Lancia Hyena Zagato z pewnością jest jednym z najciekawszych i najbardziej unikatowych włoskich samochodów lat 90-tych. Eleganckie i awangardowe nadwozie od Zagato skrywa kompletną mechanikę Lanci Delta Integrale 16V, z silnikiem wzmocnionym do 250 KM. Hyena powstała jedynie w 24 egzemplarzach, lecz niewiele brakowało, by samochód skończył jedynie jako zapomniany prototyp. Plan na zbudowanie 500 sztuk został zarzucony przez grupę FIATa i zrealizowany został jedynie dzięki determinacji holenderskiego importera Lancii, Paula Koot’a. Prezentowany egzemplarz to numer 15 z 24 zbudowanych na podstawie zwykłych modeli produkcyjnych Delty. Dziś jej prezencja przypomina fabryczną, na liczniku widnieje przebieg jedynie 7000 km, a szacowana wycena na nadchodzącej aukcji Artcurial na Retromobile w Paryżu to około milion złotych (220 – 260 tys. euro).
Czyli Delta Integrale w nieco innym opakowaniu, napędzał ją 2 litrowy, 16 zaworowy silnik z turbosprężarką, generujący moc 250 KM.
Napęd był przenoszony na obie osie za pośrednictwem pięciobiegowej skrzyni.
Powstały tylko 24 egzemplarze.
Silnik: 1995ccm DOHC R4 16v
Moc: 250 KM przy 5750 obr./min.
Moment obr.: 300 Nm przy 3500 obr./min.
Turbodoładowanie: Garrett T3
Masa własna: 1149 kg
Napęd: 4x4
Przyspieszenie: 0-100 km/h - 5.4s