Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 32 takie materiały
    Bartosz Ostałowski – jedyny na świecie profesjonalny kierowca sportowy, który prowadzi stopą – już niejednokrotnie udowodnił, że nie boi się żadnych wyzwań. To dzięki niemu 30 września 2022 r. zapisze się w historii światowego motorsportu złotymi literami. To wtedy na Lotnisku w Pile Bartosz Ostałowski ustanowił Rekord Guinnessa w najszybszym drifcie w samochodzie prowadzonym stopą z niewiarygodnym wynikiem 231,66 km/h!

    Dla wielu osób Bartosz Ostałowski jest żywą legendą motorsportu. Swoją postawą udowadnia, że niemożliwe nie istnieje, a ograniczenia są tylko w naszych głowach. Z sukcesami rywalizuje na równych zasadach z pełnosprawnymi kierowcami w Driftingowych Mistrzostwach Polski i ligach europejskich. W 2019 roku uplasował się na 3. miejscu w klasyfikacji generalnej DMP w klasie PRO2 i tym samym wywalczył tytuł Driftingowego Wicemistrza Polski. Jednak na tym nie poprzestaje i ciągle stawia sobie poprzeczkę coraz wyżej. W tym roku postawił przed sobą kolejne wyzwanie: ustanowienie Rekordu Guinnessa w najszybszym drifcie w samochodzie prowadzonym stopą.

    - Poszukiwanie kolejnych wyzwań niezwykle mnie napędza. W swoim życiu staram się przełamywać różne bariery. Tym razem postanowiłem przełamać barierę prędkości. Ustanowienie Rekordu Guinnessa wydawało mi się czymś zupełnie wyjątkowym i cieszę się, że marki takie jak Inter Cars, Sachs, Hella, Castrol i Ecumaster zdecydowały się poprzeć mój pomysł i zaangażować się w ten unikalny projekt – tłumaczy Bartosz Ostałowski.

    Próba ustanowienia rekordu przez Bartosza Ostałowskiego odbyła się 30 września 2022 r. na Lotnisku w Pile, ponieważ jest tam ponad 2-kilometrowy pas startowy o szerokości 60 metrów pozwalający na osiągnięcie odpowiedniej prędkości i zapewniający bezpieczne warunki do takiego przedsięwzięcia. Trasa była wytyczona przez wykwalifikowanego geodetę. Pomiar prędkości był wykonywany na odcinku 50 metrów przy pomocy bramek czasowych pracujących z dokładnością do 0,001 sek. Nawet fotoradary policyjne nie są aż tak precyzyjne. Z kolei wymagany kąt wychylenia samochodu podczas poślizgu (30 stopni) był mierzony przez specjalne urządzenie tzw. driftbox.
    Samochodem, w którym Bartosz podjął się tej ekstremalnej próby, było jego driftingowe BMW E92 alias Furia, którego sercem jest potężny 7-litrowy silnik LS3 V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 1000 KM i 1280 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do przeniesienia napędu służy z kolei automatyczna skrzynia ZF 8HP90 z indywidualnym sterowaniem.
    Próba ustanowienia rekordu odbyła się w obecności licencjonowanych sędziów, a także zaproszonych gości. Gdy Bartosz wraz ze swoim samochodem ustawił się na starcie, wszystkie spojrzenia były skierowane w jego kierunku. Widok sportowego BMW zbliżającego się z ogromną prędkością robił niesamowite wrażenie. Na prostej startowej mierzącej blisko kilometr długości Bartosz rozpędził się do prędkości 277 km/h, by chwilę później zaciągnąć hamulec ręczny i zainicjować poślizg. Przez 50-metrową strefę pomiarową Bartosz przemknął ze średnią prędkością 231,66 km/h i maksymalnym kątem wychylenia wynoszącym 60 stopni. Taki wynik został zweryfikowany przez komisję i wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa.

    - Jestem niesamowicie szczęśliwy, że osiągnąłem cel, który sobie wyznaczyłem! Przy takiej prędkości czuje się każdą nierówność, pole widzenia się zwęża, wszystko dzieje się niezwykle szybko. To doświadczenie, które trudno porównać do czegokolwiek innego. Rozpiera mnie duma, bo kolejny raz udowodniłem, że w każdym z nas drzemie ogromny potencjał, dzięki któremu możemy zdobywać szczyty! – mówi Bartosz Ostałowski.
    Do tej pory Rekord Polski w najszybszym drifcie należał do Jakuba Przygońskiego. Podczas próby ustanowienia rekordu w 2013 roku osiągnął on wynik 217,97 km/h. Dzięki swojemu rezultatowi Bartosz Ostałowski przebił Przygońskiego o 13,96 km/h i tym samym uzyskał tytuł Rekordzisty Polski.
    Oficjalne ogłoszenie wyniku próby ustanowienia Rekordu Guinnessa Bartosza Ostałowskiego odbyło się podczas konferencji prasowej 9 listopada 2022 r. w Warszawie. Partnerami tego wyjątkowego projektu były marki Inter Cars, Sachs, Hella, Castrol i Ecumaster, które od lat wspierają starty Bartosza na zawodach driftingowych w Polsce i na arenie międzynarodowej.
    - Pasja, zaangażowanie i determinacja to cechy, które wyróżniają Bartosza, a jednocześnie wpisują się w DNA firmy Inter Cars. To dla nas wielka przyjemność i zaszczyt wspierać tak utalentowaną osobowość, która nas inspiruje i pokazuje, że codziennie można sięgać po więcej. Wspieramy Bartosza już od 10 lat i z dumą będziemy to robić przez kolejne lata – tłumaczy Joanna Król – Zastępca Dyrektora ds. PR i Komunikacji Międzynarodowej w Inter Cars.
    - Cieszymy się, że jako Castrol mogliśmy być częścią takiego wydarzenia. Od lat współpracujemy z Bartoszem, wspieramy go w drodze po kolejne sportowe osiągnięcia i za nami już wiele interesujących projektów. Ustanowienie rekordu Guinnessa w najszybszym drifcie w samochodzie prowadzonym stopą to jeden z kolejnych, ale jakże spektakularny i na stałe wpisujący się w historię – zaznacza Leszek Radzikowski – Dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w firmie Castrol.
    - Obserwowanie próby ustanowienia rekordu na żywo robiło niesamowite wrażenie, bo nie spodziewałem się, że będziemy świadkami rozwijania takich prędkości. To jest czyste szaleństwo! W tym miejscu Bartosz przekonuje nas, że „normalność” jest przereklamowana i warto iść pod prąd – opowiada Marcin Rozner – Dyrektor Marketingu i Zarządzania Produktem w Hella Polska.
    - Bartosz nieustająco zadziwia nas swoją determinacją, pasją i odwagą do działania. To dla nas zaszczyt i wyróżnienie, że po raz kolejny mogliśmy być partnerem Bartosza i z dumą obserwować jego sportowe zmagania, a nasze produkty od lat pomagają mu odnosić kolejne sukcesy – mówi Monika Chomicka - Head of Marketing ZF Aftermarket.

    *******
    BARTOSZ OSTAŁOWSKI
    Jedyny na świecie profesjonalny kierowca sportowy, który samochód prowadzi stopą. Posiada międzynarodową licencję wyścigową FIA i z sukcesami rywalizuje na równych zasadach ze sprawnymi kierowcami w Driftingowych Mistrzostwach Polski oraz ligach europejskich. Jest mówcą motywacyjnym występującym na konferencjach i spotkaniach biznesowych. Stara się wspierać ludzi w osiąganiu sukcesów, a także w rozwoju osobistym. Bartosz prowadzi autorski program dostępny w discovery+ na player.pl – „Pasja na Krawędzi”, w którym testuje wyjątkowe, ekskluzywne samochody i rozmawia z inspirującymi osobami ze świata sportu i biznesu o ich pasjach. Ponadto jest artystą i członkiem Wydawnictwa VDMFK, które zrzesza osoby malujące stopami i ustami.
    10 listopada 2022, 0:05 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Hennessey Venom GT – Hipersamochód produkowany przez amerykańską markę Hennessey w latach 2011–2017, pierwszy raz zaprezentowany w marcu 2010 roku. Podwozie pochodzące z Lotusa Exige powstawało w Wielkiej Brytanii, zaś nadwozie w Stanach Zjednoczonych. Typ nadwozia to 2-drzwiowe coupe. Venom GT napędzany V8 o pojemności 7 l, które generuje moc maksymalną 1244 KM i moment obrotowy 1318 Nm w 2014 stał się najszybszym samochodem świata, a to za sprawą Briana Smitha, który w Kennedy Space Center na pasie do lądowania wahadłowców pojechał z prędkością 435,31 km/h. Mimo takiej prędkości, Hennessey Venom GT nie został uznany za najszybszy samochód produkcyjny przez Księgę Rekordów Guinnessa. Amerykańskie auto nie spełniło szeregu warunków. Przede wszystkim, NASA udostępniła swój pas jedynie na krótki czas pozwalający na jedną próbę, a rekordowy wynik uznawany jest na podstawie średniej dwóch przejazdów w przeciwnych kierunkach. Zasady Księgi Rekordów Guinnessa wymagają, aby samochód powstał w przynajmniej 30 egzemplarzach, a Venom GT zaplanowany jest na 29 sztuk (z czego sprzedano 11). Dodatkowo Hennessey zarejestrowany jest jako zmodyfikowany Lotus Exige, a to oznacza, że nie jest oddzielnym modelem. Nie zmienia to jednak imponującego wyniku uzyskanego przez Venoma GT. Samochód za to pobił rekord przyspieszenia do 300 km/h, który osiągnął w czasie 13,18 sekundy.
    Hipersamochód produkowany przez amerykańską markę Hennessey w latach 2011–2017, pierwszy raz zaprezentowany w marcu 2010 roku. Podwozie pochodzące z Lotusa Exige powstawało w Wielkiej Brytanii, zaś nadwozie w Stanach Zjednoczonych. Typ nadwozia to 2-drzwiowe coupe. Venom GT napędzany V8 o pojemności 7 l, które generuje moc maksymalną 1244 KM i moment obrotowy 1318 Nm w 2014 stał się najszybszym samochodem świata, a to za sprawą Briana Smitha, który w Kennedy Space Center na pasie do lądowania wahadłowców pojechał z prędkością 435,31 km/h. Mimo takiej prędkości, Hennessey Venom GT nie został uznany za najszybszy samochód produkcyjny przez Księgę Rekordów Guinnessa. Amerykańskie auto nie spełniło szeregu warunków. Przede wszystkim, NASA udostępniła swój pas jedynie na krótki czas pozwalający na jedną próbę, a rekordowy wynik uznawany jest na podstawie średniej dwóch przejazdów w przeciwnych kierunkach. Zasady Księgi Rekordów Guinnessa wymagają, aby samochód powstał w przynajmniej 30 egzemplarzach, a Venom GT zaplanowany jest na 29 sztuk (z czego sprzedano 11). Dodatkowo Hennessey zarejestrowany jest jako zmodyfikowany Lotus Exige, a to oznacza, że nie jest oddzielnym modelem. Nie zmienia to jednak imponującego wyniku uzyskanego przez Venoma GT. Samochód za to pobił rekord przyspieszenia do 300 km/h, który osiągnął w czasie 13,18 sekundy.
    Volvo P1800 – Samochód sportowy produkowany przez szwedzką firmę Volvo. Pracę nad autem rozpoczęto w roku 1957 aby nadrobić zaległości na rynku samochodów sportowych spowodowane nieudanym modelem Volvo P1900, którego sprzedano jedynie 68 sztuk. Opiekunem nowego projektu został Helmer Petterson, który w latach 40. był odpowiedzialny za Volvo PV444. Auto wykonał jego syn Pelle Petterson. P1800 wyposażony jest w rzędowy czterocylindrowy silnik B18 o pojemności 1,8 l i mocy 100 KM, produkowany przez koncern Volvo i montowany w modelach Volvo PV544, Volvo 120 oraz Volvo 140. W miarę rozwoju produkcji silniki udoskonalano, stosując między innymi silniki B18 oraz B20. Po przeniesieniu produkcji do Göteborga zaczęto usprawniać jednostkę napędową. Najwyższą moc, bo aż 130 KM, osiągał silnik B20E o pojemności 2 l. Najwyższa osiągnięta przez samochód prędkość to 190 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h wynosiło 9,5 s. Irv Gordon do 2013 roku przejechał swoim zakupionym w 1966 roku Volvo P1800S ponad 3 miliony mili czyli 4,8 mln km. Jest to oficjalny rekord świata w odległości, przejechanej jednym samochodem przez tego samego kierowcę w celach niekomercyjnych wpisany w 2014 roku do księgi rekordów Guinnessa. Gordon zmarł w 2018 roku, przejeżdżając swoim Volvo 3,2 mln mil (5,15 mln km) w ciągu 52 lat.
    Samochód sportowy produkowany przez szwedzką firmę Volvo. Pracę nad autem rozpoczęto w roku 1957 aby nadrobić zaległości na rynku samochodów sportowych spowodowane nieudanym modelem Volvo P1900, którego sprzedano jedynie 68 sztuk. Opiekunem nowego projektu został Helmer Petterson, który w latach 40. był odpowiedzialny za Volvo PV444. Auto wykonał jego syn Pelle Petterson. P1800 wyposażony jest w rzędowy czterocylindrowy silnik B18 o pojemności 1,8 l i mocy 100 KM, produkowany przez koncern Volvo i montowany w modelach Volvo PV544, Volvo 120 oraz Volvo 140. W miarę rozwoju produkcji silniki udoskonalano, stosując między innymi silniki B18 oraz B20. Po przeniesieniu produkcji do Göteborga zaczęto usprawniać jednostkę napędową. Najwyższą moc, bo aż 130 KM, osiągał silnik B20E o pojemności 2 l. Najwyższa osiągnięta przez samochód prędkość to 190 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h wynosiło 9,5 s. Irv Gordon do 2013 roku przejechał swoim zakupionym w 1966 roku Volvo P1800S ponad 3 miliony mili czyli 4,8 mln km. Jest to oficjalny rekord świata w odległości, przejechanej jednym samochodem przez tego samego kierowcę w celach niekomercyjnych wpisany w 2014 roku do księgi rekordów Guinnessa. Gordon zmarł w 2018 roku, przejeżdżając swoim Volvo 3,2 mln mil (5,15 mln km) w ciągu 52 lat.
    17 kwietnia 2022, 21:10 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Koenigsegg Agera R – Hipersamochód skonstruowany i zaprezentowany w 2011 r na Geneva Motor Show przez szwedzką markę Koenigsegg. Jest to zmodyfikowana wersja modelu Agera. Do napędu użyto pięciolitrowego V8 DOHC Twin-Turbo generującego moc maksymalną 1115 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 416 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 2,9 sekund. Wynik Koenigsegg Agera R w przyspieszeniu od 0-300 km/h wynosi 14,53 sekund, wynik ten trafił do Księgi Rekordów Guinnessa. Koenigsegg Agera R sprzedawany jest z bagażnikiem dachowym zaprojektowanym specjalnie dla tego modelu oraz nartami sygnowanymi marką Koenigsegg.
    Hipersamochód skonstruowany i zaprezentowany w 2011 r na Geneva Motor Show przez szwedzką markę Koenigsegg. Jest to zmodyfikowana wersja modelu Agera. Do napędu użyto pięciolitrowego V8 DOHC Twin-Turbo generującego moc maksymalną 1115 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 416 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa 2,9 sekund. Wynik Koenigsegg Agera R w przyspieszeniu od 0-300 km/h wynosi 14,53 sekund, wynik ten trafił do Księgi Rekordów Guinnessa. Koenigsegg Agera R sprzedawany jest z bagażnikiem dachowym zaprojektowanym specjalnie dla tego modelu oraz nartami sygnowanymi marką Koenigsegg.
    Hennessey Venom GT – Hipersamochód produkowany przez amerykańską firmę Hennessey w latach 2011-2017. Pierwszy raz zaprezentowany w marcu 2010 roku. Powstało 13 egzemplarzy - 7 coupe i 6 spyder. Podwozie samochodu pochodzące z Lotusa Exige powstawało w Wielkiej Brytanii, a nadwozie w USA. Wyposażony w siedmiolitrowy silnik V8 o mocy maksymalnej 1244 KM w 2014 stał się najszybszym samochodem osiągając prędkość 435 km/h, lecz ten rekord nie został uznany przez Księgę Rekordów Guinnessa w kategorii najszybszy samochód produkcyjny, ponieważ auto nie spełniło szeregu warunków. Samochód za to pobił rekord przyspieszenia do 300 km/h, które osiągnął w 13,18 sekundy.
    Hipersamochód produkowany przez amerykańską firmę Hennessey w latach 2011-2017. Pierwszy raz zaprezentowany w marcu 2010 roku. Powstało 13 egzemplarzy - 7 coupe i 6 spyder. Podwozie samochodu pochodzące z Lotusa Exige powstawało w Wielkiej Brytanii, a nadwozie w USA. Wyposażony w siedmiolitrowy silnik V8 o mocy maksymalnej 1244 KM w 2014 stał się najszybszym samochodem osiągając prędkość 435 km/h, lecz ten rekord nie został uznany przez Księgę Rekordów Guinnessa w kategorii najszybszy samochód produkcyjny, ponieważ auto nie spełniło szeregu warunków. Samochód za to pobił rekord przyspieszenia do 300 km/h, które osiągnął w 13,18 sekundy.
    Mercedes-Benz CLK GTR – Produkowany przez firmę Mercedes-AMG w latach 1998–1999, w wersji cywilnej produkowany był z silnikiem 6.1L V12 o mocy 600 KM. Samochód osiągał prędkość maksymalną 344 km/h z przyspieszeniem 0-100 w czasie 3.8 sekund. Księga rekordów Guinnessa uznała CLK GTR za najdroższy samochód produkcyjny wtedy, kosztował 1,547,620$.
    Produkowany przez firmę Mercedes-AMG w latach 1998–1999, w wersji cywilnej produkowany był z silnikiem 6.1L V12 o mocy 600 KM. Samochód osiągał prędkość maksymalną 344 km/h z przyspieszeniem 0-100 w czasie 3.8 sekund. Księga rekordów Guinnessa uznała CLK GTR za najdroższy samochód produkcyjny wtedy, kosztował 1,547,620$.
    Samochód sportowy produkowany przez firmę Volvo w latach 1961-1973. Irv Gordon przejechał (do 2013) swoim zakupionym w 1966 roku Volvo P1800S ponad 3 000 000 mil (4,8 mln km). Jest to oficjalny rekord świata w odległości, przejechanej jednym samochodem przez tego samego kierowcę w celach niekomercyjnych wpisany w 2014 roku do księgi rekordów Guinnessa. Gordon zmarł w 2018 roku, przejeżdżając swoim Volvo 3,2 mln mil (5,15 mln km) w ciągu 52 lat.
    Przez obie Ameryki po rekord Guinnessa! – Historia przejechania samochodem osobowym przez obie Ameryki, czyli zarazem przez obie półkule Ziemi z północy na południe, to przygoda napisana ogromnym wysiłkiem fizycznym i psychicznym, a do tego dwudziestoma kartonami papierosów i kilkunastoma butelkami Johnnie Walkera. 

W 1986r. Jerzy Adamuszek pokonał za kierownicą ośmiocylindrowego Cadillac Elegance Coupe de Ville 23 527 km w zaledwie 18 dni 11 godzin 45 minut! 

Czytaj więcej na https://tejsted.pl/porekord/
    Historia przejechania samochodem osobowym przez obie Ameryki, czyli zarazem przez obie półkule Ziemi z północy na południe, to przygoda napisana ogromnym wysiłkiem fizycznym i psychicznym, a do tego dwudziestoma kartonami papierosów i kilkunastoma butelkami Johnnie Walkera.

    W 1986r. Jerzy Adamuszek pokonał za kierownicą ośmiocylindrowego Cadillac Elegance Coupe de Ville 23 527 km w zaledwie 18 dni 11 godzin 45 minut!

    Czytaj więcej na https://tejsted.pl/porekord/
    Nowa ekipa TopGear odnotowała na swoim koncie kolejny rekord Guinnessa. Tym razem Stig usiadł za kierownicą specjalnie przygotowanego ciągnika, by pobić rekord prędkości.

    Do napędu posłużyła jednostka Chevroleta typu small block o pojemności 5,7 litra, z której osiągnięto moc 500 koni mechanicznych. Zamaskowany kierowca miał do pobicia wynik 128 km/h i udało mu się rozpędzić do 140 km/h.
    11 kwietnia 2018, 12:13 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Przypomnijmy, że w 2013 roku Johan Schwartz, instruktor z BMW Performance Driving School, za kierownicą ówczesnej generacji M5 ustanowił rekord najdłuższego driftu. Niemiec pokonał wówczas w poślizgu dystans 82,51 km pokonując 322,5 okrążenia toru w BMW Performance Center w Południowej Karolinie.

    W 2014 roku, za kierownicą Toyoty GT-86, pobił go inny Niemiec - Harald Muller uzyskując wynik 144,12 km.

    Za kierownicą nowego M5, po raz kolejny usiadł Johan Schwartz. Auto, napędzane podwójnie doładowanym silnikiem V8 4,4 l o mocy 600 KM, pokonało tym razem aż 2000 okrążeń. Dystans przebyty w poślizgu wyniósł 374,17 km! To dużo czy mało w ciągłym poślizgu?
    9 stycznia 2018, 20:10 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj