Porównanie przyspieszenia na oponach 175/65/14 i 195/50/15. Szersza opona okazała się "wolniejsza". Czasy przedstawione w filmie to średnia z 5 przejazdów na danym rozmiarze (i dobrane wideo najbardziej zbliżone do średniej). Wziąłem pod uwagę przekłamanie licznika (~5km/h dla pierwszego rozmiaru i ~2km/h dla drugiego rozmiaru wg GPS). Poza szerokością różnicę może też powodować masa i średnica. Koło 175/65/14 (D=583,1mm) waży 17kg, 195/50/15 (D=576mm) 19kg. Co ważne test został przeprowadzony na lekkim i dość słabym aucie, tj. ~120KM i ~1000kg razem z kierowcą. W mocniejszych autach ta zależność zapewne odwróci się ze względu na braki trakcyjne.
Wczoraj na auto wpadły nowe koła. Alufelgi Ronal R42, 6J i ET38. A na nich opony zimowe Dayton DW510, rozmiar 175/65, DOT 1612. Komplet udało mi się dorwać w całkiem przystępnych pieniądzach. Ważne dla mnie były głównie opony. Te są prawie nowe - mają 8mm bieżnika. Ogólnie z wyglądu auta jestem zadowolony. Wzór pasuje do bryły nadwozia. Tylko trzeba będzie pomyśleć o przemalowaniu pomarańczowych elementów na wiosnę.
Wczoraj na auto wpadły nowe koła. Alufelgi Ronal R42, 6J i ET38. A na nich opony zimowe Dayton DW510, rozmiar 175/65, DOT 1612. Komplet udało mi się dorwać w całkiem przystępnych pieniądzach. Ważne dla mnie były głównie opony. Te są prawie nowe - mają 8mm bieżnika. Ogólnie z wyglądu auta jestem zadowolony. Wzór pasuje do bryły nadwozia. Tylko trzeba będzie pomyśleć o przemalowaniu pomarańczowych elementów na wiosnę.