Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 39 takich materiałów
    Samochód, który nagina fizykę i sprawa, że każdy motoryzacyjny rekord drży w posadach. Z zaskoczenia pobił rekord w Goodwood absolutnie niewiarygodnym przejazdem, zostawiając w tyle bolid F1 czy VW IDR. Co odpowiada za jego niebotyczną prędkość i jakie kolejne rekordy Speirling zamierza bić? To i wiele więcej w najnowszym filmie!
    22 października 2022, 15:22 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    27 lipca 2022, 14:38 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes-AMG GT R – Supersamochód klasy średniej produkowany przez oddział Mercedes-AMG niemieckiej marki Mercedes-Benz od 2014 roku. Oficjalna premiera pojazdu miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w październiku 2014 roku. Samochód zastąpił w ofercie model SLS AMG, po raz pierwszy nosząc nazwę Mercedes-AMG, a nie Mercedes-Benz. Najmocniejszy seryjnie produkowany wariant Mercedes-AMG GT R zadebiutował 24 czerwca 2016 roku podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood. Inżynierowie Mercedesa-AMG zmodernizowali czterolitrowy silnik V8 podnosząc moc z 510 do 585 KM oraz maksymalny moment obrotowym z 650 do 700 Nm. W efekcie samochód jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 318 km/h. Dodatkowo masa została zredukowana z 1570 kg do 1555 kg. Nowością jest system skrętnych tylnych kół, dzięki któremu auto jest jeszcze zwinniejsze w ciasnych łukach oraz stabilniejsze przy wyższych prędkościach. W grudniu 2016 roku w ramach testu przeprowadzonego przez niemiecki magazyn Sport Auto ustanowiono rekordowy czas przejazdu tego modelu na Nurburgring Nordschleife – 7:10.9 minuty. Uzyskany rezultat był najszybszym w historii magazynu wśród wszystkich testowanych drogowych samochodów.
    Supersamochód klasy średniej produkowany przez oddział Mercedes-AMG niemieckiej marki Mercedes-Benz od 2014 roku. Oficjalna premiera pojazdu miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w październiku 2014 roku. Samochód zastąpił w ofercie model SLS AMG, po raz pierwszy nosząc nazwę Mercedes-AMG, a nie Mercedes-Benz. Najmocniejszy seryjnie produkowany wariant Mercedes-AMG GT R zadebiutował 24 czerwca 2016 roku podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood. Inżynierowie Mercedesa-AMG zmodernizowali czterolitrowy silnik V8 podnosząc moc z 510 do 585 KM oraz maksymalny moment obrotowym z 650 do 700 Nm. W efekcie samochód jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 318 km/h. Dodatkowo masa została zredukowana z 1570 kg do 1555 kg. Nowością jest system skrętnych tylnych kół, dzięki któremu auto jest jeszcze zwinniejsze w ciasnych łukach oraz stabilniejsze przy wyższych prędkościach. W grudniu 2016 roku w ramach testu przeprowadzonego przez niemiecki magazyn Sport Auto ustanowiono rekordowy czas przejazdu tego modelu na Nurburgring Nordschleife – 7:10.9 minuty. Uzyskany rezultat był najszybszym w historii magazynu wśród wszystkich testowanych drogowych samochodów.
    Jaguar XKR-S GT – XKR-S GT to limitowana wersja XKR-S coupe, produkowana tylko w ilości 45 egzemplarzy. Najważniejsze cechy techniczne obejmowały sześciobiegową skrzynię biegów, aktywny elektroniczny mechanizm różnicowy, zindywidualizowane komponenty aerodynamiczne, udoskonalenia zawieszenia w celu zwiększenia docisku i zoptymalizowanej zdolności do pokonywania zakrętów przy dużych prędkościach oraz karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy. Samochód został zaprezentowany przez producenta w 2013 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku , a następnie podczas Goodwood Festival of Speed ​​w 2013 roku. Dostawa XKR-S GT do Wielkiej Brytanii rozpoczęła się w październiku 2013 roku. XKR-GT został wyposażony w turbodoładowane V8 o pojemności 5 l, które wytwarza moc maksymalną 550 KM oraz moment obrotowy 680 Nm, dzięki czemu samochód osiąga prędkość maksymalną 300 km/h i przyspiesza od do 100 km/h w 3,9 sekund.
    XKR-S GT to limitowana wersja XKR-S coupe, produkowana tylko w ilości 45 egzemplarzy. Najważniejsze cechy techniczne obejmowały sześciobiegową skrzynię biegów, aktywny elektroniczny mechanizm różnicowy, zindywidualizowane komponenty aerodynamiczne, udoskonalenia zawieszenia w celu zwiększenia docisku i zoptymalizowanej zdolności do pokonywania zakrętów przy dużych prędkościach oraz karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy. Samochód został zaprezentowany przez producenta w 2013 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku , a następnie podczas Goodwood Festival of Speed ​​w 2013 roku. Dostawa XKR-S GT do Wielkiej Brytanii rozpoczęła się w październiku 2013 roku. XKR-GT został wyposażony w turbodoładowane V8 o pojemności 5 l, które wytwarza moc maksymalną 550 KM oraz moment obrotowy 680 Nm, dzięki czemu samochód osiąga prędkość maksymalną 300 km/h i przyspiesza od do 100 km/h w 3,9 sekund.
    9 czerwca 2022, 21:43 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jaguar F-Type SVR – Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez brytyjskiego Jaguara od 2013 roku. Nazwa F-Type została po raz pierwszy użyta w parze zupełnie niepowiązanych ze sobą konceptów już w 1982 roku, kiedy Jaguar zorientował się, że XJ-S jest za duży aby można go było uznać za właściwego następcę E-Type. Koncepty F-Type miały być następcami modelu E-Type. Kabriolet F-Type został po raz pierwszy zaprezentowany w Sundance w Londynie, po czym nastąpiła prezentacja na Paris Motor Show 2012 i Goodwood Festival of Speed ​​2013. Wersja SVR została zaprezentowana na Geneva Motor Show w 2016 roku. Samochód dostępny był jako coupe i kabriolet. SVR wyposażone jest w ten sam pięciolitrowy silnik V8 co wersje V8, S i R, ale moc silnika została zwiększona do 575 KM, a moment obrotowy do 700 Nm, przez co samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,5 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 322 km/h, co czyni go pierwszym samochodem drogowym Jaguara od XJ220 , który osiągnął taką prędkość. Kabriolet SVR osiąga trochę mniejszą prędkość maksymalną, bo wynosi ona 312 km/h. Produkcja wersji SVR zakończyła się 2020 roku.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany przez brytyjskiego Jaguara od 2013 roku. Nazwa F-Type została po raz pierwszy użyta w parze zupełnie niepowiązanych ze sobą konceptów już w 1982 roku, kiedy Jaguar zorientował się, że XJ-S jest za duży aby można go było uznać za właściwego następcę E-Type. Koncepty F-Type miały być następcami modelu E-Type. Kabriolet F-Type został po raz pierwszy zaprezentowany w Sundance w Londynie, po czym nastąpiła prezentacja na Paris Motor Show 2012 i Goodwood Festival of Speed ​​2013. Wersja SVR została zaprezentowana na Geneva Motor Show w 2016 roku. Samochód dostępny był jako coupe i kabriolet. SVR wyposażone jest w ten sam pięciolitrowy silnik V8 co wersje V8, S i R, ale moc silnika została zwiększona do 575 KM, a moment obrotowy do 700 Nm, przez co samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,5 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 322 km/h, co czyni go pierwszym samochodem drogowym Jaguara od XJ220 , który osiągnął taką prędkość. Kabriolet SVR osiąga trochę mniejszą prędkość maksymalną, bo wynosi ona 312 km/h. Produkcja wersji SVR zakończyła się 2020 roku.
    Jaguar XE SV Project 8 – Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez brytyjską marką Jaguar od 2015 roku. Został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany jako samochód koncepcyjny podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2014 roku. Wersja produkcyjna pojazdu zaprezentowana została oficjalnie po raz pierwszy w październiku 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Stylistycznie pojazd nawiązuje do większego modelu XF. est to pierwszy w historii marki pojazd oraz pierwszy model w segmencie klasy średniej, który otrzymał aluminiowy szkielet nadwozia wykonany z wysokowytrzymałego stopu aluminium serii 6000 oraz RC 5754, czyli stopu aluminium powstałego głównie z odzyskanego materiału. SV Project 8 to specjalna limitowana wersja XE, która zadebiutowała na Goodwood Festival of Speed ​​w 2017 roku. Jaguar XE został zmodyfikowany przez zespół Special Vehicle Operations. SV Project 8 napędzany jest pięciolitrowym V8 ze sprężarką, który generuje moc 592 KM, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 322 km/h i przyspieszenia do 60 mil na godzinę w 3,3 sekundy.
    Samochód osobowy klasy średniej produkowany przez brytyjską marką Jaguar od 2015 roku. Został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany jako samochód koncepcyjny podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2014 roku. Wersja produkcyjna pojazdu zaprezentowana została oficjalnie po raz pierwszy w październiku 2014 roku podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu. Stylistycznie pojazd nawiązuje do większego modelu XF. est to pierwszy w historii marki pojazd oraz pierwszy model w segmencie klasy średniej, który otrzymał aluminiowy szkielet nadwozia wykonany z wysokowytrzymałego stopu aluminium serii 6000 oraz RC 5754, czyli stopu aluminium powstałego głównie z odzyskanego materiału. SV Project 8 to specjalna limitowana wersja XE, która zadebiutowała na Goodwood Festival of Speed ​​w 2017 roku. Jaguar XE został zmodyfikowany przez zespół Special Vehicle Operations. SV Project 8 napędzany jest pięciolitrowym V8 ze sprężarką, który generuje moc 592 KM, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 322 km/h i przyspieszenia do 60 mil na godzinę w 3,3 sekundy.
    25 kwietnia 2022, 22:33 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota GR Supra GT4 – Sportowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Toyota w latach 1978-2002 oraz ponownie od 2019 roku. W 2010 roku Toyota wystąpiła o przedłużenie patentu na nazwę Supra i tym samym zobowiązała się do zastosowania tej nazwy na jednym ze swoich produktów w ciągu 3 lat. Podczas targów motoryzacyjnych North American International Auto Show w 2014 roku zaprezentowana została koncepcyjna wersja nowej generacji Supry w postaci Toyoty FT-01[26]. Samochód jest wizją modernistycznego samochodu sportowego, a swoje linie czerpie z klasycznych modeli japońskiego producenta w tym 2000GT, MR-2 oraz Supry. Miesiąc po premierze, Toyota wystąpiła do amerykańskiego urzędu patentowego o kolejne przedłużenie nazwy Supra. W 2016 roku podobny wniosek został złożony w europejskim urzędzie patentowym. W 2018 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie Toyota zaprezentowała pojazd Toyota GR Supra Racing Concept. Samochód w torowej specyfikacji jest bezpośrednio zapowiedzią drogowej wersji nowej Supry. Pierwszy publiczny pokaz nowej generacji odbył się 12 lipca 2018 roku podczas Goodwood Festival of Speed. Piąta generacja Toyoty Supra zadebiutowała 14 stycznia 2019 roku podczas North American International Auto Show w Detroit. W 2019 roku na Goodwood Festival of Speed Toyota potwierdziła utworzenie wersji wyścigowej samochodu – GT4. Podobnie jak auto drogowe, skierowana do zespołów prywatnych Toyota Supra GT4 ma sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 l z turbosprężarką twin-scroll oraz automatyczną skrzynią biegów. Silnik wytwarza moc maksymalną 430 KM i moment obrotowy 650 Nm.
    Sportowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Toyota w latach 1978-2002 oraz ponownie od 2019 roku. W 2010 roku Toyota wystąpiła o przedłużenie patentu na nazwę Supra i tym samym zobowiązała się do zastosowania tej nazwy na jednym ze swoich produktów w ciągu 3 lat. Podczas targów motoryzacyjnych North American International Auto Show w 2014 roku zaprezentowana została koncepcyjna wersja nowej generacji Supry w postaci Toyoty FT-01[26]. Samochód jest wizją modernistycznego samochodu sportowego, a swoje linie czerpie z klasycznych modeli japońskiego producenta w tym 2000GT, MR-2 oraz Supry. Miesiąc po premierze, Toyota wystąpiła do amerykańskiego urzędu patentowego o kolejne przedłużenie nazwy Supra. W 2016 roku podobny wniosek został złożony w europejskim urzędzie patentowym. W 2018 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie Toyota zaprezentowała pojazd Toyota GR Supra Racing Concept. Samochód w torowej specyfikacji jest bezpośrednio zapowiedzią drogowej wersji nowej Supry. Pierwszy publiczny pokaz nowej generacji odbył się 12 lipca 2018 roku podczas Goodwood Festival of Speed. Piąta generacja Toyoty Supra zadebiutowała 14 stycznia 2019 roku podczas North American International Auto Show w Detroit. W 2019 roku na Goodwood Festival of Speed Toyota potwierdziła utworzenie wersji wyścigowej samochodu – GT4. Podobnie jak auto drogowe, skierowana do zespołów prywatnych Toyota Supra GT4 ma sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 l z turbosprężarką twin-scroll oraz automatyczną skrzynią biegów. Silnik wytwarza moc maksymalną 430 KM i moment obrotowy 650 Nm.
    21 kwietnia 2022, 21:03 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lexus LC – Japoński samochód klasy grand tourer, zaprezentowany podczas salonu motoryzacyjnego w Detroit w styczniu 2016 r. przez należącą do koncernu Toyota Motor Corporation firmę Lexus produkującą auta klasy premium. Model ten jest seryjną realizacją samochodu koncepcyjnego Lexus LF-LC, przedstawionego w Detroit w roku 2012 i uhonorowanego nagrodą EyesOn Design.
Model LC produkowany jest w gruntownie zmodernizowanej fabryce Motomachi, w której w latach 2010-2012 produkowano supersamochody Lexus LFA.
Lexus LC był pierwszym samochodem luksusowym wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów o 10 przełożeniach.
Pierwszy egzemplarz Lexusa LC 500 Convertible został sprzedany na aukcji charytatywnej za kwotę dwóch milionów dolarów.

Na targach North American International Auto Show 2019 w Detroit Lexus zaprezentował model LC Convertible Concept. Koncepcyjne auto z otwieranym, miękkim dachem zyskało takie same wymiary oraz wygląd i było zapowiedzią samochodu drogowego w wersji kabriolet. W lipcu tego samego roku na Goodwood Festival of Speed Lexus potwierdził wprowadzenie samochodu do produkcji, a oficjalna premiera samochodu odbyła się na Los Angeles Auto Show w listopadzie 2019 roku.

Kabriolet jest dostępny z 5-litrowym silnikiem V8 znanym z modelu LC 500. Auto wyposażono w miękki dach, który otwiera się i składa w 15 sekund. Z mechanizmu elektrycznego składania można korzystać do prędkości 50 km/h. W konstrukcji samochodu zastosowano dodatkowe wzmocnienia, a otwarte nadwozie sprawia, że auto ma niżej położony środek ciężkości niż wariant coupé. Pierwsze egzemplarze kabrioletu trafiły do klientów w 2020 roku.

Wersję o napędzie konwencjonalnym – Lexus LC 500 – wyposażono w znany ze sportowych modeli Lexus RC F i Lexus GS F wolnossący, benzynowy silnik V8 2UR-GSE o pojemności skokowej 5 l, mocy 467 KM i maksymalnym momencie obrotowym 528 Nm, zapewniający przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie krótszym od 4,5 sekundy. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem 10-biegowej przekładni automatycznej.

Wersję z napędem hybrydowym – Lexus LC 500h – zaprezentowano podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2016 r. Samochód wyposażony jest w jednostkę napędową Multi Stage Hybrid System o łącznej mocy 264 kW (359 KM), która oprócz 3,5-litrowego silnika benzynowego V6 o mocy 220 kW oraz przekładni obiegowej, która pełni rolę rozdzielacza mocy i bezstopniowej automatycznej skrzyni biegów e-CVT, zawiera dodatkową automatyczną skrzynię biegów o czterech przełożeniach. W trybie manualnego wyboru przełożeń system oferuje kierowcy 10 biegów, co zapewnia lepsze panowanie nad dynamiką pojazdu.
    Japoński samochód klasy grand tourer, zaprezentowany podczas salonu motoryzacyjnego w Detroit w styczniu 2016 r. przez należącą do koncernu Toyota Motor Corporation firmę Lexus produkującą auta klasy premium. Model ten jest seryjną realizacją samochodu koncepcyjnego Lexus LF-LC, przedstawionego w Detroit w roku 2012 i uhonorowanego nagrodą EyesOn Design.
    Model LC produkowany jest w gruntownie zmodernizowanej fabryce Motomachi, w której w latach 2010-2012 produkowano supersamochody Lexus LFA.
    Lexus LC był pierwszym samochodem luksusowym wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów o 10 przełożeniach.
    Pierwszy egzemplarz Lexusa LC 500 Convertible został sprzedany na aukcji charytatywnej za kwotę dwóch milionów dolarów.

    Na targach North American International Auto Show 2019 w Detroit Lexus zaprezentował model LC Convertible Concept. Koncepcyjne auto z otwieranym, miękkim dachem zyskało takie same wymiary oraz wygląd i było zapowiedzią samochodu drogowego w wersji kabriolet. W lipcu tego samego roku na Goodwood Festival of Speed Lexus potwierdził wprowadzenie samochodu do produkcji, a oficjalna premiera samochodu odbyła się na Los Angeles Auto Show w listopadzie 2019 roku.

    Kabriolet jest dostępny z 5-litrowym silnikiem V8 znanym z modelu LC 500. Auto wyposażono w miękki dach, który otwiera się i składa w 15 sekund. Z mechanizmu elektrycznego składania można korzystać do prędkości 50 km/h. W konstrukcji samochodu zastosowano dodatkowe wzmocnienia, a otwarte nadwozie sprawia, że auto ma niżej położony środek ciężkości niż wariant coupé. Pierwsze egzemplarze kabrioletu trafiły do klientów w 2020 roku.

    Wersję o napędzie konwencjonalnym – Lexus LC 500 – wyposażono w znany ze sportowych modeli Lexus RC F i Lexus GS F wolnossący, benzynowy silnik V8 2UR-GSE o pojemności skokowej 5 l, mocy 467 KM i maksymalnym momencie obrotowym 528 Nm, zapewniający przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie krótszym od 4,5 sekundy. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem 10-biegowej przekładni automatycznej.

    Wersję z napędem hybrydowym – Lexus LC 500h – zaprezentowano podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2016 r. Samochód wyposażony jest w jednostkę napędową Multi Stage Hybrid System o łącznej mocy 264 kW (359 KM), która oprócz 3,5-litrowego silnika benzynowego V6 o mocy 220 kW oraz przekładni obiegowej, która pełni rolę rozdzielacza mocy i bezstopniowej automatycznej skrzyni biegów e-CVT, zawiera dodatkową automatyczną skrzynię biegów o czterech przełożeniach. W trybie manualnego wyboru przełożeń system oferuje kierowcy 10 biegów, co zapewnia lepsze panowanie nad dynamiką pojazdu.
    Jaguar XKR-S GT – XKR-S GT to limitowana wersja XKR-S coupe, powstało tylko 45 sztuk. Najważniejsze cechy techniczne obejmowały sześciobiegową skrzynię biegów, aktywny elektroniczny mechanizm różnicowy, zindywidualizowane komponenty aerodynamiczne i udoskonalenia zawieszenia w celu zwiększenia docisku i zoptymalizowanej zdolności do pokonywania zakrętów przy dużych prędkościach i karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy. Samochód został zaprezentowany przez Jaguara w 2013 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku , a następnie podczas Goodwood Festival of Speed ​​w 2013 roku. Dostawa XKR-S GT do Wielkiej Brytanii rozpoczęła się w październiku 2013 roku. Pod maską samochód posiadał pięciolitrowe V8 turbo o mocy 550 KM, który pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 300 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 w 3,9 sekundy.
    XKR-S GT to limitowana wersja XKR-S coupe, powstało tylko 45 sztuk. Najważniejsze cechy techniczne obejmowały sześciobiegową skrzynię biegów, aktywny elektroniczny mechanizm różnicowy, zindywidualizowane komponenty aerodynamiczne i udoskonalenia zawieszenia w celu zwiększenia docisku i zoptymalizowanej zdolności do pokonywania zakrętów przy dużych prędkościach i karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy. Samochód został zaprezentowany przez Jaguara w 2013 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku , a następnie podczas Goodwood Festival of Speed ​​w 2013 roku. Dostawa XKR-S GT do Wielkiej Brytanii rozpoczęła się w październiku 2013 roku. Pod maską samochód posiadał pięciolitrowe V8 turbo o mocy 550 KM, który pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 300 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 w 3,9 sekundy.
    Pierwszy raz świat nowego Caymana GT4 zobaczył w Goodwood, a kilka dni po premierze mogłem na własne oczy ujrzeć na Torze w Poznaniu. Dziś opisuję nowe Porsche Cayman GT4 o oznaczeniu modelowym 982. Czy jest lepszy od poprzednika i czy warto o nim porozmawiać wyjaśniam w odcinku. Zapraszam.
    22 lipca 2019, 9:15 przez Felixiada (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    felixiada