Szukaj
Znalazłem 21 takich materiałów
Kierownica po prawej stronie i bogatsze wyposażenie. Z relacji właściciela stoi pod domem już 20 lat, co by się zgadzało, ponieważ podatek drogowy ostatni raz opłacony był w 1996 roku.
Ruska stal nie przetrwała próby czasu. Mimo tragicznego wyglądu, właściciel z sentymentu nie chce się jej pozbyć. Lada jest z nim od nowości kupiona w Irlandii. W swojej karierze w 93 roku odwiedziła Polskę i Rosję.
Odważny gość, zdecydować się pokonać tyle tysięcy kilometrów takim sprzętem. Miłego oglądania. Pozdrawiam
Toyota Supra mkIV, to sportowy samochód osobowy zaliczany do segmentu G. To czwarta generacja tego modelu, którego produkcję przedprodukcyjną rozpoczęto w 1992 roku. Seryjny montaż rozpoczęto następnego roku. Stylistyka w porównaniu do poprzednika była całkowicie zmieniona. Kształty stały się bardziej opływowe, zaokrąglone, zrezygnowano także z chowanych reflektorów. Supra mkIV występowała początkowo jako 2-drzwiowe Coupe. W 1994 roku przedstawiono wersję nadwoziową typu targa. Na rynku japońskim pod maską montowano silnik R6 3,0 l 2JZ-GE o mocy 223 KM oraz wersję turbodoładowaną 2JZ-GTE o mocy 280 KM. Odmiana eksportowa oferowała jeszcze mocniejszy silnik o mocy 324 KM. W czwartej generacji montowano 6-biegową skrzynię manualną V16x, 5-biegową skrzynię W58 oraz 4-biegowy automat A340E. Eksport zakończono w 1998 roku, a produkcję w rodzimej Japonii kilka lat później, w 2002 roku. Toyota nie przedstawiła następcy.
Lata produkcji 1992 - 2002
Nadwozia coupe
Silniki 3.0 i 24V (224KM)
3.0 i 24V T-turbo (330KM)
3.0 i 24V Turbo (280KM)
Skrzynie biegów manualna
automatyczna
Rozstaw osi (mm) 2550
Długość (mm) 4515
Szerokość (mm) 1811
Wysokość (mm) 1265-1275.
Pierwsze samochody marki Datsun pojawią się na rynku w 2014 roku. Nissan nie ukrywa, że Datsun będzie marką oferującą niedrogie, ale przede wszystkim oszczędne samochody. Na pierwszy ogień samochody trafią na trzy rynki wschodzące. Będą to Rosja, Indie i Indonezja.
Skąd Datsun?
Firma DAT Motorcar pojawiła się w 1931 roku i oferowała pojazdy pod marką "Dat Son". Po przejęciu DAT przez koncern Nissana nazwa została zmieniona na Datsun. Powody był dwa. Słowo "son" oznacza po japońsku stratę, a Japończycy unikają złych omenów. Po drugie chciano nawiązać do słońca, które zwłaszcza pod wieczór staje się symbolem tego kraju.
Zmiana strategii
Nissan produkował i sprzedawał samochody pod własną marką, ale w Japonii. Na eksport wysyłano Datsuny, które zazwyczaj różniły się jedynie znaczkiem. Zmiana koncepcji nastąpiła w 1981 roku, kiedy zapadła decyzja o zaprzestaniu sprzedaży samochodów pod marką Datsun. Aby tego dokonać wprowadzono pięcioletni okres przejściowy, w którym samochody były oznaczane "Datsun by Nissan" lub "Nissan-Datsun". W 1986 roku uśpiono markę Datsun, jak się okazało na ponad ćwierć wieku.
Samochód został wprowadzony jako następca dla przestarzałej Warszawy 223/224. Konstrukcyjnie był połączeniem włoskich modeli 1300/1500 i 125. Napęd stanowiły benzynowe silniki R4 OHV o pojemności 1,3 i 1,5 litra, w późniejszym czasie dodatkowo przejęto gamę jednostek napędowych z Poloneza. Powstały także krótkie serie z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi DOHC. Moment obrotowy przenoszony był przez: suche jednotarczowe sprzęgło, 4-biegową manualną (od 1985 5-biegową) skrzynię biegów, dwuczęściowy wał napędowy i tylny most na koła tylne. Samochód dostępny był początkowo jako 4-drzwiowy sedan, w 1972 roku do oferty dołączyła wersja kombi, trzy lata później pick-up. Przez cały okres polskiej produkcji przeprowadzane były liczne modernizacje modelu, najbardziej widoczna z nich przygotowana została dla rocznika 1975, zmieniono wówczas znacznie wygląd nadwozia i kabiny pasażerskiej. W roku 1978 wprowadzono następcę, Poloneza, oba modele produkowane były jednak równocześnie aż do 1991 roku. Łącznie powstało 1 445 699 egzemplarzy modelu, z czego 874 966 trafiło na eksport.
1 2 3 > ostatnia ›
« poprzednia 1 2 3 następna »