Prototyp wyścigowy, potocznie zwany wyścigówką, przygotowany na 1964 rok. Tylne koła były napędzane przez 3.9l silnik o mocy 320 KM. Masa własna wynosiła 755km, powstało 6 egzemplarzy (3 przerobione z 250 P, 3 zbudowane od zera). Przygotowano też wersjie 330P, z większym silnikiem i 370 KM. Obie wersjie zadebiutowały na 12 godzinach Sebring, i zdobyły cały podium ( pierwsze dwa 275 P i trzecia 300P), kolejne zwycięstwa zostały odniesione na wyscigu 1000 km Nürburgringu, Goodwood, 1000 km Paryża i 24h Le Mans, w którym 275 P zdobyła pierwsze miejsce, dwie 300 P drugie i trzecie. Mimo wielu zwycięstw Ferrari nie został mistrzem świata konstruktorów, ten tytuł zdobył Porsche.
Udało się nam pojeździć najbardziej sportowym i najmocniejszym modelem w historii marki z Goodwood. Ręczna robota, nadwozie fastback i potężny silnik. Czy może być lepiej? Test w źródle.
Podczas Goodwood Festival of Speed na stoisku Renault spotkać można było koncept Twin’Run. Samochód nawiązuje to tradycji wyścigowych modeli R5 Turbo oraz Clio V6 i jest inspirowane tym pierwszym. Auto napędzane jest 3.5 litrową jednostką V6 która generuje ok 320 KM . Masa pojazdu to tylko 950 kg, co uzyskano dzięki pozbawieniu auta zbędnego wyposażenia z wnętrza oraz wykorzystaniu w konstrukcji włókna szklanego i włókna węglowego . Prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h, a sprint do „setki” zajmuje zaledwie 4,5 sekundy. Czyli w skrócie , piekielnie mocna i szybka zabawka