Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 55 takich materiałów
    2 marca 2024, 9:47 przez MosheUsz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Obraz Grand Prix Monako – Mój ostatni obraz w tym roku, który na dobrą sprawę zacząłem ponad pół roku temu. Przedstawia Formułę 1 i Grand Prix Monako. Namalowany farbami olejnymi na płótnie 30x65cm.
    Mój ostatni obraz w tym roku, który na dobrą sprawę zacząłem ponad pół roku temu. Przedstawia Formułę 1 i Grand Prix Monako. Namalowany farbami olejnymi na płótnie 30x65cm.
    Witajcie ponownie, w tym odcinku zobaczycie historie najstarszego zwycięzcy wyścigu w Formule 1.
    Serdecznie Zapraszam.
    3 kwietnia 2023, 18:24 przez WyscigoweHistorie (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Mówiąc o legendach Formuły 1, zazwyczaj wspominamy o takich postaciach jak Michael Schumacher, Ayrton Senna, Alain Prost czy Niki Lauda. Bardzo często zapominamy przy tym o cichych bohaterach tego sportu, którzy nie są tak bardzo eksponowani jak kierowcy, a pełnią tak samo ważną, a czasem nawet ważniejszą od nich rolę. Jedną z takich postaci jest Ross Brawn, jeden z największych chadów w całej historii Formuły 1. Jest on brytyjskim inżynierem, który w dużej mierze odpowiada za sukcesy takich zespołów jak Benetton, Ferrari czy Mercedes. W tym filmie przyjrzymy się jego wyjątkowej karierze w Formule 1.
    4 listopada 2022, 16:55 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    McLaren F1 LM – Hipersamochód produkowany przez brytyjską markę McLaren w latach 1993-1998. W 1988 roku konstruktor Gordon Murray i projektant Peter Stevens przedstawili pierwsze szkice sportowego coupe Ronowi Dennisowi, szefowi McLarena. Samochód miał być ulicznym ucieleśnieniem sukcesu firmy w Formule 1. Pierwszy prototyp samochodu gotowy był w połowie 1991 roku, a 28 maja 1992 roku w Monako odbyła się pierwsza prezentacja. W 1994 McLaren F1 trafił do pierwszych odbiorców. F1 LM produkowany był w latach 1996-1998. Samochód został wyprodukowany w hołdzie wygranego w 1995 roku wyścigu Le Mans. LM bazowany jest na modelu F1 GTR i jest najdroższą wersją McLarena F1. F1 LM napędzany jest 6,1-litrowym V12 o mocy 680 KM i 705 Nm momentu obrotowego co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 362 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 2,8 sekundy. Powstało tylko 5 egzemplarzy McLarena F1 LM.
    Hipersamochód produkowany przez brytyjską markę McLaren w latach 1993-1998. W 1988 roku konstruktor Gordon Murray i projektant Peter Stevens przedstawili pierwsze szkice sportowego coupe Ronowi Dennisowi, szefowi McLarena. Samochód miał być ulicznym ucieleśnieniem sukcesu firmy w Formule 1. Pierwszy prototyp samochodu gotowy był w połowie 1991 roku, a 28 maja 1992 roku w Monako odbyła się pierwsza prezentacja. W 1994 McLaren F1 trafił do pierwszych odbiorców. F1 LM produkowany był w latach 1996-1998. Samochód został wyprodukowany w hołdzie wygranego w 1995 roku wyścigu Le Mans. LM bazowany jest na modelu F1 GTR i jest najdroższą wersją McLarena F1. F1 LM napędzany jest 6,1-litrowym V12 o mocy 680 KM i 705 Nm momentu obrotowego co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 362 km/h i przyspieszenia do 100 km/h w 2,8 sekundy. Powstało tylko 5 egzemplarzy McLarena F1 LM.
    21 sierpnia 2022, 21:30 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes-Benz SLR McLaren 722 – Supersamochód klasy średniej produkowany we współpracy Mercedesa i McLarena w latach 2003-2009. Pierwszy prototyp samochodu zaprezentowano w Detroit w 1999 roku za to wersję produkcyjną zaprezentowano 17 listopada 2003 podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. W 2007 roku rozpoczęto produkcję wersji roadster. Do współpracy między Mercedesem, a McLarenem doszło, ponieważ obie firmy ściśle współpracowały wówczas ze sobą w Formule 1, a McLaren był także w 40% własnością ówczesnej firmy Daimler AG. Produkcja SLR odbywała się ręcznie w centrum technologicznym McLarena w Woking w Anglii w wersji coupe oraz roadster. Inspiracją podczas projektowania samochodu był Mercedes 300 SLR. Nadwozie wykonano z włókna węglowego. Przy projektowaniu nadwozia korzystano z technologii jakie wykorzystuje się w F1. SLR wyposażono w ukryty spojler, który podnosi się przy prędkości 95 km/h zwiększając przyczepność i stabilność auta. Wersja 722 Edition wyposażona jest w 5,4-litrowy silnik V8, który wytwarza moc 650 KM i moment obrotowy 820 Nm. W tej wersji samochód osiąga prędkość maksymalną 337 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekund.
    Supersamochód klasy średniej produkowany we współpracy Mercedesa i McLarena w latach 2003-2009. Pierwszy prototyp samochodu zaprezentowano w Detroit w 1999 roku za to wersję produkcyjną zaprezentowano 17 listopada 2003 podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. W 2007 roku rozpoczęto produkcję wersji roadster. Do współpracy między Mercedesem, a McLarenem doszło, ponieważ obie firmy ściśle współpracowały wówczas ze sobą w Formule 1, a McLaren był także w 40% własnością ówczesnej firmy Daimler AG. Produkcja SLR odbywała się ręcznie w centrum technologicznym McLarena w Woking w Anglii w wersji coupe oraz roadster. Inspiracją podczas projektowania samochodu był Mercedes 300 SLR. Nadwozie wykonano z włókna węglowego. Przy projektowaniu nadwozia korzystano z technologii jakie wykorzystuje się w F1. SLR wyposażono w ukryty spojler, który podnosi się przy prędkości 95 km/h zwiększając przyczepność i stabilność auta. Wersja 722 Edition wyposażona jest w 5,4-litrowy silnik V8, który wytwarza moc 650 KM i moment obrotowy 820 Nm. W tej wersji samochód osiąga prędkość maksymalną 337 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekund.
    Dobrze wiemy w ten weekend, ani w żaden z kilku kolejnych, nie będziemy mogli ogladac Formuły 1, która weszła w okres wakacyjny. Jednak na czym dokładnie polega przerwa wakacyjna w formule 1, ile trwa, i po co została wprowadzona? O tym w tym filmie.
    6 sierpnia 2022, 18:15 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Rubens Barrichello – Rubens Gonçalves Barrichello (ur. 23 maja 1972 w São Paulo) – brazylijski kierowca wyścigowy.

W trakcie swojej kariery w Formule 1 reprezentował zespoły Jordan, Stewart, Ferrari, Honda, Brawn oraz Williams.

Jest to kierowca (poza Kimi Räikkönenem) z największą liczbą przejechanych wyścigów w Formule 1, 68 razy stawał na podium z czego 11 razy wygrywał Grand Prix.
    Rubens Gonçalves Barrichello (ur. 23 maja 1972 w São Paulo) – brazylijski kierowca wyścigowy.

    W trakcie swojej kariery w Formule 1 reprezentował zespoły Jordan, Stewart, Ferrari, Honda, Brawn oraz Williams.

    Jest to kierowca (poza Kimi Räikkönenem) z największą liczbą przejechanych wyścigów w Formule 1, 68 razy stawał na podium z czego 11 razy wygrywał Grand Prix.
    Martin Brundle – Martin Brundle (ur. 1 czerwca 1959 w King’s Lynn) – były brytyjski kierowca wyścigowy, jeżdżący m.in. w Formule 1 (w latach 1984 – 1996, poza sezonem 1990). Zwycięzca wyścigu 24 godziny Le Mans w 1990 roku. Obecnie komentator brytyjskiej telewizji Sky.
    Martin Brundle (ur. 1 czerwca 1959 w King’s Lynn) – były brytyjski kierowca wyścigowy, jeżdżący m.in. w Formule 1 (w latach 1984 – 1996, poza sezonem 1990). Zwycięzca wyścigu 24 godziny Le Mans w 1990 roku. Obecnie komentator brytyjskiej telewizji Sky.
    Johnny Herbert – John Paul Herbert (ur. 25 czerwca 1964 w Brentwood) – brytyjski kierowca wyścigowy. Zadebiutował w Formule 1 w 1989 podczas GP Brazylii w barwach zespołu Benetton. Przez całą swoją karierę wygrał 3 wyścigi Grand Prix. Zakończył starty w F1 po sezonie 2000.
    John Paul Herbert (ur. 25 czerwca 1964 w Brentwood) – brytyjski kierowca wyścigowy. Zadebiutował w Formule 1 w 1989 podczas GP Brazylii w barwach zespołu Benetton. Przez całą swoją karierę wygrał 3 wyścigi Grand Prix. Zakończył starty w F1 po sezonie 2000.