Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 21 takich materiałów
    Ford Capri RS2600 – samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod amerykańską marką Ford w latach 1968–1986. Pierwsza generacja Ford Capri została zaprezentowana po raz pierwszy w 1968 roku. Po tym, jak na rynku Ameryki Północnej koncepcja przystępnego samochodu sportowego pod postacią Forda Mustanga odniosła rynkowy sukces, Ford postanowił wprowadzić do europejskiej oferty podobny model. Prace trwały od 1964 roku w Wielkiej Brytanii i w Niemczech, efektem ich było tylnonapędowe coupe - Capri. Pierwsza generacja samochodu wyróżniała się dynamicznie stylizowaną linią nadwozia, z podłużnym przodem, wyraźnie zaznaczonymi przetłoczeniami maski, a także listwą biegnącą przez panele boczne. Tył został łagodnie zakończony, a tylne błotniki zdobiła imitacja podwójnych wlotów powietrza. W 1970 roku rozpoczął się eksport nieznacznie wizualnie zmodyfikowanego Capri do Ameryki Północnej jako Mercury Capri. W tym samym roku do oferty trafił model Capri RS2600. Był to pierwszy samochód Forda z wtryskiem paliwa. RS2600 posiadał V6 o pojemności 2,6 l, które generuje moc maksymalną 150 KM, co pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w 7,7 sekund.
    Samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany pod amerykańską marką Ford w latach 1968–1986. Pierwsza generacja Ford Capri została zaprezentowana po raz pierwszy w 1968 roku. Po tym, jak na rynku Ameryki Północnej koncepcja przystępnego samochodu sportowego pod postacią Forda Mustanga odniosła rynkowy sukces, Ford postanowił wprowadzić do europejskiej oferty podobny model. Prace trwały od 1964 roku w Wielkiej Brytanii i w Niemczech, efektem ich było tylnonapędowe coupe - Capri. Pierwsza generacja samochodu wyróżniała się dynamicznie stylizowaną linią nadwozia, z podłużnym przodem, wyraźnie zaznaczonymi przetłoczeniami maski, a także listwą biegnącą przez panele boczne. Tył został łagodnie zakończony, a tylne błotniki zdobiła imitacja podwójnych wlotów powietrza. W 1970 roku rozpoczął się eksport nieznacznie wizualnie zmodyfikowanego Capri do Ameryki Północnej jako Mercury Capri. W tym samym roku do oferty trafił model Capri RS2600. Był to pierwszy samochód Forda z wtryskiem paliwa. RS2600 posiadał V6 o pojemności 2,6 l, które generuje moc maksymalną 150 KM, co pozwala na przyspieszenie 0-100 km/h w 7,7 sekund.
    Honda S600 – Mały dwuosobowy kabriolet oraz coupe produkowany seryjnie w latach 1964-1968 przez japoński koncern Honda. Produkcja S600 rozpoczęła się w marcu 1964 roku. Był to pierwszy samochód Hondy oferowany w dwóch wersjach, jako roadster, wykazującym duże podobieństwo do Hondy S500, oraz jako fastback coupe wprowadzonym w marcu 1965 roku. Honda S600 była pierwszym "masowo oferowanym" przez Hondę samochodem. Pierwsze wersje oferowane były tylko z kierownicami po prawej stronie. Dopiero w późniejszym czasie dostępne były wersje z kierownicą po lewej stronie, przez co zwiększył się eksport tego pojazdu. Model S600 w obydwu wariantach roadster i coupe dostępne były w wersji podstawowej oraz specjalnej o oznaczeniu SM600 zawierającej dodatkowe elementy wyposażenie, takie jak – specjalne kolory nadwozia, ekskluzywne oznaczenia, specjalną antenę w daszku przeciwsłonecznym pasażera, lepsze poduszki w siedzeniach, szyny pod siedzeniem pasażera w celu szybkiego usunięcia fotela, a także ogrzewanie, radio i głośniki, światła cofania oraz zapalniczkę. S600 napędzane jest czterocylindrowym silnikiem DOHC o pojemności 0,6 l o mocy 57 KM, pozwalającym na rozpędzenie samochodu do prędkości 145 km/h. Wersja kabriolet ważyła 715 kg, a model coupe tylko dodatkowe 15 kg więcej. Produkcja Hondy S600 była większym sukcesem, niż jej poprzednika - S500. Honda zbudowała 3912 roadsterów w 1964 roku oraz 7261 roadsterów i 1519 coupe w 1965 roku. Produkcja zakończyła się w 1966 roku, kiedy zaprezentowano model S800 ze sprzedanymi 111 roadsterami i 281 sztukami wersji coupe, dając całość na poziomie 11 284 sztuk w wersji kabriolet i 1800 w wersji coupe w ciągu trzech lat sprzedaży.
    Mały dwuosobowy kabriolet oraz coupe produkowany seryjnie w latach 1964-1968 przez japoński koncern Honda. Produkcja S600 rozpoczęła się w marcu 1964 roku. Był to pierwszy samochód Hondy oferowany w dwóch wersjach, jako roadster, wykazującym duże podobieństwo do Hondy S500, oraz jako fastback coupe wprowadzonym w marcu 1965 roku. Honda S600 była pierwszym "masowo oferowanym" przez Hondę samochodem. Pierwsze wersje oferowane były tylko z kierownicami po prawej stronie. Dopiero w późniejszym czasie dostępne były wersje z kierownicą po lewej stronie, przez co zwiększył się eksport tego pojazdu. Model S600 w obydwu wariantach roadster i coupe dostępne były w wersji podstawowej oraz specjalnej o oznaczeniu SM600 zawierającej dodatkowe elementy wyposażenie, takie jak – specjalne kolory nadwozia, ekskluzywne oznaczenia, specjalną antenę w daszku przeciwsłonecznym pasażera, lepsze poduszki w siedzeniach, szyny pod siedzeniem pasażera w celu szybkiego usunięcia fotela, a także ogrzewanie, radio i głośniki, światła cofania oraz zapalniczkę. S600 napędzane jest czterocylindrowym silnikiem DOHC o pojemności 0,6 l o mocy 57 KM, pozwalającym na rozpędzenie samochodu do prędkości 145 km/h. Wersja kabriolet ważyła 715 kg, a model coupe tylko dodatkowe 15 kg więcej. Produkcja Hondy S600 była większym sukcesem, niż jej poprzednika - S500. Honda zbudowała 3912 roadsterów w 1964 roku oraz 7261 roadsterów i 1519 coupe w 1965 roku. Produkcja zakończyła się w 1966 roku, kiedy zaprezentowano model S800 ze sprzedanymi 111 roadsterami i 281 sztukami wersji coupe, dając całość na poziomie 11 284 sztuk w wersji kabriolet i 1800 w wersji coupe w ciągu trzech lat sprzedaży.
    9 kwietnia 2022, 21:26 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jaguar XK120 Drophead Coupe – Produkowany przez Jaguar Cars w latach 1948–1954, był następcą modelu SS100. Samochód dostępny był jako 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy roadster. Napędzany silnikiem R6 o pojemności 3,4 l, którzy wytwarzał 160 KM był pierwszym samochodem produkcyjnym, który osiągnął prędkość 200 km/h. Przez pierwszych 18 miesięcy większość aut produkowano z przeznaczeniem na eksport, a na rynku krajowym samochód pojawił się dopiero na początku lat 50. Imponujące jak na swoje czasy wygląd zawdzięcza wpływom stylistyki nadwozi włoskiej firmy Touring. Przez 6 lat produkcji powstało 12055 egzemplarzy.
    Produkowany przez Jaguar Cars w latach 1948–1954, był następcą modelu SS100. Samochód dostępny był jako 2-drzwiowe coupe lub 2-drzwiowy roadster. Napędzany silnikiem R6 o pojemności 3,4 l, którzy wytwarzał 160 KM był pierwszym samochodem produkcyjnym, który osiągnął prędkość 200 km/h. Przez pierwszych 18 miesięcy większość aut produkowano z przeznaczeniem na eksport, a na rynku krajowym samochód pojawił się dopiero na początku lat 50. Imponujące jak na swoje czasy wygląd zawdzięcza wpływom stylistyki nadwozi włoskiej firmy Touring. Przez 6 lat produkcji powstało 12055 egzemplarzy.
    Romet Chart 211 wersja Export – Cześć , chciałem się pochwalić czymś czym żyłem przez ostatnie 3 lata 

Wspaniała 211-stka na aluminiowych kołach Sachsa
    Cześć , chciałem się pochwalić czymś czym żyłem przez ostatnie 3 lata

    Wspaniała 211-stka na aluminiowych kołach Sachsa
    1 listopada 2017, 19:14 przez ~Eryk | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne zdjecie

    Myślę, że znalezisko dość nietypowe. Łada Riva 1600 SLX. Eksport na Anglię 1988 rok.
    Kierownica po prawej stronie i bogatsze wyposażenie. Z relacji właściciela stoi pod domem już 20 lat, co by się zgadzało, ponieważ podatek drogowy ostatni raz opłacony był w 1996 roku.
    Ruska stal nie przetrwała próby czasu. Mimo tragicznego wyglądu, właściciel z sentymentu nie chce się jej pozbyć. Lada jest z nim od nowości kupiona w Irlandii. W swojej karierze w 93 roku odwiedziła Polskę i Rosję.
    Odważny gość, zdecydować się pokonać tyle tysięcy kilometrów takim sprzętem. Miłego oglądania. Pozdrawiam
    1 sierpnia 2015, 15:17 przez jacki7878 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kultowe samochody – TOYOTA Supra mkIV

Toyota Supra mkIV, to sportowy samochód osobowy zaliczany do segmentu G. To czwarta generacja tego modelu, którego produkcję przedprodukcyjną rozpoczęto w 1992 roku. Seryjny montaż rozpoczęto następnego roku. Stylistyka w porównaniu do poprzednika była całkowicie zmieniona. Kształty stały się bardziej opływowe, zaokrąglone, zrezygnowano także z chowanych reflektorów. Supra mkIV występowała początkowo jako 2-drzwiowe Coupe. W 1994 roku przedstawiono wersję nadwoziową typu targa. Na rynku japońskim pod maską montowano silnik R6 3,0 l 2JZ-GE o mocy 223 KM oraz wersję turbodoładowaną 2JZ-GTE o mocy 280 KM. Odmiana eksportowa oferowała jeszcze mocniejszy silnik o mocy 324 KM. W czwartej generacji montowano 6-biegową skrzynię manualną V16x, 5-biegową skrzynię W58 oraz 4-biegowy automat A340E. Eksport zakończono w 1998 roku, a produkcję w rodzimej Japonii kilka lat później, w 2002 roku. Toyota nie przedstawiła następcy.

Lata produkcji 1992 - 2002
Nadwozia coupe
Silniki 3.0 i 24V (224KM)	
3.0 i 24V T-turbo (330KM)	
3.0 i 24V Turbo (280KM)
Skrzynie biegów manualna	
automatyczna
Rozstaw osi (mm) 2550
Długość (mm) 4515
Szerokość (mm) 1811
Wysokość (mm) 1265-1275.
    TOYOTA Supra mkIV

    Toyota Supra mkIV, to sportowy samochód osobowy zaliczany do segmentu G. To czwarta generacja tego modelu, którego produkcję przedprodukcyjną rozpoczęto w 1992 roku. Seryjny montaż rozpoczęto następnego roku. Stylistyka w porównaniu do poprzednika była całkowicie zmieniona. Kształty stały się bardziej opływowe, zaokrąglone, zrezygnowano także z chowanych reflektorów. Supra mkIV występowała początkowo jako 2-drzwiowe Coupe. W 1994 roku przedstawiono wersję nadwoziową typu targa. Na rynku japońskim pod maską montowano silnik R6 3,0 l 2JZ-GE o mocy 223 KM oraz wersję turbodoładowaną 2JZ-GTE o mocy 280 KM. Odmiana eksportowa oferowała jeszcze mocniejszy silnik o mocy 324 KM. W czwartej generacji montowano 6-biegową skrzynię manualną V16x, 5-biegową skrzynię W58 oraz 4-biegowy automat A340E. Eksport zakończono w 1998 roku, a produkcję w rodzimej Japonii kilka lat później, w 2002 roku. Toyota nie przedstawiła następcy.

    Lata produkcji 1992 - 2002
    Nadwozia coupe
    Silniki 3.0 i 24V (224KM)
    3.0 i 24V T-turbo (330KM)
    3.0 i 24V Turbo (280KM)
    Skrzynie biegów manualna
    automatyczna
    Rozstaw osi (mm) 2550
    Długość (mm) 4515
    Szerokość (mm) 1811
    Wysokość (mm) 1265-1275.
    2 czerwca 2014, 19:42 przez Walder (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (3)
    Datsun Powraca! Cieszycie się? – Carlos Ghosn, prezes grupy Nissan-Renault ogłosił oficjalnie, że zapomniana na ponad ćwierćwiecze marka Datsun powróci na rynek.
Pierwsze samochody marki Datsun pojawią się na rynku w 2014 roku. Nissan nie ukrywa, że Datsun będzie marką oferującą niedrogie, ale przede wszystkim oszczędne samochody. Na pierwszy ogień samochody trafią na trzy rynki wschodzące. Będą to Rosja, Indie i Indonezja.

Skąd Datsun?
Firma DAT Motorcar pojawiła się w 1931 roku i oferowała pojazdy pod marką "Dat Son". Po przejęciu DAT przez koncern Nissana nazwa została zmieniona na Datsun. Powody był dwa. Słowo "son" oznacza po japońsku stratę, a Japończycy unikają złych omenów. Po drugie chciano nawiązać do słońca, które zwłaszcza pod wieczór staje się symbolem tego kraju.

Zmiana strategii
Nissan produkował i sprzedawał samochody pod własną marką, ale w Japonii. Na eksport wysyłano Datsuny, które zazwyczaj różniły się jedynie znaczkiem. Zmiana koncepcji nastąpiła w 1981 roku, kiedy zapadła decyzja o zaprzestaniu sprzedaży samochodów pod marką Datsun. Aby tego dokonać wprowadzono pięcioletni okres przejściowy, w którym samochody były oznaczane "Datsun by Nissan" lub "Nissan-Datsun". W 1986 roku uśpiono markę Datsun, jak się okazało na ponad ćwierć wieku.
    Carlos Ghosn, prezes grupy Nissan-Renault ogłosił oficjalnie, że zapomniana na ponad ćwierćwiecze marka Datsun powróci na rynek.
    Pierwsze samochody marki Datsun pojawią się na rynku w 2014 roku. Nissan nie ukrywa, że Datsun będzie marką oferującą niedrogie, ale przede wszystkim oszczędne samochody. Na pierwszy ogień samochody trafią na trzy rynki wschodzące. Będą to Rosja, Indie i Indonezja.

    Skąd Datsun?
    Firma DAT Motorcar pojawiła się w 1931 roku i oferowała pojazdy pod marką "Dat Son". Po przejęciu DAT przez koncern Nissana nazwa została zmieniona na Datsun. Powody był dwa. Słowo "son" oznacza po japońsku stratę, a Japończycy unikają złych omenów. Po drugie chciano nawiązać do słońca, które zwłaszcza pod wieczór staje się symbolem tego kraju.

    Zmiana strategii
    Nissan produkował i sprzedawał samochody pod własną marką, ale w Japonii. Na eksport wysyłano Datsuny, które zazwyczaj różniły się jedynie znaczkiem. Zmiana koncepcji nastąpiła w 1981 roku, kiedy zapadła decyzja o zaprzestaniu sprzedaży samochodów pod marką Datsun. Aby tego dokonać wprowadzono pięcioletni okres przejściowy, w którym samochody były oznaczane "Datsun by Nissan" lub "Nissan-Datsun". W 1986 roku uśpiono markę Datsun, jak się okazało na ponad ćwierć wieku.
    Eksport technologii, ale Polska była prekursorem... Oto dowód z zeszłego roku - http://www.youtube.com/watch?v=cjOjie9fhV4 i http://www.youtube.com/watch?v=UL_kipu21RM widać że uczą się od nas...
    7 grudnia 2013, 0:41 przez jahho (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Polski Fiat – Polski Fiat 125p – samochód osobowy klasy średniej produkowany w FSO na Żeraniu od 28 listopada 1967r do 29 czerwca 1991 na podstawie umowy licencyjnej z włoską firmą FIAT z 1965 roku. Po wygaśnięciu licencji w 1983 roku nazwę zmieniono na FSO 125p.

Samochód został wprowadzony jako następca dla przestarzałej Warszawy 223/224. Konstrukcyjnie był połączeniem włoskich modeli 1300/1500 i 125. Napęd stanowiły benzynowe silniki R4 OHV o pojemności 1,3 i 1,5 litra, w późniejszym czasie dodatkowo przejęto gamę jednostek napędowych z Poloneza. Powstały także krótkie serie z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi DOHC. Moment obrotowy przenoszony był przez: suche jednotarczowe sprzęgło, 4-biegową manualną (od 1985 5-biegową) skrzynię biegów, dwuczęściowy wał napędowy i tylny most na koła tylne. Samochód dostępny był początkowo jako 4-drzwiowy sedan, w 1972 roku do oferty dołączyła wersja kombi, trzy lata później pick-up. Przez cały okres polskiej produkcji przeprowadzane były liczne modernizacje modelu, najbardziej widoczna z nich przygotowana została dla rocznika 1975, zmieniono wówczas znacznie wygląd nadwozia i kabiny pasażerskiej. W roku 1978 wprowadzono następcę, Poloneza, oba modele produkowane były jednak równocześnie aż do 1991 roku. Łącznie powstało 1 445 699 egzemplarzy modelu, z czego 874 966 trafiło na eksport.
    Polski Fiat 125p – samochód osobowy klasy średniej produkowany w FSO na Żeraniu od 28 listopada 1967r do 29 czerwca 1991 na podstawie umowy licencyjnej z włoską firmą FIAT z 1965 roku. Po wygaśnięciu licencji w 1983 roku nazwę zmieniono na FSO 125p.

    Samochód został wprowadzony jako następca dla przestarzałej Warszawy 223/224. Konstrukcyjnie był połączeniem włoskich modeli 1300/1500 i 125. Napęd stanowiły benzynowe silniki R4 OHV o pojemności 1,3 i 1,5 litra, w późniejszym czasie dodatkowo przejęto gamę jednostek napędowych z Poloneza. Powstały także krótkie serie z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi DOHC. Moment obrotowy przenoszony był przez: suche jednotarczowe sprzęgło, 4-biegową manualną (od 1985 5-biegową) skrzynię biegów, dwuczęściowy wał napędowy i tylny most na koła tylne. Samochód dostępny był początkowo jako 4-drzwiowy sedan, w 1972 roku do oferty dołączyła wersja kombi, trzy lata później pick-up. Przez cały okres polskiej produkcji przeprowadzane były liczne modernizacje modelu, najbardziej widoczna z nich przygotowana została dla rocznika 1975, zmieniono wówczas znacznie wygląd nadwozia i kabiny pasażerskiej. W roku 1978 wprowadzono następcę, Poloneza, oba modele produkowane były jednak równocześnie aż do 1991 roku. Łącznie powstało 1 445 699 egzemplarzy modelu, z czego 874 966 trafiło na eksport.
    29 listopada 2013, 8:03 przez mrozu111 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj