Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 142 takie materiały
    Mercury Cougar GT-E XR7 – Samochód sportowy i samochód osobowy klasy wyższej i klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Mercury w latach 1966–2002. Cougar został po raz pierwszy zaprezentowany we wrześniu 1966 roku. Samochód został zbudowany na bazie Forda Mustanga w ramach koncernu Ford, zyskując od tego modelu platformę oraz rozwiązania techniczne. Wygląd nadwozia zostało z kolei opracowane przez Mercury jako samodzielny projekt. W latach 1967-1968 dostępny był pakiet GT dla standardowego Cougara oraz Cougara XR7. Pakiet GT został opracowany jako bardziej sportowa wersja napędzana przez silnik 390 V8 Marauder GT, który wytwarza moc 320 KM. Cougar GT został wyposażony w ulepszone zawieszenie, większe hamulce oraz nowe koła i opony. W 1968 roku została wprowadzona lepsza wersja Cougara GT - GT-E. GT-E otrzymał własne oznaczenie, poczwórny wydech,  srebrzysty lakier dolnej części nadwozia z chromowanymi wykończeniami oraz przeprojektowaną grill. GT-E napędzane jest przez silnik 427 V8 o mocy 390 KM, lecz w kwietniu 1968 roku silnik ten został zastąpiony przez 428 Cobra Jet, który generował moc 335 KM. W sumie wyprodukowano 394 GT-E, z czego 357 egzemplarzy było wyposażonych w silnik 427, a 37 egzemplarzy w 428CJ.
    Samochód sportowy i samochód osobowy klasy wyższej i klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Mercury w latach 1966–2002. Cougar został po raz pierwszy zaprezentowany we wrześniu 1966 roku. Samochód został zbudowany na bazie Forda Mustanga w ramach koncernu Ford, zyskując od tego modelu platformę oraz rozwiązania techniczne. Wygląd nadwozia zostało z kolei opracowane przez Mercury jako samodzielny projekt. W latach 1967-1968 dostępny był pakiet GT dla standardowego Cougara oraz Cougara XR7. Pakiet GT został opracowany jako bardziej sportowa wersja napędzana przez silnik 390 V8 Marauder GT, który wytwarza moc 320 KM. Cougar GT został wyposażony w ulepszone zawieszenie, większe hamulce oraz nowe koła i opony. W 1968 roku została wprowadzona lepsza wersja Cougara GT - GT-E. GT-E otrzymał własne oznaczenie, poczwórny wydech, srebrzysty lakier dolnej części nadwozia z chromowanymi wykończeniami oraz przeprojektowaną grill. GT-E napędzane jest przez silnik 427 V8 o mocy 390 KM, lecz w kwietniu 1968 roku silnik ten został zastąpiony przez 428 Cobra Jet, który generował moc 335 KM. W sumie wyprodukowano 394 GT-E, z czego 357 egzemplarzy było wyposażonych w silnik 427, a 37 egzemplarzy w 428CJ.
    9 września 2022, 22:29 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Bentley Flying Spur – Samochód osobowy klasy aut luksusowych produkowany pod brytyjską marką Bentley od 2005 roku. Od 2019 roku produkowana jest najnowsza trzecia generacja modelu. W styczniu 2005 roku Bentley zdecydował się poszerzyć swoją ofertę o mniejszą od produkowanego wówczas Arnage, limuzynę segmentu F konkurującą z podobnymi modelami BMW czy Mercedesa. Na bazie modelu Continental GT zbudowano 4-drzwiową limuzynę z dodatkowym członem Flying Spur. Odróżniała się ona dłuższym nadwoziem, wyżej poprowadzoną linią dachu i bardziej luksusowym charakterm. W 2013 roku podczas Międzynarodowych Targów Samochodowych w Genewie zaprezentowano drugą generację modelu, w ramach której pojazd przeszedł gruntowne zmiany. Zmieniła się nazwa, z której usunięto człon Continental, która miała podkreślić zmianę charakteru pojazdu na bardziej indywidualny i niezależny względem innych modeli w gamie. W czerwcu 2019 roku Bentley zaprezentował trzecią generację modelu Flying Spur. W porównaniu do poprzednika, stała się ona wyraźnie szersza, dłuższa i wyższa, a za pomocą większego rozstawu osi – ma oferować więcej miejsca dla pasażerów tylnej kanapy. Jednocześnie, udało się zredukować masę całkowitą i samochód jest teraz wyraźnie lżejszy. Pod kątem stylistycznym, Flying Spur zyskał masywniejsze proporcje. Przód wyróżnia się dalej podwójnymi reflektorami, ale środkowe z nich są teraz wyraźnie większe i dominujące. Pojawił się też większy, chromowany grill oraz wyraźniejsze przetłoczenia na nadwoziu. Tablica rejestracyjna z tyłu ponownie zamiast na klapie bagażnika, znalazła się na zderzaku. Samochód napędzany jest przez silnik W12 konstrukcji Volkswagena o mocy 626 KM i 900 Nm momentu obrotowego. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 333 km/h.
    Samochód osobowy klasy aut luksusowych produkowany pod brytyjską marką Bentley od 2005 roku. Od 2019 roku produkowana jest najnowsza trzecia generacja modelu. W styczniu 2005 roku Bentley zdecydował się poszerzyć swoją ofertę o mniejszą od produkowanego wówczas Arnage, limuzynę segmentu F konkurującą z podobnymi modelami BMW czy Mercedesa. Na bazie modelu Continental GT zbudowano 4-drzwiową limuzynę z dodatkowym członem Flying Spur. Odróżniała się ona dłuższym nadwoziem, wyżej poprowadzoną linią dachu i bardziej luksusowym charakterm. W 2013 roku podczas Międzynarodowych Targów Samochodowych w Genewie zaprezentowano drugą generację modelu, w ramach której pojazd przeszedł gruntowne zmiany. Zmieniła się nazwa, z której usunięto człon Continental, która miała podkreślić zmianę charakteru pojazdu na bardziej indywidualny i niezależny względem innych modeli w gamie. W czerwcu 2019 roku Bentley zaprezentował trzecią generację modelu Flying Spur. W porównaniu do poprzednika, stała się ona wyraźnie szersza, dłuższa i wyższa, a za pomocą większego rozstawu osi – ma oferować więcej miejsca dla pasażerów tylnej kanapy. Jednocześnie, udało się zredukować masę całkowitą i samochód jest teraz wyraźnie lżejszy. Pod kątem stylistycznym, Flying Spur zyskał masywniejsze proporcje. Przód wyróżnia się dalej podwójnymi reflektorami, ale środkowe z nich są teraz wyraźnie większe i dominujące. Pojawił się też większy, chromowany grill oraz wyraźniejsze przetłoczenia na nadwoziu. Tablica rejestracyjna z tyłu ponownie zamiast na klapie bagażnika, znalazła się na zderzaku. Samochód napędzany jest przez silnik W12 konstrukcji Volkswagena o mocy 626 KM i 900 Nm momentu obrotowego. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 333 km/h.
    CarShow&Grill – Witamy was i zapraszamy na CarShow & Grill !!!!!
Jest to kontynuacja naszych corocznych imprez, które dotychczas były pod nazwą Vag&Grill. Postanowiliśmy ją zmienić, ponieważ dużo osób kojarzyło naszą imprezę tylko z VAGiem.
W tym roku zapraszamy was do tej samej lokalizacji co rok temu czyli do Młyn Zawadka
Chcemy także podnieść poziom imprezy. Obowiązuje oczywiście selekcja. Zgłoszenia prosimy wysyłać na adres :
----> zgloszeniavaglegnica@gmail.com
    Witamy was i zapraszamy na CarShow & Grill !!!!!
    Jest to kontynuacja naszych corocznych imprez, które dotychczas były pod nazwą Vag&Grill. Postanowiliśmy ją zmienić, ponieważ dużo osób kojarzyło naszą imprezę tylko z VAGiem.
    W tym roku zapraszamy was do tej samej lokalizacji co rok temu czyli do Młyn Zawadka
    Chcemy także podnieść poziom imprezy. Obowiązuje oczywiście selekcja. Zgłoszenia prosimy wysyłać na adres :
    ----> zgloszeniavaglegnica@gmail.com
    Cześć! W dzisiejszym odcinku gościmy Roberta Michalskiego ze Stradale Classics wraz z jego nowiutkim Mercedesem W213 Przyjechał do nas na szereg modyfikacji - zaczeliśmy od wymiany sprężyn od firmy H&R, dzięki temu obniżyliśmy go o -3cm. Następnie zmieniliśmy grill na bardziej agresywny od wersji AMG, a wisienką na torcie był montaż felg od firmy Concaver - model CVR4. Jaka była reakcja Roberta? Zapraszamy do odcinka, tam chwilę pogadamy i wszystkiego się dowiecie!
    Chcesz przeprowadzić modyfikacje w swoim samochodzie?
    Zapraszamy
    3 czerwca 2022, 18:12 przez 94krakus94 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    PG Performance

    1970 Dodge Challenger RT – Samochód sportowy typu pony car klasy średniej produkowany przez amerykańską marką Dodge w latach 1969–1983 i ponownie od 2008 roku. Challenger został zaprezentowany po raz pierwszy w 1969 roku. Został zaprojektowany jako rywal dla Forda Mustanga i Chevroleta Camaro. Chrysler miał w swojej ofercie jeszcze jeden pojazd oparty na płycie podłogowej E-body, był to nieco mniejszy Plymouth Barracuda. Zarówno Challenger jak i Barracuda dostępne były w wielu opcjach wyposażenia, gama jednostek napędowych zawierała prawie wszystkie silniki Chryslera z tamtego okresu. Za stylistykę nadwozia odpowiadał Carl Cameron, zaprojektował on także wcześniej pierwszą generację Dodge Chargera. Przedni grill w Challengerze zaczerpnięty został właśnie z prototypu Chargera z 1966 roku. Wersją nastawioną na sportowe osiągi była R/T (Road/Track). Z podstawowym silnikiem V8 Magnum 383 osiągała ona moc maksymalną 340 KM oraz 304 KM dla egzemplarzy z 1971 roku. Opcjonalnie dostępne były większe jednostki: V8 Magnum 440 7,2 l o mocy 380 KM, V8 440 Six-Pack o mocy 395 KM oraz V8 426 Hemi 7 l o mocy 431 KM.  Rocznik 1970 R/T mógł zostać zamówiony w jeszcze bardziej luksusowej odmianie SE - skórzane obicia foteli, winylowy dach, mniejsza tylna szyba oraz centralna konsola. Powstało około 30,000, w tym 4630 w wersji R/T.
    Samochód sportowy typu pony car klasy średniej produkowany przez amerykańską marką Dodge w latach 1969–1983 i ponownie od 2008 roku. Challenger został zaprezentowany po raz pierwszy w 1969 roku. Został zaprojektowany jako rywal dla Forda Mustanga i Chevroleta Camaro. Chrysler miał w swojej ofercie jeszcze jeden pojazd oparty na płycie podłogowej E-body, był to nieco mniejszy Plymouth Barracuda. Zarówno Challenger jak i Barracuda dostępne były w wielu opcjach wyposażenia, gama jednostek napędowych zawierała prawie wszystkie silniki Chryslera z tamtego okresu. Za stylistykę nadwozia odpowiadał Carl Cameron, zaprojektował on także wcześniej pierwszą generację Dodge Chargera. Przedni grill w Challengerze zaczerpnięty został właśnie z prototypu Chargera z 1966 roku. Wersją nastawioną na sportowe osiągi była R/T (Road/Track). Z podstawowym silnikiem V8 Magnum 383 osiągała ona moc maksymalną 340 KM oraz 304 KM dla egzemplarzy z 1971 roku. Opcjonalnie dostępne były większe jednostki: V8 Magnum 440 7,2 l o mocy 380 KM, V8 440 Six-Pack o mocy 395 KM oraz V8 426 Hemi 7 l o mocy 431 KM. Rocznik 1970 R/T mógł zostać zamówiony w jeszcze bardziej luksusowej odmianie SE - skórzane obicia foteli, winylowy dach, mniejsza tylna szyba oraz centralna konsola. Powstało około 30,000, w tym 4630 w wersji R/T.
    Aston Martin Rapide S – Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez brytyjskiego Aston Martina w latach 2010-2020. Samochód koncepcyjny został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w 2006 roku. Wersję produkcyjną zaprezentowano trzy lata później podczas targów we Frankfurcie. Nazwa Rapide wywodzi się od Lagondy Rapide - sportowego sedana produkowanego w latach 1961 - 1964 przez firmę Lagonda, która obecnie należy do Astona Martina. Samochód bazuje na modelu DB9. W 2013 roku zaprezentowano odświeżoną oraz mocniejszą odmianę oznaczoną literą S wyposażoną w ten sam silnik V12 5,9 l o zwiększonej o 81 KM mocy do 558 KM. Wraz z wprowadzeniem nowej wersji delikatnie przemodelowano grill oraz tylny spojler, a wnętrze pojazdu wzbogacono o dwukolorową skórzaną tapicerkę, czujniki cofania oraz rozbudowany system multimedialny. Rapide S przyspiesza 0-100 km/h w 4,9 sekund oraz osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.
    Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez brytyjskiego Aston Martina w latach 2010-2020. Samochód koncepcyjny został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w 2006 roku. Wersję produkcyjną zaprezentowano trzy lata później podczas targów we Frankfurcie. Nazwa Rapide wywodzi się od Lagondy Rapide - sportowego sedana produkowanego w latach 1961 - 1964 przez firmę Lagonda, która obecnie należy do Astona Martina. Samochód bazuje na modelu DB9. W 2013 roku zaprezentowano odświeżoną oraz mocniejszą odmianę oznaczoną literą S wyposażoną w ten sam silnik V12 5,9 l o zwiększonej o 81 KM mocy do 558 KM. Wraz z wprowadzeniem nowej wersji delikatnie przemodelowano grill oraz tylny spojler, a wnętrze pojazdu wzbogacono o dwukolorową skórzaną tapicerkę, czujniki cofania oraz rozbudowany system multimedialny. Rapide S przyspiesza 0-100 km/h w 4,9 sekund oraz osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.
    Volvo V60 Polestar – Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez szwedzką markę Volvo od 2011 roku. Od 2018 roku produkowana jest druga generacja modelu. V60 został po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w październiku 2010 roku. Pojazd jest wersją kombi zaprezentowanego podczas targów motoryzacyjnych w Genewie pół roku wcześniej roku modelu Volvo S60 drugiej generacji. Auto zbudowane zostało na bazie płyty podłogowej, na której zbudowany został model XC60 oraz S80. W lutym 2013 roku na rynku europejskim zadebiutowała wersja Plug-in Hybrid. W tym samym roku auto przeszło face lifting. Zmienione zostały m.in. przednie reflektory oraz grill, zderzaki i alufelgi. W czerwcu 2014 roku uruchomiono produkcję limitowanej, najmocniejszej wersji V60 zwanej Polestar, która napędzana jest sześciocylindrowym silnikiem o mocy 350 KM i momencie obrotowym 500 Nm, wersja ta również posiada napęd na wszystkie koła. Produkcja pierwszej generacji V60 została zakończona w 2018 roku, a druga generacja została zaprezentowana po raz pierwszy w marcu tego samego roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.
    Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez szwedzką markę Volvo od 2011 roku. Od 2018 roku produkowana jest druga generacja modelu. V60 został po raz pierwszy zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w październiku 2010 roku. Pojazd jest wersją kombi zaprezentowanego podczas targów motoryzacyjnych w Genewie pół roku wcześniej roku modelu Volvo S60 drugiej generacji. Auto zbudowane zostało na bazie płyty podłogowej, na której zbudowany został model XC60 oraz S80. W lutym 2013 roku na rynku europejskim zadebiutowała wersja Plug-in Hybrid. W tym samym roku auto przeszło face lifting. Zmienione zostały m.in. przednie reflektory oraz grill, zderzaki i alufelgi. W czerwcu 2014 roku uruchomiono produkcję limitowanej, najmocniejszej wersji V60 zwanej Polestar, która napędzana jest sześciocylindrowym silnikiem o mocy 350 KM i momencie obrotowym 500 Nm, wersja ta również posiada napęd na wszystkie koła. Produkcja pierwszej generacji V60 została zakończona w 2018 roku, a druga generacja została zaprezentowana po raz pierwszy w marcu tego samego roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.
    Chevrolet Silverado 2500HD – Pick-up klasy pełnowymiarowej produkowany przez amerykańską markę Chevrolet od 1998 roku. Od 2018 roku produkowana jest najnowsza - czwarta generacja modelu. Pierwsza generacja została zaprezentowana w 1998 roku. W czasie, gdy bliźniaczy model GMC porzucił nazwę C/K już w 1988 roku na rzecz emblematu Sierra, Chevrolet wycofał ją dekadę później na rzecz zupełnie nowego modelu Silverado. W 2017 roku została zaprezentowana najnowsza - czwarta generacja samochodu. Pod kątem stylistycznym samochód zyskał bardziej zaokrąglone nadwozie o bardziej awangardowych proporcjach odchodzących od kantów z poprzednich wcieleń. Z przodu pojawił się duży grill, a także wysoko osadzone, mniejsze reflektory współgrające z diodami LED w kształcie litery C. Podwozie Silverado zostało wykonane z mieszanki stali i aluminium w celu osiągnięcia bardziej ekonomicznego i dynamiczniejszego napędu. We wrześniu 2021 roku Chevrolet przedstawił Silverado po kompleksowej restylizacji. Z zewnątrz samochód zyskał przemodelowany pas przedni z węższą chromowaną listwą na przednim zderzaku, która zyskała bardziej regularny kształt. Ponadto, przeprojektowano atrapę chłodnicy, gdzie logo z chromowanej poprzeczki zostało przeniesione na wyższą część wlotu powietrza, wiążąc się także z przemodelowanymi reflektorami. Wersja 2500HD posiada 6,6-litrowe V8 L8T o mocy 401 KM i momencie obrotowym 629 Nm.
    Pick-up klasy pełnowymiarowej produkowany przez amerykańską markę Chevrolet od 1998 roku. Od 2018 roku produkowana jest najnowsza - czwarta generacja modelu. Pierwsza generacja została zaprezentowana w 1998 roku. W czasie, gdy bliźniaczy model GMC porzucił nazwę C/K już w 1988 roku na rzecz emblematu Sierra, Chevrolet wycofał ją dekadę później na rzecz zupełnie nowego modelu Silverado. W 2017 roku została zaprezentowana najnowsza - czwarta generacja samochodu. Pod kątem stylistycznym samochód zyskał bardziej zaokrąglone nadwozie o bardziej awangardowych proporcjach odchodzących od kantów z poprzednich wcieleń. Z przodu pojawił się duży grill, a także wysoko osadzone, mniejsze reflektory współgrające z diodami LED w kształcie litery C. Podwozie Silverado zostało wykonane z mieszanki stali i aluminium w celu osiągnięcia bardziej ekonomicznego i dynamiczniejszego napędu. We wrześniu 2021 roku Chevrolet przedstawił Silverado po kompleksowej restylizacji. Z zewnątrz samochód zyskał przemodelowany pas przedni z węższą chromowaną listwą na przednim zderzaku, która zyskała bardziej regularny kształt. Ponadto, przeprojektowano atrapę chłodnicy, gdzie logo z chromowanej poprzeczki zostało przeniesione na wyższą część wlotu powietrza, wiążąc się także z przemodelowanymi reflektorami. Wersja 2500HD posiada 6,6-litrowe V8 L8T o mocy 401 KM i momencie obrotowym 629 Nm.
    TVR Tuscan S – Sportowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę TVR w latach 1999-2006, dostępny jako 2-drzwiowe coupe. Nazwa samochodu nawiązuje do oryginalnego modelu Tuscana produkowanego w latach 1967–1971. Początkowo Tuscan Speed ​​Six był wyposażony w 4-litrową wersję silnika TVR Speed ​​Six o mocy 360 KM i momencie obrotowym 420 Nm. Później, opcja pakietu Red Rose podniosła moc do 380 KM, wprowadzając ulepszenia podwozia na torze, a także układ hamulcowy AP Racing. Tuscan Speed ​​Six przeszedł lifting w 2005 roku i był teraz nazywany Tuscan 2. Zmiany zewnętrzne obejmowały przeprojektowany przedni grill i reflektory wraz z bardziej konwencjonalnymi tylnymi lampami. Tuscan S to topowa wersja Speed Six wyposażony w czterolitrowe R6 o mocy 395 KM i momencie obrotowym 420 Nm. Był bardziej aerodynamiczny w porównaniu z innymi modelami. Osiągał prędkość maksymalną 314 km/h i przyspieszał 0-100 km/h w 3,9 sekund.
    Sportowy samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę TVR w latach 1999-2006, dostępny jako 2-drzwiowe coupe. Nazwa samochodu nawiązuje do oryginalnego modelu Tuscana produkowanego w latach 1967–1971. Początkowo Tuscan Speed ​​Six był wyposażony w 4-litrową wersję silnika TVR Speed ​​Six o mocy 360 KM i momencie obrotowym 420 Nm. Później, opcja pakietu Red Rose podniosła moc do 380 KM, wprowadzając ulepszenia podwozia na torze, a także układ hamulcowy AP Racing. Tuscan Speed ​​Six przeszedł lifting w 2005 roku i był teraz nazywany Tuscan 2. Zmiany zewnętrzne obejmowały przeprojektowany przedni grill i reflektory wraz z bardziej konwencjonalnymi tylnymi lampami. Tuscan S to topowa wersja Speed Six wyposażony w czterolitrowe R6 o mocy 395 KM i momencie obrotowym 420 Nm. Był bardziej aerodynamiczny w porównaniu z innymi modelami. Osiągał prędkość maksymalną 314 km/h i przyspieszał 0-100 km/h w 3,9 sekund.
    27 kwietnia 2022, 23:22 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    1969 Pontiac GTO Judge – Samochód sportowy typu muscle car klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Pontiac w latach 1964–1974. Druga generacja GTO została zaprezentowana po raz pierwszy w 1968 roku. W modelu z 1969 usunięto uchylane szyby, lekko zmodyfikowano grill oraz tylne światła, przesunięto stacyjkę z deski rozdzielczej na kolumnę kierownicy, kolor tarcz zegarów zmieniono ze stalowoniebieskiego na szary. Dodatkowo kierunkowskazy na tylnych błotnikach zostały zmienione z czerwonych w kształcie "V", przypominającego logo Pontiaca, na wzorowane na szerokim logo GTO. W 1969 roku wprowadzono do sprzedaży nowy wariant samochodu nazwany "The Judge". Według początkowej koncepcji, Judge miał być tańszą alternatywą dla GTO, miał się również stać poważną konkurencją dla zdobywającego rynek Plymoutha Road Runnera. Podczas rozwoju tego planu uznano jednak, że Judge będzie zbudowany z myślą o maksymalnych osiągach i sportowym wyglądzie. Różnice od standardowej wersji obejmują szersze opony, przekładnię Hurst, różne wzory i naklejki na całym nadwoziu oraz spojler na klapie bagażnika. Pontiac utrzymywał, że spojler oprócz funkcji estetycznej pomagał także w prowadzeniu samochodu przy dużych prędkościach, wytwarzał on małą aczkolwiek odczuwalną siłę docisku, przy codziennym użytkowaniu i przepisowej jeździe spełniał on jednak głównie funkcję wizualną. Początkowo Judge oferowany był tylko w jednym kolorze karoserii "Carousel Red," w późniejszych rocznikach dodano jednak możliwość pomalowania karoserii na dowolny kolor występujący w palecie dostępnych dla GTO barw. Do napędu użyto 6,6-litrowego V8 o mocy 366 KM i momencie obrotowym 603 Nm. Judge osiąga prędkość maksymalną 247 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 5,4 s.
    Samochód sportowy typu muscle car klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Pontiac w latach 1964–1974. Druga generacja GTO została zaprezentowana po raz pierwszy w 1968 roku. W modelu z 1969 usunięto uchylane szyby, lekko zmodyfikowano grill oraz tylne światła, przesunięto stacyjkę z deski rozdzielczej na kolumnę kierownicy, kolor tarcz zegarów zmieniono ze stalowoniebieskiego na szary. Dodatkowo kierunkowskazy na tylnych błotnikach zostały zmienione z czerwonych w kształcie "V", przypominającego logo Pontiaca, na wzorowane na szerokim logo GTO. W 1969 roku wprowadzono do sprzedaży nowy wariant samochodu nazwany "The Judge". Według początkowej koncepcji, Judge miał być tańszą alternatywą dla GTO, miał się również stać poważną konkurencją dla zdobywającego rynek Plymoutha Road Runnera. Podczas rozwoju tego planu uznano jednak, że Judge będzie zbudowany z myślą o maksymalnych osiągach i sportowym wyglądzie. Różnice od standardowej wersji obejmują szersze opony, przekładnię Hurst, różne wzory i naklejki na całym nadwoziu oraz spojler na klapie bagażnika. Pontiac utrzymywał, że spojler oprócz funkcji estetycznej pomagał także w prowadzeniu samochodu przy dużych prędkościach, wytwarzał on małą aczkolwiek odczuwalną siłę docisku, przy codziennym użytkowaniu i przepisowej jeździe spełniał on jednak głównie funkcję wizualną. Początkowo Judge oferowany był tylko w jednym kolorze karoserii "Carousel Red," w późniejszych rocznikach dodano jednak możliwość pomalowania karoserii na dowolny kolor występujący w palecie dostępnych dla GTO barw. Do napędu użyto 6,6-litrowego V8 o mocy 366 KM i momencie obrotowym 603 Nm. Judge osiąga prędkość maksymalną 247 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 5,4 s.
    26 kwietnia 2022, 21:04 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj