Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation
  • Szukaj


     

    Znalazłem 15 takich materiałów
    Samochód użytkowy produkowany pod marką Mercedes-Benz w latach 1955-1968. Cechował się wymiarami większymi niż typowy van z lat produkcji, był jednak mniejszy niż lekki samochód ciężarowy. Był to pierwszy pojazd producenta w tym segmencie. Samochód oferowany był w licznych wersjach nadwozia, dostępne były zabudowy ciężarowe jak i typu van, oprócz tego możliwa była aranżacja na minibus.
    Nowa bezpieczniejsza ciężarówka w miastach – Scania L - nowa ciężarówka do miasta. Bezpieczna dla rowerzystów i pieszych
    Scania L - nowa ciężarówka do miasta. Bezpieczna dla rowerzystów i pieszych
    Diesel Trailer Truck, co wam to mówi? – Amerykańskie media huczą o pewnym kierowcy ciężarówki. Zdacie pytanie, co on właściwie zrobił? A no, do tego stopnia pokochał samochody ciężarowe i swoja pracę, że zmienił swoje imię i nazwisko. Jego dokładne imię i nazwisko to Diesel Trailer Truck, czyli Diesel Przyczepa Ciężarówka.

Pan Truck tłumaczy swoje zachowanie w następujący sposób. Wychowywałem się z bardzo trudnych warunkach, wraz z dziewięciorgiem rodzeństwa i matką, która nie miała w zwyczaju dbać o swoje dzieci. Dlatego w latach 80-tych wpadł na pomysł zmiany imienia i nazwiska, aby w ten sposób zerwać z nieszczęśliwą przeszłością.

Ciekawa historia, czyż nie?
    Amerykańskie media huczą o pewnym kierowcy ciężarówki. Zdacie pytanie, co on właściwie zrobił? A no, do tego stopnia pokochał samochody ciężarowe i swoja pracę, że zmienił swoje imię i nazwisko. Jego dokładne imię i nazwisko to Diesel Trailer Truck, czyli Diesel Przyczepa Ciężarówka.

    Pan Truck tłumaczy swoje zachowanie w następujący sposób. Wychowywałem się z bardzo trudnych warunkach, wraz z dziewięciorgiem rodzeństwa i matką, która nie miała w zwyczaju dbać o swoje dzieci. Dlatego w latach 80-tych wpadł na pomysł zmiany imienia i nazwiska, aby w ten sposób zerwać z nieszczęśliwą przeszłością.

    Ciekawa historia, czyż nie?
    Jak pisze Pan Paweł, autor nagrania: po zablokowaniu ciężarówki na lewym pasie, ciężarówka z prawego zjechała przede mnie, a gdy wyprzedzałem ją po prawej, kierowca postanowił zjechać na mnie i mnie wystraszyć. Jak widać nie udało mu się. Wynik całej sytuacji taki, że zrezygnowali z dalszego szeryfowania. Dodam, że cała obwodnica Krakowa oznakowana jest znakami B-26, "zakaz wyprzedzania przez samochody ciężarowe".
    19 grudnia 2017, 19:39 przez Folley96 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj (1)
    Niesamowite nowoczesne samochody ciężarowe i rolnictwo: ciągnik, kombajn zbożowy, koparka łańcuchowa, rammer, kosiarka spalinowa, kosiarka, automatyczna wyważarka siana, wózek widłowy, koparka, nagłówek, urządzenie do zbierania ziemniaków, glonów, liści i wiele innych.
    5 września 2017, 15:20 przez Ivanko (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    Gdy myślisz że Cie widzę... – Ostatnimi czasy dość popularnym był filmik o staranowaniu kobiety w aucie osobowym przez kierowcę auta ciężarowego. Oto zdjęcie ukazujące widok z kabiny ciężarówki. Zwróćcie uwagę że tuż przed moją ciężarówką stoi auto osobowe. Dostrzegacie je? No właśnie... prawie go nie widać. Warto zwrócić uwagę że do owej poprzedzającej mnie osobówki jest jeszcze ok. metr odstępu, a DAF którym się poruszam to tzw. "mega" czyli auto ciężarowe z obniżonym lekko zawieszeniem i oponach na niskim profilu - dzięki temu mogę zabierać dużo wyższe ładunki niż inni. W typowej ciężarówce kabinę mamy jeszcze wyżej o jakieś 20 cm. Co ważne nie mam fabrycznie przedniego, górnego lusterka. Pozdrawiam wszystkich zdrowo myślących na drodze. Uważajcie na siebie.
    Ostatnimi czasy dość popularnym był filmik o staranowaniu kobiety w aucie osobowym przez kierowcę auta ciężarowego. Oto zdjęcie ukazujące widok z kabiny ciężarówki. Zwróćcie uwagę że tuż przed moją ciężarówką stoi auto osobowe. Dostrzegacie je? No właśnie... prawie go nie widać. Warto zwrócić uwagę że do owej poprzedzającej mnie osobówki jest jeszcze ok. metr odstępu, a DAF którym się poruszam to tzw. "mega" czyli auto ciężarowe z obniżonym lekko zawieszeniem i oponach na niskim profilu - dzięki temu mogę zabierać dużo wyższe ładunki niż inni. W typowej ciężarówce kabinę mamy jeszcze wyżej o jakieś 20 cm. Co ważne nie mam fabrycznie przedniego, górnego lusterka. Pozdrawiam wszystkich zdrowo myślących na drodze. Uważajcie na siebie.
    25 czerwca 2017, 11:59 przez ~ViBeZ | Do ulubionych | Skomentuj (2)
    Źródło:

    Własne

    Z cyklu "Nieuczciwi sprzedawcy" – Witam .
Po przkrych zdarzeniach z tym właśnie samochodem http://allegro.pl/audi-a6-biala-3-0-tdi-lift-kamera-pneumatyka-09-i3944634050.html chcę ostrzec innych potencjalnych kupujących żeby trzymali się od tego auta jak i komisu bardzo daleko aby potem nie  "chodzić po sądach" lub płacić akcyzy . Oto kilka negatywnych stron dokumentów auta :
 
1. Cofniety licznik o 60 tys. kilometrów w listopadzie ten samochód miał 219000+ km.
2. Podrobiona książka serwisowa 
3. Wprowadzanie ludzi w błąd poprzez pisanie jak i mówienie do ostatniej chwili że samochód jest z 2009 roku a tak na prawdę jest z 2008 roku.
4. Oszukiwanie, że samochód stoi 2 tygodnie tak naprawdę stoi 2 prawie 3 miesiące 
5. Przerobiony jest na samochód 2 osobowy (ciężarowy) przez co nie można jeździć nim w Polsce w 5 osób.
6. Nie opłacona akcyza (10,500 zł), uniknięcie akcyzy poprzez przerobienie auta na auto ciężarowe.
7. Samochód był rejestrowany w Polsce (poprzedni kupujący chyba poznał się na błędach w papierach i oddał auto)
 
 
Samochód może i ładny ale nie wart takich nieprzyjemności i dopłaty ponad 10 tysięcy.
Wszystkie informacje sprawdzone na własnej skórze.
Prosił bym o przestrzeżenie innych kupujących przed tym autem jak i komisem.
Pozdrawiam!

Edycja: Dodam, że ubezpieczenie które się wykupuje tam w komisie nic nie gwarantuje. W razie wypadku to ubezpieczenie nie jest ważne.
    Witam .
    Po przkrych zdarzeniach z tym właśnie samochodem http://allegro.pl/audi-a6-biala-3-0-tdi-lift-kamera-pneumatyka-09-i3944634050.html chcę ostrzec innych potencjalnych kupujących żeby trzymali się od tego auta jak i komisu bardzo daleko aby potem nie "chodzić po sądach" lub płacić akcyzy . Oto kilka negatywnych stron dokumentów auta :

    1. Cofniety licznik o 60 tys. kilometrów w listopadzie ten samochód miał 219000+ km.
    2. Podrobiona książka serwisowa
    3. Wprowadzanie ludzi w błąd poprzez pisanie jak i mówienie do ostatniej chwili że samochód jest z 2009 roku a tak na prawdę jest z 2008 roku.
    4. Oszukiwanie, że samochód stoi 2 tygodnie tak naprawdę stoi 2 prawie 3 miesiące
    5. Przerobiony jest na samochód 2 osobowy (ciężarowy) przez co nie można jeździć nim w Polsce w 5 osób.
    6. Nie opłacona akcyza (10,500 zł), uniknięcie akcyzy poprzez przerobienie auta na auto ciężarowe.
    7. Samochód był rejestrowany w Polsce (poprzedni kupujący chyba poznał się na błędach w papierach i oddał auto)


    Samochód może i ładny ale nie wart takich nieprzyjemności i dopłaty ponad 10 tysięcy.
    Wszystkie informacje sprawdzone na własnej skórze.
    Prosił bym o przestrzeżenie innych kupujących przed tym autem jak i komisem.
    Pozdrawiam!

    Edycja: Dodam, że ubezpieczenie które się wykupuje tam w komisie nic nie gwarantuje. W razie wypadku to ubezpieczenie nie jest ważne.
    Historia marki Dodge – Historia marki Dodge
Firma Dodge, należąca od 1928 roku do koncernu Chrysler, została założona pod koniec XIX w. przez dwójkę braci - Johna i Horace\'a Dodge. Początkowo firma zajmowała się produkcją części i silników dla innych producentów, m.in. dla Forda, a od 1914 Dodge rozpoczął produkcję również i własnych pojazdów. Same początki firmy Dodge związane były jeszcze z produkcją rowerów i części do maszyn (firma Dodge Brothers Bicycle & Machine Factory powstała w 1897 r.). Jednak już na przełomie XIX i XX wieku firma rozpoczęła produkcję wysokiej jakości łożysk (wynalazek Horacego Dodge\'a), której głównym odbiorcą była firma Oldsmobile. Ta współpraca nie trwała zbyt długo, gdyż już w 1902 r. bracia Dodge nawiązują współpracę z Henry Fordem (udzielają mu pożyczki i stają się nawet współwłaścicielami Ford Motor Comp.) i od tego zaczynają dostarczać większość części mechanicznych do modelu Ford T. W 1910 r. powstaje niedaleko Detroit fabryka Dodge\'e, w której na początku montowane są Fordy. Firma braci Dodge staje się największym na świecie producentem części do samochodów. Jednak relacje braci i Forda powoli się psują i w końcu Henry Ford odkupuje od nich udziały w swojej firmie.

W 1914 roku Dodge rozpoczyna produkcję własnego samochodu (już jako firma Dodge Brothers). Jest nim \"Old Betsy\". Już rok później roczna produkcja wynosi 45 tys. egzemplarzy. Powstaje też pierwszy lekki samochód ciężarowy. Bardzo dobrym krokiem dla rozwoju firmy staje się współpraca z armią amerykańską, zapoczątkowana w 1916 r. w wojnie w Meksyku. Od tego momentu Dodge dostarcza dla armii USA pojazdy ciężarowe. Po wojnie kontynuowana jest produkcja różnego rodzaju pojazdu użytkowych - ambulansów, dostawczych, pojazdów straży pożarnej, pickupów. W 1920 r. Dodge staje się drugim największym producentem samochodów w Stanach Zjednoczonych, a w 1925 roku przekracza liczbę miliona wyprodukowanych samochodów.

W 1920 roku umierają obaj bracia - w styczniu John, zaś w grudniu Horacy. Firmę przejęły po nich wdowy - Anna i Matylda - ale niezbyt dobrze szło im jej prowadzenie. Dlatego też w 1925 roku sprzedały ją nowojorskiemu konsorcjum bankowemu (Dillon, Read & Co.) za kwotę 146 mln dolarów. Jednak banki tylko przez trzy lata zarządzały firmą, by 31 lipca 1928 roku odsprzedać ją za 170 mln USD Chryslerowi. W ten sposób Chrysler dołączył do \"Wielkiej Trójki\" z Detroit.

W 1930 r. ponownie zmieniono nazwę. Tym razem z Dodge Brothers po prostu na Dodge. Towarzyszyło temu powstanie pierwszego, ośmiocylindrowego silnika firmy. Jeszcze w latach dwudziestych Dodge pojawia się w Europie, otwierając jako pierwszy amerykański producent samochodowy swoją fabrykę na Starym Kontynencie. W 1935 r. Dodge świętuje wyprodukowanie trzymilionowego auta, jednak już wówczas firma zyskuje uznanie jako producent różnego rodzaju pojazdów. Nabycie firmy Graham Brothers sprawia, że Dodge staje się jednym z liderów w produkcji lekkich i średnich pojazdów użytkowych.

Okres wojenny to oczywiście produkcja na potrzeby armii amerykańskiej. Wytwarzane są m.in. pojazdy ciężarowe, dostawcze, ale także elementy do różnego rodzaju sprzętu wojennego (czołgi, samoloty, statki), a nawet silniki do samolotów. W Chicago powstaje ogromna fabryka, w której powstają przede wszystkim silniki do samolotów bombowych. Bazując na pojazdach wojskowych, w 1946 r. powstaje Dodge Power Wagon, pickup z napędem na cztery koła, który wytwarzany był aż do 1969 r. i stał się prekursorem wielu bardziej współczesnych czteronapędowych pickupów (m.in. w 2005 r. pojawił się m.in. na rynku specjalny, uterenowiony Dodge Ram Power Wagon).

Ważnym wydarzeniem w historii Dodge\'a jest wprowadzenie silnika V8 Hemi. W 1953 r. można było zamawiać model Coronet w specjalnej wersji z tą jednostką. Dodge zaczyna zyskiwać miano najbardziej sportowej marki w koncernie Chrysler. Pojawiają się pierwsze sukcesy sportowe - w wyścigach NASCAR (11 zwycięstw w 1956 r.), Indianapolis, w sumie różne modele Dodge z silnikiem V8 ustanowiły 196 różnych rekordów prędkości na dnie jeziora Bonneville. Lata pięćdziesiąte to także zmiana image modeli Dodge\'a. Auta stają się dłuższe, szersze i niższe z dużymi panoramicznymi szybami z tyłu i przodu. Najlepszym przykładem takiego stylu jest Dodge Custom Royal. Ciekawym modelem jest również LaFemme, auto zaprojektowane specjalnie dla kobiet.

W 1961 r. pojawia się pierwszy w historii firmy kompaktowy model - Lancer. Jest on o ok. 300 kg lżejszy i o kilkanaście centymetrów krótszy od dotychczasowych modeli. Wkrótce na tej platformie powstają inne modele koncernu Chrysler, który opanowuje 40% tego segmentu w USA. W kolejnych latach pojawiają się takie kompaktowe Dodge jak Dart (1963-76), Swinger (70-76) oraz Demon (71-72).

W 1966 r. debiutuje jedna z ikon marki Dodge - model Charger, dając tym samym znak do rozpoczęcia ery tzw. \"muscle cars\". Poza Chargerem, w najmocniejszej wersji R/T, w sprzedaży pod koniec lat 60-tych i w pierwszych latach kolejnej dekady pojawiły się Coronet R/T, Super Bee oraz w 1970 r. Challenger. Czas \"muscle cars\" w pierwotnej formie skończył się wraz z kryzysem paliwowym w 1973 r. Wtedy też Dodge rozpoczyna sprzedaż małych samochodów - po nawiązaniu współpracy z Mitsubishi modelu Colt oraz własnego Omni, jednego z pierwszych amerykańskich modeli z napędem na przednią oś.

Niezwykle ważnymi modelami w ostatnich latach były Dodge Caravan, wyprodukowany w 1984 r., oraz Dodge Viper, którego premiera miała miejsce w 1989 r., sportowy model nawiązujący do czasów "muscle cars".
    Historia marki Dodge
    Firma Dodge, należąca od 1928 roku do koncernu Chrysler, została założona pod koniec XIX w. przez dwójkę braci - Johna i Horace\'a Dodge. Początkowo firma zajmowała się produkcją części i silników dla innych producentów, m.in. dla Forda, a od 1914 Dodge rozpoczął produkcję również i własnych pojazdów. Same początki firmy Dodge związane były jeszcze z produkcją rowerów i części do maszyn (firma Dodge Brothers Bicycle & Machine Factory powstała w 1897 r.). Jednak już na przełomie XIX i XX wieku firma rozpoczęła produkcję wysokiej jakości łożysk (wynalazek Horacego Dodge\'a), której głównym odbiorcą była firma Oldsmobile. Ta współpraca nie trwała zbyt długo, gdyż już w 1902 r. bracia Dodge nawiązują współpracę z Henry Fordem (udzielają mu pożyczki i stają się nawet współwłaścicielami Ford Motor Comp.) i od tego zaczynają dostarczać większość części mechanicznych do modelu Ford T. W 1910 r. powstaje niedaleko Detroit fabryka Dodge\'e, w której na początku montowane są Fordy. Firma braci Dodge staje się największym na świecie producentem części do samochodów. Jednak relacje braci i Forda powoli się psują i w końcu Henry Ford odkupuje od nich udziały w swojej firmie.

    W 1914 roku Dodge rozpoczyna produkcję własnego samochodu (już jako firma Dodge Brothers). Jest nim \"Old Betsy\". Już rok później roczna produkcja wynosi 45 tys. egzemplarzy. Powstaje też pierwszy lekki samochód ciężarowy. Bardzo dobrym krokiem dla rozwoju firmy staje się współpraca z armią amerykańską, zapoczątkowana w 1916 r. w wojnie w Meksyku. Od tego momentu Dodge dostarcza dla armii USA pojazdy ciężarowe. Po wojnie kontynuowana jest produkcja różnego rodzaju pojazdu użytkowych - ambulansów, dostawczych, pojazdów straży pożarnej, pickupów. W 1920 r. Dodge staje się drugim największym producentem samochodów w Stanach Zjednoczonych, a w 1925 roku przekracza liczbę miliona wyprodukowanych samochodów.

    W 1920 roku umierają obaj bracia - w styczniu John, zaś w grudniu Horacy. Firmę przejęły po nich wdowy - Anna i Matylda - ale niezbyt dobrze szło im jej prowadzenie. Dlatego też w 1925 roku sprzedały ją nowojorskiemu konsorcjum bankowemu (Dillon, Read & Co.) za kwotę 146 mln dolarów. Jednak banki tylko przez trzy lata zarządzały firmą, by 31 lipca 1928 roku odsprzedać ją za 170 mln USD Chryslerowi. W ten sposób Chrysler dołączył do \"Wielkiej Trójki\" z Detroit.

    W 1930 r. ponownie zmieniono nazwę. Tym razem z Dodge Brothers po prostu na Dodge. Towarzyszyło temu powstanie pierwszego, ośmiocylindrowego silnika firmy. Jeszcze w latach dwudziestych Dodge pojawia się w Europie, otwierając jako pierwszy amerykański producent samochodowy swoją fabrykę na Starym Kontynencie. W 1935 r. Dodge świętuje wyprodukowanie trzymilionowego auta, jednak już wówczas firma zyskuje uznanie jako producent różnego rodzaju pojazdów. Nabycie firmy Graham Brothers sprawia, że Dodge staje się jednym z liderów w produkcji lekkich i średnich pojazdów użytkowych.

    Okres wojenny to oczywiście produkcja na potrzeby armii amerykańskiej. Wytwarzane są m.in. pojazdy ciężarowe, dostawcze, ale także elementy do różnego rodzaju sprzętu wojennego (czołgi, samoloty, statki), a nawet silniki do samolotów. W Chicago powstaje ogromna fabryka, w której powstają przede wszystkim silniki do samolotów bombowych. Bazując na pojazdach wojskowych, w 1946 r. powstaje Dodge Power Wagon, pickup z napędem na cztery koła, który wytwarzany był aż do 1969 r. i stał się prekursorem wielu bardziej współczesnych czteronapędowych pickupów (m.in. w 2005 r. pojawił się m.in. na rynku specjalny, uterenowiony Dodge Ram Power Wagon).

    Ważnym wydarzeniem w historii Dodge\'a jest wprowadzenie silnika V8 Hemi. W 1953 r. można było zamawiać model Coronet w specjalnej wersji z tą jednostką. Dodge zaczyna zyskiwać miano najbardziej sportowej marki w koncernie Chrysler. Pojawiają się pierwsze sukcesy sportowe - w wyścigach NASCAR (11 zwycięstw w 1956 r.), Indianapolis, w sumie różne modele Dodge z silnikiem V8 ustanowiły 196 różnych rekordów prędkości na dnie jeziora Bonneville. Lata pięćdziesiąte to także zmiana image modeli Dodge\'a. Auta stają się dłuższe, szersze i niższe z dużymi panoramicznymi szybami z tyłu i przodu. Najlepszym przykładem takiego stylu jest Dodge Custom Royal. Ciekawym modelem jest również LaFemme, auto zaprojektowane specjalnie dla kobiet.

    W 1961 r. pojawia się pierwszy w historii firmy kompaktowy model - Lancer. Jest on o ok. 300 kg lżejszy i o kilkanaście centymetrów krótszy od dotychczasowych modeli. Wkrótce na tej platformie powstają inne modele koncernu Chrysler, który opanowuje 40% tego segmentu w USA. W kolejnych latach pojawiają się takie kompaktowe Dodge jak Dart (1963-76), Swinger (70-76) oraz Demon (71-72).

    W 1966 r. debiutuje jedna z ikon marki Dodge - model Charger, dając tym samym znak do rozpoczęcia ery tzw. \"muscle cars\". Poza Chargerem, w najmocniejszej wersji R/T, w sprzedaży pod koniec lat 60-tych i w pierwszych latach kolejnej dekady pojawiły się Coronet R/T, Super Bee oraz w 1970 r. Challenger. Czas \"muscle cars\" w pierwotnej formie skończył się wraz z kryzysem paliwowym w 1973 r. Wtedy też Dodge rozpoczyna sprzedaż małych samochodów - po nawiązaniu współpracy z Mitsubishi modelu Colt oraz własnego Omni, jednego z pierwszych amerykańskich modeli z napędem na przednią oś.

    Niezwykle ważnymi modelami w ostatnich latach były Dodge Caravan, wyprodukowany w 1984 r., oraz Dodge Viper, którego premiera miała miejsce w 1989 r., sportowy model nawiązujący do czasów "muscle cars".
    19 stycznia 2014, 9:50 przez AwesomeMuscule (PW) | Do ulubionych | Skomentuj
    KRAZ – Kolejna odsłona serii pojazdy ciężarowe byłego bloku wschodniego z lat 90-tych. W Polsce z pewnością znany pod inną postacią. Tu jako ciągnik siodłowy i to w cywilu. Przed Wami ukraiński KRAZ. Uprzejmie informuje, że następne zdjęcia nie będą pochodziły tylko z lat 90-tych Lecz także najnowsze dzieła wschodnich marek.
    Kolejna odsłona serii pojazdy ciężarowe byłego bloku wschodniego z lat 90-tych. W Polsce z pewnością znany pod inną postacią. Tu jako ciągnik siodłowy i to w cywilu. Przed Wami ukraiński KRAZ. Uprzejmie informuje, że następne zdjęcia nie będą pochodziły tylko z lat 90-tych Lecz także najnowsze dzieła wschodnich marek.
    25 września 2013, 17:32 przez kilian999 (PW) | Do ulubionych | Skomentuj