Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 99 takich materiałów
    Honda – Honda Integra – samochód oferowany w Ameryce Północnej oraz w Hongkongu jako Acura Integra, na innych rynkach sprzedawany jako Honda. Występował jako hatchback oraz sedan o sportowym charakterze. Model ten oparty jest konstrukcyjnie na Hondzie Civic. Od 1998 do 2001 roku model Integra w wersji Type R był dostępny w niektórych krajach europejskich.Japończycy postanowili samodzielnie stworzyć sportowy pojazd z homologacją drogową. Po raz pierwszy w historii kierowca Formuły 1 Ayrton Senna brał udział w tworzeniu sportowego samochodu drogowego
[1]

    Honda Integrasamochód oferowany w Ameryce Północnej oraz w Hongkongu jako Acura Integra, na innych rynkach sprzedawany jako Honda. Występował jako hatchback oraz sedan o sportowym charakterze. Model ten oparty jest konstrukcyjnie na Hondzie Civic. Od 1998 do 2001 roku model Integra w wersji Type R był dostępny w niektórych krajach europejskich.Japończycy postanowili samodzielnie stworzyć sportowy pojazd z homologacją drogową. Po raz pierwszy w historii kierowca Formuły 1 Ayrton Senna brał udział w tworzeniu sportowego samochodu drogowego

    [1]

    Peugeot 307 WRC – Samochód WRC konstrukcji Peugeota oparty na modelu 307 CC stworzony jako następca utytułowanego Peugeota 206 WRC. 307 WRC zadebiutował podczas Rajdu Monte Carlo w 2004 roku. Peugeot zdecydował się na wykorzystanie do budowy nowego rajdowego samochodu właśnie tego modelu ponieważ model 207, nie był jeszcze gotowy. Z kolei model 307 w wersji hatchback miał zbyt wysoko poprowadzoną linie dachu, co podnosiłoby znacznie środek ciężkości. Dlatego też zdecydowano się wykorzystać wersję CC. Składany metalowy dach zastąpiono stałym, przymocowanym do klatki bezpieczeństwa. Peugeot chciał zastosować w tym modelu innowacyjną, dwusprzęgłową skrzynię biegów. W tym celu zakupił od Porsche licencję na ich PDK. Skrzynia docelowo miała znajdować zastosowanie w samochodach drogowych, jednak najpierw Peugeot chciał ją przetestować w sporcie. Prace nad dopracowaniem konstrukcji się przeciągały, dlatego postanowiono zastosować w rajdówce 4-biegową sekwencyjną przekładnię. Cały układ napędowy modelu 307 WRC był przystosowany do skrzyni PDK, dlatego też dyferencjały zostały zaadaptowane z drogowego modelu 405 T16. W takiej specyfikacji, z elementami napędu pochodzącymi z początku lat 90, auto wystartowało w czterech pierwszych eliminacjach sezonu 2004 i było jedynym samochodem WRC pozbawionym aktywnych dyferencjałów. Do napędu 307 WRC został użyty dwulitrowy silnik R4 turbo, który generuje moc 300 KM i moment obrotowy 580 Nm. W sumie model 307 WRC przez trzy lata startów 27 razy zajmował miejsce na podium, a Marcus Gronholm wywalczył nim tytuł II wicemistzra świata w sezonie 2005.
    Samochód WRC konstrukcji Peugeota oparty na modelu 307 CC stworzony jako następca utytułowanego Peugeota 206 WRC. 307 WRC zadebiutował podczas Rajdu Monte Carlo w 2004 roku. Peugeot zdecydował się na wykorzystanie do budowy nowego rajdowego samochodu właśnie tego modelu ponieważ model 207, nie był jeszcze gotowy. Z kolei model 307 w wersji hatchback miał zbyt wysoko poprowadzoną linie dachu, co podnosiłoby znacznie środek ciężkości. Dlatego też zdecydowano się wykorzystać wersję CC. Składany metalowy dach zastąpiono stałym, przymocowanym do klatki bezpieczeństwa. Peugeot chciał zastosować w tym modelu innowacyjną, dwusprzęgłową skrzynię biegów. W tym celu zakupił od Porsche licencję na ich PDK. Skrzynia docelowo miała znajdować zastosowanie w samochodach drogowych, jednak najpierw Peugeot chciał ją przetestować w sporcie. Prace nad dopracowaniem konstrukcji się przeciągały, dlatego postanowiono zastosować w rajdówce 4-biegową sekwencyjną przekładnię. Cały układ napędowy modelu 307 WRC był przystosowany do skrzyni PDK, dlatego też dyferencjały zostały zaadaptowane z drogowego modelu 405 T16. W takiej specyfikacji, z elementami napędu pochodzącymi z początku lat 90, auto wystartowało w czterech pierwszych eliminacjach sezonu 2004 i było jedynym samochodem WRC pozbawionym aktywnych dyferencjałów. Do napędu 307 WRC został użyty dwulitrowy silnik R4 turbo, który generuje moc 300 KM i moment obrotowy 580 Nm. W sumie model 307 WRC przez trzy lata startów 27 razy zajmował miejsce na podium, a Marcus Gronholm wywalczył nim tytuł II wicemistzra świata w sezonie 2005.
    31 sierpnia 2022, 20:48 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nissan Pulsar GTI-R – Kompaktowy samochód osobowy produkowany przez japońską markę Nissan w latach 1978-2006. W roku 1990 został wprowadzony model N14. Ta wersja samochodu została wprowadzona na rynek Wielkiej Brytanii jako Nissan Sunny w marcu 1991 roku. W serii N14 wprowadzono również trzydrzwiowy hatchback GTI-R sprzedawany w Japonii jako Pulsar o kodzie podwozia E-RNN14, a w Europie sprzedawany jako Sunny o kodzie podwozia EGNN14. Był to wariant homologacyjny wyprodukowany w latach 1990-1994 w celu wzięcia udziału w Rajdowych mistrzostwach świata zgodnie z zasadami grupy A. Pulsar GTI-R posiada turbodoładowany dwulitrowy silnik SR20DET o mocy 227 KM i momencie obrotowym 280 Nm. Nadwozie jest w dużej mierze takie samo jak w standardowym trzydrzwiowym modelu N14, ale wyróżnia się dużym tylnym spojlerem i wlotem na masce. Standardowy GTI-R jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 5,4 sekundy  i według producenta osiągnąć prędkość maksymalną 232 km/h.
    Kompaktowy samochód osobowy produkowany przez japońską markę Nissan w latach 1978-2006. W roku 1990 został wprowadzony model N14. Ta wersja samochodu została wprowadzona na rynek Wielkiej Brytanii jako Nissan Sunny w marcu 1991 roku. W serii N14 wprowadzono również trzydrzwiowy hatchback GTI-R sprzedawany w Japonii jako Pulsar o kodzie podwozia E-RNN14, a w Europie sprzedawany jako Sunny o kodzie podwozia EGNN14. Był to wariant homologacyjny wyprodukowany w latach 1990-1994 w celu wzięcia udziału w Rajdowych mistrzostwach świata zgodnie z zasadami grupy A. Pulsar GTI-R posiada turbodoładowany dwulitrowy silnik SR20DET o mocy 227 KM i momencie obrotowym 280 Nm. Nadwozie jest w dużej mierze takie samo jak w standardowym trzydrzwiowym modelu N14, ale wyróżnia się dużym tylnym spojlerem i wlotem na masce. Standardowy GTI-R jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 5,4 sekundy i według producenta osiągnąć prędkość maksymalną 232 km/h.
    #Peugeot308 #testdrive #pov #povdriver
    Dziś mało kto pamięta, że prekursorem współczesnych 300 konnych maszyn wcale nie jest Golf GTI, tylko prosty, francuski hatchback. A szkoda, bo zarówno Simca jak i model 1100 Ti z pewnością zasługują na zdecydowanie większą rozpoznawalność.
    Volkswagen – Wersja była produkowana od 2004 do 2008 roku. VOLKSWAGEN Golf V 2.0 TSI GTI Hatchback to klasa niższa średnia samochodów osobowych.

Moc maksymalna wynosi 147 kW, a licząc w koniach mechanicznych moc wersji VOLKSWAGEN Golf V 2.0 TSI GTI Hatchback wynosi 200 KM, co sprawia, że prędkość maksymalna wynosi 243 km/h. Silnik VOLKSWAGEN Golf V 2.0 TSI GTI Hatchback jest rzędowy posiadający 4 cylindry o pojemności 1984 cm3. Na każdy cylinder w silniku VOLKSWAGEN Golf V 2.0 TSI GTI Hatchback przypadają 4 zawory.

Cały układ napędowy VOLKSWAGEN Golf V 2.0 TSI GTI Hatchback osiąga moment obrotowy 280 Nm. VOLKSWAGEN Golf V 2.0 TSI GTI Hatchback posiada napęd przedni a typ paliwa na jaki jeździ VOLKSWAGEN Golf V 2.0 TSI GTI Hatchback to benzyna.

Średnie spalanie VOLKSWAGEN Golf V 2.0 TSI GTI Hatchback wynosi około 8.0 l na 100km. Warto nadmienić, że VOLKSWAGEN Golf V 2.0 TSI GTI Hatchback posiada 5 drzwi, 5 siedzeń a bagażnik ma maksymalną pojemność wynoszącą 1305 litrów. Wymiary samochodu: 4216 mm długości, 1759 mm szerokości, 1485 mm wysokości.
    Wersja była produkowana od 2004 do 2008 roku. VOLKSWAGEN Golf V 2.0 TSI GTI Hatchback to klasa niższa średnia samochodów osobowych.

    Moc maksymalna wynosi 147 kW, a licząc w koniach mechanicznych moc wersji VOLKSWAGEN Golf V 2.0 TSI GTI Hatchback wynosi 200 KM, co sprawia, że prędkość maksymalna wynosi 243 km/h. Silnik VOLKSWAGEN Golf V 2.0 TSI GTI Hatchback jest rzędowy posiadający 4 cylindry o pojemności 1984 cm3. Na każdy cylinder w silniku VOLKSWAGEN Golf V 2.0 TSI GTI Hatchback przypadają 4 zawory.

    Cały układ napędowy VOLKSWAGEN Golf V 2.0 TSI GTI Hatchback osiąga moment obrotowy 280 Nm. VOLKSWAGEN Golf V 2.0 TSI GTI Hatchback posiada napęd przedni a typ paliwa na jaki jeździ VOLKSWAGEN Golf V 2.0 TSI GTI Hatchback to benzyna.

    Średnie spalanie VOLKSWAGEN Golf V 2.0 TSI GTI Hatchback wynosi około 8.0 l na 100km. Warto nadmienić, że VOLKSWAGEN Golf V 2.0 TSI GTI Hatchback posiada 5 drzwi, 5 siedzeń a bagażnik ma maksymalną pojemność wynoszącą 1305 litrów. Wymiary samochodu: 4216 mm długości, 1759 mm szerokości, 1485 mm wysokości.
    Nissan Pulsar GTI-R – Kompaktowy samochód osobowy produkowany przez japońską firmę Nissan w latach 1978-2006. W 1990 roku wprowadzono model N14. Ta wersja samochodu została wprowadzona na rynek Wielkiej Brytanii jako Nissan Sunny w marcu 1991 roku. W serii N14 wprowadzono 3-drzwiowy hatchback GTI-R. Był to wariant homologacyjny wyprodukowany w latach 1990-1994 w celu wzięcia udziału w WRC zgodnie z zasadami Grupy A. Samochód posiadał dwulitrowy silnik SR20DET o mocy 227 KM i momencie obrotowym 280 Nm. Nadwozie jest w dużej mierze takie samo jak w standardowym trzydrzwiowym modelu N14, ale wyróżnia się dużym tylnym spojlerem i wlotem na masce. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 5,4 sekundy, a prędkość maksymalna według Nissana wynosi 232 km/h.
    Kompaktowy samochód osobowy produkowany przez japońską firmę Nissan w latach 1978-2006. W 1990 roku wprowadzono model N14. Ta wersja samochodu została wprowadzona na rynek Wielkiej Brytanii jako Nissan Sunny w marcu 1991 roku. W serii N14 wprowadzono 3-drzwiowy hatchback GTI-R. Był to wariant homologacyjny wyprodukowany w latach 1990-1994 w celu wzięcia udziału w WRC zgodnie z zasadami Grupy A. Samochód posiadał dwulitrowy silnik SR20DET o mocy 227 KM i momencie obrotowym 280 Nm. Nadwozie jest w dużej mierze takie samo jak w standardowym trzydrzwiowym modelu N14, ale wyróżnia się dużym tylnym spojlerem i wlotem na masce. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 5,4 sekundy, a prędkość maksymalna według Nissana wynosi 232 km/h.
    Volkswagen – Wersja była produkowana od 2009 do 2013 roku. VOLKSWAGEN Golf VI 2.0 TSI 4Mot. R DSG Hatchback to klasa niższa średnia samochodów osobowych.

Moc maksymalna wynosi 199 kW, a licząc w koniach mechanicznych moc wersji VOLKSWAGEN Golf VI 2.0 TSI 4Mot. R DSG Hatchback wynosi 270 KM, co sprawia, że prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Silnik VOLKSWAGEN Golf VI 2.0 TSI 4Mot. R DSG Hatchback jest rzędowy posiadający 4 cylindry o pojemności 1984 cm3. Na każdy cylinder w silniku VOLKSWAGEN Golf VI 2.0 TSI 4Mot. R DSG Hatchback przypadają 4 zawory.

Cały układ napędowy VOLKSWAGEN Golf VI 2.0 TSI 4Mot. R DSG Hatchback osiąga moment obrotowy 350 Nm. VOLKSWAGEN Golf VI 2.0 TSI 4Mot. R DSG Hatchback posiada stały napęd na 4 koła a typ paliwa na jaki jeździ VOLKSWAGEN Golf VI 2.0 TSI 4Mot. R DSG Hatchback to benzyna.

Warto nadmienić, że VOLKSWAGEN Golf VI 2.0 TSI 4Mot. R DSG Hatchback posiada 5 drzwi, 5 siedzeń a bagażnik ma maksymalną pojemność wynoszącą 1305 litrów. Wymiary samochodu: 4212 mm długości, 1786 mm szerokości, 1461 mm wysokości.
    Wersja była produkowana od 2009 do 2013 roku. VOLKSWAGEN Golf VI 2.0 TSI 4Mot. R DSG Hatchback to klasa niższa średnia samochodów osobowych.

    Moc maksymalna wynosi 199 kW, a licząc w koniach mechanicznych moc wersji VOLKSWAGEN Golf VI 2.0 TSI 4Mot. R DSG Hatchback wynosi 270 KM, co sprawia, że prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Silnik VOLKSWAGEN Golf VI 2.0 TSI 4Mot. R DSG Hatchback jest rzędowy posiadający 4 cylindry o pojemności 1984 cm3. Na każdy cylinder w silniku VOLKSWAGEN Golf VI 2.0 TSI 4Mot. R DSG Hatchback przypadają 4 zawory.

    Cały układ napędowy VOLKSWAGEN Golf VI 2.0 TSI 4Mot. R DSG Hatchback osiąga moment obrotowy 350 Nm. VOLKSWAGEN Golf VI 2.0 TSI 4Mot. R DSG Hatchback posiada stały napęd na 4 koła a typ paliwa na jaki jeździ VOLKSWAGEN Golf VI 2.0 TSI 4Mot. R DSG Hatchback to benzyna.

    Warto nadmienić, że VOLKSWAGEN Golf VI 2.0 TSI 4Mot. R DSG Hatchback posiada 5 drzwi, 5 siedzeń a bagażnik ma maksymalną pojemność wynoszącą 1305 litrów. Wymiary samochodu: 4212 mm długości, 1786 mm szerokości, 1461 mm wysokości.
    Toyota AE86 Trueno – Kompaktowy samochód osobowy oparty na piątej generacji Corolli produkowany przez japońską firmę Toyota w latach 1983–1987. Dostępny był jako 2-drzwiowe coupe oraz 3-drzwiowy hatchback. Wersja Levin charakteryzowała się zespolonymi lampami przednimi, Trueno zaś chowanymi reflektorami. AE86 napędzane jest benzynowym silnikiem R4 o pojemności 1,6 l. W Europie oraz Japonii samochód dostępny był z wyposażonym we wtrysk paliwa silnikiem 4A-GEU DOHC używanym także w 1. generacji modelu MR2. Generował on moc maksymalną 130 KM oraz moment obrotowy 150 Nm. Oprócz tego istniała także słabsza odmiana tego silnika o mocy 120 KM i momencie obrotowym 142 Nm. Cechą charakterystyczną silników z rodziny 4A-GE montowanych w AE86 i MR2 był system T-VIS - kolektor dolotowy o zmiennej długości poprawiający charakterystykę przebiegu krzywej momentu obrotowego. Na rynek północnoamerykański przygotowano wersję z silnikiem 4A-GEC. By spełnić normy czystości spalin dla stanu Kalifornia moc obniżono do 114 KM, a moment obrotowy do 136 Nm. Oprócz tego w USA dostępna była uboższa wersja SR5 wyposażona w słabszy silnik SOHC 4A-C o mocy 88 KM oraz hamulce bębnowe na tylnej osi. Opcjonalnie silnik można było zblokować z 4-biegowym automatem dostępnym tylko w wersji SR5. Na obu osiach pojazdu użyto wentylowanych hamulców tarczowych. Niezależne zawieszenie przednich kół oparte zostało na kolumnach MacPhersona. Opcjonalnie AE86 mógł zostać wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
    Kompaktowy samochód osobowy oparty na piątej generacji Corolli produkowany przez japońską firmę Toyota w latach 1983–1987. Dostępny był jako 2-drzwiowe coupe oraz 3-drzwiowy hatchback. Wersja Levin charakteryzowała się zespolonymi lampami przednimi, Trueno zaś chowanymi reflektorami. AE86 napędzane jest benzynowym silnikiem R4 o pojemności 1,6 l. W Europie oraz Japonii samochód dostępny był z wyposażonym we wtrysk paliwa silnikiem 4A-GEU DOHC używanym także w 1. generacji modelu MR2. Generował on moc maksymalną 130 KM oraz moment obrotowy 150 Nm. Oprócz tego istniała także słabsza odmiana tego silnika o mocy 120 KM i momencie obrotowym 142 Nm. Cechą charakterystyczną silników z rodziny 4A-GE montowanych w AE86 i MR2 był system T-VIS - kolektor dolotowy o zmiennej długości poprawiający charakterystykę przebiegu krzywej momentu obrotowego. Na rynek północnoamerykański przygotowano wersję z silnikiem 4A-GEC. By spełnić normy czystości spalin dla stanu Kalifornia moc obniżono do 114 KM, a moment obrotowy do 136 Nm. Oprócz tego w USA dostępna była uboższa wersja SR5 wyposażona w słabszy silnik SOHC 4A-C o mocy 88 KM oraz hamulce bębnowe na tylnej osi. Opcjonalnie silnik można było zblokować z 4-biegowym automatem dostępnym tylko w wersji SR5. Na obu osiach pojazdu użyto wentylowanych hamulców tarczowych. Niezależne zawieszenie przednich kół oparte zostało na kolumnach MacPhersona. Opcjonalnie AE86 mógł zostać wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
    15 kwietnia 2022, 18:41 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Abarth 500 Esseesse – Samochód osobowy typu hot hatch klasy aut najmniejszych produkowany przez włoską markę Abarth od 2008 roku. Abarth 500 został nieoficjalnie zaprezentowany w lutym 2008 roku. Oficjalnie samochód zaprezentowano w marcu podczas salonu samochodowego Geneva Motor Show. Pojazd pełni rolę sportowej odmiany Fiata 500. Samochód występuje w wersji hatchback i cabrio. Wersja hatchback w podstawowej wersji jest dostępna z silnikiem 1.4 T-Jet o mocy 135 KM, a cabrio z także silnikiem 1.4 T-Jet, ale o mocy o 5 KM większej. Obie wersje nadwoziowe rozpędzają się do prędkości 205 km/h. W 2015 roku samochód przeszedł face lifting, po którym zmieniono nazwę na Abarth 595. Zmodernizowano pas przedni, w tym wprowadzono nowy, większy wlot powietrza. Przeprojektowano także zderzak przedni z silniej zaakcentowanym dyfuzorem. 500 Esseesse jest najmocniejszą wersją Abartha 500. Samochód dysponuje mocą 160 KM, dzięki czemu osiąga prędkość maksymalną 211 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7,4 sekundy.
    Samochód osobowy typu hot hatch klasy aut najmniejszych produkowany przez włoską markę Abarth od 2008 roku. Abarth 500 został nieoficjalnie zaprezentowany w lutym 2008 roku. Oficjalnie samochód zaprezentowano w marcu podczas salonu samochodowego Geneva Motor Show. Pojazd pełni rolę sportowej odmiany Fiata 500. Samochód występuje w wersji hatchback i cabrio. Wersja hatchback w podstawowej wersji jest dostępna z silnikiem 1.4 T-Jet o mocy 135 KM, a cabrio z także silnikiem 1.4 T-Jet, ale o mocy o 5 KM większej. Obie wersje nadwoziowe rozpędzają się do prędkości 205 km/h. W 2015 roku samochód przeszedł face lifting, po którym zmieniono nazwę na Abarth 595. Zmodernizowano pas przedni, w tym wprowadzono nowy, większy wlot powietrza. Przeprojektowano także zderzak przedni z silniej zaakcentowanym dyfuzorem. 500 Esseesse jest najmocniejszą wersją Abartha 500. Samochód dysponuje mocą 160 KM, dzięki czemu osiąga prędkość maksymalną 211 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 7,4 sekundy.
    10 kwietnia 2022, 20:02 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj