Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 91 takich materiałów
    Citroen C6 – Samochód osobowy klasy wyższej średniej produkowany pod francuską marką Citroen w latach 2005-2012. Od 2016 roku produkowany jest nowy model o tej nazwie na rynek chiński. C6 został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w 2005 roku, zastąpił on produkowanego w latach 1989-2000 Citroena XM. Auto wyposażone zostało w zawieszenie hydropneumatyczne Hydractive 3+, jednak podobnie jak w C5 jest to układ trzeciej generacji. Posiada on 16 stopni tłumienia z trzema trybami pracy. Stylistycznie samochód bazuje na zaprezentowanym w 1999 roku samochodzie koncepcyjnym C6 Lignage. Zaprojektowano je jako alternatywę dla klasycznie stylizowanych limuzyn typu Audi A6 czy Mercedesa klasy E. Za projekt nadwozia odpowiada Jean-Pierre Ploué. Podobnie jak u jednego z poprzedników Citroena CX zastosowano wklęsłą tylną szybę. Ma to zapobiegać jej nadmiernemu brudzeniu się, a dzięki odpowiedniej aerodynamice pozwoliło to na nie montowanie tylnej wycieraczki. Najsilniejszym dostępnym silnikiem było V6 HDi Biturbo o pojemności 3 l. Silnik ten wytwarza moc maksymalną 241 KM i moment obrotowy 450 Nm. Dzięki temu silnikowi C6 osiąga prędkość maksymalną 240 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 7,4 s. Produkcja C6 została zakończona 19 grudnia 2012 roku. Łącznie powstało 23384 egzemplarzy.
    Samochód osobowy klasy wyższej średniej produkowany pod francuską marką Citroen w latach 2005-2012. Od 2016 roku produkowany jest nowy model o tej nazwie na rynek chiński. C6 został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w 2005 roku, zastąpił on produkowanego w latach 1989-2000 Citroena XM. Auto wyposażone zostało w zawieszenie hydropneumatyczne Hydractive 3+, jednak podobnie jak w C5 jest to układ trzeciej generacji. Posiada on 16 stopni tłumienia z trzema trybami pracy. Stylistycznie samochód bazuje na zaprezentowanym w 1999 roku samochodzie koncepcyjnym C6 Lignage. Zaprojektowano je jako alternatywę dla klasycznie stylizowanych limuzyn typu Audi A6 czy Mercedesa klasy E. Za projekt nadwozia odpowiada Jean-Pierre Ploué. Podobnie jak u jednego z poprzedników Citroena CX zastosowano wklęsłą tylną szybę. Ma to zapobiegać jej nadmiernemu brudzeniu się, a dzięki odpowiedniej aerodynamice pozwoliło to na nie montowanie tylnej wycieraczki. Najsilniejszym dostępnym silnikiem było V6 HDi Biturbo o pojemności 3 l. Silnik ten wytwarza moc maksymalną 241 KM i moment obrotowy 450 Nm. Dzięki temu silnikowi C6 osiąga prędkość maksymalną 240 km/h i przyspiesza 0-100 km/h w 7,4 s. Produkcja C6 została zakończona 19 grudnia 2012 roku. Łącznie powstało 23384 egzemplarzy.
    22 kwietnia 2022, 21:40 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Citroen CX GTi Turbo 2 – Samochód osobowy klasy wyższej-średniej, produkowany przez firmę Citroen w latach 1974–1991. Wersje nadwoziowe obejmowały czterodrzwiowy fastback, pięciodrzwiowe kombi, produkowane także w siedmioosobowej wersji Familiale oraz produkowaną na płycie podłogowej kombi wersję "dyplomatyczną" pod nazwami "Limousine" i "Prestige". Nazwa pojazdu pochodzi od współczynnika siły oporu aerodynamicznego, oznaczanego powszechnie Cx. Dla tego modelu współczynnik ten osiąga rekordową jak na ówczesne czasy wartość około 0,3. W samochodzie zastosowano nowatorskie wspomaganie kierownicy DIRAVI, użyte w po raz pierwszy w modelu SM. Charakterystycznym elementem było "zerowanie" pozycji kierownicy oraz zmienna siła wspomagania w zależności od prędkości. Samochód przeszedł lekki facelifting w 1985. Metalowe zderzaki zastąpiono plastikowymi, zmieniono lusterka oraz całkowicie odświeżono deskę rozdzielczą. Najmocniejszą wersją CX jest GTi Turbo 2 z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,5 l, który wytwarza moc 168 KM i pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej 208 km/h. W 1989 roku pojawił się Citroen XM, który zastąpił limuzynę, lecz kombi produkowano jeszcze przez dwa lata.
    Samochód osobowy klasy wyższej-średniej, produkowany przez firmę Citroen w latach 1974–1991. Wersje nadwoziowe obejmowały czterodrzwiowy fastback, pięciodrzwiowe kombi, produkowane także w siedmioosobowej wersji Familiale oraz produkowaną na płycie podłogowej kombi wersję "dyplomatyczną" pod nazwami "Limousine" i "Prestige". Nazwa pojazdu pochodzi od współczynnika siły oporu aerodynamicznego, oznaczanego powszechnie Cx. Dla tego modelu współczynnik ten osiąga rekordową jak na ówczesne czasy wartość około 0,3. W samochodzie zastosowano nowatorskie wspomaganie kierownicy DIRAVI, użyte w po raz pierwszy w modelu SM. Charakterystycznym elementem było "zerowanie" pozycji kierownicy oraz zmienna siła wspomagania w zależności od prędkości. Samochód przeszedł lekki facelifting w 1985. Metalowe zderzaki zastąpiono plastikowymi, zmieniono lusterka oraz całkowicie odświeżono deskę rozdzielczą. Najmocniejszą wersją CX jest GTi Turbo 2 z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,5 l, który wytwarza moc 168 KM i pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej 208 km/h. W 1989 roku pojawił się Citroen XM, który zastąpił limuzynę, lecz kombi produkowano jeszcze przez dwa lata.
    10 kwietnia 2022, 19:50 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Lotus Esprit Turbo SE – W 1987 roku Esprit został zmodernizowany przez brytyjskiego projektanta Petera Stevensa. Stevens, który później zaprojektował McLarena F1, zaprojektował mniej kanciastego, bardziej zaokrąglonego Esprita. Zmieniony Esprit nie otrzymał nowego numeru serii, ale często jest nazywany kodem projektu X180. W 1989 roku system K-Jetronic został zastąpiony systemem wielopunktowego wtrysku paliwa Lotus/Delco. Ten zmieniony silnik znany był jako Typ 910S.  Silnik 910S trafił do nowego modelu Special Equipment (SE), który również otrzymał zmiany w nadwoziu, z progami bocznymi równoległymi do nadwozia, pięcioma kanałami powietrznymi w przedniej tamie, lusterkami bocznymi z Citroena CX i dodanie tylnego skrzydła. Nowy silnik wytwarzał moc 264 KM. Prędkość maksymalna wynosiła 257 km/h, a czas przyspieszania do 100 km/h 5,2 sekundy.
    W 1987 roku Esprit został zmodernizowany przez brytyjskiego projektanta Petera Stevensa. Stevens, który później zaprojektował McLarena F1, zaprojektował mniej kanciastego, bardziej zaokrąglonego Esprita. Zmieniony Esprit nie otrzymał nowego numeru serii, ale często jest nazywany kodem projektu X180. W 1989 roku system K-Jetronic został zastąpiony systemem wielopunktowego wtrysku paliwa Lotus/Delco. Ten zmieniony silnik znany był jako Typ 910S. Silnik 910S trafił do nowego modelu Special Equipment (SE), który również otrzymał zmiany w nadwoziu, z progami bocznymi równoległymi do nadwozia, pięcioma kanałami powietrznymi w przedniej tamie, lusterkami bocznymi z Citroena CX i dodanie tylnego skrzydła. Nowy silnik wytwarzał moc 264 KM. Prędkość maksymalna wynosiła 257 km/h, a czas przyspieszania do 100 km/h 5,2 sekundy.
    Daewoo Espero − samochód osobowy klasy średniej produkowany pod południowokoreańską marką Daewoo w latach 1990 − 1999. Pojazd konstrukcyjne bazuje na rozwiązaniach podwoziowych Opla Ascony. Samochód zaprojektowany został z myślą o rodzinach średniej wielkości, cechował się aerodynamicznym nadwoziem (opór powietrza Cx=0,29) zaprojektowanym przez studio Bertone. Projekt ten początkowo był skierowany dla Citroëna, lecz Francuzi nie byli nim zainteresowani. Został on jednak zaakceptowany przez południowokoreański koncern Daewoo i zaprezentowany w sierpniu 1990 roku.
    Nazwa Espero pochodzi z języka hiszpańskiego i oznacza czekam. Na rynkach hiszpańskojęzycznych był oferowany pod nazwą aranos.
    28 marca 2022, 9:20 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Tak wygląda moje kolejne podejście do Audi E-Trona GT RS. Tym razem w dość ekstremalnych warunkach, bo kazałem mu się wozić zimą, w mieście, w trudnej pogodzie i w niskich temperaturach. Podgrzewam fotele, używam AC I słucham głośno muzy. W najnowszym vlogu skupiam się na pragmatycznym aspekcie tego super EV. Na zasięgu.

    Specka:
    Audi RS e-tron GT od 604 900zł (ten 800k)
    Moment: 830Nm
    Bateria: 83,7kwh netto
    Moc: 440kw (598HP i 646HP na boost)
    Skrzynia: 2 biegi na tylnej osi
    Zawieszenie: powietrzne
    Tylna skretna oś w standardzie
    Masa: 2323kg
    E-diff
    Bagażnik: 350 litrów
    Frunk: 81 litrów
    0-100 w 3.3s (mierzone 2.9s)
    Zużycie: 21,4 kWh na 100km (teoretyczne)
    Zasięg: 456km WLTP
    Ładowanie: Na 50kw ładowarce 1,5h
    *10h około 100km zasiegu z gniazdka
    Koła: 21”
    Opony: Michelin Pilot Alpin 5 | 305mm R
    rozkład masy: 50:50
    CX: 0,24

    Ciekawostka:
    Produkowany jest w tej samej fabryce co Audi R8 (ta sama linia produkcyjna)
    19 stycznia 2022, 20:44 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Moja piękna Mazda CX-30 i ceramika.
    Jestem ciekaw opini innych.
    20 stycznia 2022, 11:52 przez ~AndyAndrew | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Autofinezja Bydgoszcz

    16 grudnia 2021, 10:34 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Citroen CX –
    5 października 2021, 19:56 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj