Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 477 takich materiałów
    Mazda MX-5 30th Anniversary Edition –
    23 stycznia 2023, 19:20 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    W tym odcinku Robert prezentuje Mercedesa C63 AMG w z limitowanej 507 Edition.
    17 listopada 2022, 11:04 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    W tym odcinku prezentujemy BMW M4 DTM Champion Edition.
    4 października 2022, 19:09 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mazda MX-5 30th Anniversary Edition –
    29 września 2022, 20:22 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    1970 AMC Javelin SST Mark Donohue Edition –
    28 sierpnia 2022, 18:25 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Mercedes-Benz SLR McLaren 722 – Supersamochód klasy średniej produkowany we współpracy Mercedesa i McLarena w latach 2003-2009. Pierwszy prototyp samochodu zaprezentowano w Detroit w 1999 roku za to wersję produkcyjną zaprezentowano 17 listopada 2003 podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. W 2007 roku rozpoczęto produkcję wersji roadster. Do współpracy między Mercedesem, a McLarenem doszło, ponieważ obie firmy ściśle współpracowały wówczas ze sobą w Formule 1, a McLaren był także w 40% własnością ówczesnej firmy Daimler AG. Produkcja SLR odbywała się ręcznie w centrum technologicznym McLarena w Woking w Anglii w wersji coupe oraz roadster. Inspiracją podczas projektowania samochodu był Mercedes 300 SLR. Nadwozie wykonano z włókna węglowego. Przy projektowaniu nadwozia korzystano z technologii jakie wykorzystuje się w F1. SLR wyposażono w ukryty spojler, który podnosi się przy prędkości 95 km/h zwiększając przyczepność i stabilność auta. Wersja 722 Edition wyposażona jest w 5,4-litrowy silnik V8, który wytwarza moc 650 KM i moment obrotowy 820 Nm. W tej wersji samochód osiąga prędkość maksymalną 337 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekund.
    Supersamochód klasy średniej produkowany we współpracy Mercedesa i McLarena w latach 2003-2009. Pierwszy prototyp samochodu zaprezentowano w Detroit w 1999 roku za to wersję produkcyjną zaprezentowano 17 listopada 2003 podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. W 2007 roku rozpoczęto produkcję wersji roadster. Do współpracy między Mercedesem, a McLarenem doszło, ponieważ obie firmy ściśle współpracowały wówczas ze sobą w Formule 1, a McLaren był także w 40% własnością ówczesnej firmy Daimler AG. Produkcja SLR odbywała się ręcznie w centrum technologicznym McLarena w Woking w Anglii w wersji coupe oraz roadster. Inspiracją podczas projektowania samochodu był Mercedes 300 SLR. Nadwozie wykonano z włókna węglowego. Przy projektowaniu nadwozia korzystano z technologii jakie wykorzystuje się w F1. SLR wyposażono w ukryty spojler, który podnosi się przy prędkości 95 km/h zwiększając przyczepność i stabilność auta. Wersja 722 Edition wyposażona jest w 5,4-litrowy silnik V8, który wytwarza moc 650 KM i moment obrotowy 820 Nm. W tej wersji samochód osiąga prędkość maksymalną 337 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 3,6 sekund.
    KTM – CO NOWEGO?
Pierwsze zdjęcia szpiegowskie tych maszyn pojawiły się pod koniec roku 2021. Dziś - analizując maszyny fabrycznych riderów lub wspomnianej wyżej limitowanej 450-tki SX-F, możemy stwierdzić, że poczyniono sporo, żeby motocrossówki KTM były jeszcze bardziej READY TO RACE. Już na pierwszy rzut oka widać, że wiele zmieniło się w obrębie nadwozia. Wzrok przykuwają bardzo wyostrzone i wysunięte mocno w stronę widelca boczne osłony chłodnic. Ciekawie jest jednak także pod plastikami. Jak możemy wyczytać z przeznaczonych na rynek USA materiałów, KTM 450 SX-F FACTORY EDITION posiada nową ramę, która ma korzystnie wpływać na poprawę stabilności przy dużych prędkościach. Z kolei nowe, równoległe mocowania poprawiają elastyczność. Wraz z ramą przeprojektowano także subframe. Rama pomocnicza z jaką mamy tutaj do czynienia to konstrukcja dwuczęściowa. KTM zastosował połączenie aluminium, które wzmocnił poliamidem. Pozwoliło to na znaczące wzmocnienie. Waga tego elementu? Ok. 1.8 kg.
Gdzie ponadto szukano oszczędności w masie? W wahaczu. Jest to zupełnie nowy wahacz wykonany z aluminium w procesie odlewania ciśnieniowego. Ucięto na nim 190 g. Całość została zoptymalizowana także pod kątem gromadzenia błota. To ważny czynnik w tym sporcie. W najnowszej odsłonie wahacz oferuje ponadto łatwą regulację łańcucha z oznaczeniami widocznymi u góry. 

    CO NOWEGO?

    Pierwsze zdjęcia szpiegowskie tych maszyn pojawiły się pod koniec roku 2021. Dziś - analizując maszyny fabrycznych riderów lub wspomnianej wyżej limitowanej 450-tki SX-F, możemy stwierdzić, że poczyniono sporo, żeby motocrossówki KTM były jeszcze bardziej READY TO RACE. Już na pierwszy rzut oka widać, że wiele zmieniło się w obrębie nadwozia. Wzrok przykuwają bardzo wyostrzone i wysunięte mocno w stronę widelca boczne osłony chłodnic. Ciekawie jest jednak także pod plastikami. Jak możemy wyczytać z przeznaczonych na rynek USA materiałów, KTM 450 SX-F FACTORY EDITION posiada nową ramę, która ma korzystnie wpływać na poprawę stabilności przy dużych prędkościach. Z kolei nowe, równoległe mocowania poprawiają elastyczność. Wraz z ramą przeprojektowano także subframe. Rama pomocnicza z jaką mamy tutaj do czynienia to konstrukcja dwuczęściowa. KTM zastosował połączenie aluminium, które wzmocnił poliamidem. Pozwoliło to na znaczące wzmocnienie. Waga tego elementu? Ok. 1.8 kg.

    Gdzie ponadto szukano oszczędności w masie? W wahaczu. Jest to zupełnie nowy wahacz wykonany z aluminium w procesie odlewania ciśnieniowego. Ucięto na nim 190 g. Całość została zoptymalizowana także pod kątem gromadzenia błota. To ważny czynnik w tym sporcie. W najnowszej odsłonie wahacz oferuje ponadto łatwą regulację łańcucha z oznaczeniami widocznymi u góry.