Szukaj
Znalazłem 198 takich materiałów
I tak, 8 lipca 1987 zaczęto konstruować ten specjalny silnik pod kryptonimem "GOLDFISCH".
Decyzja padła na 16 cylindrowy silnik w układzie V, który powstał jako kontynuacja silnika 12 cylindrowego. Pod koniec roku 1987 pierwszy silnik został zmontowany, a w styczniu i lutym 1988 osiągnął swoją pełną sprawność techniczną. Następnym krokiem było umieszczenie tego prototypu w BMW serii 7 E32. Już w maju 1988 mogły odbyć się pierwsze testy tego samochodu. Samochód miewał jednak kłopoty z chłodzeniem, dlatego większa produkcja nie doszła do skutku.
Dane techniczne:
-Pojemność: 6651 cm³
-Moc: 408 KM przy 5200 obr/min
-Moment obrotowy: 637 Nm przy 3900 obr/min
3.5l m30b35 + kompressor
319kM
735 e32 89r