Szukaj
MC12 został zbudowany z myślą o udziale włoskiej marki w serii FIA GT. Produkcja została uruchomiona w 2004, powstało wówczas 30 egzemplarzy, z czego 25 zostało wystawionych na sprzedaż. Rok później zbudowano kolejne 25 sztuk. Cena jednego egzemplarza wynosiła 600 000 €
Maserati opracowało model MC12 na podwoziuFerrari Enzo, z pierwowzoru zapożyczono także silnik oraz skrzynię biegów (zblokowany ze skrzynią biegów silnik, jest elementem nośnym). Powstały samochód był jednak znacznie większy od prekursora. MC12 było dłuższe, szersze i wyższe od Ferrari, które odznaczało się jednak lepszymi osiągami. Prędkość maksymalna jaką jest w stanie osiągnąć MC12 to 330 km/h, podczas gdy Ferrari jest w stanie pędzić o 25 km/h szybciej.
Maserati stworzyło MC12 aby zasygnalizować, że po 37 latach przerwy ponownie zamierza wziąć udział w wyścigach samochodowych. Aby otrzymać homologację pozwalającą na udział w serii FIA GT, włoski producent musiał wyprodukować co najmniej 25 egzemplarzy w wersji drogowej. Nowy model zadebiutował pod koniec sezonu 2004, załoga nim kierująca zdobyła pierwsze miejsce podczas wyścigu na torze Zhuhai International Circuit. Wyścigowe wersje MC12 wzięły również udział w American Le Mans Series 2005, nie spełniały jednak wymagań dotyczących dopuszczalnych gabarytów, co poskutkowało nałożeniem nań kar.
Wersję Performante napędza jednostka 5,2-litrowa, silnik V10 o mocy 640 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 2,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.
Chris Harris prezenter Top Gear, wypowiedział się o Lambo w samych superlatywach. Jak to powiedział? Określił je najlepszym sportowym samochodem produkcyjnym dostępnym na rynku.
Jego masa własna wyrażana jest w 1382 kg na sucho, a stosunek mocy do wagi wynosi 2,15 kg/KM. Standardem jest system napędu na obie osie, który w razie konieczności może przekazać do 70% momentu obrotowego na tylną oś.
Auto zostało również perfekcyjnie dopracowane pod względem aerodynamiki, co podkreśla cudowny spoiler, na klapie silnika.