Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 39 takich materiałów
    Rok 1999 przyniósł wiele nowości i znaczących zmian w świecie rajdów. Ale nie mówimy tu o zmianach w przepisach, lecz o pojawieniu się nowych graczy na scenie: Ford wprowadził swoją rajdówkę Focus WRC, Skoda debiutowała z Octavią, a Peugeot z 206. Na dodatek doszło do dużych przetasowań wśród kierowców - Colin McRae przeszedł do Forda, a Richard Burns do Subaru. Można śmiało powiedzieć, że w WRC nastąpiło prawdziwe trzęsienie ziemi. Zapraszam do sprawdzenia, jak poszło wszystkim tym ekipom w pierwszych siedmiu rajdach sezonu 1999.
    14 maja 2023, 4:42 przez Charakterek (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    W 1995 roku Subaru zdobywa swój pierwszy tytuł WRC. Dlatego na sezon 1996 zatrudniają sporo zawodników, ale Colin McRae po zdobyciu swojego tytułu zaczyna szarżować. Na domiar złego Mitsubishi postawiło na Tommi Mäkinen i zamierzają pojawić się na każdym rajdzie, więc.... czas na RAJDOWE LEGENDY ;)
    11 grudnia 2022, 20:55 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Jeśli już wiesz, że wylecisz z toru - nie panikuj.

    1. Szybko reaguj - ustabilizuj samochód maksymalnie na ile to jest możliwe przed wyjechaniem na pobocze.

    2. Nie spuszczaj nogi z gazu i tym bardziej nie wciskaj hamulca na skręconych kołach tuż przed wypadnięciem z toru - wpadając w poślizg z impetem wlatując na trawę jesteś bez szans.

    3. Trzymaj pewnie kierownicę - jadąc po poboczu trzymaj cały czas wciśnięty gaz (w ramach rozsądku pilnując by była cały czas trakcja) i staraj się powoli wrócić na tor.

    4. Jedź dalej.

    Co mi pozwoliło zachować pełny spokój? - wielokrotnie wyleciałem w tamtym miejscu w Assetto Corsa i byłem na to po prostu gotowy :)

    “when in doubt, flat out” ~ Colin McRae
    8 sierpnia 2022, 23:53 przez nitro2112 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    Lotus 49 – Samochód wyścigowy, zaprojektowany w 1967 roku przez Colina Chapmana i Maurice'a Philippe'a i skonstruowany przez Team Lotus. Samochód zawierał wiele rewolucyjnych rozwiązań, przyczynił się także do zdobycia czterech tytułów mistrza świata . Po nieudanym dla Lotusa sezonie 1966, w którym zespół eksperymentował między innymi z silnikiem BRM H16, Colin Chapman bardzo chciał znaleźć nowy silnik. Skontaktował się z Keithem Duckworthem, który wraz z Mikiem Costinem i Billem Brownem modyfikował silniki Forda dla niższych formuł wyścigowych. Duckworth wyjawił, że zaprojektowanie, zbudowanie i utrzymanie pięciu silników odpowiednich dla Formuły 1 silnika będzie kosztować około sto tysięcy funtów na sezon. Wybrano silnik V8, chociaż wielu zewnętrznych ekspertów uważało, że lepszym rozwiązaniem byłby silnik V12. Główne połączenie między silnikiem i podwoziem stanowiły dwie śruby rozmieszczone 9 cali od siebie na dole aluminiowego monocoque'u wraz z dodatkowymi połączeniami na wzmocnionych pokrywach rozrządu. Silnik był częścią nośną podwozia, co było możliwe dzięki jego zwartości oraz sztywności bloku. Moc maksymalna wynosiła 400 KM przez co Lotus 49 osiągał prędkość maksymalną 320 km/h. Lotus 49 był używany przez zespół przez cztery sezony w latach 1967-1970, stając się pierwszym samochodem Formuły 1 pomalowanym w barwy sponsora oraz ewoluując w wersję "B", wyposażoną w zintegrowane z nadwoziem spojlery – pierwsze takie rozwiązanie w Formule 1. W sezonie 1968 roku Graham Hill zdobył tytuł mistrza świata Formuły 1 w Lotusie 49, lecz Jim Clark zginął w wyścigu Formuły 2. W sezonie 1970 roku austriacki kierowca Jochen Rindt prowadząc Lotusa 49 wygrał Grand Prix Monako 1970, co przyczyniło się do zdobycia przez niego zwycięstwa sezonu 1970.
    Samochód wyścigowy, zaprojektowany w 1967 roku przez Colina Chapmana i Maurice'a Philippe'a i skonstruowany przez Team Lotus. Samochód zawierał wiele rewolucyjnych rozwiązań, przyczynił się także do zdobycia czterech tytułów mistrza świata . Po nieudanym dla Lotusa sezonie 1966, w którym zespół eksperymentował między innymi z silnikiem BRM H16, Colin Chapman bardzo chciał znaleźć nowy silnik. Skontaktował się z Keithem Duckworthem, który wraz z Mikiem Costinem i Billem Brownem modyfikował silniki Forda dla niższych formuł wyścigowych. Duckworth wyjawił, że zaprojektowanie, zbudowanie i utrzymanie pięciu silników odpowiednich dla Formuły 1 silnika będzie kosztować około sto tysięcy funtów na sezon. Wybrano silnik V8, chociaż wielu zewnętrznych ekspertów uważało, że lepszym rozwiązaniem byłby silnik V12. Główne połączenie między silnikiem i podwoziem stanowiły dwie śruby rozmieszczone 9 cali od siebie na dole aluminiowego monocoque'u wraz z dodatkowymi połączeniami na wzmocnionych pokrywach rozrządu. Silnik był częścią nośną podwozia, co było możliwe dzięki jego zwartości oraz sztywności bloku. Moc maksymalna wynosiła 400 KM przez co Lotus 49 osiągał prędkość maksymalną 320 km/h. Lotus 49 był używany przez zespół przez cztery sezony w latach 1967-1970, stając się pierwszym samochodem Formuły 1 pomalowanym w barwy sponsora oraz ewoluując w wersję "B", wyposażoną w zintegrowane z nadwoziem spojlery – pierwsze takie rozwiązanie w Formule 1. W sezonie 1968 roku Graham Hill zdobył tytuł mistrza świata Formuły 1 w Lotusie 49, lecz Jim Clark zginął w wyścigu Formuły 2. W sezonie 1970 roku austriacki kierowca Jochen Rindt prowadząc Lotusa 49 wygrał Grand Prix Monako 1970, co przyczyniło się do zdobycia przez niego zwycięstwa sezonu 1970.
    25 kwietnia 2022, 23:08 przez AwokadoOo (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Tym razem Szymon z Wheel with it. opowiada o Colinie McRae. Pewnie większość kojarzy że ktoś taki był, ale nie do końca wie kim był... Ten film odpowiada na wszystkie pytania!
    28 stycznia 2019, 10:09 przez ~Goldzorr | Do ulubionych | Skomentuj
    Kolejny niebezpieczny projekt szalonego Brytyjczyka. Tym razem Colin Furze postanowił dodać sporą dawkę adrenaliny jeździe na hulajnodze.
    14 października 2018, 12:42 przez FlashbackFM (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Kolejny odcinek, z którego możecie dowiedzieć się ciekawych informacji o tej JDM'owej ikonie sceny rajdowej zdobywającej pierwsze pozycje na odcinkach specjalnych z całego świata, za kierownicą, którego jeździł jeden z najlepszych kierowców rajdowych tego świata: Ś.P. Colin McRea. Zapraszam do oglądnięcia odcinka, a przy okazji zapoznania się z faktem jak jeździ się na kierownicy Logitech G920.
    Samochód, który każdy zna i niejednokrotnie go już widział, a nawet nim jeździł na ekranie swojego komputera/konsoli, a teraz możecie pooglądać moje zmagania.
    15 marca 2016, 2:04 przez BaronTheStig (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Dwie legendy Subaru – Richard Burns zmarł na nowotwór mózgu (25.11.2005),
Colin McRae zmarł w katastrofie pilotowanego przez siebie śmigłowca (15.09.2007).
    Richard Burns zmarł na nowotwór mózgu (25.11.2005),
    Colin McRae zmarł w katastrofie pilotowanego przez siebie śmigłowca (15.09.2007).
    11 września 2015, 20:47 przez DBR (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)