Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 129 takich materiałów
    Lancia Stratos HF Stradale –
    4 listopada 2022, 20:42 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lancia Fulvia Coupe 1600 HF –
    29 października 2022, 20:58 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lancia Stratos HF Group 4 –
    29 sierpnia 2022, 21:23 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Wraz z zmianami rajdowych przepisów w WRC w 1997 roku z dróg zniknęły takie samochody jak: Lancia Delta HF Integrale czy Ford Escort RS Cosworth. Te samochody były za drogie w produkcji i zostały zastąpione przez klasyczne HOT HATCHE z napędem na przednie koła. Na szczęście jednak pojawiły się kilka HOT HATCHY o rajdowych charakterze i o nich jest dzisiejszy odcinek LCM.
    16 lipca 2022, 19:04 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lancia Stratos HF – Samochód produkowany przez włoską firmę Lancia w latach 1972-1974. Włoski projektant nadwozi Bertone musiał wziąć kredyt, żeby zrealizować i pokazać w roku 1970 na salonie samochodowym w Turynie koncepcyjny model swojego Stratosa. Autorem prototypu był wówczas 32-letni Marcello Gandini, znany z późniejszych projektów dla BMW i Lamborghini. W następnym roku ukazał się model Stratos HF, w którym zastosowano 2,4-litrowy silnik Ferrari V6 o mocy 190 KM. Zauważyła ten samochód firma Lancia i gdy w roku 1973 zaistniała potrzeba zbudowania 500 jego egzemplarzy dla uzyskania homologacji rajdowej, wynajęto firmę Bertone do wykonania tego zadania. W tym samym roku samochód Stratos odniósł pierwsze zwycięstwo w Rajdzie Firestone w Hiszpanii, ale prawdziwe sukcesy przyszły w roku następnym, już po zakończeniu produkcji dla celów homologacji, gdy model Stratos odniósł trzy kolejne zwycięstwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Samochód zawdzięczał te sukcesy swojej budowie. Miał stalową centralną konstrukcję klatkową z tylną ramą, na której był osadzony silnik i zawieszenie na kolumnach. Z przodu zastosowano wahacze. Stratos osiąga prędkość maksymalną 232 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 6,8 sekund.
    Samochód produkowany przez włoską firmę Lancia w latach 1972-1974. Włoski projektant nadwozi Bertone musiał wziąć kredyt, żeby zrealizować i pokazać w roku 1970 na salonie samochodowym w Turynie koncepcyjny model swojego Stratosa. Autorem prototypu był wówczas 32-letni Marcello Gandini, znany z późniejszych projektów dla BMW i Lamborghini. W następnym roku ukazał się model Stratos HF, w którym zastosowano 2,4-litrowy silnik Ferrari V6 o mocy 190 KM. Zauważyła ten samochód firma Lancia i gdy w roku 1973 zaistniała potrzeba zbudowania 500 jego egzemplarzy dla uzyskania homologacji rajdowej, wynajęto firmę Bertone do wykonania tego zadania. W tym samym roku samochód Stratos odniósł pierwsze zwycięstwo w Rajdzie Firestone w Hiszpanii, ale prawdziwe sukcesy przyszły w roku następnym, już po zakończeniu produkcji dla celów homologacji, gdy model Stratos odniósł trzy kolejne zwycięstwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Samochód zawdzięczał te sukcesy swojej budowie. Miał stalową centralną konstrukcję klatkową z tylną ramą, na której był osadzony silnik i zawieszenie na kolumnach. Z przodu zastosowano wahacze. Stratos osiąga prędkość maksymalną 232 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 6,8 sekund.
    Grupa A w rajdach WRC sprawiła że na drogach zaczęło się pojawić tak zwane HIPER HOT HATCHE, czyli auto kompaktowe z kosmiczną technologią. Super mocne silniki, napęd na 4 koła i nadwozie nadęte do granic możliwości. Takie była Lancia Delta HF Integrale, Ford Focus RS Coswort czy VW Golf Rally. No i właśnie ten ostatni producent stworzył kompakta, który miał kosmiczną technologię, ale opakował go w grzeczne nadwozie i w ten sposób dostaliśmy HIPER HATCHA, którego można określić: SLIPER. I nie jest to GOLF VR6
    2 lipca 2022, 13:02 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj