Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 220 takich materiałów
    KTM – CO NOWEGO?
Pierwsze zdjęcia szpiegowskie tych maszyn pojawiły się pod koniec roku 2021. Dziś - analizując maszyny fabrycznych riderów lub wspomnianej wyżej limitowanej 450-tki SX-F, możemy stwierdzić, że poczyniono sporo, żeby motocrossówki KTM były jeszcze bardziej READY TO RACE. Już na pierwszy rzut oka widać, że wiele zmieniło się w obrębie nadwozia. Wzrok przykuwają bardzo wyostrzone i wysunięte mocno w stronę widelca boczne osłony chłodnic. Ciekawie jest jednak także pod plastikami. Jak możemy wyczytać z przeznaczonych na rynek USA materiałów, KTM 450 SX-F FACTORY EDITION posiada nową ramę, która ma korzystnie wpływać na poprawę stabilności przy dużych prędkościach. Z kolei nowe, równoległe mocowania poprawiają elastyczność. Wraz z ramą przeprojektowano także subframe. Rama pomocnicza z jaką mamy tutaj do czynienia to konstrukcja dwuczęściowa. KTM zastosował połączenie aluminium, które wzmocnił poliamidem. Pozwoliło to na znaczące wzmocnienie. Waga tego elementu? Ok. 1.8 kg.
Gdzie ponadto szukano oszczędności w masie? W wahaczu. Jest to zupełnie nowy wahacz wykonany z aluminium w procesie odlewania ciśnieniowego. Ucięto na nim 190 g. Całość została zoptymalizowana także pod kątem gromadzenia błota. To ważny czynnik w tym sporcie. W najnowszej odsłonie wahacz oferuje ponadto łatwą regulację łańcucha z oznaczeniami widocznymi u góry. 

    CO NOWEGO?

    Pierwsze zdjęcia szpiegowskie tych maszyn pojawiły się pod koniec roku 2021. Dziś - analizując maszyny fabrycznych riderów lub wspomnianej wyżej limitowanej 450-tki SX-F, możemy stwierdzić, że poczyniono sporo, żeby motocrossówki KTM były jeszcze bardziej READY TO RACE. Już na pierwszy rzut oka widać, że wiele zmieniło się w obrębie nadwozia. Wzrok przykuwają bardzo wyostrzone i wysunięte mocno w stronę widelca boczne osłony chłodnic. Ciekawie jest jednak także pod plastikami. Jak możemy wyczytać z przeznaczonych na rynek USA materiałów, KTM 450 SX-F FACTORY EDITION posiada nową ramę, która ma korzystnie wpływać na poprawę stabilności przy dużych prędkościach. Z kolei nowe, równoległe mocowania poprawiają elastyczność. Wraz z ramą przeprojektowano także subframe. Rama pomocnicza z jaką mamy tutaj do czynienia to konstrukcja dwuczęściowa. KTM zastosował połączenie aluminium, które wzmocnił poliamidem. Pozwoliło to na znaczące wzmocnienie. Waga tego elementu? Ok. 1.8 kg.

    Gdzie ponadto szukano oszczędności w masie? W wahaczu. Jest to zupełnie nowy wahacz wykonany z aluminium w procesie odlewania ciśnieniowego. Ucięto na nim 190 g. Całość została zoptymalizowana także pod kątem gromadzenia błota. To ważny czynnik w tym sporcie. W najnowszej odsłonie wahacz oferuje ponadto łatwą regulację łańcucha z oznaczeniami widocznymi u góry. 

    Enduro – Enduro – rodzaj sportu motorowego polegający na pokonaniu trasy o nawierzchniach asfaltowych, jak i terenowych.
Trasa liczy zazwyczaj od 200 do 300 km. W czasie rajdu zawodnicy zaliczają poszczególne próby czasowe. W Polsce i w większości krajów są to próby: Cross, Enduro i SuperCross
W rajdach enduro ścigać się mogą motocykle o pojemnościach od 50 cm³ do pow. 500 cm³ podzielone na poszczególne klasy:
 E1 – motocykle 100 - 125 cm³ 2 takt lub 175 - 250 cm³ 4 taktE2 – motocykle 175 - 250 cm³ 2 takt lub 290 - 450 cm³ 4 taktE3 – motocykle pow. 290 - 500 cm³ 2 takt lub 475 - 650 cm³ 4 taktNajwiększą imprezą Enduro jest tzw. „sześciodniówka”, czyli Mistrzostwa Świata Drużyn Narodowych w Enduro.
Motocykle enduro różnią się od motocykli motocrossowych, ponieważ są wyposażone w homologację. Muszą odpowiadać normom wynikającym z kodeksu drogowego, m.in. posiadać oświetlenie, homologowane opony, nie przekraczać norm hałasu i emisji spalin.

    Enduro – rodzaj sportu motorowego polegający na pokonaniu trasy o nawierzchniach asfaltowych, jak i terenowych.

    Trasa liczy zazwyczaj od 200 do 300 km. W czasie rajdu zawodnicy zaliczają poszczególne próby czasowe. W Polsce i w większości krajów są to próby: Cross, Enduro i SuperCross

    W rajdach enduro ścigać się mogą motocykle o pojemnościach od 50 cm³ do pow. 500 cm³ podzielone na poszczególne klasy:

    E1 – motocykle 100 - 125 cm³ 2 takt lub 175 - 250 cm³ 4 taktE2 – motocykle 175 - 250 cm³ 2 takt lub 290 - 450 cm³ 4 taktE3 – motocykle pow. 290 - 500 cm³ 2 takt lub 475 - 650 cm³ 4 takt

    Największą imprezą Enduro jest tzw. „sześciodniówka”, czyli Mistrzostwa Świata Drużyn Narodowych w Enduro.

    Motocykle enduro różnią się od motocykli motocrossowych, ponieważ są wyposażone w homologację. Muszą odpowiadać normom wynikającym z kodeksu drogowego, m.in. posiadać oświetlenie, homologowane opony, nie przekraczać norm hałasu i emisji spalin.

    10 sierpnia 2022, 14:14 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Koenigsegg One:1 – Hipersamochód zaprojektowany przez szwedzką firmę Koenigsegg produkowany w latach 2014-2015. Auto zbudowano w celu pobicia rekordu prędkości maksymalnej samochodu produkowanego seryjnie. Nazwa modelu modelu pochodzi od dwóch parametrów technicznych: stosunku mocy do masy, który wynosi dokładnie 1:1 oraz mocy silnika, wynoszącej 1 megawat. Do napędu One:1 został użyty silnik V8 o pojemności 5,1 l, który generuje moc maksymalną 1360 KM i 1371 Nm momentu obrotowego co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej ponad 450 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 2,6 sekund.
    Hipersamochód zaprojektowany przez szwedzką firmę Koenigsegg produkowany w latach 2014-2015. Auto zbudowano w celu pobicia rekordu prędkości maksymalnej samochodu produkowanego seryjnie. Nazwa modelu modelu pochodzi od dwóch parametrów technicznych: stosunku mocy do masy, który wynosi dokładnie 1:1 oraz mocy silnika, wynoszącej 1 megawat. Do napędu One:1 został użyty silnik V8 o pojemności 5,1 l, który generuje moc maksymalną 1360 KM i 1371 Nm momentu obrotowego co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej ponad 450 km/h i przyspieszenia 0-100 km/h w 2,6 sekund.
    M3 E92 GTS – M3 jest sportową wersją samochodów BMW opartą na serii 3. Pierwsze M3 pojawiło się w 1985 roku. M3 E92 zaprezentowano podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2007 roku. E92 produkowano w latach 2007-2013. Ostatni egzemplarz M3 coupe opuścił fabrykę w lipcu 2013, natomiast zakończenie produkcji M3 Convertible miało miejsce we wrześniu 2013 roku. Jednocześnie niemiecki koncern podjął decyzję, że nie będzie kolejnej generacji M3 w wersji coupe oraz cabrio. Wersje te zostały zastąpione przez BMW M4 coupe oraz M4 cabrio. M3 E92 GTS zostało zaprezentowane w listopadzie 2009 roku. Do napędu został użyty silnik V8 o pojemności 4,4 l w oparciu o 4,0-litrowy silnik montowany standardowym M3, który generuje moc 450 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 305 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,4 skeundy. Wyprodukowano tylko 99 egzemplarzy E92 GTS.
    M3 jest sportową wersją samochodów BMW opartą na serii 3. Pierwsze M3 pojawiło się w 1985 roku. M3 E92 zaprezentowano podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2007 roku. E92 produkowano w latach 2007-2013. Ostatni egzemplarz M3 coupe opuścił fabrykę w lipcu 2013, natomiast zakończenie produkcji M3 Convertible miało miejsce we wrześniu 2013 roku. Jednocześnie niemiecki koncern podjął decyzję, że nie będzie kolejnej generacji M3 w wersji coupe oraz cabrio. Wersje te zostały zastąpione przez BMW M4 coupe oraz M4 cabrio. M3 E92 GTS zostało zaprezentowane w listopadzie 2009 roku. Do napędu został użyty silnik V8 o pojemności 4,4 l w oparciu o 4,0-litrowy silnik montowany standardowym M3, który generuje moc 450 KM. Samochód osiąga prędkość maksymalną 305 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 4,4 skeundy. Wyprodukowano tylko 99 egzemplarzy E92 GTS.
    24 lipca 2022, 19:27 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    1970 Chevrolet Chevelle SS LS6 – Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez amerykańską markę Chevrolet w latach 1963-1977. Model Chevelle poszerzył ofertę Chevroleta jako większa, przestronniejsza i bardziej komfortowa alternatywa dla modelu Chevy II. Samochód miał za zadanie konkurować zarówno z konstrukcjami Forda i Dodge'a, jak i American Motors. Drugą generację Chevlle zaprezentowano po raz pierwszy w 1967 roku. Rozwinęła pod kątem stylistycznym projekt z poprzednika, zyskując charakterystyczne, ścięte pod kątem błotniki łączące się z położoną pod kątem atrapą chłodnicy i podwójnymi, okrągłymi reflektorami. Innym charakterystycznym akcentem stało się wyraźne wybrzuszenie na atrapie chłodnicy, także wyraźnie pozbawiona wyraźniejszych przetłoczeń karoseria. Druga generacja topowego Chevelle SS zyskała linię dachu nawiązującą do fastbacków. Wersja zamknięta występowała jako coupe lub hardtop coupe. Początkowo paleta jednostek napędowyc była taka sama jak w przypadku poprzednika. Z czasem dodano równieżsilnik COPO 427 V8 o mocy 425 KM. W 1971 roku ofertę poszerzyły z kolei silniki L34 402 V8 (350, 375 KM), LS5 454 V8 (360 KM) i LS6 454 V8 (450 KM). Ten ostatni był najmocniejszym seryjnie produkowanym Chevroletem Chevelle SS. Silnik LS6, który generuje moc 450 KM i moment obrotowy 678 Nm pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 5,4 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 215 km/h. W 1972 roku zmianie ponownie uległa paleta oferowanych silników. Ze względu na kryzys paliwowy rozpoczęło się obniżanie ich mocy.
    Samochód osobowy klasy wyższej produkowany przez amerykańską markę Chevrolet w latach 1963-1977. Model Chevelle poszerzył ofertę Chevroleta jako większa, przestronniejsza i bardziej komfortowa alternatywa dla modelu Chevy II. Samochód miał za zadanie konkurować zarówno z konstrukcjami Forda i Dodge'a, jak i American Motors. Drugą generację Chevlle zaprezentowano po raz pierwszy w 1967 roku. Rozwinęła pod kątem stylistycznym projekt z poprzednika, zyskując charakterystyczne, ścięte pod kątem błotniki łączące się z położoną pod kątem atrapą chłodnicy i podwójnymi, okrągłymi reflektorami. Innym charakterystycznym akcentem stało się wyraźne wybrzuszenie na atrapie chłodnicy, także wyraźnie pozbawiona wyraźniejszych przetłoczeń karoseria. Druga generacja topowego Chevelle SS zyskała linię dachu nawiązującą do fastbacków. Wersja zamknięta występowała jako coupe lub hardtop coupe. Początkowo paleta jednostek napędowyc była taka sama jak w przypadku poprzednika. Z czasem dodano równieżsilnik COPO 427 V8 o mocy 425 KM. W 1971 roku ofertę poszerzyły z kolei silniki L34 402 V8 (350, 375 KM), LS5 454 V8 (360 KM) i LS6 454 V8 (450 KM). Ten ostatni był najmocniejszym seryjnie produkowanym Chevroletem Chevelle SS. Silnik LS6, który generuje moc 450 KM i moment obrotowy 678 Nm pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 5,4 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 215 km/h. W 1972 roku zmianie ponownie uległa paleta oferowanych silników. Ze względu na kryzys paliwowy rozpoczęło się obniżanie ich mocy.
    Dodge Viper RT/10 Roadster – Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Dodge w latach 1991–2017. Pod koniec lat 80. koncern Chrysler rozpoczął prace nad nowym samochodem sportowym marki Dodge, którego premiera odbyła się w 1991 roku. Efektem był model Viper z awangardowym projektem nadwozia autorstwa Toma Gale'a. Charakterystycznymi elementami stałą się aerodynamiczna sylwetka, z wysoko osadzonymi reflektorami w owalnopodobnym kształcie i podobnie uformowane tylne lampy. Ponadto samochód zyskał duże wloty powietrza na krawędzi przednich błotników, a także długą maskę i nisko osadzoną kabiną pasażerską. Dodge Viper RT/10 Roadster trafił do sprzedaży w styczniu 1992 roku. Samochód napędzany jest ośmiolitrowym V10 generującym moc maksymalną 450 KM i moment obrotowy 664 Nm. RT/10 Roadster przyspiesza 0-100 km/h w 4,8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 266 km/h.
    Samochód sportowy klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Dodge w latach 1991–2017. Pod koniec lat 80. koncern Chrysler rozpoczął prace nad nowym samochodem sportowym marki Dodge, którego premiera odbyła się w 1991 roku. Efektem był model Viper z awangardowym projektem nadwozia autorstwa Toma Gale'a. Charakterystycznymi elementami stałą się aerodynamiczna sylwetka, z wysoko osadzonymi reflektorami w owalnopodobnym kształcie i podobnie uformowane tylne lampy. Ponadto samochód zyskał duże wloty powietrza na krawędzi przednich błotników, a także długą maskę i nisko osadzoną kabiną pasażerską. Dodge Viper RT/10 Roadster trafił do sprzedaży w styczniu 1992 roku. Samochód napędzany jest ośmiolitrowym V10 generującym moc maksymalną 450 KM i moment obrotowy 664 Nm. RT/10 Roadster przyspiesza 0-100 km/h w 4,8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 266 km/h.
    Porsche 718 Cayman GT4 RS – Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod niemiecką marką Porsche od 2006 roku. Od 2012 roku produkowana jest druga generacja modelu, która w 2016 roku zmieniła nazwę na 718 Cayman. Druga generacja Caymana otrzymała kod fabryczny 981c i zadebiutowała na marcowym Geneva Motor Show 2012 razem z odmianą roadster o nazwie Boxster. Oba modele posiadały to samo rozwiązanie dotyczące sposobu umiejscowienia silnika (centralnie) oraz wiele innych elementów, takich jak przednie zderzaki, pokrywa bagażnika, drzwi boczne, światła przednie oraz przednia część wnętrza. Stylistyka modelu Cayman pochodzi od dwóch klasycznych modeli Porsche: 550 Coupe oraz 904 Coupe. Konstrukcja zawieszenia jest oparta na tych samych rozwiązaniach co w modelu Boxster. W 2021 roku Porsche zaprezentowało 718 Cayman GT4 RS jest to pierwszy Cayman w wersji RS, która zwykle zarezerwowana jest dla Porsche 911. Samochód wyposażony w wolnossący sześciocylindrowy silnik o pojemności 4 l pochodzący z Porsche 911 GT3. Silnik ten generuje moc maksymalną 490 KM i moment obrotowy 450 NM, dzięki czemu Cayman przyspiesza 0-100 km/h w 3,4 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 313 km/h. GT4 RS okrążył tor Nurburgring Nordschleife o 23 sekundy szybciej niż GT4.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod niemiecką marką Porsche od 2006 roku. Od 2012 roku produkowana jest druga generacja modelu, która w 2016 roku zmieniła nazwę na 718 Cayman. Druga generacja Caymana otrzymała kod fabryczny 981c i zadebiutowała na marcowym Geneva Motor Show 2012 razem z odmianą roadster o nazwie Boxster. Oba modele posiadały to samo rozwiązanie dotyczące sposobu umiejscowienia silnika (centralnie) oraz wiele innych elementów, takich jak przednie zderzaki, pokrywa bagażnika, drzwi boczne, światła przednie oraz przednia część wnętrza. Stylistyka modelu Cayman pochodzi od dwóch klasycznych modeli Porsche: 550 Coupe oraz 904 Coupe. Konstrukcja zawieszenia jest oparta na tych samych rozwiązaniach co w modelu Boxster. W 2021 roku Porsche zaprezentowało 718 Cayman GT4 RS jest to pierwszy Cayman w wersji RS, która zwykle zarezerwowana jest dla Porsche 911. Samochód wyposażony w wolnossący sześciocylindrowy silnik o pojemności 4 l pochodzący z Porsche 911 GT3. Silnik ten generuje moc maksymalną 490 KM i moment obrotowy 450 NM, dzięki czemu Cayman przyspiesza 0-100 km/h w 3,4 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 313 km/h. GT4 RS okrążył tor Nurburgring Nordschleife o 23 sekundy szybciej niż GT4.