
    6 sierpnia 2012, 20:20 przez orwo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    1983 Lancia 037 Rally Group B Evo 2 – Leci przez szczyt... wg. mnie ciekawsza od Delty Integrale
    Leci przez szczyt... wg. mnie ciekawsza od Delty Integrale
    20 lipca 2012, 7:55 przez Konto usunięte | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Fiat Coupe – Fiat Coupé oficjalnie wszedł na rynek w 1994 roku choć w 1993 złożono już pierwszą partię ponad stu egzemplarzy. Oferowany był z czterocylindrowym, szesnastozaworowym, dwulitrowym silnikiem o mocy maksymalnej 139 KM w wersji podstawowej i 190 KM w wersji turbo, które są pochodnymi silników montowanych w Lancii Delta Integrale. W 1996 roku wzbogacono gamę silnikową, o trzy jednostki napędowe: czterocylindrową wolnossącą o pojemności 1,8 litra i mocy 131 KM, pięciocylindrową wolnossącą o pojemności dwóch litrów i mocy 147 KM oraz pięciocylindrową turbodoładowaną o pojemności dwóch litrów i mocy 220 KM. W wersji 2.0 Turbo 220 KM Fiat Coupé rozpędzał się do 100 km/h w 6,5 s, dzięki czemu był wtedy najszybszym europejskim samochodem z napędem na przednią oś.

16- i 20-zaworowe wersje turbo posiadały bardzo skuteczny dyferencjał Visco, który za zadanie miał wyeliminować podsterowność dręczącą samochody z przednim napędem. Dodatkowo, Coupé posiadało całkowicie niezależne zawieszenie.

W 1998 roku na rynek weszła limitowana wersja z bodykitem, zaciskami hamulców Brembo, elektrycznym rozrusznikiem na przycisk, sześciostopniową, manualną skrzynią biegów, rozpórką zawieszenia oraz fotelami Recaro. Każdy samochód z tej edycji specjalnej (LE) posiadał tabliczkę z indywidualnym numerem egzemplarza umiejscowioną na lusterku wstecznym. Początkowo Fiat planował wyprodukować tylko 300 egzemplarzy edycji limitowanej, jednakże ostatecznie doszło do produkcji 1200 egzemplarzy, co spowodowało spadek wartości tychże samochodów.

W 1998 roku podwyższono także moc maksymalną silnika 2.0 20V ze 147 do 154 KM, zaś wersja Turbo otrzymała elektryczny rozrusznik uruchamiany przyciskiem i sześciostopniową skrzynię biegów. Ponadto Fiat zaoferował wersję 2.0 Turbo Plus, który niemal niczym nie różnił się od wersji LE, poza drobnymi zmianami w wystroju wnętrza i brakiem unikalnego numeru na lusterku.

W 2000 roku Fiat zmodernizował wersję Turbo dodając nowe fotele, progi i alufelgi. W sierpniu 2000 roku oficjalnie zakończono produkcję Fiata Coupé, wyprodukowano łącznie 72 762 egzemplarze.

Silniki:

1.8 16V, R4, 131KM, 9,2s 0-100kmh, Vmax 205kmh
2.0 16V, R4, 139KM, 9,2s 0-100kmh, Vmax 208kmh
2.0 16V TURBO, R4, 190KM, 7.5s 0-100kmh, Vmax 225kmh
2.0 20V, R5, 147KM, 8,9s 0-100kmh, Vmax 212kmh
2.0 20V, R5, 154KM, 8,4s 0-100kmh, Vmax 215kmh
2.0 20V TURBO, R5, 220KM, 6,5s 0-100kmh, 250kmh
    Fiat Coupé oficjalnie wszedł na rynek w 1994 roku choć w 1993 złożono już pierwszą partię ponad stu egzemplarzy. Oferowany był z czterocylindrowym, szesnastozaworowym, dwulitrowym silnikiem o mocy maksymalnej 139 KM w wersji podstawowej i 190 KM w wersji turbo, które są pochodnymi silników montowanych w Lancii Delta Integrale. W 1996 roku wzbogacono gamę silnikową, o trzy jednostki napędowe: czterocylindrową wolnossącą o pojemności 1,8 litra i mocy 131 KM, pięciocylindrową wolnossącą o pojemności dwóch litrów i mocy 147 KM oraz pięciocylindrową turbodoładowaną o pojemności dwóch litrów i mocy 220 KM. W wersji 2.0 Turbo 220 KM Fiat Coupé rozpędzał się do 100 km/h w 6,5 s, dzięki czemu był wtedy najszybszym europejskim samochodem z napędem na przednią oś.

    16- i 20-zaworowe wersje turbo posiadały bardzo skuteczny dyferencjał Visco, który za zadanie miał wyeliminować podsterowność dręczącą samochody z przednim napędem. Dodatkowo, Coupé posiadało całkowicie niezależne zawieszenie.

    W 1998 roku na rynek weszła limitowana wersja z bodykitem, zaciskami hamulców Brembo, elektrycznym rozrusznikiem na przycisk, sześciostopniową, manualną skrzynią biegów, rozpórką zawieszenia oraz fotelami Recaro. Każdy samochód z tej edycji specjalnej (LE) posiadał tabliczkę z indywidualnym numerem egzemplarza umiejscowioną na lusterku wstecznym. Początkowo Fiat planował wyprodukować tylko 300 egzemplarzy edycji limitowanej, jednakże ostatecznie doszło do produkcji 1200 egzemplarzy, co spowodowało spadek wartości tychże samochodów.

    W 1998 roku podwyższono także moc maksymalną silnika 2.0 20V ze 147 do 154 KM, zaś wersja Turbo otrzymała elektryczny rozrusznik uruchamiany przyciskiem i sześciostopniową skrzynię biegów. Ponadto Fiat zaoferował wersję 2.0 Turbo Plus, który niemal niczym nie różnił się od wersji LE, poza drobnymi zmianami w wystroju wnętrza i brakiem unikalnego numeru na lusterku.

    W 2000 roku Fiat zmodernizował wersję Turbo dodając nowe fotele, progi i alufelgi. W sierpniu 2000 roku oficjalnie zakończono produkcję Fiata Coupé, wyprodukowano łącznie 72 762 egzemplarze.

    Silniki:

    1.8 16V, R4, 131KM, 9,2s 0-100kmh, Vmax 205kmh
    2.0 16V, R4, 139KM, 9,2s 0-100kmh, Vmax 208kmh
    2.0 16V TURBO, R4, 190KM, 7.5s 0-100kmh, Vmax 225kmh
    2.0 20V, R5, 147KM, 8,9s 0-100kmh, Vmax 212kmh
    2.0 20V, R5, 154KM, 8,4s 0-100kmh, Vmax 215kmh
    2.0 20V TURBO, R5, 220KM, 6,5s 0-100kmh, 250kmh
    8 lipca 2012, 11:29 przez mototom (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lancia Delta Integrale - Legenda – Dalej marzę żeby przejechać nią choć jeden OS... jak dotąd udało mi sie to pare ładnych lat temu w Colinie Mcrae
    Dalej marzę żeby przejechać nią choć jeden OS... jak dotąd udało mi sie to pare ładnych lat temu w Colinie Mcrae
    2 lipca 2012, 11:05 przez luukaszzz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Lancia Delta Integrale – Piękna i Bestia
    Piękna i Bestia
    10 czerwca 2012, 13:16 przez pindzio (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Lancia Delta Integrale vs Fiat Coupe 20v Turbo – No to jak panowie (i panie)? :D Które lepsze? Odp w komentarzach. Bo jak dla mnie to dwa najlepsze wózki i wymieniam je jednym tchem razem z Lambo i Ferrari
    No to jak panowie (i panie)? :D Które lepsze? Odp w komentarzach. Bo jak dla mnie to dwa najlepsze wózki i wymieniam je jednym tchem razem z Lambo i Ferrari
    5 kwietnia 2012, 11:36 przez DaN0 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Lancia Delta Integrale – Delta to słaby samochód co innego wersja Integrale ,która zdobyła 6 tytułów mistrza WRC w latach 1987-92. Na drogi często wkraczały limitowane serie. Moc to około 213 KM. Były 2 wersje 8 i 16 zaworowa oraz dwie wersje Evo ,które były szybsze od starszych modeli. Droge temu samochodowi otworzyło zamknięcie grupy B gdzie startowała Delta S4
    Delta to słaby samochód co innego wersja Integrale ,która zdobyła 6 tytułów mistrza WRC w latach 1987-92. Na drogi często wkraczały limitowane serie. Moc to około 213 KM. Były 2 wersje 8 i 16 zaworowa oraz dwie wersje Evo ,które były szybsze od starszych modeli. Droge temu samochodowi otworzyło zamknięcie grupy B gdzie startowała Delta S4
    18 marca 2012, 16:28 przez Stig100 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Legenda rajdów - żadne inne auto nie odniosło tylu sukcesów, co ta kanciasta Lancia. Przyjrzyj się jej uważnie - zasługuje na szacunek!
    7 lutego 2012, 12:12 przez miczel (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)