Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 14 takich materiałów
    Toyota Cresta X60 – Tylnonapędowy model z pierwszej połowy lat 80.
    Tylnonapędowy model z pierwszej połowy lat 80.
    Lekki frankenstein, do driftu. Samochód ma około 500 KM, oraz przód z modelu Chaser JZX100.
    10 sierpnia 2015, 12:14 przez staryjaponiec (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Toyota Cresta – Pierwsza generacja z lat 1980-1984.
    Pierwsza generacja z lat 1980-1984.
    Toyota Chaser – W gamie Toyoty było wiele modeli, które nie pasują do poglądu wylansowanego przez dziennikarzy testujących miejskie modele, przedstawiający samochody tej marki jako pospolite i zwyczajne. Ale jak wiadomo od dawna istnieje oblicze Toyoty, te bardziej rasowe, zdecydowanie bardziej nastawione na emocje i adrenalinę.

Na zdjęciu, trzy ostatnie generacje japońskiego, usportowionego sedana z napędem na tył. Od góry - X80 (1988-1992r.), X90 (1992-1996r.) oraz X100 (1996-2001r.). Chaser, to podobny model do Cresta i Mark II, jednak w porównaniu do nich, miał być tym usportowionym. Produkowano go z kierownicą po prawej stronie (podobnie jak Mark II i Cresta), stąd w Europie jest raczej mało znany. Najbardziej pożądane (najmocniejsze) wersje tych samochodów, to oczywiście GT Twin Turbo (JZX80) oraz Tourer V (JZX90 i JZX100). Generalnie, łączy je jedno - posiadają silnik 1JZ-GTE czyli R6 2.5L o mocy 280 KM. Warto zaznaczyć, że w przypadku Chaser X80 i X90 silnik posiadał twin turbo, natomiast generacja X100 miała jedną turbosprężarkę.

Toyota Chaser jest jedną z ikon driftu wśród japońskich sedanów. To doskonała baza, silniki 1JZ-GTE są bardzo rozwojowe, a dodatkowo popularną opcją są swapy na 2JZ-GTE, stąd do dzisiaj 20-letnie modele z powodzeniem stosowane są do wszelkiego upalania w krajach z ruchem lewostronnym. Chaser X100 używany był również w japońskich, profesjonalnych ligach wyścigowych oraz dostępny był z pakietem TRD Sports (Toyota Racing Development).

Najbliższym dla nas miejscem, gdzie najczęściej można podziwiać te samochody, to Ukraina i Rosja - z tego względu, że od dawna nie ma tam problemów z rejestracją takich samochodów, a kluby takie jak tourerv.ru od dawna skupiają społeczność. Kolejne europejskie skupisko jest w Irlandii i Wielkiej Brytanii. Natomiast największe zgromadzenie tych samochodów występuje w Australii, Nowej Zelandii oraz przede wszystkim oczywiście w Japonii.

Toyota Chaser JZX100 (1JZ-GTE 280 KM) z drugiej połowy lat 90, z automatyczną skrzynią biegów, przyspiesza do pierwszej setki w 5.6 s. Natomiast wersja z wolnossącym silnikiem (1JZ-GE 200 KM) i automatem, robi to w około 8 s.
    W gamie Toyoty było wiele modeli, które nie pasują do poglądu wylansowanego przez dziennikarzy testujących miejskie modele, przedstawiający samochody tej marki jako pospolite i zwyczajne. Ale jak wiadomo od dawna istnieje oblicze Toyoty, te bardziej rasowe, zdecydowanie bardziej nastawione na emocje i adrenalinę.

    Na zdjęciu, trzy ostatnie generacje japońskiego, usportowionego sedana z napędem na tył. Od góry - X80 (1988-1992r.), X90 (1992-1996r.) oraz X100 (1996-2001r.). Chaser, to podobny model do Cresta i Mark II, jednak w porównaniu do nich, miał być tym usportowionym. Produkowano go z kierownicą po prawej stronie (podobnie jak Mark II i Cresta), stąd w Europie jest raczej mało znany. Najbardziej pożądane (najmocniejsze) wersje tych samochodów, to oczywiście GT Twin Turbo (JZX80) oraz Tourer V (JZX90 i JZX100). Generalnie, łączy je jedno - posiadają silnik 1JZ-GTE czyli R6 2.5L o mocy 280 KM. Warto zaznaczyć, że w przypadku Chaser X80 i X90 silnik posiadał twin turbo, natomiast generacja X100 miała jedną turbosprężarkę.

    Toyota Chaser jest jedną z ikon driftu wśród japońskich sedanów. To doskonała baza, silniki 1JZ-GTE są bardzo rozwojowe, a dodatkowo popularną opcją są swapy na 2JZ-GTE, stąd do dzisiaj 20-letnie modele z powodzeniem stosowane są do wszelkiego upalania w krajach z ruchem lewostronnym. Chaser X100 używany był również w japońskich, profesjonalnych ligach wyścigowych oraz dostępny był z pakietem TRD Sports (Toyota Racing Development).

    Najbliższym dla nas miejscem, gdzie najczęściej można podziwiać te samochody, to Ukraina i Rosja - z tego względu, że od dawna nie ma tam problemów z rejestracją takich samochodów, a kluby takie jak tourerv.ru od dawna skupiają społeczność. Kolejne europejskie skupisko jest w Irlandii i Wielkiej Brytanii. Natomiast największe zgromadzenie tych samochodów występuje w Australii, Nowej Zelandii oraz przede wszystkim oczywiście w Japonii.

    Toyota Chaser JZX100 (1JZ-GTE 280 KM) z drugiej połowy lat 90, z automatyczną skrzynią biegów, przyspiesza do pierwszej setki w 5.6 s. Natomiast wersja z wolnossącym silnikiem (1JZ-GE 200 KM) i automatem, robi to w około 8 s.
    4-drzwiowe driftowozy Toyoty – Chaser, Cresta i Mark II z generacji X100 z lat 90. Samochody często używane do latania bokiem w krajach z ruchem lewostronnym, drift to ich główne przeznaczenie jeśli chodzi o sport. Każdy z tych modeli wychodził między innymi w wersji Tourer V, czyli 6-cylindrowy silnik 1JZ-GTE o mocy 280 KM oraz manualna skrzynia; jest to najbardziej pożądana wersja, jeśli ktoś szuka tych modeli do sportu. Jaki potencjał ma 1JZ-GTE - większość chyba wie.
Chaser ma za sobą wyścigową historię, gdyż w latach 90 używany był np. w lidze wyścigowej Japanese Touring Car Championship. Oprócz driftu, każdy z tych modeli (głównie Chaser i Mark II) jest dzisiaj sporadycznie upalany podczas japońskich wyścigów time attack, ale mimo wszystko to drift jest ich chlebem powszednim.
    Chaser, Cresta i Mark II z generacji X100 z lat 90. Samochody często używane do latania bokiem w krajach z ruchem lewostronnym, drift to ich główne przeznaczenie jeśli chodzi o sport. Każdy z tych modeli wychodził między innymi w wersji Tourer V, czyli 6-cylindrowy silnik 1JZ-GTE o mocy 280 KM oraz manualna skrzynia; jest to najbardziej pożądana wersja, jeśli ktoś szuka tych modeli do sportu. Jaki potencjał ma 1JZ-GTE - większość chyba wie.
    Chaser ma za sobą wyścigową historię, gdyż w latach 90 używany był np. w lidze wyścigowej Japanese Touring Car Championship. Oprócz driftu, każdy z tych modeli (głównie Chaser i Mark II) jest dzisiaj sporadycznie upalany podczas japońskich wyścigów time attack, ale mimo wszystko to drift jest ich chlebem powszednim.
    Toyota Cresta X70 –
    11 maja 2014, 15:38 przez MarciRS (PW) | Do ulubionych | Skomentuj