Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 85 takich materiałów
    Syrena 110 – W 1964 roku Biuro Konstrukcyjne Przemysłu Motoryzacyjnego rozpoczęło prace nad stworzeniem nowego modelu małolitrażowego, który miał zastąpić wysłużoną Syrenę 104. W tym samym czasie w zakładach FSO trwały prace nad Syreną 110, czyli popularnym samochodem "dla ludu". W 1964 roku oba zespoły zostały połączone. Wkrótce potem postawiono prze nimi trudne zadanie stworzenia samochodu z nadwoziem typu hatchback, w którym komfortowo mogłyby podróżować cztery dorosłe osoby, i którego masa własna wynosiłaby maksymalnie 720 kg. Innymi zaleceniami było przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 15 sekund, prędkość maksymalna o wartości 125 km/h, zużycie paliwa w granicach 8l/100 km i ładowność wynosząca 350 kg.

By osiągnąć takie rezultaty, skonstruowano samonośne, trzydrzwiowe nadwozie. Dzięki dzielonej ramie przedniej auto miało być łatwe w naprawie. To nowatorskie, jak na ówczesne czasy, rozwiązanie miało również umożliwić montaż 1-litrowego, 4-suwowego silnika. Cały projekt miał się zakończyć w 1968 roku stworzeniem popularnego hatchbacka. Tak się jednak nie stało. W latach 1965-1966 powstało zaledwie 20 egzemplarzy Syreny 110, które posłużyły do testów drogowych. Samochód został zastąpiony Fiatem 126p, na którego FSO wykupiło licencję.
    W 1964 roku Biuro Konstrukcyjne Przemysłu Motoryzacyjnego rozpoczęło prace nad stworzeniem nowego modelu małolitrażowego, który miał zastąpić wysłużoną Syrenę 104. W tym samym czasie w zakładach FSO trwały prace nad Syreną 110, czyli popularnym samochodem "dla ludu". W 1964 roku oba zespoły zostały połączone. Wkrótce potem postawiono prze nimi trudne zadanie stworzenia samochodu z nadwoziem typu hatchback, w którym komfortowo mogłyby podróżować cztery dorosłe osoby, i którego masa własna wynosiłaby maksymalnie 720 kg. Innymi zaleceniami było przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 15 sekund, prędkość maksymalna o wartości 125 km/h, zużycie paliwa w granicach 8l/100 km i ładowność wynosząca 350 kg.

    By osiągnąć takie rezultaty, skonstruowano samonośne, trzydrzwiowe nadwozie. Dzięki dzielonej ramie przedniej auto miało być łatwe w naprawie. To nowatorskie, jak na ówczesne czasy, rozwiązanie miało również umożliwić montaż 1-litrowego, 4-suwowego silnika. Cały projekt miał się zakończyć w 1968 roku stworzeniem popularnego hatchbacka. Tak się jednak nie stało. W latach 1965-1966 powstało zaledwie 20 egzemplarzy Syreny 110, które posłużyły do testów drogowych. Samochód został zastąpiony Fiatem 126p, na którego FSO wykupiło licencję.
    5 lipca 2013, 14:32 przez kondzio15 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Z cyklu "Jak wszyscy to i ja" – VW Passat b32 hatchback przed liftem 1982r, 1.6d skrzynia 5, przebieg 668 tys km... po własnoręcznej naprawie nadwozia co sądzicie?
    VW Passat b32 hatchback przed liftem 1982r, 1.6d skrzynia 5, przebieg 668 tys km... po własnoręcznej naprawie nadwozia co sądzicie?
    15 czerwca 2013, 18:11 przez bymbol (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (18)
    Civic – generacje, wersja hatchback
    Generacje, wersja hatchback
    6 maja 2013, 17:59 przez mateoos (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (11)
    Audi 50 – Produkowany był w fabryce Volkswagena w Wolfsburgu, a sprzedawany wyłącznie w Europie. Auto dostępne było jako trzydrzwiowy hatchback, z silnikiem benzynowym o pojemności 1093 cm³, o mocy 50 KM (37 kW) w wersji LS i 60 KM (44 kW) w wersji GL. Model ten stał się popularny dzięki niskiej cenie zakupu i niskich kosztach eksploatacji.
Od 1975 roku samochód sprzedawany był również jako Volkswagen Polo w szerszej ofercie wersji silnikowej oraz z innym wyposażeniem. Auta produkowano jednocześnie, pod dwiema nazwami przez 3 lata, jednak tańszy Volkswagen wyparł Audi 50 z rynku. Audi wycofało z produkcji model 50 w 1978 roku, po wyprodukowaniu 180 tys. egzemplarzy. Volkswagen Polo produkowany jest po dzień dzisiejszy.
    Produkowany był w fabryce Volkswagena w Wolfsburgu, a sprzedawany wyłącznie w Europie. Auto dostępne było jako trzydrzwiowy hatchback, z silnikiem benzynowym o pojemności 1093 cm³, o mocy 50 KM (37 kW) w wersji LS i 60 KM (44 kW) w wersji GL. Model ten stał się popularny dzięki niskiej cenie zakupu i niskich kosztach eksploatacji.
    Od 1975 roku samochód sprzedawany był również jako Volkswagen Polo w szerszej ofercie wersji silnikowej oraz z innym wyposażeniem. Auta produkowano jednocześnie, pod dwiema nazwami przez 3 lata, jednak tańszy Volkswagen wyparł Audi 50 z rynku. Audi wycofało z produkcji model 50 w 1978 roku, po wyprodukowaniu 180 tys. egzemplarzy. Volkswagen Polo produkowany jest po dzień dzisiejszy.
    1 kwietnia 2013, 21:02 przez Czary (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Scion & Honda – Scion FR-S, Honda Civic VI hatchback & coupe, Honda Integra II.
    Scion FR-S, Honda Civic VI hatchback & coupe, Honda Integra II.
    To jest coupe a to hatchback – Jak wystawiasz auto na sprzedaż, to umiej odróżnić nadwozie własnego auta!
    Jak wystawiasz auto na sprzedaż, to umiej odróżnić nadwozie własnego auta!
    9 marca 2013, 14:11 przez Tetelewski (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (15)
    Odnaleziono prototyp syreny 607 – Syrena w wersji hatchback została zaprojektowana w latach 1970-71 na bazie części z Polskich Fiatów 126p i 125p oraz Zastavy 1100p. Wydłużono rozstaw osi i zmieniono tył nadwozia. Jedyny istniejący egzemplarz, który miał zostać zniszczony pokazano w 2011. Od 1974 roku samochód był przechowywany w garażu w okolicy Bielska-Białej. Trwają prace nad rekonstrukcją nadwozia.
    Syrena w wersji hatchback została zaprojektowana w latach 1970-71 na bazie części z Polskich Fiatów 126p i 125p oraz Zastavy 1100p. Wydłużono rozstaw osi i zmieniono tył nadwozia. Jedyny istniejący egzemplarz, który miał zostać zniszczony pokazano w 2011. Od 1974 roku samochód był przechowywany w garażu w okolicy Bielska-Białej. Trwają prace nad rekonstrukcją nadwozia.
    3 lutego 2013, 15:16 przez kokocha5252 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Mercedes w202 – według mnie najfajniejszy z mercedesów
wstawiajcie więcej jego zdjęć!! hondy civic 6 gen 1996 hatchback też ;)
    Według mnie najfajniejszy z mercedesów
    wstawiajcie więcej jego zdjęć!! hondy civic 6 gen 1996 hatchback też ;)
    31 lipca 2012, 10:33 przez djmicho (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Astra IV OPC – Najpiękniejszy hatchback!
    Najpiękniejszy hatchback!
    Muzeum BMW-BMW M1 Procar – Mam pytanie odnośnie samochodu, który ostatnio widziałem. Był to hatchback podobny do AMC Pacera ale miał podnoszone reflektory. Jak wiecie to napiszcie i najlepiej z linkie do zdjęcia. Dzienki
    Mam pytanie odnośnie samochodu, który ostatnio widziałem. Był to hatchback podobny do AMC Pacera ale miał podnoszone reflektory. Jak wiecie to napiszcie i najlepiej z linkie do zdjęcia. Dzienki
    3 czerwca 2012, 16:02 przez Stig100 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Źródło:

    prywatne