Szukaj
Właściciel przyczepki samochodowej zatrzymuje się awaryjnie na poboczu, jak się później okazuje z powodu oderwania części burty. Pierwsze dwa samochody niestety wjeżdżają w elementy przyczepki, kolejne dwa pojazdy dostają ostrzeżenie światłami drogowymi co skutecznie zwraca ich uwagę i pomaga ominąć przeszkodę. Na temat logiki ukochanej się nie wypowiadam. Pozdrawiam hejterów.
1.10.2023 Droga między Poznaniem a Rogoźnem Wlkp
Toyota Land Cruiser J40 została po raz pierwszy zaprezentowana w 1960 roku. W rzeczywistości pojazd był zmodernizowaną wersją J20. Zaoferowane zostały trzy podwozia o różnych rozstawach osi, krótkie: J40, J41 i J42, średnie: J43, J44 i J46 oraz długie: J45 i J47. Na bazie krótkiego i średniego nadwozia zbudowane zostały wersje z miękkim i twardym dachem, a na długim pickup i kombi. W 1967 roku wersję kombi zastąpił model J55 dzięki czemu produkcję pojazdu rozdzielono na dwa odrębne modele.
Seria J40 oferowana była na świecie do 1984 roku, gdy pojawiła się seria J70. Auto produkowane było do 2001 roku w Brazylii jako Toyota Bandeirante.
Produkcję wersji Bandeirante przeznaczonej na rynek brazylijski rozpoczęto w 1959 roku. W 1973 roku w pojazdach zastosowane zostały wysokoprężne jednostki napędowe konstrukcji Mercedes-Benz. Od 1983 roku montowano w pojeździe prostokątne reflektory, a dwa lata później zmieniona została deska rozdzielcza. W 1994 roku wysokoprężne jednostki Mercedesa zastąpione zostały jednostkami skonstruowanymi przez należącą do Toyoty firmę Daihatsu. Produkcję pojazdu zaprzestano w 2001 roku.
-Zmiana zawieszenia, tył amory gazowe, przód na razie olejowe
-Sprężyny -40mm
-Kubełki z Corrado
-Rozrząd
-przelot na końcówce z GTI
-halogeny dalekosiężne oraz przeciwmgielne w dokładce
-Sebringi 15"
-miękka deska roździelcza
-ogarnięcie elektryki wnętrza (w toku)
-duże chlapacze
W planach:
-Kanapa z Corrado
-Ogarnięcie audio
-Trójramienna kierownica
-Podświetlanie wnętrza (przyciski,nawiew itd)
-stabilizator tył
-hamulce 280
-tył, podrasowanie bębnów lub wymiana na tarcze
-boczne listwy lub sierpy
-licznik MFA (naprawa podświetlania)
-lampy tył na dymione
-W przyszłym roku być może swap na 16v z ITB (jak budżet na ITB pozwoli)
Jestem tutaj nowy i zacznę od wrzucenia mojego Golfa, którym się wożę. Przy okazji, chciałbym się Was zapytać co o nim sądzicie, co mógłbym w nim jeszcze ciekawego porobić. Pozdrawiam.
- 1993r.
- el. szyby, domykane z kluczyka
- el. lusterka
- el. szyberdach
- regulacja wysokości świateł
- regulowana kierownica
- alarm
- wspomaganie kierownicy
- 2 poduszki powietrzne
- miękka deska
- tempomat
- pojemność silnika 1.9 diesel bez turbiny 65KM
Wnętrze pojazdu zaprojektowane i wykonane zostało z materiałów najwyższej jakości. Początkowo deska rozdzielcza składała się z dużej liczby cyfrowych wyświetlaczy opartych na diodach LED oraz mnóstwa dotykowych przycisków, które w późniejszej fazie produkcji zostały zastąpione wyświetlaczami CRT.
Warto jeszcze nadmienić, że jednostka napędowa, była projektem polskiego konstruktora inżyniera Tadeusza Marka. A co tam czaiło się pod maską? Skromne V8 o pojemności 5,3 litra, dające moc 260KM i 434Nm.
Wyprodukowano zaledwie 645 egzemplarzy w różnych opcjach nadwozia.