Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 172 takie materiały
    Jakoś kiepska, przepraszam, ale kręcone tym co miałem pod ręką.
    Spróbuję nagrać jak brzmi w trakcie jazdy bo brzmi głośniej i bardziej gardłowo (o ile 700 może tak brzmieć) niż wcześniej.
    30 grudnia 2013, 18:49 przez Murzyn (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    Własne

    "Znaleźliście swoje auto na Google Maps?" – Moje Cinquecento Rcoks
    Moje Cinquecento Rcoks
    21 grudnia 2013, 12:21 przez ~Harnas | Do ulubionych | Skomentuj
    Ferrari z Oświęcimia – Pięknie ryczy wydech :) A w tle moja czerwona strzała Cinquecento :)
    Pięknie ryczy wydech :) A w tle moja czerwona strzała Cinquecento :)
    21 grudnia 2013, 12:51 przez damian50021 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Źródło:

    własne

    Da się? cz.4 (ostatnia) – Da się! Najlepsze na koniec. Cinquecento z silnikiem Forda, a dokładnie z 2.1 cc 16v Zetec Turbo. 
Turbina Garrett GT40
Moc ok. 438KM
    Da się! Najlepsze na koniec. Cinquecento z silnikiem Forda, a dokładnie z 2.1 cc 16v Zetec Turbo.
    Turbina Garrett GT40
    Moc ok. 438KM
    Cinquecento – moje niebieskie maleństwo
    Moje niebieskie maleństwo
    11 grudnia 2013, 1:35 przez ~Warszawski | Do ulubionych | Skomentuj (7)
    Prototyp FSM BESKID – FSM Beskid (FSM Beskid 106) - polski samochód koncepcyjny o jednobryłowym nadwoziu zaprojektowany na początku lat 80. XX wieku w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Małolitrażowych BOSMAL w Bielsku-Białej. Łącznie powstało 7 egzemplarzy tego modelu w czterech wersjach.
Historia modelu

W 1981 roku zespół projektantów pod kierownictwem inż. Wiesława Wiatraka rozpoczął prace konstruktorskie nad Beskidem 106. Design opracował Krzysztof Maissner z ASP w Warszawie. W 1982 roku były gotowe plany konstrukcyjne auta oraz rozpoczęto budowę pierwszego prototypu, który został zaprezentowany w 1983 roku.

Karoseria odznaczała się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym Cx=0,29, który powodował, że Beskid zużywał 3,9 l paliwa na 100 km przy prędkości 90 km/h.

Początkowo w aucie zamontowano chłodzony cieczą silnik o pojemności 594 cm³ i mocy maksymalnej 20,6 kW osiąganej przy 5500 obr./min.

W 1987 roku opracowano wersję modelu Beskid o długości 3,5 m z silnikiem z Fiata 126p BIS. W 1991 roku powstała makieta teoretycznej produkcyjnej wersji samochodu, częściowo zunifikowana pod względem wyglądu zewnętrznego z Cinquecento. Przy jej opracowaniu konstruktorzy z ośrodka BOSMAL i plastycy z krakowskiej ASP skupili się głownie dopracowaniu wnętrza pojazdu. W latach 80. nawiązano współpracę z FSO. Planowano wówczas wykorzystanie w Beskidzie elementów podwozia i silników modelu FSO Wars[1].

Z przyczyn ekonomiczno-politycznych nigdy nie rozpoczęto seryjnej produkcji. Powstało 7 prototypów tego samochodu, z czego 1 został rozbity w próbie zderzeniowej, a 6 przechodziło próby drogowe. Po 1989 roku władze nakazały zniszczenie prototypów, jednak inżynierowie nie wykonali polecenia. Beskida można dziś oglądać w Muzeum Motoryzacji w Warszawie, Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie (2 egzemplarze), na Politechnice Opolskiej, w Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie oraz w zakładowym muzeum ośrodka BOSMAL w Bielsku-Białej.

Jednobryłowe nadwozie pojazdu zostało opatentowane[potrzebne źródło], jednak brakowało funduszy na przedłużenie patentu. W 1993 roku, już po wygaśnięciu patentu nastąpiła premiera francuskiego Renault Twingo, którego bryła przypominała polską konstrukcję[2]. Twingo szybko stało się hitem w Europie i produkowane było w praktycznie nie zmienionej formie do 2007 roku, a w Kolumbii aż do 2012 roku.
    FSM Beskid (FSM Beskid 106) - polski samochód koncepcyjny o jednobryłowym nadwoziu zaprojektowany na początku lat 80. XX wieku w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Samochodów Małolitrażowych BOSMAL w Bielsku-Białej. Łącznie powstało 7 egzemplarzy tego modelu w czterech wersjach.
    Historia modelu

    W 1981 roku zespół projektantów pod kierownictwem inż. Wiesława Wiatraka rozpoczął prace konstruktorskie nad Beskidem 106. Design opracował Krzysztof Maissner z ASP w Warszawie. W 1982 roku były gotowe plany konstrukcyjne auta oraz rozpoczęto budowę pierwszego prototypu, który został zaprezentowany w 1983 roku.

    Karoseria odznaczała się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym Cx=0,29, który powodował, że Beskid zużywał 3,9 l paliwa na 100 km przy prędkości 90 km/h.

    Początkowo w aucie zamontowano chłodzony cieczą silnik o pojemności 594 cm³ i mocy maksymalnej 20,6 kW osiąganej przy 5500 obr./min.

    W 1987 roku opracowano wersję modelu Beskid o długości 3,5 m z silnikiem z Fiata 126p BIS. W 1991 roku powstała makieta teoretycznej produkcyjnej wersji samochodu, częściowo zunifikowana pod względem wyglądu zewnętrznego z Cinquecento. Przy jej opracowaniu konstruktorzy z ośrodka BOSMAL i plastycy z krakowskiej ASP skupili się głownie dopracowaniu wnętrza pojazdu. W latach 80. nawiązano współpracę z FSO. Planowano wówczas wykorzystanie w Beskidzie elementów podwozia i silników modelu FSO Wars[1].

    Z przyczyn ekonomiczno-politycznych nigdy nie rozpoczęto seryjnej produkcji. Powstało 7 prototypów tego samochodu, z czego 1 został rozbity w próbie zderzeniowej, a 6 przechodziło próby drogowe. Po 1989 roku władze nakazały zniszczenie prototypów, jednak inżynierowie nie wykonali polecenia. Beskida można dziś oglądać w Muzeum Motoryzacji w Warszawie, Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie (2 egzemplarze), na Politechnice Opolskiej, w Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie oraz w zakładowym muzeum ośrodka BOSMAL w Bielsku-Białej.

    Jednobryłowe nadwozie pojazdu zostało opatentowane[potrzebne źródło], jednak brakowało funduszy na przedłużenie patentu. W 1993 roku, już po wygaśnięciu patentu nastąpiła premiera francuskiego Renault Twingo, którego bryła przypominała polską konstrukcję[2]. Twingo szybko stało się hitem w Europie i produkowane było w praktycznie nie zmienionej formie do 2007 roku, a w Kolumbii aż do 2012 roku.
    2 grudnia 2013, 23:00 przez Toma22sz (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    1 grudnia 2013, 23:43 przez Grzechu93 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Nareszcie stuknęło – Wczoraj w moim autku, które służy do dojazdów do pracy zobaczyłem ten oto widok
Fiat Cinquecento 900ccm 1996r
dodam że przebieg w 100% aktualny :)
cieniaska dostałem od dziadka(po tym jak zobaczył czym jeżdżę), przed dziadkiem autko od nowości użytkował jego szwagier :)
    Wczoraj w moim autku, które służy do dojazdów do pracy zobaczyłem ten oto widok
    Fiat Cinquecento 900ccm 1996r
    dodam że przebieg w 100% aktualny :)
    cieniaska dostałem od dziadka(po tym jak zobaczył czym jeżdżę), przed dziadkiem autko od nowości użytkował jego szwagier :)
    5 listopada 2013, 17:41 przez Patryk1011 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (5)
    Źródło:

    Własne

    Cinquecento 1.2 16vTurbo – Fiat Cinquecento 1.2 16v z punto 86hp w serii + TD04L z Subaru Imprezy, 0.5bara boostu = 128hp
    Fiat Cinquecento 1.2 16v z punto 86hp w serii + TD04L z Subaru Imprezy, 0.5bara boostu = 128hp
    27 października 2013, 18:36 przez ~Eosik | Do ulubionych | Skomentuj (13)
    Fiat Cinquecento mojej żony – Nic szczególnego, a jednak.
    Nic szczególnego, a jednak.
    27 października 2013, 21:20 przez vectraman80 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj